Schandalig!!


Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-03-2008 17:55

Bij een schoonmaakactie ben ik zeker van de partij, maar was al ingevuld zag ik dus is prima :lol:
Denk dat ik nog wel een maatje kan regelen van me die meedoet.

Ik wil alleen even iets toelichten over wat ik bedoel met X2 vissers, er wordt vaak gevist door mensen die slechts heel zelden vissen, mensen die een setje hier of daar op de kop tikken voor leuk geld en het gaan proberen, vaak zie je hele groepen jongeren met barbeceu's, drank, wiet en noem maar op, vissen een weekend en laten alle rotzooi achter, dit gebeurd alleen als het dus mooi weer is want in de winter zie je ze niet, vandaar dat ik er zo over denk.
Als iemand hier zich daarover aangesproken voelt mijn excuses hiervoor, maar dit soort vissers zitten naar mijn mening niet op een forum als dit, denk dat de meeste hier toch wel wat serieuser met hun hobby bezig zijn, dus nogmaals mijn excuses als ik iemand beledig.

Maar ben zeker van de partij bij een opruimactie, laat maar weten hoe of wat en wanneer.
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

22-03-2008 18:24

mario laseur schreef:Ik wil alleen even iets toelichten over wat ik bedoel met X2 vissers, er wordt vaak gevist door mensen die slechts heel zelden vissen, mensen die een setje hier of daar op de kop tikken voor leuk geld en het gaan proberen, vaak zie je hele groepen jongeren met barbeceu's, drank, wiet en noem maar op, vissen een weekend en laten alle rotzooi achter, dit gebeurd alleen als het dus mooi weer is want in de winter zie je ze niet, vandaar dat ik er zo over denk.
Als iemand hier zich daarover aangesproken voelt mijn excuses hiervoor, maar dit soort vissers zitten naar mijn mening niet op een forum als dit, denk dat de meeste hier toch wel wat serieuser met hun hobby bezig zijn, dus nogmaals mijn excuses als ik iemand beledig.


Beste Mario

Mijn beledig je zeer zeker niet er mee hoor :D :D
Maar ik ben er wel een die soms niet de tijd had om steeds maar te vissen omdat ik het druk met me werk had ( 6 dagen per week werken).
En tja ik vind de spullen van X2 best wel goed, Maar ik ben ook nog van mening dat we niet in een ander zijn zak kunnen kijken hoeveel geld die heeft,en dan heb je ook nog een dat er mensen zijn die voor 1000den euro's spullen aan schaffen en het dan na een week voor gezien houden omdat ze er geen hol aan vinden (zonde van je geld want je krijgt bijna nooit je geld er voor terug ).
En ik blijf er ook bij dat een karper niet komt kijken of je nu met dure merk zit te vissen of met simpele X2 spullen.

Maar dat is voor iedereen weer anders niet dan

:D groetjes

Willem
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Gebruikersavatar
lars lulofs
Berichten: 123
Lid geworden op: 20-03-2008 22:55
Locatie: oldenzaal

22-03-2008 21:44

ze moeten hun gewoon de vispas afpakken
ik kan me er ook erg aan ergeren
neem eens een kijkje op http://www.carpteamoldenzaal.nl
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-03-2008 22:10

Een schoonmaakactie is heel veel werk en het stimuleert de rotzooimakers ook nog eens in hun foute gedrag.
En zonder vispas kan men minstens net zoveel troep achterlaten...
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

22-03-2008 22:25

Tijs Kruithof schreef:Ik ben ook van de partij bij een schoonmaakactie, is hard nodig daar.

Dus nu totaal 5 man:
Sven
Koen
Mario
Gert-Jan
Tijs


Update:

Dus nu totaal 6 man:
Sven
Koen
Mario
Gert-Jan
Tijs
Bas
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

22-03-2008 22:42

Henk ter Maat schreef:Een schoonmaakactie is heel veel werk en het stimuleert de rotzooimakers ook nog eens in hun foute gedrag.
En zonder vispas kan men minstens net zoveel troep achterlaten...


Wat is volgens jou dan wel een oplossing, als eerdergenoemde allemaal niet werkt?

Simpelweg de boel dichtgooien is ook geen oplossing vind ik, ja misschien voor daar maar dan verplaatst het probleem zich toch alleen maar naar omringende wateren, dat wil je toch ook niet. Bovendien zijn alle goede vissers ook de dupe.

Een schoonmaakactie kan naar mijn idee geen kwaad, het laat in ieder geval zien dat er ook zat vissers zijn die daar wel normaal willen vissen, dat beeld is nu niet duidelijk en na zo'n actie wel. Als je er dan bovendien iets van een bord bij kan zetten met dreiging van bijvoorbeeld sluiting, dan lijkt dit me in ieder geval het proberen waard ipv niks doen... Ik bedoel je zal de harde kern er mischien niet mee overtuigen, maar ik ben er van overtuigd dat er een deel is die niet eens nadenkt over het weggooien van afval en het gewoon doet alsof het een gewoonte is. Misschien zijn zij voor een deel over te halen...

Nee heb je, ja kan je krijgen...

Gr
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-03-2008 23:22

Bij ons in maastricht word er jaarlijks 2 keer met een groepje padvinders en vrijwilligers grote stukken opgeruimt,dit zonder betaling maar er zijn visverenigingen die er enkele keren per jaar een donatie aan doen.
Maar eigenlijk moet dit niet kunnen.Ikzelf ben niet te beroerdt me eigen visstek met swerfvuil mee op te ruimen. :evil:
Denk dat dit ook altijd zo zal blijven dat mensen zich te hoog voelen hun rotsooi op te ruimen daar ze de volgende keer weer ergens anders gaan zitten.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

23-03-2008 20:05

Bij deze meld ik een goede vriend en vismaat ook aan voor de actie.
Ook hij is normaal niet te vinden op dit water, maar wou zich er toch graag voor in zetten.

Nu 7 man sterk dus..

Kom op heren ik weet dat er veel meer mensen vissen :wink:

Ps. zal ik is contact zoeken met de amersfoort nu of is hier geen interesse voor. Ik dacht aan een groeps foto met een stukje tekst erbij voor de publiciteit!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

23-03-2008 20:31

Lijkt mij een goed plan Sven, we moeten natuurlijk alleen wel eerst een datum prikken waarop iedereen kan. Zou het nog nodig zijn om de verenigingen in te lichten als je zoiets wilt uitvoeren? Misschien is het wel handig als zij weten wat er speelt...

Gr, Koen
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

23-03-2008 20:47

Ik woon niet in de buurt heren, maar als er een datum bekend is zal ik kijken of ik de mogelijkheid heb om mee te helpen. Dus plus 1 onder voorbehoud.

groetjes Marco

ps. Indien iemand vanuit het zuiden mee zou willen, heb ik nog plaats beschikbaar.
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

23-03-2008 22:14

Mijn zwager is ook van de partij :lol: wordt al een aardig groepje zo.
Denk dat we de 10 man wel gaan halen.
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

24-03-2008 09:40

Goeie actie jongens dat jullie de boel weer netjes willen maken .Waren alle mensen maar zo . Ik zie ook wel een oplossing voor het probleem . Sociale controle . Wat ik daar mee probeer te zeggen is , dat er bijvoorbeeld dagelijks iemand van jullie of een andere belanghebbende even een rondje loopt . En de ene keer doe je dat s'morgens de andere keer sávonds , enz. Of, en ik weet niet of dat is toegestaan . Dat er regelmatig een belanghebbende een nacht gaat vissen . Waarom kom ik hier mee ?

Ik woon hier zelf dicht bij een vijver waar het ook een verschrikking was , veel rommel , s'nachts een hoop herrie , stroperij van onze Oosterburen en noem zo maar op . Het nachtvissen werd verboden .Toen begon het wel heel erg uit de hand te lopen . Er kregen een aantal mensen toestemming om er s'nachts weer te mogen vissen .Er zijn toen een groepje vaste karper vissers steevast iedere nacht gaan vissen . En bij het minste of geringste verdachte werd of de voorzitter van de visvereniging of de politie gebeld . Dit heeft een zeer goed effect gehad . De slechterikken weren het water nu wel een beetje en het ziet er al weer een stuk netter uit .

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen ? Zo niet dan is het mij ook goed ik moest dit gewoon even kwijt .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

24-03-2008 11:08

Oké dit begint ergens op te lijken, echt super!
Zullen we met ze alleen een datum gaan prikken?
Ik denk dat een zondag het beste is, ik werk iig op zaterdag en
vismaatje zit dan met voetbal.

Ook word ik donderdag geopereerd, waardoor ik 2 weekjes niet echt mobiel ben. Maar het is een vrij kleine ingreep, dus 2 weken na de ingreep zou ik weer goed moeten kunnen lopen.

Om maar wat te moeten. Zonderdag 20 april. Het is nog wat verweg, maar ik wou nog even contact op nemen met de HSV en met de Amersfoort NU. En vanwege mijn mobiliteit natuurlijk de komende 3 weken.

Dus Zondag 20 April, wat denken jullie dr van mannen?
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

24-03-2008 11:29

Zondags komt mij ook het beste uit, welke maakt niet uit als ik het maar vroeg genoeg weet.
Alleen om nu de Amersfoort Nu te gaan inlichten lijkt mij niet nodig, denk dat er dan alleen maar weer meer misbruik van gemaakt gaat worden daarna.

Zo, nu ga ik er maar is heen om een hengeltje uit te werpen 8)
Gebruikersavatar
gert-jan van heerikhuize
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-05-2007 14:42
Locatie: Ede

24-03-2008 11:41

Helemaal super dit!
Dit is echt positief zeg.

Moeten idd even kijken waarneer we een schoonmaak actie houden,denk persoonlijk dat we het later in het seisoen kunnen doen omdat dan de meeste vissers weer uit hun winterslaap komen en het weer erg druk wordt daar. Plus dat er niet eens zo veel rommel ligt nu omdat het meest er al is weggehaald.


MVG Gert-Jan
It,s a way of live!
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

24-03-2008 13:11

Daar dacht ik idd ook aan gert-jan, maar omdat ik toevallig in de buurt was 2 weekjes geleden even langs die kleine put bij de shell gereden. En daar was het toch wel een zooitje.

We zouden er idd even mee kunnen wachten maar ik vind dat we het zeker moeten doen! Iniedergeval dit topic actief houden.

Mario, succes.. Ik ga zo ook maar even ergens een paar uurtjes proberen aan het weer zal het niet liggen
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

24-03-2008 13:35

mario laseur schreef:Zo, nu ga ik er maar is heen om een hengeltje uit te werpen 8)


Ben benieuwd hoe het er daar nu bijligt, dat wil je straks vast wel melden... :)
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

24-03-2008 17:46

Ben weer terug :lol: vandaag geen piep, gister 3 aanbeten maar niks kunnen verzilveren :oops: had uiteindelijk eea veranderdt maar hielp al niet meer was al over met de pret.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

24-03-2008 17:47

Was er trouwens toch wel een zooitje, vooral in de sloot erachter.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

25-03-2008 20:01

Jongens ik vind het hartverwarmend als de jonkies zelf zoiets op poten zetten en als ik jullie was zou ik het meteen goed doen. En dat is dus via de hengelsportvereniging, de gemeente benaderen, die helpen hoogtswaarschijnlijk ook wel d.m.v. een auto voor afvoer en zakken en knijpers e.d. Laat de krant er een stukje over schrijven en ga met iemand van de vereniging en dat krantenartikel naar de politie met de aanvraag om nou eens wat meer te controleren op dat water, met het zwerfafval als hoofddoel.
Als dat nog niet werkt, kick their asses. Mijn zegen heb je, ik ben namelijk ook al weer 2 keer wezen ruimen dit jaar. Teringlijers.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

25-03-2008 20:18

Je moet die stinktemijers die er een zooitje van maken een goed portie klappen geven.Doen ze het nie meer weer.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

25-03-2008 23:04

Ruben vd Worp schreef:Je moet die stinktemijers die er een zooitje van maken een goed portie klappen geven.Doen ze het nie meer weer.



:-? dacht dat we het goede voorbeeld gingen geven, is niet echt gunstig op die manier.

Maar moeten we niet eea door gaan nemen wie wat gaat regelen?
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

26-03-2008 10:29

Heren laat je is horen,

Zondag 20 April

Iedereen moet wel kunnen natuurlijk
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

26-03-2008 10:34

Kan bijna elke zondag behalve 20 april, want dan ben ik net op vakantie. :P

Een weekje later anders, dus 27 april?

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

26-03-2008 10:47

haha lekker hoor 8)

Zondag 27 April dus.

Ik vind 't allemaal best :D