Carp fishing


Plaats reactie
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

16-03-2008 12:37

Hallo allemaal,

Ik moet over 2 weken een engels mondeling houden.
Ik wou dit doen over onze hobby, karpervissen.
Nou vind ik engels al moeilijk, en dan moeten we ook nog zoiets doen.
Misschien dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen:

Bijvoorbeeld, welke deelonderwerpen kan ik gaan doen?
en misschien hebben jullie ook wel mooie site's waar ik informatie van kan halen.

Alvast bedankt,
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

16-03-2008 12:41

hoe ben je begonnen met karpervissen?
welke spullen hebje nodig?
wat voor aas gebruik je?
doe je het alleen of met vrienden?

ga zo maar door, dit heb ik afgelopen vrijdag gebruikt ook voor mondeling..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

16-03-2008 12:43

Volgens mij vraagt hij meer om de Engelse vertaling niet naar onderwerpen.
Vissen is een hobby, geen religie!
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

16-03-2008 12:45

oowja, nog vergeten er bij te vertellen, het mag niet te dicht bij mezelf staan, dus het mag niet over een nachtje vissen van 23 februari gaan.

En ja als iemand me kan helpen met het vertalen zou dit mooi zijn.

groeten
Jan Peter Teerling

16-03-2008 13:31

En dit noemen ze nu de internet generatie.. :lol:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

16-03-2008 14:27

maybe you could try english carp-sites...
hmm,,,ooohh never thought of that :o :o

Be wise , and keep the subject just to stalking or it wil get too complicated.
for the rest ..good luck
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-03-2008 15:19

Het volgende heel snel opzeggen voor de klas levert je vast de nodige bonuspunten op 8)

I speak English very well
But not zo snel
Dat komt nog wel

:D
gr
HB
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

16-03-2008 16:30

Let niet op mijn engels :x

I am going to talk about fishing on carp. I will say something about materials, baits and about the carp himself, but first i tell why i like carpfising( dan ga je wat zeggen hoezo je zo graag karpervist)

Dan vertel je waar de karpers vandaan komen en wat over de karper(ik weet dat nu dus dat kan ik ook niet vertalen)

There are two sorts of fishing on carp.

Passive:

This is particulary the most knowedge and popular sort of carpfishing. You need a rod, reel with baitrunner, a electronic baitalarm, some lead and rigs, a rodpod or banksticks and a lot of baits.

Dan ga je wat vertellen hoe je gaat vissen en zo.

Dan ga je jouw vangsten showen

Dan ga je zeggen dat iedereen moet gaan vissen
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

17-03-2008 08:26

Ik zou het inhoudelijk zo simpel mogelijk houden. Je kunt ze wel uit gaan leggen wat een rodpod is en baitrunners en optonics maar ten eerste snappen de meeste het niet en bovendien krijg je van je leraar vast vragen achteraf en kun je alsnog uit gaan leggen. Het gaat erom dat je engels praat en goed engels praat dus ik zou het echt heel basic houden. Leg een beetje de verschillende stijlen uit of zo. Surface fishing, floater fishing en het statisch vissen. Je kunt wat aassoorten noemen en misschien vertellen waarom karpervissen zo populair is. Op zich allemaal toch zelf wel te bedenken lijkt mij?
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-03-2008 12:37

http://babelfish.altavista.com/

Typ je verhaaltje er in het nederlands in en het rolt er in gebrekkig engels eruit 8)

Voila :P
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-03-2008 12:45

Marijn,
I would advise you to write down your presentation. Like an essay in a way that you can pronounce it properly. Write down the core issues for yourself after preparation so that u don`t loose the way when you are talking. Keep it simple for yourself. Using an article from someone else isn’t a smart thing to do, your teacher will notice.

With kind regards,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

17-03-2008 13:23

Jezus Peter (zo, dat viel nog mee in het engels :))

Joe meek it weei toe hard foor him.
Nauw hie wil bie bissie trènsleeting jor tekst foor de nekst wiek so hie ken not prieper propoorlie foor his oral eksam ent wil not krèdueet. :(
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Chris Bol
Berichten: 32
Lid geworden op: 03-03-2008 19:25

17-03-2008 14:21

Heel vroeger( 5 jaar terug)... heb ik samen met 2 klasgenoten een mondelinge presentatie gehouden over karpervissen in het engels

We zijn toen een dagje gaan vissen en hebben gefilmd hoe alles werkt en natuurlijk ff een paar ''dikke'' vissen gevangen... 8)

In de klas hebben we er toen mondeling het een en ander bijverteld, niet veel dus maar toch een goed cijfer gehaald.

Vraag anders aan je docent(e) of zoiets ook mag. Kan je mooi een dagje vissen voor school...
marijn alons
Berichten: 250
Lid geworden op: 18-09-2006 19:58
Locatie: dronten

17-03-2008 14:36

bedankt allemaal alvast :)

oja, dat stukje tekst kan ik nog wel vertalen heur;)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-03-2008 15:06

Oke marijn :wink:
pronounce it properly, maak het jezelf niet te moeilijk. Laat zien dat jezelf bezig bent geweest, dat je je goed hebt voorbereid. Kijk de mensen aan in de klas sla geen delen over, ondersteun jezelf non verbaal, gebruik je eigen engels en kom met zelfvertouwen over ondanks je zoals jezelf zegt slechter engels. Lijkt lastig maar het hoef niet feiloos, wel goed voorbereid. Als je nu je eigen taal niet gebruikt en je afwijkt qua taalgebruik dan valt dit een docent normaliter direct op.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

17-03-2008 15:09

Sorry Rinus :oops: :wink:
It's not who you are, it's who you know.
Gerrit Pook2
Berichten: 160
Lid geworden op: 27-04-2007 17:53

17-03-2008 16:29

Of Koop een goedkoop engels boekje over karpervissen bijvoorbeeld:carpfishing step by step o.i.d.
Of huur de film Lost in Translation

gr Gerrit
marina davies
Berichten: 86
Lid geworden op: 29-03-2007 16:32
Locatie: The Netherlands

17-03-2008 20:56

Marijn ik heb een paar aanpassingen gedaan voor je

gr marina

I am going to talk about Carp Fishing I will tell you about materials, baits and about the carp itself, but first i will tell you why i like carpfising( dan ga je wat zeggen hoezo je zo graag karpervist)

Dan vertel je waar de karpers vandaan komen en wat over de karper(ik weet dat nu dus dat kan ik ook niet vertalen)

There are two ways to fish for carp.

Passive:

This is the most popular sort of carpfishing. You need a rod, reel with baitrunners, a electronic bait-alarm, some lead and rigs, a rodpod or banksticks and a lot of baits.

Dan ga je wat vertellen hoe je gaat vissen en zo.

Dan ga je jouw vangsten showen

Dan ga je zeggen dat iedereen moet gaan vissen

_________________
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

18-03-2008 09:25

Mooie tekst Marina, maar denk niet dat de gemiddelde klasgenoot en leeraar van Marijn weten wat baitrunners, rigs, rodpod en banksticks zijn... Dat vraagt dus om wat meer uitleg denk ik zo :roll:

Denk ook dat je niet TE diep op de stof moet ingaan. Je verteld je verhaal aan klasgenoten, niet aan mede vissers. Dus denk dat je je vooral moet richten op wat vissen op deze vissen voor jou zo aantrekkelijk maakt. :roll:
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

18-03-2008 20:28

Idd ik zou zoiets doen van:

- Short introduction in which you tell that you like carp fishing (Don't make it too personal)
- Explain some things about carp (size, maximum age, mirror/common)
- Tell something about where they can be found (in big lakes in France, but also in small waters in The Netherlands)
- Share some information about carp fishing. Say that it's popular, that they even fish at night and abroad. Also tell something about carp fishing in the UK, that it is very popular there too. Say that they even write complete books about carp fishing.
- Explain how it is possible to catch a carp. Begin easy with float fishing (just some bread and a hook) and then briefly talk about fishing with boilies (explain that the word boilie is originating from 'to boil') and electronic bite alarms. Don't make it too complicated!

Further you should show some pictures of carp and take some boilies with you. That will make your presentation more attractive.

Gr, Koen

Ohja kijk voor veel gebruikte termen bijvoorbeeld op http://www.carpforum.co.uk
Gebruikersavatar
ferdy tibbe
Berichten: 418
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

22-03-2008 18:44

Hans Brinkel schreef:Het volgende heel snel opzeggen voor de klas levert je vast de nodige bonuspunten op

I speak English very well
But not zo snel
Dat komt nog wel


Is dat niet;
I speak englisch verry well,
aber nicht zo schnell,
maar dat komt nog wel.
Life is ours, we live it our way
Plaats reactie