Gepakt met nachtvissen


Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

30-05-2008 09:56

dennis van vliet schreef:Of duitsers die met hun auto over het looppad gaan om vervolgens hun auto in de bosjes te zetten!

Volgens mij hebben me maat en ik, gister met je gesproken of heb ik de verkeerde voor me?

Gr,

Dennis


Weet ik niet meer, waar was dat? Kheb inderdaad met aantal mensen hierover gesproken
dennis van vliet
Berichten: 435
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Zuid-Holland

30-05-2008 10:12

in Bwijk? of heb ik een andere voor me. :lol:

Er zaten gister duitsers op die stek met een auto.

Gr,

Dennis
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

30-05-2008 22:36

die vis boetes rammelen van alle kanten !

met een maat wezen nachten..beide een boete gekregen voor het nachtvissen op een vijver waar het niet toegestaan, ok daar hadden ze gelijk in om te bekeuren.

mja dan klopt er weer helemaal niets van dat je gewoon door mag blijven vissen in de nacht '' zo we hebben je geld t' is in orde blijf maar vissen''

toch altijd stom om zown boete te krijgen, vooral als je niemand tot last bent en rommelopruimt enz


''ga boeven vangen''
Pieter De Bie
Berichten: 64
Lid geworden op: 10-05-2008 12:30
Locatie: Weesp

30-05-2008 23:33

Op sommige wateren mag je het gehele jaar nachtvissen op ander pas vanaf 31 mei. Is het zo moeilijk om je vergunning even door te lezen?

Waarom maken sommige visser het zichzelf en anderen zo moeilijk?

Logisch dat BOA's en andere controlerende organisaties s'nacht op pad gaan om vissers te controleren want er valt zo altijd wat te halen.

Je zou moeten weten dat er de laatste jaren veel intensiever gecontroleerd word.
Hoe minder vissers, hoe meer vreugd.
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

31-05-2008 00:50

pieter dit gaat over 2 jaar terug, maar dan nog. zoals ik ook al zei we waren er van bewust dat er een mogenlijkheid was om gepakt te worden.

maar dan nog, dat we mochten blijven zitten na het krijgen van een bekeuring ? nee dat klopt toch niet ??
Gebruikersavatar
Henk Bos
Berichten: 73
Lid geworden op: 31-01-2002 01:00
Locatie: siddeburen(Groningen)
Contacteer:

31-05-2008 01:32

Gewoon doen wat de regels zijn lijkt me,doe je het niet zo zoals de regels zijn doen zij het ook niet zo zo.Ze denkedenken mischien anders maar de regels zijn zo zo geworden!
Ja jammerdan!
Ik moet altijd nog een controle hebben nog nooit gehad,ben er zeker van dat elastiek kom ik achter traliestiedadat :D :D :D
Doe gewoon wat de klote wet opgeefT,DE KLOTE WET IS NIET VOOR NIETS OPGERICHT EN TERECHTkleineletters 8)

Henk

Astalavista ,HEY Ho Let's Go,
Hey Ho let's go,Hey Ho let's go.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

31-05-2008 14:38

Nu kom je er vanaf met een boete. 60 jaar terug werd je afgevoerd naar Duitsland.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-05-2008 17:53

Nick van den Oord schreef:pieter dit gaat over 2 jaar terug, maar dan nog. zoals ik ook al zei we waren er van bewust dat er een mogenlijkheid was om gepakt te worden.

maar dan nog, dat we mochten blijven zitten na het krijgen van een bekeuring ? nee dat klopt toch niet ??


Wat klopt daar niet aan dan? Zou je liever in het holst van de nacht de hele bende inpakken? Lijkt me een vorm van coulance, maar ook dan is het weer niet goed. Iemand die een boete krijgt voor zijn niet APK gekeurde auto mag daarna ook weer verder rijden hoor. Het gaat erom wat haalbaar is en wat redelijk is. Redelijk vind ik dat iemand dan 's morgens op een normaal tijdstip inpakt. Als je toen terstond de boel had moeten inpakken had je nu daar waarschijnlijk nog over gezeurd.

Kortom, het is ook nooit goed. Geld in het laadje is ook een non-argument, want in de tijd dat je rond een viswater loopt en 1 of twee bekeuringen schijft, kun je wel honderden auto's flitsen of tientallen andere verkeersboete's schrijven.
Ik ben blij dat er nog wat handhaving is aan de waterkant, anders werd het helemaal een zooitje.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

31-05-2008 20:31

nee kees zo bedoel ik het niet, natuurlijk was ik blij dat ik kon blijven zitten.
Alleen t voelt gewoon als naaierij als je dan alsnog gewoon mag blijven zitten omdat ze je geld TOCH al hebben

als je snapt wat ik bedoel... :wink:
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

02-06-2008 08:38

Ook ik laat in veel gevallen nachtvissers zitten nadat ik hen verbaliseerd heb. Meestal uit praktische overwegingen (tijdsdruk of omdat het weinig zinvol is vissers hun spullen te laten inpakken, als zij drie uur later weer mogen vissen). Alleen op water met een permanent nachtvisverbod laat ik vissers doorgaans wel inpakken. Wel vorder ik altijd dat de hengels worden opgeborgen.
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

02-06-2008 22:02

allemaal erg spannend hoor die verhalen,maar over welk gebied hebben jullie het nou eindelijk?????
regio rotterdam???
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

03-06-2008 10:05

volgens mij viste hij in Bleiswijk als ik het goed heb.
Ook in bergschenhoek zijn ze erg aan het controleren
Gebruikersavatar
gerben bouman
Berichten: 103
Lid geworden op: 18-04-2007 09:08
Locatie: Berkel en Rodenrijs

03-06-2008 19:31

dan heb ik zeker wel een idee waar, heb er een aantal weken geleden ook gezeten,het barst er daar van de jeugd ( tussen 15 en 19 ) die alleen maar met hun honda's en kadettjes het gras om lopen te ploegen :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
extreem veel geluidsoverlast !!!!!!
dit is absoluut niet leuk,wij komen voor onze rust en specifiek voor het vissen.
en dan maar niet te beginnen over de rommel die ze achter laten.

en wie zijn weer de lul????
juist de karpervissers.........
de herrie schoppers zijn binnen een mum van tijd gevlogen,en de vissers zien ze zitten.
en met resultaat: dan bekeuren we die toch gewoon!!!! nu zijn we er toch!!!!!
ben trouwens ook een keer met pinksteren wezen kijken in het bos,werd er ook niet echt bepaald vrolijk van,wat een bende en een herrie rond het water,leek wel een grote orgie :x :x de "jeugd" was ook eff aan het vissen.
3 tenten veel vriendinnetjes en maar een rodpot.
is dit vissen???? nee,sorry niet bepaald toch!
dit is de jeugd van 14 tm 17 jaar.

moet ik nog eff doorgaan????

nee, dat laat ik aan anderen over!! :roll:


heb het trouwens over bleiswijkse zoom
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

07-06-2008 00:39

het is de hangjeugd/flutvissers gewoon wat het verpest voor ons. bij mij in de stad: in het begin van de lente nooit geen controles of politieagenten te zien, maar komt de zomer eraan, zie je ze bijna dagelijks. ik heb nog nooit een boete gehad ofzo, maar daar gaat het nu niet om. alle rotzooi wat die jeugd enz achterlaten.
ik was gister avond nog ff met variantjes op graskarper aan het vissen in een beek bij ons in de buurt. gingen een paar (vrienden) nachtvissen daar. hadden geen vuilniszak bij zich of wat dan ook. iemand moest nog naar huis om een tent op te halen en ik had hem gezegt dat die ook ff een vuilniszak mee moest nemen en de bende de volgende dag op moest ruimen. ben er vnaaf nog ff geweest. weer op graskarper gevist. er lag geen rotzooi meer, en alles was ook zo goed als weg, alleen hadden ze een vuurtje gemaakt waar zo te zien een groot plastic voorwerp is opgegooid en er lag een kapot bierflesje op. het is wel goed dat ze toch hun bende opruimen, maar het is gewoon jammer van dat vuurtje wat ze gemaakt hebben en niet opgeruimd hebben. ook was de vegetatie wel een beetje vertrapt, maar daar kan ik me wel wat bij voorstellen als je met 7 of 8 man bent, en dat groeit in een paar dagen wel weer rechtop.
zulk soort dingen als vuurtje stoken enz. verneuken het voor ons. er komt rotzooi te liggen en op een gegeven moment informeren mensen de politie daarover. een tijdje later gaan wij er een nachtje zitten en krijg je controle omdat het altijd zo'n bende is. je hebt een paar kleine dingetjes niet voor elkaar, en ze beginnen vaak meteen met boetes te strooien.

er is een manier om er voor te zorgen dat de hangjeugd/nepvissers het niet meer voor ons verpest(en), maar wat voor manier? de politie moet gewoon altijd controleren. namen opschrijven van alle vissers die er zitten en de volgende dag gewoon kijken of ze alles netjes hebben achtergelaten. hebben ze dat niet? aan de beurt. maar nee, daar is de politie/overheid weer te lui voor.

ik heb zelf een ervaring gehad met de politie. het gaat niet over vissen, maar over oud en nieuw.
we hadden met kameraden afgesproken om met de groep (ong 15 man) op een schoolplein te gaan zitten. paar kratten bier en gewoon gezellig beetje praten, carbid schieten en vuurwerk afsteken. hele dag lol gehad. het werd 5 uur half 6 en het begon donker te worden. komt er opeens een auto het schoolplein oprijden. we zaten met allen om de vuurkorf. toen de meesten van ons de auto zagen nam iedereen de benen, behalve ik en nog 2 kameraden. we zeiden tegen de rest dat ze gewoon hier moesten blijven omdat het anders alleen maar verdacht leek en we hadden ons gewoon netjes gedragen. niks vernield of wat dan ook. de rest van de groep kwam weer terug(behalve mijn neef, die ging na een praatje met mij toch weg omdat die al vaker in aanraking was geweest met de politie(kleine accefietjes) :P) er stapten 2 agenten uit en ik liep ze tegemoet. na een praatje kwam het er op neer dat we alle bende moesten opruimen en daarom de naam van 1 iemand moesten opgeven zodat de politie het kon controleren na die tijd. toen we naar huis gingen hebben we een kruiwagen opgehaald en alles netjes opgeruimd. we hebben er nooit meer wat van gehoord. zo zouden ze het ook aan de waterkant moeten doen.

kortom de jeugd verpest het gedeeltelijk voor ons, maar aan de andere kant kan de politie ook vaker optreden tegen hangjeugd etc. een beetje politieagent ziet echt wel of jij je spul goed voor elkaar hebt ofniet, en ziet dan echt wel of je een nette visser bent, of een rotzooitrapper. kunnen ze dat niet?, laten ze zich daar dan eens in verdiepen in plaats van boeven vangen, want dat doen ze toch niet. boetes voor geen vergunning hebben of vissen op plaatsen waar het niet mag zijn gewoon terecht, maar de andere boetes zoals het in bezit zijn van een mes onder het vissen die je voor het vissen gebruikt of een 3e hengel op de kant hebben zijn gewoon een beetje jammer voor een serieuse karpervisser.

het is gewoon echt zonde dat onze geliefde hobby op deze manier kapot moet gaan.

m.v.g sies

ps: dennis, succes met je proces verder, ik hoop voor je dat ze een paar boetes schrappen
Gebruikersavatar
sies overbeek
Berichten: 168
Lid geworden op: 04-04-2008 22:29

07-06-2008 00:40

ik ga nu maar is ff een biertje nuttigen in de kroeg, ben ik wel weer ff aan toe.

alvast goedemorgen mensen :wink:

gr.
Dennis Laport
Berichten: 39
Lid geworden op: 13-05-2008 19:55

07-06-2008 12:57

Laat me nie verjagen heb de afgelopen dagen (nachten daar weer gevist) elke keer controle gehad, khad alles netjes inorde, kheb van me 3de hengel de molen ermaar afgehaald en die in me tas gedaan, geen boetes meer gekregen. Echt veel last van hangjeugd valt ook wel mee vind ik.

Ik heb nog geen enkele reactie gekregen op mijn brieven, nog even afwachten...........

en ja dit ging indderdaad om bleiswijk (kanowijver) te rotterdam
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-06-2008 14:35

Dit bevestigd alles Dennis. (dacht ergens te lezen dat je bij groot rotterdam een vergadering had bijgewoond maar kan niet meer vinden)
Want tijdens zo'n vergadering merk je ineens dat er veel mensen voor jouw en andere veel werk verzetten in het behalen van verruimde "openingstijden"
Als je eerst had verdiept in je vergunning had je precies het zelfde gedaan als dat je nu zit te vissen.
Ben blij dat je iniedergeval geen "herrieschopper" ben , want KLOTE politie bestaat niet .

Als je een mes voor je neus getrokken ziet wil je ze binnen 5 min bij je hebben. Als je te hard rijd zijn het teringleiers :)
maar ontopic.

Hellaas en iedereen heeft het kunnen lezen, zijn de vergunning verstrekkingen al weer ingetrokken.
Ik (voorzitter GHV karpercommissie) en de rest van de commissie leden doen er alles aan om het nachtvissen ook in den haag en omstreken (samenwerking G3) te realiseren. Hellaas door deze toestanden doen we 1 stap vooruit en nu weer 5 achteruit.
Alle rechtgeaarde karpervissers , want dat vind iedereen op dit board van zichzelf, moeten toch echt bij hunzelf beginnen. Ik heb tot op heden , nog nooit een onterechte boete gezien dan/wel gekregen
Lees die vergunning en dan weet je precies wat wel en niet kan.
Zelf tot aan het opgetuigde 3de stokkie in je foudraal. Ik ben zelf in de commissie gestapt omdat ik ontevreden was over het feit dat alles zo l a n g z a a m tot stand komt, en raad eens .......... ik ben erachter waarom , door al die goedwillende karpervissers die dus hun vergunning niet lezen , buiten het feit dat er genoeg vissers zijn die willens en wetens een zooitje er van maken.

Ik doe niet aan smeekbedes , maar toch..........

Houd je nu eens aan de regels , laat tent en grondzeil thuis onder een plu zit/lig je ook droog, ruim je rommel op , laat die "derde stok" thuis.
En wees een beleefd naar een Boa toe , je zult zien .... het zijn net mensen.
en bezoek is net als dennis een commissie avond , hier komen zulke dingen regelmatig( zeg maar altijd) aan de orde.

Voor GHV leden , je kunt je aanmelden bij http://www.ghvdenhaag.nl - karpervissen - karperafdeling aanmelden
je word op de hoogte geheouden over nieuwsfeiten , aktiviteiten en samenkomsten.
Gebruikersavatar
schipper kees
Berichten: 284
Lid geworden op: 13-04-2008 17:51
Locatie: putten

08-06-2008 19:37

verweiderd
Laatst gewijzigd door schipper kees op 27-12-2009 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-06-2008 20:40

Raymond,
Prima posting!
Veel succes met de Haagsche karperafdeling, maar dat zit wel snor :wink:
nj beuvink
Berichten: 184
Lid geworden op: 09-06-2008 14:28
Contacteer:

09-06-2008 16:04

komt omdat ze een tijd lang geen bekeuringen uit hebben gedeeld door die stakingen, ze moeten wel een quota van een bepaald aantal bekeuringen perjaar uitschrijven :-?
dussss...
dan naaien ze je op alle fronten een oor aan.

anders komt oom agent niet aan zijn aantal geschreven bonnetjes
Mvg, Nick Beuvink

www.redlabelbaits.nl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-06-2008 20:44

Toch vreemd dan !!! ik vis nu 22jr op karper,en heb welgeteld 1 bekeuring gehad. Was nog in de gulden tijd, en voor een derde hengel.
Helemaal terecht, en heb de agent een goede avond gewenst.
Sindsdien hou ik het lekker op 2 hengels.
Bye the way....vis minimaal een paar nachten per maand .Het HELE jaar door!!

GEDRAG & HOUDING zijn ook bepalend !!!!
Ach man..Ga toch vissen !!
kevin luthard
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-06-2008 18:35

30-06-2008 18:41

hey
kzat vorige maand te vissen in bergse bos
in rotterdam bergschenhoek met een maat van mij
zit daar elk weekend helemaal vol
wij hadden vergunning plus nachtvergunning was allemaal in orde
maar snacht's kwamen ze

de GZH en politie bij elkaar
we mochten niet met een tent vissen daarzo
khad me tent natuurlijk al staan was was 1 uur snachts dat ze kwamen
ze gaven een boete voor me tent maar khad er geen grondzeil in
en lagen nie te slapen niks we moesten tenten gelijk afbreken en in de openlucht slapen egt klote..
kheb me laten vertellen dat het gwoon mag zonder grondzeil dat noemen ze dan Schuilen en niet illegaal kamperen iemand hier ervaring mee? of ik
bezwaarschirft kan maken..

kheb de boete al binne trouwens
is 90 euro i.p.v 60 wat ze zijden dat het zou kosten
en bij omschrijving staat
geen schiftelijke toestemming om te vissen met 1 of 2 hengels :S
zo raar het ging alleen om de tent

khhoop reacties te krijgen

dankje.
kevin
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

30-06-2008 18:59

doe je niks tegen
ik vis daar ook vaak
tent mag niet en shelter mag niet alleen een paraplu of een plu met zijflappen
dat een shelter niet mag vind ik wel erg lullig
maarja die worden wel steeds groter ook
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

30-06-2008 19:29

Als iedereen , en ik herhaal mezelf , gewoon eens ze vergunning leest, bespaar je jezelf een hoop geld, en ons ( wij die nachtvissen het hele jaar door voorelkaar proberen te krijgen ) een hoop ellende en moeite minder, het is echt 5 voor 12 , nog een paar misstappen van mensen die hun vergunning niet lezen en dan kunnen we het op ons buik schrijven. Ik vraag me soms echt af waarom ik het nog probeer zelfs , ik steek er veel tijd in ( iedereen die zich met de zelfde instanties bezig houd kan dat beamen)en deze overtredingen helpen ons niks.
Lees die vergunning nu eens gewoon en houd je eraan.
Tenzij je er geen F*CK om geeft of je volgend jaar uberhaupt ergens nog mag nachtvissen, zowel help ons dan door alleen maar de regels te respecteren.
Voor ons is onze hobby heilig toch? Karpervissen is alles , maar denk je dat een ambtenaar op kantoor beseft hoeveel wij van vissen houden. Nee , die hoort alleen deze verhalen , "die gasten houden zich toch niet aan de regels" "ach die willen kamperen" "bier,blow en radio , onder genot van een hengel"
Neehoor , die hoeft alleen maar een stempel "denied" erop te stempelen en we mogen snachts niet meer vissen. En toch nog beseffen veel visser het echt niet dat we allang verder waren geweest als iedereen gewoon "normaal"ging vissen

Quote"Bij uitgevoerde controles bleek sprake van ruim 60% overtredingen. Met name het gebruik van tenten en bivy’s aan de waterkant bleek enorm toegenomen, terwijl dit op grond van de algemene voorwaarden niet is toegestaan" uit een nieuws bericht van sportvisserij nederland , houd dus in 6 op de 10 maakt een overtreding. en dat tijdens een PROEF.

Top hoor :evil:


Er staat duidelijk wat wel en niet , een nachtvergunning houd niet in dat je ook een tent mag opzetten. En kan je niet zonder tent, misschien is nachtvissen dan niks voor jouw.

Sorry voor mij botte overkomen maar ik begin me licht te ergeren, en dat doet ik normaal niet zo snel.

En een antwoord op je vraag kevin:

je kan een bezwaar schrift indienen , echter de overtreding is begaan en zal mijn inziens niet worden ingetrokken. ook de voorlichting die je heb gekregen is uit de duim gezogen
kevin luthard
Berichten: 4
Lid geworden op: 30-06-2008 18:35

30-06-2008 22:16

he ben je nu opeens boos ofzo :S
kijk ik vis al best lang jij misschien langer
maakt nie uit
kzit al jaren met tent te nachtvissen
en meerdere malen gecontroleerd zelfs tewijl ik nog lag te slapen ssochtend
en gwoon alles oke keertje in delft ook en vlaardingen op surfplas kweet nie of je die ken denk et wel aangezien je woonplaats
maar het is altijd goed gegaan
waarom geven ze in bergse bos dan wel een boete en ze deden ook egt irrirtant
schrijven en gelijk weg vind ik nie normaal
en dan sturen ze nog een verkkeerde boete op ook en die maat met wie ik toen viste had die boete ook maar heb hem nog nie eens binnegekrgen
kvind het maar allemaal kut geregeld
en dan zo'n rare opmerking van kan je niet zonder tent ?????
alsof ik alles verziekt heb
tuurlijk kan ik zonder tent maar je weet tog nie waar je aan toe bent, ene gemeente mag het wel andere niet vind jij dat normaal dan ofzo
en snap ook wel dat een nachtvergunning niet voor met een tent is
maar als je goed gelezen had
kreeg ik bij mijn acceptgiro bij omschrijving van overtreding:
geen schriftelijke toestemming voor 1 of 2 hengels ( 90 euro )
en dat had ik wel. terwijl ik een boete zou krijgen voor die tent (60 euro)

vriendelijk bedankt voor je reactie