leadcore vs tube


Wat gebruiken jullie?

leadcore
44
42%
tube
60
58%
 
Totaal aantal stemmen: 104
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-05-2008 22:12

Ja, ik dacht al. "Heeft ie toch nog een deftige vis gevangen." :roll:

Is het wachten waard.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
patrick brouwer
Berichten: 300
Lid geworden op: 02-01-2007 15:10
Locatie: trakker dinges nog wat ofzo

09-05-2008 22:13

Maar ik zie hier niemand een voorbeeld geven van het gebruik van tube of leadcore......
En zware swinger met leadcore gaat niet samen dat heft alle voordelen van leadcore op.



Leadcore vis ik altijd met een semi slap lijntje met een slider op de lijn met een licht hangertje.

Tube vis ik altijd super strak met een zwaar afgestelde swinger op obstakelrijke plekken zoals hier al
meerderen aangeven.


Moio
Gebruikersavatar
Martijn de Boer
Berichten: 350
Lid geworden op: 03-12-2005 19:52

10-05-2008 09:19

Hoi Eus,

Ik heb mijn post wat aangepast.
Ik hoop dat het zo voor iedereen duidelijk is!

Ik gebruik zelf ook altijd de lus in lus, zo hoef je niet eens in je lijn te knippen bij het inlinelood verwisselen :wink:

Mooie spiegel man! :o


Groet, Martijn
Als ze me missen... ...dan ben ik vissen!!
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

13-05-2008 22:13

ronnie wat vind je onzin (a)?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

14-05-2008 01:34

Ronnie zijn antwoord was onzin daarom ook er tussen uit verwijdert.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-05-2008 09:15

waarom hoor ik niemand over die camo leaders :roll: ? wat vinden we daarvan dan? ik vind het zelf iig fijn spul. Ja het is reteduur, maar zolang je geen lijnbreuk krijgt of je spul in de boom gooit gaat het erg lang mee. Het is volgens mij behoorlijk slijtvast, maar ik vindt het qua presentatie nog mooier dan leadcore. Ik denk dat ook hierbij geldt: niet bij obstakels gebruiken, maar dat wil je ook niet want verspelen is te duur! ;-). Als ik het zo teruglees heeft het volgens mij dezelfde voor en nadelen als leadcore of zie ik dat verkeerd?
roy pluim
Berichten: 186
Lid geworden op: 19-11-2006 22:03
Locatie: zwolle
Contacteer:

14-05-2008 10:19

Het is niet helemaal waar dat amaled en korda alleen gecoate leadcore heeft wat berkley heeft ook een soort gecote leadcore.

Wie weet zeker dat met een mooie glade leadcore van 25 ponds En als je dan eeen lijn breuk krijgt dat die mijn fox ionline lood van 142 gram dropt ik vis gewoon met een warteltje in het lood en aan de lijn een lusje die er goed in zit
Ik denk zelf dat het wel goed zit maar zijn er mensen met een andere mening
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

14-05-2008 12:46

Andre Jacobs schreef:waarom hoor ik niemand over die camo leaders :roll: ? wat vinden we daarvan dan? ik vind het zelf iig fijn spul. Ja het is reteduur, maar zolang je geen lijnbreuk krijgt of je spul in de boom gooit gaat het erg lang mee. Het is volgens mij behoorlijk slijtvast, maar ik vindt het qua presentatie nog mooier dan leadcore. Ik denk dat ook hierbij geldt: niet bij obstakels gebruiken, maar dat wil je ook niet want verspelen is te duur! ;-). Als ik het zo teruglees heeft het volgens mij dezelfde voor en nadelen als leadcore of zie ik dat verkeerd?


Ik heb met die camo leaders gevist maar heb het gevoel dat het toch iets omhoog komt in het water. Als ik het op de grond gooi (in het zand) dan ligt het niet zo glad op de bodem als een leadcore. Heb jij dat gevoel niet?
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-05-2008 13:24

Ik heb het afgelopen weekend nog even in het ondiepe heldere water onder de kant gelegd. Bleef best mooi plat liggen. Het tekende toch nog wel ietsjes af tegen de bodem, maar ik vermoed dat dit tube en leadcore erger is. Als je de lijn gewoon niet te strak opspant (netzoals bij leadcore) dan blijft het denk ik mooi plat liggen. bovendien kun je nog een slider gebruiken. heb er iig 2 leuke karpers gevangen en een stomme brasem, dus werken doet het wel.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

14-05-2008 13:26

[quote="patrick brouwer"]Maar ik zie hier niemand een voorbeeld geven van het gebruik van tube of leadcore......
En zware swinger met leadcore gaat niet samen dat heft alle voordelen van leadcore op ...


Moio[/quote]

dit gaat niet op als je op redelijke afstand vist

of als je back-lead gebruikt
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

14-05-2008 14:31

andre heb je die van korda ?
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-05-2008 16:09

trage reactie:

ja, zijn er ook andere :roll: ?
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

14-05-2008 17:19

hah klopt ;)
uh.. nee weet ik niet was gewoon vraagje ;) verder maar weer
Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

14-05-2008 17:23

waarom vist iedereen tube voor de veiligheid??? Met een zig rig vis je toch ook gewoon zonder? Met de pen vis je toch ook gewoon zonder??? En met de korst toch ook?? heb nog nooit een vis gevangen die een schub was verloren doordat ik met alleen nylon viste. Ook met leadcore nergens last van.

Leadcore mag ik graag gebruiken als ik onder het kantje vis met zo goed als slappe lijnen. Liefst icm met sliders en een uiterst licht afgestelde swinger. en als het even kan ook nog met schuivend lood. (een inline lood zonder insert) en soms met een backstop. Denk dat het feit dat het een moordwapen is vaak zwaar word overdreven. Een 0.35 lijn van tegenwoordig is evengoed een moordwapen als het achter de vis aan blijft slepen. Dus dan maakt het niet uit of je met tube of leadcore vist. Bij lijnbreuk is het effect wel hetzelfde.

tube gebruik ik vaak als ik de onderlijnen in de knoop gooi (met name zeer korte soepele onderlijntjes). Ook wartellood gebruik ik eigenlijk alleen met tube omdat ik het idee heb dat de presentatie van het hele systeem dan beter is dan met leadcore.

Ik heb dus niet gestemd omdat ik ze niet een van beide vis maar ik vis ze aanvullend. en ik kan niet beide stemmen.
bb mix anders nix
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

14-05-2008 17:53

ik vis zelf altijd met tube da vind ik goed ik gebruik zelfs nog langer dan 70 cm.
namelijk 1 meter
en heb verschillende kleuren voor ieder water zodat het niet aftekent op de bodem.
en als je met flying backlead vist en toploodjes heb je tog geen leadcore nodig?
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

14-05-2008 18:17

Je hebt toch ook doorzichte tube. Weet alleen niet meer van welk merk. Dan heb je die camokleuren toch helemaal niet nodig?
Gebruikersavatar
Roel van Haandel
Berichten: 1514
Lid geworden op: 12-01-2007 21:03
Locatie: Erp
Contacteer:

14-05-2008 19:01

ik vis altijd met flying backleadje erachter van korda makkelijk erop te zetten en er af te halen
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-05-2008 20:34

Andre Jacobs schreef:trage reactie:

ja, zijn er ook andere :roll: ?


Ja die zijn er zeker.

Ik ken ze van Berkley en van Rod Hutchinson buiten die van Korda.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Bert-Jan Bosman
Berichten: 191
Lid geworden op: 02-02-2006 18:19
Locatie: Genemuiden

14-05-2008 20:56

Doorzichtig? echt doorzichtig net als het zogenaamde glaslood? dan is het oke maar de meeste "transparante" tube die ik gezien heb was eerder wit dan transparant.
bb mix anders nix
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

15-05-2008 08:53

ha oke, nooit gezien :roll: is dat goedkoper?

wat betreft dat camouflage. Ik denk dat dat over het algemeen tegenvalt welke je ook gebruikt. ik dacht dat de camo leader ook vrijwel onzichtbaar moest zijn (bruinachtig transparant met onderbreking) maar in ondiep helder water onder de kant kon ik zien dat het toch nog ietwat licht aftekende tegen de bodem (heb overigens de clay versie). Ik denk dat dit bij tube, leadcore en transparante tube niet anders is. Anderzijds denk ik dat het ruim volstaat en vissen niet snel zal afschrikken.
koen simons
Berichten: 11
Lid geworden op: 14-03-2008 17:04

15-05-2008 17:28

Ook Tube voor mij, ik gebruik het om de karpers niet te beschadigen en als je toch een zinkende Tube wil hebben koop dan gewoon Tungsten Rig Tube die zinkt net zo goed als een baksteen en je krijgt je lijn er ook goed doorheen.
Als het leven er is, om te leven, waarom gaan we dan naar school? Ga toch vissen!!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

15-05-2008 18:47

nog zo 1 die de karper er mee wil beschermen :roll:

Stef Rijkers schreef:ik vis zelf altijd met tube da vind ik goed ik gebruik zelfs nog langer dan 70 cm.
namelijk 1 meter
en heb verschillende kleuren voor ieder water zodat het niet aftekent op de bodem.
en als je met flying backlead vist en toploodjes heb je tog geen leadcore nodig?


1 meter! :o waarom?
ik gebruik 1/5 van die meter die jij gebruikt.
als je een langer stuk tube neemt heb je kans dat er meer lucht in blijft zitte en het dus gaat drijven(jaja! ik weet et wel: flyingbackleadje maarja stel voor dat ze net even opzijn) als et goed is hoeft je tube maar een klein stukje langer te zijn dan je onderlijn.
en ik zie dat je nog jong bent(dus waarschijnlijk ook niet terbeschikking aan bakken met geld) dus knip die meter van je in 5en scheelt je toch weer een paar centjes :wink:
zal wel......!
Gebruikersavatar
Stef Rijkers
Berichten: 173
Lid geworden op: 13-04-2008 13:31
Locatie: Gemert

15-05-2008 19:20

mm ja beschadig je de vis dan niet?
en kwa lucht in de tube die gaat er bij mij altijd uit tijdens het strakleggen van de lijn om er een toplood aan te hangen tenminste
als ik dan stilletjes op een brug sta waar onder ik lig te vissen zie ik de tube bijna niet als ik m in de goede kleur heb maar als ik effe kijk en ik volg de lijn vanaf dat hij het water ingaat dan zie ik tube plat op de bodem liggen.
als ik niet op dat water op die stek vis denk ik dat de tube hetzelfde ligt.
en de kosten voor de tube, geen zorgen maak ik mij daarover ik gebruik de goedkoopste soort, ik hoef niet perce fox of korda of iets wat daar op lijkt en als het een donkere bodem is gebruik ik zelf scoobydó toutjes jeweetwel die draadjes waar je sleutelhangers mee ken maken(kinderspeelgoed) die zijn stevig en best dik maar niet veel dikker dan "winkeltube" :D :wink:
!may the carpforce be with you!


greetings from Stef
Gebruikersavatar
jesse cohen
Berichten: 264
Lid geworden op: 19-03-2007 16:11
Locatie: Mierlo.

15-05-2008 19:41

Tube (korda om percies te zijn)

groetjes jesse
Na 2 jaar de prachtige hobby weer opgepakt! #2014
Gebruikersavatar
Coen Aarts
Berichten: 825
Lid geworden op: 09-02-2007 13:41
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

15-05-2008 20:41

Stefan Andriessen je bent zelf maar drie jaar ouder als die jonge en ook nog maar 17 hoor :lol:

Heb er ooit eens een advertentie van gezien, alles in trasparant zegmaar. Ons thuiswater hier heeft een heel helder water. Laats viel bijvoorbeeld het fox-lood van me maat heel erg ok. Echt zwaar contrast tegenover de bodem. Wilde zelf een gaas proberen met dit transparante. Glaslood viel op de beurs ook heel slecht op, alleen is de soortelijke dichtheid niet zo groot als van lood. Daarom heb ik het niet gekocht.