Schandalig!!


Gebruikersavatar
gert-jan van heerikhuize
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-05-2007 14:42
Locatie: Ede

21-03-2008 20:18

Wat ik onderlaast weer tegen kwam was echt weer schandalig,We reden weg van een sessie en zagen langs de kant bij een watertje verder op een gigantische bult rotzooi liggen o.a tentharingen,grondzeil,oude koffie zakken,chipszakken,bier blikken,oude pannen enz enz.
Ik werdt er gewoon stil van,Wie doet nou zo iets!!
Het betreffende water zijn de putjes langs de snelweg bij amersfoort.

Zal nooit meer lang gaan duuren en dan is het vissen dar ook afgelopen,Het is daar gewoon alltijd heel erg druk maar er zitten maar weinig ECHTE VISSERS bij!!!!

Ruim je stek op jongen en hou boel netjes en schoon!

Greetz Gert-Jan
It,s a way of live!
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

21-03-2008 20:29

gert-jan van heerikhuize schreef:Wat ik onderlaast weer tegen kwam was echt weer schandalig,We reden weg van een sessie en zagen langs de kant bij een watertje verder op een gigantische bult rotzooi liggen o.a tentharingen,grondzeil,oude koffie zakken,chipszakken,bier blikken,oude pannen enz enz.
Ik werdt er gewoon stil van,Wie doet nou zo iets!!
Het betreffende water zijn de putjes langs de snelweg bij amersfoort.

Zal nooit meer lang gaan duuren en dan is het vissen dar ook afgelopen,Het is daar gewoon alltijd heel erg druk maar er zitten maar weinig ECHTE VISSERS bij!!!!

Ruim je stek op jongen en hou boel netjes en schoon!

Greetz Gert-Jan


Gert Jan,

Kijk mijn bericht onderaan

viewtopic.php?f=39&t=42544&p=578116#p578116

Ik heb daar meerder vuilnis zakken vol met troep opgeruimd, overal lagen blikjes en flesjes bier. Zakken met chips, dotten met garen en honderde snoeppapiertjes we vonden daar zelfs een complete tent welke was stukgetrokken.

wij hebben alles opgeruimd maar op deze manier is het snel over idd.
Mvg,
Stephan van Went
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

21-03-2008 21:39

Precies de reden dat ik er niet te vinden ben.

Erg jammer, want de ''grote put'' met het eiland is een mooi watertje om te zien en er zouden leuke vissen zwemmen.
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

21-03-2008 22:15

Ik vis er vrij veel en het is er altijd een puinhoop, zeker van de zomer.
Weet zeker dat er binnenkort een bordje staat met verboden te vissen, heb al geruchten gehoord dat het vanaf 2010 over is, of het waar is weet ik niet maar ik zou het nog kunnen begrijpen ook.

De hele winter zie je er niemand en afgelopen weekend is het mooi weer en de x2 vissers komen hun hol weer uit, met alle gevolgen vandien....
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

21-03-2008 23:37

Ik ken de problemen maar al te goed daar. Is het eindelijk een beetje schoon doordat je zooi van anderen meeneemt of omdat het een tijdje rustig is geweest. Kom je er een paar weken later en dan is het weer raak! Snap niet dat je überhaupt al zoveel zooi kan achterlaten, laat staan dat je het nog doet ook, echt schandalig!

Sluiting lijkt bijna niet te stoppen zou je zeggen, maar het punt is dat sluiting het probleem niet oplost. Het zal het probleem alleen maar gaan verschuiven naar omringende wateren omdat ze dan daar weer gaan zitten en natuurlijk precies hetzelfde doen. Volgens mij is de enigste (maar tijdrovende en dure) goede methode actieve controle. Dus elke dag kijken hoe het erbij ligt en direct bekeuren als afval ligt bij de vissers. Je moet dan wel regels invoeren waarin bijvoorbeeld staat dat je geen afval los op de grond mag hebben, ook niet als je erbij zit! Het blijft moeilijk om daar preciese regels voor te bedenken die werken maar dit moet toch op de één of andere manier mogelijk zijn?

Verder moet je als goede visser zover het gaat afval mee te nemen wat niet van jou is. Dat is de enigste manier om dit geheel een beetje normaal te houden... Het klinkt misschien onlogisch om afval van anderen mee te nemen en dat is het deels ook, maar het maakt het geheel wel ietsje beter.

Misschien is het wel een idee om eens een schoonmaakactie te houden bij die putten, kunnen we hier niet wat mensen verzamelen om eens een middagje dit te gaan doen? Misschien met wat publiciteit erbij om te laten zien dat er niet alleen idioten zitten...

Gr, Koen
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

21-03-2008 23:52

De hele winter zie je er niemand en afgelopen weekend is het mooi weer en de x2 vissers komen hun hol weer uit, met alle gevolgen vandien....

Altijd die verdomde x2 vissers. Drommels, drommels, drommels, en nog eens drommels!
Mvg,
PBI Speldenbrink
Gebruikersavatar
danny wittebol
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-02-2007 10:44
Locatie: oosterwolde (fr)

22-03-2008 01:52

ben blij dat ik in friesland woon
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

22-03-2008 07:40

Ischa Speldenbrink schreef:
De hele winter zie je er niemand en afgelopen weekend is het mooi weer en de x2 vissers komen hun hol weer uit, met alle gevolgen vandien....

Altijd die verdomde x2 vissers. Drommels, drommels, drommels, en nog eens drommels!



Ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel hiermee, en erg grappig vind ik dit niet, geeft meteen aan hoe serieus mensen erover denken.

De laatste keer dat ik er viste begon zelfs de boer al te klagen, die was met een prikker bezig de zooi uit de sloot te halen.
Gebruikersavatar
Jeroen Bennink
Berichten: 73
Lid geworden op: 29-06-2007 08:34

22-03-2008 08:19

mario laseur schreef:Ik vis er vrij veel en het is er altijd een puinhoop, zeker van de zomer.
Weet zeker dat er binnenkort een bordje staat met verboden te vissen, heb al geruchten gehoord dat het vanaf 2010 over is, of het waar is weet ik niet maar ik zou het nog kunnen begrijpen ook.

De hele winter zie je er niemand en afgelopen weekend is het mooi weer en de x2 vissers komen hun hol weer uit, met alle gevolgen vandien....


Bedankt :-?
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

22-03-2008 08:59

Ik snap ook niet helemaal wat X2 hiermee te maken heeft, maar daar gaat het in dit topic ook niet over, het gaat over de teringzooi die er achter wordt gelaten langs en misschien zelfs in het water, in dit geval de putten langs de A1 bij Amersfoort.

Is hier een oplossing voor te bedenken?
Anders dan "Begin bij jezelf!"?
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
gert-jan van heerikhuize
Berichten: 46
Lid geworden op: 28-05-2007 14:42
Locatie: Ede

22-03-2008 09:28

Het is mischien idd een goed idee om eens een schoonmaak actie te houden voor een ochtendje of een middagje met wat publiciteit er bij.
Vind het persoonlijk een heel goed idee.
Maar of het idd ook helpt?
Mischien kunnen we zelf een bord maken met een tekst er op van bijv:HOUD DE STEK SCHOON,AVAL GRAAG MEENEMEN enz enz.
Die kunnen we dan aan de voorkant neerzetten,zo,n bord kan ik wel regelen....maatje van mij werkt namelijk bij de afdeling verkeersborden maken.

Verdere ideeen zijn alltijd welkom natuurlijk.
Vind dat de goede niet onder de slechte moeten lijden en mischien moeten we dan wat extra,s doen maar aan het uiteinde wordt het vanzelf een keer beloond.


MVG Gert-Jan
It,s a way of live!
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

22-03-2008 11:24

Een schoonmaakactie vind ik een erg goed idee!!

Alleen is niemand het opgevallen dat er eigenlijk helemaal geen mogelijkheid aan het water is om je afval weg te gooien?
Als er nou is een regeling zou komen met een aantal grote kliko's waarbij iedreen al ze afval in 1 grote afvalzak doet (om losse rotzooi te voorkomen) en deze eens in de zoveel tijd geleegt word.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-03-2008 11:39

Op zich een goed idee sven

Aan de andere kant, ze nemen die rotzooi ook mee van huis, vreten en zuipen het dan op (word dus liichter) dan is het toch een kleine moeite om het mee terug te nemen? Zal wel in de opvoeding iets mis gegaan zijn. Voor zulke lieden is een kliko miss handig hoewel ik er aan hard hooofd in heb die dingen branden namelijk geweldig
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

22-03-2008 12:03

Hoewel je eigenlijk gewoon je eigen spullen mee moet nemen zou een kliko kunnen werken om het schoner te houden. Wie gaat dit alleen betalen? Zo'n ding is niet gratis... en hoe wil je het laten ophalen?

Maar verder even over de schoonmaaktactie... misschien een goed plan om eens neer te zetten hier wie er mee wil werken en dat we dan eens een datum prikken... ?

Gr, Koen
Gebruikersavatar
Sven Bosschaart
Berichten: 82
Lid geworden op: 21-01-2008 00:22
Locatie: Amersfoort / Hoogland / Alkmaar

22-03-2008 12:10

Ten eerste zou iedereen idd ze eigen rotzooi mee moeten nemen,
maar dat gebeurt helaas niet.

Ik denk dat een schoonmaakactie een mooi begin is!

Hoe gaan we dat aanpakken? Alle 3 de putten neem ik aan..

En wie hebben we nu:

Sven (mijzelf)
Koen
Mario
Gert-Jan

Wie-o-wie? Ik denk dat we met 10 man en een hele middag een heel eind komen.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

22-03-2008 12:13

hier in de buurt heb je meerdere van dit soort wateren.
erg mooi water met een leuk bestand aan vissen alleen elke keer als ik daar heen ga dan kom ik altijd wel minimaal met een klein tasje vuil van anderen terug. het ergst was een keer dat we bijna 3 vuilnis zakken vol troep hadden op geruimd waar ons eigen vuil geen eens bij zat :-? het is erg jammer maarja het gebeurt. ligt er soms ook nog wel eens vuil in de bosjes terwijl er 30 meter verder op en hele rits aan vuilnis bakken staat. meestal zijn het hier in de buurt jeugdige vissers van 12 tot mijn leeftijd geef ze af en toe ook wel eens op hun kloten maarja of het helpt.
zal wel......!
Gebruikersavatar
Tijs Kruithof
Berichten: 253
Lid geworden op: 24-05-2003 02:00
Locatie: Almere

22-03-2008 13:43

Ik ben ook van de partij bij een schoonmaakactie, is hard nodig daar.

Dus nu totaal 5 man:
Sven
Koen
Mario
Gert-Jan
Tijs
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

22-03-2008 14:10

Mannen chapeau.

zorg er wel voor dat de lokale krant er iets over schrijft dan kunnen ze naar de serieuze vissers niet meer wijzen.
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

22-03-2008 16:14

Ik wil er een keer gaan vissen maar als ik het zo hoor dan mag ik wel een hele rol aan vuilnis zakken mee nemen.
Ik kan het gewoon niet snappen dat er van die laml*len zijn die niet ff de tijd kunnen nemen om hun troep op te ruimen.
Ik denk dat iedereen wel een ander kan gaan aanspreken om dit bij te houden, maar ja zou dat dan helpen ??
En ja als het nodig is wil zelfs ikke wel helpen bij het ruimen van de troep daar , en dat alleen maar dat als ik er een keer wil gaan hengelen ook gewoon op een schone plaats kan gaan zitten.
En nog ff dit ook ik ben een die X2 spullen heeft maar ruim echt wel me troep op dus die opmerking gaat nogal een beetje rouw me strot door
ik heb STANDAARD ALTIJD EEN ROL MET ZAKJES bij me die je kan kopen bij elke supermarkt dus als je eten gaat halen voor je sessie neem dan eens de moeite om zo een rol met pendaal emmer zakjes mee te nemen kost je maar een eurotje meer.
En zo helpen we dan allemaal mee aan een schoon en mooi Nederland.
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-03-2008 16:25

Mag ik vragen wie de visrechthebbende(n) is (of zijn) van die 3 putjes?
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

22-03-2008 16:33

Aart Lokhorst schreef:Mag ik vragen wie de visrechthebbende(n) is (of zijn) van die 3 putjes?


Als het goed is, is dit HSV Amersfoort voor de twee putjes aan de zuidelijke kant van de snelweg A1 en HSV de Snoekbaars (Baarn/Soest) voor het putje aan de noordzijde van de A1 snelweg.

Aart, moet je bij hen zijn als je het bijvoorbeeld over de plaastsing van bordjes wilt hebben of een grote schoonmaakactie wilt houden?

Gr, Koen
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-03-2008 16:38

Inderdaad moet je daarvoor bij de visrechthebbenden zijn Koen. Bedankt voor je info trouwens.
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

22-03-2008 16:43

Aart Lokhorst schreef:Mag ik vragen wie de visrechthebbende(n) is (of zijn) van die 3 putjes?





Hoezo dat dan Aart ??
denk je aan het aanschrijven van de vereniging of snel kijken of we er een vereniging aan vast kunnen knopen ???
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-03-2008 16:52

Willem, alleen maar omdat de visrechthebbende ook primair de verantwoordelijkheid voor de controles heeft, en wellicht is daar dus wat aan te doen.
Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

22-03-2008 17:51

ik denk dat je al een hoop weg haalt als iedereen die daar vist een beetje verantwoording neemt.
Dan neem je al meer dan 50 % weg van de visrecht hebbende die extra moeten gaan controleren en dan de boel dicht gooien
DUS IEDEREEN GEWOON JE TROEP OP RUIMEN EN FF OPLETTEN EN ANDERE OP HUN VERANTWOORDING AAN SPREKEN

Het is allemaal zo SIMPEL he :D :D :D
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie