Boete na tonen van vergunning


Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

20-05-2008 17:59

Ik was gister 19-05 aan het vissen in Naaldwijk oaan de Boomaweg met een pennetje. Toen kwam er een personen auto aan met daarin 2 polities in burger.
Ik moest mijn vispas tonen maar die had ik niet bij me want deze zat in me tas en die had ik niet bij me want had alleen een schepnet een weger en onthaakmat bij me en een blikje mais dus toen gaf de man mij de optie op deze te tonen aan het bureau aan de Galgeweg.

Dus ik naar huis gegaan mijn 2 vispassen gehaalt en naar de Galgeweg toe gegaan. Ik legde daar het verhaal uit aan de medewerker achter de balie en die heb een kopie gemaakt van mijn 2 vispassen. En een stempel op mijn boete gezet en erbij gezet 2 x vispas getoont en een handtekening.

Nu kom ik net thuis heeft een agent gebelt dat ik 90 euro boete krijg omdat de vispas niet in orde is want het is een verenigings water.
Op de boete staat na tonen vispas komt boete te vervallen dit heb ik gedaan en krijg ik hem als nog.

Aan de Boomaweg staat geen bord dat het vereniging water is dus ik wist dit ook niet bij de NHV staat als je op het water komt een bord met NHV verenigings water en dit staat ook bij de Tedingerbroekplas dat het verenigingswater is van de GHV.

Zal ik de boete niet betalen en voorlaten komen of heeft dit geen enkel nut volgens jullie. En word de boete als ik dit verlies hoger of moet ik dan gewoon 90euro betalen?
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

20-05-2008 19:26

Heerlijk dit allemaal :evil:

Maar ff vraagje tussendoor, ik ken geen Boomaweg in Naaldwijk ??
Heb je gewoon in de doorgaande vaart zitten vissen of een apart watertje ?
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

20-05-2008 22:34

sorry het is de Boomaweg in Monster maar ik moest in Naaldwijk bij het politiebureau mijn vergunningen laten zien
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-05-2008 04:31

Daar zijn volgens mij verschillende plekken aan de Boomaweg ? Een klein afgesloten stukje vlak bij de Suzuki garage, en meer richting Den Haag bij de kano vereniging en bij Madestein.

Het doorlopende water staat toch gewoon in het boekje met de vislijst ? Er staat iets in van de Gantel en alle boezemwateren die daar op staan aangesloten ofzo ? Moet je ff goed nakijken dus !

Overigens schijnt het tegenwoordig gewoonte te zijn om bekeuringen te veranderen (tijd/datum/straatnaam etc) eerst werd hierdoor een boete nietig verklaard, maar vandaag de dag kan dat gewoon veranderd worden. Soms gunstig, soms niet :wink:
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

21-05-2008 07:21

Jaimy,

Wanneer er op een toonverbaal staat dat na het tonen van de vispas de boete komt te vervallen dan kun je er toch wel vanuit gaan dat er gedoeld wordt op een op dat water geldige vispas! In eerste instantie ben je natuurlijk gematst want de opsporingsambtenaar had ook meteen een "kennisgeving" (K) in plaats van "tonen" (T) kunnen uitschrijven. Hij heeft je dus nog een kans gegeven, omdat hij je verhaal kennelijk geloofwaardig vond. Blijkt vervolgens dat je toch niet over de juiste vispas beschikte dan voelt hij zich toch enigszins belazerd en gaat de bon uiteraard door!

Of er al dan niet borden bij een water staan is niet van belang, want de visser dient zelf aan te tonen dat hij rechtmatig bezig is door het water in zijn lijst van viswater aan te kunnen wijzen.

Indien je de zaak laat voorkomen denk ik niet dat je veel kans van slagen hebt, wel zou het kunnen dat het transactiebedrag wordt verhoogd.
Geloven is mooi, controleren is beter.
kile brinkman
Berichten: 47
Lid geworden op: 05-03-2007 13:57
Locatie: utrecht

21-05-2008 08:47

beste omar schrijf je die dingen al uit ga je hier ook nog eens de mensen bang maken met verhogingen van boete bedrag dit gebeurt zelden zeker met zulke vergrijpen. Ik zou zeggen altijd laten voorkomen of in iedergeval in beroep gaan kost het hun in iedergeval meer als jij kwijt bent aan de boete. En als je een geldige vispas voor dat water hebt of laat zien aan de rechter dat je in het bezit bent van twee vispassen en het geval op een misverstand/foutje berust denkik dat je best wel een kansje maakt en niet geschoten is altijd mis. maar voor een verhoging van het bedrag zou ik zeker niet bang voor zijn. suc6
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-05-2008 09:46

kile brinkman schreef:
Ik zou zeggen altijd laten voorkomen of in iedergeval in beroep gaan kost het hun in iedergeval meer als jij kwijt bent aan de boete.



@ Kili : 'Hun' dat zijn wij.

@ Jaimy: Als je fout zit dan zit je fout.
Risico genomen, betrapt, betalen.
Zoals Omar zegt, je bent als visser verplicht om bij controle een schriftelijke toestemming van de visrechthebbende te kunnen overleggen, waarin het betreffende water met naam vermeldt staat. De politieagent in kwestie is nog coulant geweest om je de gelegenheid te geven om alsnog de schriftelijke toestemming op het bureau te overleggen.

groeten,

Paul
--------------------------------------------------------------
http://www.ghvdenhaag.nl/overdeghv/0000 ... 8d302.html
--------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-05-2008 09:47

Heren,

Gewoon eerst even afchecken of één van de vispassen vergunning leent om in dat water te vissen. Zo ja, dan heeft de politie het onjuist en is het aanvechtbaar. Zo niet, dan klopt het verhaal van de politie en is er weinig grond om iets succesvol aan te vechten. We kunnen hier op internet lekker over gaan zitten kibbelen, maar de topicstarter is allerminst duidelijk over welke HSV'en deze vispassen uitgegeven hebben.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

21-05-2008 11:43

ik heb de GHV voor Den Haag dus en ik heb de NHV dat is voor alleen de plas bij nootdorp langs de weg.

De Boomaweg bedoel ik dat kleine watertje tegeover de kas bij de suzuki dealer valt deze onder verenigings water of gewoon onder de GHV beste Marco of u weet??
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-05-2008 12:27

Voor zover ik kan zien, heeft de GHV bijna geen enkel water in het Westland waar gevist mag worden (zie blz 143-153 Landelijke Lijst van Viswateren )

Meeste wateren vallen onder SVBD ;
A4 DEN HAAG - WESTLAND:
1.
De Poeldijkse vaart vanaf het hoekpunt Ockenburghstraat/Lozerlaan te Loosduinen/Den Haag B3(31.32), D4(23.23) vanaf de brug over de Wennetjessloot tot aan de Gantelbrug te Poeldijk
A4(6), B3(26.31.32), B4(1), D5(3), D4(24.23).

2. De Boomawetering vanaf het Heemraadswater tot aan de Molenweg te Monster A4(4.6), D5(2.3).

3.
Het Heemraadswater lopende vanuit het noordwesten gerekend vanaf de Madepolderweg te
Den Haag naar de Boomawetering (zie onder 2) A4(5), D5(2).

etc etc

De Gantel etc waar ik het in m'n tweede posting over had, stond dus niet in de Landelijke Lijst van Viswateren, maar in de lijst van SVBD (ben ik ook lid van).

Aanvechten voor het aanvechten of uitstel van executie heeft mi weinig zin, mogelijk dat een Officier van Justitie idd beslist om de sanctie te verhogen zoals Omar schrijft omdat er geen gegronde reden is om aan te vechten. Uiteraard is eea afhankelijk van degene tegenover je, maar een verhoging omdat het rechtsysteem "onnodig extra word belast" is niet ondenkbaar, en een beetje daarvan verhalen op de veroorzaker ?
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

21-05-2008 15:55

Ter info :

van http://www.ghvdenhaag.nl

De GHV werkt samen met de Hengelsportvereniging Groot Rotterdam en Sportvisserijbelangen Delfland (v/h Delftsche Hengelaars Vereeniging). Gezamenlijk wordt één vergunning uitgegeven.
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

21-05-2008 16:08

kile brinkman schreef:. Ik zou zeggen altijd laten voorkomen of in iedergeval in beroep gaan kost het hun in iedergeval meer als jij kwijt bent aan de boete.



Goed idee idd,word toch maar betaald met belastings geld.
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-05-2008 17:29

Ja, en dat belastinggeld groeit gewoon aan bomen...

@ Michel,
van de SVDB én Groot Rotterdam wist ik wel, dacht ook ooit iets gelezen te hebben van de GHV erbij ?, maar staat niets over op de site's van SVDB en GR. In dat geval zou Jaimy dus mazzel hebben ?
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

21-05-2008 19:27

Zoals Kees al zei is het volgens mij eerst zaak om achter de schermen uit te zoeken of je daar met de in jouw bezit zijnde vispassen mag vissen, alvorens je actie onderneemt in de vorm van hoger beroep. Zoals je het formuleerd dat na tonen vispas de komt boete te vervallen lijkt het me niet meer dan logisch dat je succes hebt in hoger beroep ALS je de goede papieren voor dat water hebt. Anders kun je beter de boete accepteren. Dan voorkom je sowieso verhoging van bedrag.
Gebruikersavatar
raymond renirie
Berichten: 266
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-06-2008 13:01

Even ter info ,
Als je het heb over de boomaweg ( en dan gaat ik uit van boomaplasje) , dit is recreatie gebied madestein.En valt hiermee onder de GHV vergunnig. Verder is daar Geen verenigingswater
Verder kan de GHV niks doen aan het feit dat je je vispas niet bij je had , dus aanvechten lijkt me moeilijk.
Echter het gaat erom wat er op je schikkings voorstel is vermeld. Staat daar verenigingswater? of vissen zonder vispas te overleggen

Eventueel kan je contact opnemen met mij om precies uit te leggen waar je zat te vissen. ik heb meer info nodig om dit te kunnen bespreken met mensen die daar alles over weten.

Mvg ,
Raymond Renirie

Terzijde, ik kan als voorzitter GHV Karpercommissie niks voor je doen aangaande je bekeuring.
Wel kan ik je op juiste manier infomeren waar jouw GHV vergunning geldig is.
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

10-06-2008 18:05

er staat op:
Geen grote vispas bij zich hebben
Boete voorkomen door tonen voor 21-05-08

en heb daar nu een stempel op staan van de politie en er staat bij
Getoond 2x vispas 2008 19-05-08 en een handtekening
wat een weertje en wat een wijffies ineens. . . . .
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-06-2008 18:25

Grote vispas? Bestaat niet. Je hebt een vispas of een kleine vispas.
Niet bij hebben? Niet strafbaar, moet zijn: schriftelijke toestemming. Vispas an sich is niet meer dan een lidmaatschapsbewijs van een HSV en moet altijd samen met boekje of documenten getoond kunnen worden.
Als je geen schriftelijke toestemming kunt tonen van de visrechthebbende, dan ben je inderdaad gewoon de klos.
Ben je het hier niet mee eens, dan kun je de zaak laten voorkomen en daar je verhaal doen.
Pas als je niet de moeite neemt om op dat moment te verschijnen, wordt de boete pas hoger, althans in de meeste gevallen werkt dat zo.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
wes daan
Berichten: 473
Lid geworden op: 09-05-2006 16:11
Locatie: Loosduinen

26-06-2008 20:05

brbbbb vis taliban

het zou verboden moeten worden
Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen!
Them F*cking Peppies!
Plaats reactie