ksn


Gast

03-02-2003 20:16

misschien begryp ik het niet helemaal, maar ik moet dit toch effu vragen:
is de ksn nu voor of tegen betaalwaters???
dit is voor my een belangryke vraag voordat ik beslist om lid te worden want ik zie veel tegen-gestelde berichten in verschillende topics! :???:
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-02-2003 21:10

Maar of dat onderzoek ook een duidelijk licht laat schijnen.............
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-02-2003 22:00

Beste Danny,lees voor meer informatie eens de KSN Visie Karperbeheer, te downloaden van de KSN site. Het zal duidelijk zijn/worden dat een groot aantal betaalwateren niet voldoet aan het ecologisch verantwoord visstandbeheer zoals de KSN voorstaat.
Gast

03-02-2003 22:46

aart ik heb het stuk gelezen en als ik het goed begrypt is de ksn tegen als het visbeheer niet goed is en voor als dit wel
in goede handen is, of begryp ik de stelling verkeerd?
hoe kun je dit dan vaststellen de eigenaar van zon water gaat heus niet zeggen dat hy verleden week mooie "gestolen" of gekweekte vissen heeft uitgezet.
hy adverteert natuurlyk wel met de foto als de vis er gevangen wordt want dan zat hy er natuurlyk al lang.

het is my nog niet echt duidelyk welk standpunt de ksn nu heeft want ze maken met marco kraal, die ook in het bestuur actief is volgens de site,reclame op vistv voor betaalwater ????
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-02-2003 23:26

Danny,

Was. Marco Kraal dan. Nog door zijn baas gedwongen ook. Misschien.

Visstandbeheer is 1 ding. Ook belangrijk zijn wantoestanden. Zie verderop bij betaalwateren.

Zal zo'n beheerder "liegen" Kan. Nu ga jij er vissen en je komt hele andere toestanden tegen. als rechtgeaard KSN-er meld je dat ook. Wat denk je dat er dan gebeurt?

Maar het is erger. Er zijn er een aantal, die zijn er nog trots op ook.

Meer en meer komen er vissen in de publiciteit, die vroeger op vrij water zaten en nu op een b-water. Let maar eens op de Franse pers.

MVG

Klaas
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-02-2003 23:59

Danny, al diegenen die nog steeds denken dat een commerciëel water blijvend rendabel te exploiteren is met een ecologisch verantwoord
karperbestand die geloven nog in sprookjes. En ik geloof niet in sprookjes...., verder commentaar overbodig dunkt mij.
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-02-2003 09:10

Beste allemaal,

Standpunt van de KSN lijkt me vrij duidelijk.(tegen, tenzij) Ik heb zaterdag toevallig de aanmeldingsformulieren binnengekregen omdat er bij mijn eerste aanmelding iets mis is gegaan.

Begrijp me allemaal niet verkeerd: Het is natuurlijk geweldig dat de ksn het onderzoek is gestart.Maar hoe wil je dit nu degelijk gaan onderzoeken. J

e zult er toch onder andere moeten gaan vissen Aart, of zie ik dat nu verkeerd?

Hoe pakken jullie dat aan vraag ik mij af? Hoe kun je onder andere aantonen dat er gejatte vis rondzwemt? Kijk overbezetting e.d. is nog redelijk makkelijk aantoonbaar denk ik. Maar hoe kun je o.a. de praktijken die niet door de beugel kunnen aantonen??

Met vragende groet


Tim
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

04-02-2003 10:05

Tim,

Om niet op de zaken vooruit te lopen zal ik kort antwoorden. Er is een vragenlijst naar de beheerders van de wateren gestuurd waarop ze o.a. moeten aangeven hoeveel kilo per ha. er rondzwemt en wat de herkomst is van de karpers. Je zult verbaasd zijn hoe eerlijk de meeste zijn!

Groeten,

Mark
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

04-02-2003 15:21

Eerlijk???? Kan het me niet voorstellen!!! Zeker niet als die posting gewoon onder de naam van de ksn verstuurt is!!! Maar ja, een ongezonde bezetting betekent niet altijd gejatte vis!
richard van der veen
Berichten: 115
Lid geworden op: 15-08-2002 02:00
Locatie: groningen

04-02-2003 18:41

en zelfs dat vertellen ze gewoon!!!!!
carpbusters groningen
Gast

04-02-2003 20:26

aart zyn de standpunyen over btw verdeeld by de ksn of spreek jy voor allemaal
want van alle postings ben jy de enige die duidelyk zegt NEE tegen betaalwater
En tim onduidelyker kan haast niet:
de ksn is tegen TENZY??????? :???:
of je bent voor of tegen btw er is geen middelweg simpel omdat het niet te bewyzen is hoe en waarvandaan de vissen komen of de vissen die er al zitten daargekomen zyn
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

05-02-2003 08:44

Nou danny,

Dat ben ik niet geheel met je eens. Je hoeft niet perse voor of tegenstander te zijn.
Kijk: Er zijn beslist ook wateren met een clean bestand! Neem moilin du boiron in belgie! Lijkt me een klasse voor beeld van een schoon water. Slechts een enkele net deritg + vis ! geen overbezetting. Gewoon een water met wat extra comfort.

Daar is volgens mij niks mis mee. . Ik zou er zelf nooit gaan vissen, maar voor mensen wat een goede en verzekerde uitvlucht willen hebben met wat comfort is dat wel een goede oplossing. Tuurlijk, feit is en blijft : iemand verdient er geld aan.

Van sommige wateren kun je vaak zo al zeggen of er iets niet klopt. De verhalen en beweringen in advertenties alleen al! meer 30+ en 40+ vissen dan 20+ vissen?????????????????????????????????????

Van sommige wateren weet je vaak ook of er gestolen vis op zit. Ik heb foto's gezien van btw vissen waar toch de typische roemruchte eigenschappeen van du der en cassien vissen in zaten. (verdacht veel foto's)


Maar ja, wie gaat over de minder duidelijke gevalleen zijn oordeel vellen??


Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

05-02-2003 09:56

Aart,

Kun je mij de passage laten zien waar dergelijke info in staat want ik heb t niet gevonden in het document dat je noemde.

groet,

peter
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-02-2003 12:37

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.karperstudiegroep.nl/website/downloads/VisiekarperbeheerVBC.zip" target="_blank" class=bericht>http://www.karperstudiegroep.nl/website/downloads/VisiekarperbeheerVBC.zip</a><!-- BBCode auto-link end -->
Zie:

Hoofdstuk 4. Verantwoord karperbeheer

De definitie van verantwoord karperbeheer zoals gehanteerd door de KSN luidt als volgt:

Het ten gunste van de groei van karper en de variatie van karperbestanden benutten van de ecologische ruimte dat een water biedt, zonder dat kwetsbare en gewaardeerde ecosystemen en visgemeenschappen worden aangetast.

Verantwoord karperbeheer kan alleen op basis van kennis over de aard en ontwikkelingen van de karperstand gevoerd worden en dient planmatig te geschieden. Om een goed beeld te krijgen van de aard en ontwikkelingen van een karperstand is het in de meeste gevallen ons inziens onontbeerlijk om de door karpervissers verzamelde vangstgegevens (hengelvangstregistratie) bij dit onderzoek te betrekken. Immers de effectiviteit van professioneel vistuig (o.m. zegen) laat wat betreft het vangen van karper nogal eens te wensen over.


Danny,

Als de KSN een standpunt naar buiten brengt, wordt er ondertekend met de KSN.

MVG

Klaas
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-02-2003 13:43

Best Ed,

Je ging even off topic, maar opzich was je schrijven niet oninteressant.

John was niet 1 van de oprichters, is hij trouwens te jong voor. Volgend jaar 35 jarig jubileum alweer. Wel heeft hij jarenlang in het bestuur gezeten en is nog steeds de motor van de rotary.

Normaal gesproken zijn regio avonden een mix van een o-h praatje, samen ervaringen uitwisselen en een lezing.
Deze lezingen worden gegeven door de leden zelf. Natuurlijk is voor de 1 dit leuk en voor de volgende dat. Iedereen 100% naar de zin maken is moeilijk.

Ik begrijp dat je het eigenlijk tegen vond vallen. Kan, maar dan wil ik het eens omdraaien.

Wat verwacht je (ook anderen aub) van de KSN. Wat moet anders, wat is goed, wat kan anders ? Verzin het maar.

De KSN is er voor en door de leden. Deze zijn zeker niet zo eigenwijs, dat ze niet iets willen leren.

Ben zeer benieuwd.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

05-02-2003 15:27

Klaas,

Kleine correctie, 30-jarig jubileum (ik ben ook van 1974).

Groeten,

Mark
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-02-2003 15:47

Gatver wat is nu 5 jaar. Stom he?

Ach.
Mike van Zijl
Berichten: 324
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam

05-02-2003 16:55

Nou Klaas.
Ik blijf geen jubileumboeken maken hoor :grin:
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

05-02-2003 18:00

Ik ben ook van 1974...hou oud ben jij dan Mark?
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-02-2003 19:01

John,

Als er namens de KSN een uitspraak gedaan wordt, zal dat er bij staan.

Asl het kader ecologisch verantwoord karperbeheer is dus

Het ten gunste van de groei van karper en de variatie van karperbestanden benutten van de ecologische ruimte dat een water biedt, zonder dat kwetsbare en gewaardeerde ecosystemen en visgemeenschappen worden aangetast.

Dan kan er bijna geen b-water aan voldoen.
Richtlijnen zoals door Spiegel en Quaal van de OVB gegeven, spreken voor de meeste wateren over 400 tot 1000 KG/ha vis. Totaal he.

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.visenwater.nl/visenwater/content/viswater/diepviswatertypen/diepviswatertypen_17.htm" target="_blank" class=bericht>http://www.visenwater.nl/visenwater/content/viswater/diepviswatertypen/diepviswatertypen_17.htm</a><!-- BBCode auto-link end -->


Tja kan niet rekenen, maar op internet vind je wateren genoeg, die alleen al aan karper een veelvoud bergen.


"is about 5 acres and is limited to 5 anglers, as well as the originals this lake has been stocked with 400 carp to offer some easier fishing. the fish range from doubles to 30 pounds with the odd bigger fish which go upto a verified 52 pound common carp"

5 acres is 2ha!!!!

Extreem? Ben je gek. 30 40-ers, 110 30-ers, 200 twintigers. 17 acres.O jaook nog andere vis.

Tja vol trots delen er dan nog mede, dat er bij gevoerd wordt. Ze moeten wel, anders klimmen de vissen van de geeuwhonger de kant op.

MVG

Klaas
Gast

05-02-2003 21:11

klaas jy zet er ook geen ksn onder dus dit is ook jouw persoonlyke mening net als die van aart (al was die veel duidelyker)
want ik zie nog steeds geen echt antwoordt op myn vraag:is de ksn nu voor of tegen btw
heel simpel toch ja of nee
en wat je schryft over marco kraal dat zyn bazen er achter zitten,moeten jullie hem van de lyst afhalen als lid van het bestuur
mits jullie natuurlyk tegen btw zyn.
want geen 1e reclame voor btw moet worden geaccepteerd, ook al is dit dan een "bekende" nederlander en staat dit leuk op de site.


ps zyn er ook metings in de buurt van rotterdam waar ik eens kan gaan kyken hoe het by jullie gaat???
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

05-02-2003 21:58

Beste Danny, hier het adres van de meetings van de KSN, regio Rotterdam en de data wanneer zij plaatsvinden.

Aanvang om 20.00 uur en kosten 3 euro.

Dinsdag 4 februari 2003
Door velen naar uitgekeken; video(s) van onze crack Lou Kamp !

Dinsdag 4 maart 2003
Niet meer weg te denken; de jaarlijkse forumavond.

Vrijdag 4 april 2003
Na het succes van vorig jaar met de regio Utrecht, krijgen we dit keer bezoek van de regio Den Haag. Niet te missen mensen !!

Clubgebouw ERHV De Waal
Vlasstraat 10
2988 XR Rijsoord (Ridderkerk)
Tel. 0180-42.76.60

Met informerende groet, Bob
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-02-2003 08:42

Danny,

Als je goed had opgelet is op dit moment het standpunt van de KSN nog "Nee, tenzij...".

Vervolgens is er een enquete gestart en aan de hand van die resultaten kan een nauwkeuriger scheiding tussen "goede" en "minder goede" wateren gemaakt worden.

Dus niet simpel ja of nee, je mening baseren op feiten en niet op emoties. Dat er geen reclame voor betaalwateren moet worden geaccepteerd is jouw mening en niets meer. Wat mij betreft zijn je opmerkingen dan ook veel te kort door de bocht.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Peter Emmerink
Berichten: 75
Lid geworden op: 08-10-2002 02:00
Locatie: Amersfoort

06-02-2003 10:16

Ok ik heb t hoofdstuk opnieuw gelezen maar wat betreft de betaalwateren in Frankrijk kan ik helaas niets vinden.

Als de ksn ertegen is waar staat dan welke wateren daar slecht zijn?

groet,

peter
To Carp or not to Carp, Thats the question!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

06-02-2003 10:30

Peter,

De visie waar Klaas je naar verwees is het algemene standpunt van de KSN ten opzichte van karperbeheer, in wat voor water dan ook.

Nogmaals, de KSN is niet pertinent tegen alle BTW en een inventarisatie is nog in volle gang.

Groeten,

Mark