Duitsers aan de waterkant...!


ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

07-03-2008 18:40

ja vince dat hebben we toch laats allemaal gedaan,32vuilniszakken.
alleen dat brandhout was ik woensdag met boot gaan halen.
is weer goed schoon.tot aan de landtong.en ik weer warm op me boot alleen t rookt een beetje.
kuch kuch sorry beetje oftopic.
breek me de slurf niet open
harie snijders
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-02-2004 15:25
Locatie: maastricht

08-03-2008 17:30

da duitsers blijft hetzelfde he al zijn het nederlanders afrikanen weg is weg of wou je gewoon ff mugenzifte?
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

11-03-2008 17:43

Dat ze Duits spreken vind ik nog het ergst, wat een klotetaal zeg :lol:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

12-03-2008 07:28

Goh wat een narrowminded opmerkingen door een aantal mensen.... Een duitser eet karper, wat is daar het probleem? Een Chinees doet dat trouwens ook, moet je dat ook niet meer gaan afhalen, als je ze toch wil boycotten.

Doe mij maar een pizza tijdens het nachtvissen, daar gaat niets boven. Ohw shit, die mensen eten ook karper.

Gasten...De reden waarom de karper hier in Europa vertoefd, is omdat het een consumptievis was, en dus is ingevoerd in de middeleeuwen. Het is een snel groeiende vis, die voor snel voedsel kan zorgen. Veel mensen aten deze vissen in het verleden, en mag je dus concluderen dat als jouw/ onze voorouders deze vis niet als eten hadden gehad, dat we misschien niet eens zouden bestaan...

Maar goed, bekrompen geesten zullen er altijd blijven rondlopen in de maatschappij/ forum.
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

17-03-2008 19:23

Marco Deckers schreef:Goh wat een narrowminded opmerkingen door een aantal mensen.... Een duitser eet karper, wat is daar het probleem? Een Chinees doet dat trouwens ook, moet je dat ook niet meer gaan afhalen, als je ze toch wil boycotten.

Doe mij maar een pizza tijdens het nachtvissen, daar gaat niets boven. Ohw shit, die mensen eten ook karper.

Gasten...De reden waarom de karper hier in Europa vertoefd, is omdat het een consumptievis was, en dus is ingevoerd in de middeleeuwen. Het is een snel groeiende vis, die voor snel voedsel kan zorgen. Veel mensen aten deze vissen in het verleden, en mag je dus concluderen dat als jouw/ onze voorouders deze vis niet als eten hadden gehad, dat we misschien niet eens zouden bestaan...

Maar goed, bekrompen geesten zullen er altijd blijven rondlopen in de maatschappij/ forum.


Blijft vervelend als er duitsers/polen/chinezen etc. de vissen uit jouw thuiswatertje oppeuzelen.. P.S Je praat over de middeleeuwen, toen gebeurden er wel meer dingen die vandaag de dag not done zijn. :-?
©
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

17-03-2008 20:39

Beste Lesley,

Mijn verwijzing naar de M.E., geeft de mensen niet mijn goedkeuring om vissen van jouw/ ons water op te peuzelen, echter geeft mensen wel stof tot nadenken. Om een bepaalde cultuur af te keuren vanwege het eten van deze vis, dat is wat mij te ver gaat.

Lees niet, dat ik voor de consumptie ben van de Nederlandse karper. Maar ik vind het hypocriet van mensen dat ze een bepaald onderdeel van een cultuur verafschuwen en dus een heel volk/ cultuur de grond in boren, m.a.w. generaliseren...
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-03-2008 20:50

Ahaa,
laat ik nou altijd al gedacht hebben dat ik geboren ben in de middeleeuwen en deze eind 1970 overgingen in the eighties.
Heb trouwens wel karper gegeten tijden mijn verblijf in die middeleeuwen en vond ze niet te vreten, beter neem je gewoon een hap vette klei.
http://www.youtube.com/watch?v=gehERn5QiSQ
Groet'n Henk..

still growing Old.
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

18-03-2008 16:26

Gelukkig voor de culinaire karperliefhebber geld er geen meeneemverbod voor karper in meer dan 80% van het Nederlandse viswater!

Dat is jammer voor de vissende karperliefhebber.

Verder ben ik heel erg benieuwd wat er op de Duitse of Franse of Italiaanse karperforum wordt geschreven over de Nederlandse 'karpervisser'....... Ik denk dat u daar stil van wordt! En dat men nog gelijk heeft ook, wie verwijt wie dat hij zwart ziet?

Misschien wordt het tijd dat de Nederlandse 'karpervisser' zich iets meer bezig houdt met regelgeving en zitting neemt in verenigingen etc. en zo de regels kan aanpassen. In plaats van uren lang door te zeuren over Polen, Duitsers en ach ja onze zuiderburen! Men houdt zich immers aan de regels als het is toegestaan om karper mee te nemen. Dan wordt het misschien tijd om de regels aan te passen!

Succes!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

18-03-2008 20:24

Zonde om te zien dat Duitsers de schuld krijgen voor het naleven van regels die door Nederlanders zijn gemaakt. En dat een hele bevolking wordt aangewezen ipv de individuen.

Zolang er in de Nederlandse wet geschreven staat dat je karpers boven een bepaalde maat mee mag nemen (en dus ook opeten), zijn er ook mensen die dat doen. Maar ik vind het jammer dat die mensen erop worden aangekeken (al helemaal op hun nationaliteit) terwijl de schuld in dit geval bij ons (Nederlanders) ligt.

Ik hoop niet dat deze topic een negatieve tint gaat krijgen.

Groetjes,

Mourad
Marco Deckers
Berichten: 113
Lid geworden op: 21-02-2008 22:40
Locatie: Zitterd

18-03-2008 20:38

Ach ja Mourad, zoals elk openbaar klankbord een weergave is van de maatschappij, is het met dit forum hetzelfde. Er zijn ruimdenkende mensen en mensen met een tunnelvisie...

Bepaal zelf wie je als (forumgebruiker) bent.
put it in your food it tastes better, put it in your bait it tastes better
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

18-03-2008 20:42

Pieter Bas, dat er voor meer dan 80% van het viswater geen meeneemverbod voor karper geldt gaat al een poos niet meer op.
Een algeheel meeneemverbod geldt o.a. voor de wateren van de Federaties Friesland, Groningen-Drenthe, Oost-Nederland, Gooi- en Eemland (o.a. Flevopolder), de Noord-Oostpolder, alle Randmeren.
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

18-03-2008 21:11

Dan zou je in principe in de rest van Nederland wel karper mee kunnen nemen. Het wordt de hoogste tijd dat er in heel NL een meeneemverbod gaat gelden.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Gebruikersavatar
henktjassing
Berichten: 103
Lid geworden op: 28-01-2007 17:06
Locatie: oosterwolde fr

18-03-2008 21:21

O ja, het ging over Duiters. Maar als wij in Duitsland gaan karpervissen worden we geacht de karper de hersens in te slaan!
Ik ken een paar duitse karpervissers die goed kunnen vissen, de zaken keurignetjes voorelkaar hebben en waar je absoluut geen lege bierblikjes rond de tent zal treffen. Bovendien sympathieke jongens die op een voorbeeldige manier met de gevangen vis omgaan. Daar kan menig NL visser een voorbeeld aan nemen.

Ik distantieer me dus van gegeneraliseerde stemmingmakerij. Het gaat niet om herkomst, geloof of huidskleur. Het gaat om het gedrag waarop je mensen kunt beoordelen.
Probeer eerst te begrijpen, dan begrepen te worden.
Pieter Bas van Duuren
Berichten: 212
Lid geworden op: 09-03-2007 20:43
Locatie: Guatemala
Contacteer:

18-03-2008 21:22

Aart, wederom heb je mij betrapt op achterhaalde feiten, dit klopt heb al jaren (3) niet meer in Nederland gevist! Dat er dan iets aan het veranderen is, is erg positief te noemen. Ik hoop hier over niet al te lange tijd weer van te kunnen genieten!

Blijft dan wel een feit dat er op nog veel viswater geen meeneem verbod voor o.a. karper geldt! En veel mensen die karper meenemen inderdaad geen enkele regel overtreden. Dan ben ik het stellig met Mourad eens dat we deze mensen hier dan ook niet op aan mogen of willen spreken. Ook niet onder het mom van het zijn oosterburen....... daar was mijn opa nogal goed in trouwens, vooral na zijn dagen op de Utrechtse Heuvelrug, maar die tijd is passe.

Respect is een kostbaar goed.

Als mensen dan inderdaad de regels niet naleven dan moeten we dit natuurlijk niet tolereren of wel...... Nachtvissen, tentjes, drie hengels daar heeft men (de Hollander) immers niet zoveel moeite mee ook niet in het buitenland!

Ik weet dat dit iets ander is dan vis meenemen voor consumptie, overplaatsing e.d. maar regels zijn regels! Die kunnen wel aangepast worden zoals nu dus blijkbaar al gebeurd.

Vaak overtreden mensen ook regels door onwetendheid. Met een gezellig (respectvol) praatje kan je hier vaak heel veel aan veranderen. Niet iedereen heeft dezelfde normen en waarden.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-03-2008 21:28

Neemt men een vis mee voor consumptie, heb ik er geen moeite mee. Meestal blijft het bij 1 keer.. Bovendien hoeft men de vis niet echt mee te nemen, BBQ-en kan ook ter plekke..

Nieuwsbrief POS

Karper is in de Nederlandse keuken niet erg in trek. Je zou dan ook denken dat maar weinig Nederlandse sportvissers karper meenemen. Die veronderstelling is niet helemaal correct. Er wordt in ons land heel wat afgezeuld met karpers. Niet richting keuken, maar om ze over te zetten in andere wateren. Vissers vangen ergens een mooie karper en verplaatsen die vervolgens naar hun favoriete watertje. Waar die vis niet thuishoort en dikwijls helemaal verkommert. Of zelfs ernstige ziektes overbrengt – die door verzwakking als gevolg van de overzetting tot uiting komen. Bovendien steken langs het ‘thuiswater’ van de vis karperaars de nodige tijd en energie in het najagen van hun droomvis, die echter allang verdwenen is naar een onbekende bestemming!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

18-03-2008 21:51

Hoi Pieter Bas,

Een aanvulling op de lijst van Aart: in de Amsterdamse regio (wateren AHV) geldt sinds ruim een jaar een beperkt meeneemverbod. Alleen schubkarpers tussen 40 en 60 cm mogen worden meegenomen. De rest moet terug in hetzelfde water. Zo proberen we ons wildbroed, de SKP-spiegels en de grote schubs te beschermen.

@ Henk (off-topic): bedankt voor je kritische vragen over mijn rig onlangs. Ik doe er mijn ding mee...

Groeten van Bert.
ff v==
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

19-03-2008 02:27

Aart Lokhorst schreef:Pieter Bas, dat er voor meer dan 80% van het viswater geen meeneemverbod voor karper geldt gaat al een poos niet meer op.
Een algeheel meeneemverbod geldt o.a. voor de wateren van de Federaties Friesland, Groningen-Drenthe, Oost-Nederland, Gooi- en Eemland (o.a. Flevopolder), de Noord-Oostpolder, alle Randmeren.


Beetje weinig, Aart.
Heb hier in de omgeving Den Haag heel andere taferelen
gezien.
Hongerige kindertje en gezinsgenoten achter Pa met de hengel.

Zuiderpark, Wilhemina park.. Madesteijn.

Kwak op de BBQ
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
K. van den Herik

19-03-2008 07:41

ik vind die duitse spiegels die we uitgezet hebben best de moeite waard om te vangen.

Kon je maar overal een meeneem verbod krijgen. Hoe moet dat dan weer?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-03-2008 09:15

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh via de Algemene Ledenvergadering van de HSV? Of zelf plaats nemen in een algemeen bestuur??
Of zit ik er naast????? 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

19-03-2008 11:36

..als ik het mag zeggen? :) Neu. Juist in de roos.

Of ga ik te ver?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

19-03-2008 12:59

Mourad Aviara schreef:Zonde om te zien dat Duitsers de schuld krijgen voor het naleven van regels die door Nederlanders zijn gemaakt. En dat een hele bevolking wordt aangewezen ipv de individuen.

Zolang er in de Nederlandse wet geschreven staat dat je karpers boven een bepaalde maat mee mag nemen (en dus ook opeten), zijn er ook mensen die dat doen. Maar ik vind het jammer dat die mensen erop worden aangekeken (al helemaal op hun nationaliteit) terwijl de schuld in dit geval bij ons (Nederlanders) ligt.

Ik hoop niet dat deze topic een negatieve tint gaat krijgen.

Groetjes,

Mourad


Het is jammer om te zien dat het zogenaamde "broodvissen" veelal gepaard gaat met overlast.. De serieuze visser die eens een vis ter consumptie mee neemt is makkelijk te onderscheiden van die visser die puur voor het vlees gaat. Het achter laten van veel afval is een goed voorbeeld daar van.(Hoewel veel mensen daar een handje van hebben) In de vergunning staat dan mischien dat je karpers boven een bepaalde maat mee mag nemen, er staat ook dat je max. met 2 hengels mag vissen, dat zien ze dan weer niet...

Dat er iemand eens een vis mee neemt om op te eten daar zou ik in principe mee kunnen leven, maar als ik dan langs de oever een gefabriceerde BBQ aantref met daarop de resten van een verbrande vis dan kan ik me daar behoorlijk kwaad over maken. Ook het doelloos zo veel mogelijk vissen vangen en in de zak stoppen om mee te nemen is mij een bron van ergernis.

Ik heb het idee Mourad dat jij te licht over deze problemen denkt, zoals ik eerder al zei: Beetje vervelend als iemand op een, laten we zeggen 5 hectare watertje met slechts een handvol orginele vissen, je target op zijn lidl specimen rod naar binnen takelt om hem daarna levend in zijn kofferbak van de auto dood te laten spartelen..
©
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-03-2008 19:59

Lesley van Dinter schreef:Ik heb het idee Mourad dat jij te licht over deze problemen denkt, zoals ik eerder al zei: Beetje vervelend als iemand op een, laten we zeggen 5 hectare watertje met slechts een handvol orginele vissen, je target op zijn lidl specimen rod naar binnen takelt om hem daarna levend in zijn kofferbak van de auto dood te laten spartelen..


Dan heb jij een verkeerd idee, ik denk hier absoluut niet te licht over. Ik ben daarentegen wel fel tegen het over 1 kam scheren van mensen, wat hier gebeurt. We hebben het nu niet meer over individuen, maar over inwoners van een heel land.

De Amerikanen zeggen "You're barking up the wrong tree" oftewel vertaald "Je blaft tegen de verkeerde boom" en hier sluit ik me bij aan. Moreel gezien is het in onze ogen fout, maar hou er rekening mee dat moraal niets anders is dan iemands voorstelling van goed of slecht. Jouw (en mijn) voorstelling van slecht hoeft niet te betekenen dat het voor een ander zo geldt. En als de wet dit niet verboden heeft, vind ik dat wij niet met gestrekte wijsvinger een zondebok horen te zoeken, maar eens verder kijken dan ons neus lang is. En dat is om het wettelijk aan te pakken. Tot die tijd doen die mensen wettelijk gezien (en moreel gezien van hun kant) niets fout.

Zou er een algeheel meeneemverbod komen voor alle wateren in Nederland, kunnen wij onze wijsvinger weer opsteken. En dan nog niet wijzen naar alle (vissende) inwoners van een land, maar naar hun als individuen.

Wij (Nederlanders) zijn de oorzaak, zij zijn niets anders dan het gevolg. En als je een probleem in zijn geheel opgelost wilt hebben, hoor je te kijken naar de oorzaak en niet naar het gevolg.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-03-2008 20:14

Vergeleken met een paar jaar geleden is het aantal wateren waar inmiddels een meeneemverbod voor karper geldt fors toegenomen (daar is ook het nodige werk voor verzet).
Om dit echter voor alle HSV wateren voor elkaar te krijgen is er maar één oplossing, n.l. dat de karpervissende leden van iedere HSV zo'n voorstel aan hun bestuur doen en dan ook de ALV bezoeken waar dit voorstel besproken wordt. Binnenkort zal ik alle Federatievoorzitters nog (weer eens) uitdrukkelijk vragen om zo'n verbod in te willen stellen.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

19-03-2008 20:25

Aart, doe je goed! Hopen dat ze ermee instemmen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

19-03-2008 20:36

Mourad, dat gaat allemaal stukje voor stukje. Er moet ook niet vergeten worden dat voor sommigen het eten van zelf gevangen vis een rechtvaardiging is van het vissen. Dit geldt ook voor heel veel buitenstaanders...