Wie is er ook verslaafd aan spullen kopen?? :-)


Plaats reactie
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

06-08-2016 22:12

Zal ik het maar opbiechten dan. Ik heb waarschijnlijk een steunen fetisj. Een set je voor 2 hengels, voor 3 en 4. Rodpodje voor 2 en 3. Rivierpod voor 3. En 2x2. Bootpod voor 2 en 3. Allemaal rvs Steve Neville, Matrix rock solid en zelfbouw. Als ik met 2 hengels vis, moet het ook een buzzerbar voor 2 zijn. Wat een gek hè! :lol:
Let op slagboom !
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

06-08-2016 22:45

Welnee,.ik mis de tiny treble 3 rod compact 2 rod en ipv 3 dezelfde brackets gewoon een stuk of 16 want stel je voor om een chain te verwisselen :-?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-08-2016 08:53

Hè he niet 2 x quoten en schelden tegen mij hè! Ik heb het er al moeilijk mee! Ik weet niet wat het allemaal is wat je noemt maar zou me niets verbazen als het hier ook ligt! :lol:
Let op slagboom !
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-08-2016 13:12

:) handtas erbij mannen :wink:

Man, man, man, raak nooit uitgekocht! Trakker EQ net tweedelige steel, sinkertjes, hooklinkjes, dinsmore supersoft, GP batterijtjes, front barrow bag (van troley verandert), nog onderweg barrow straps, mini rigsafe combi, dit van de afgelopen 3 weekjes :oops: ! Dit ondanks beperkte tijd/ vis uren, maar het kan erger, maar goed ....

Groet.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

07-08-2016 13:21

Hoe meer ik vis, hoe minder ik koop.........
Let op slagboom !
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

07-08-2016 13:25

:lol: Hoe minder ik vis, hoe meer ik kan kopen!!! :wink:

Groet.
Gebruikersavatar
Arno Bijl
Berichten: 368
Lid geworden op: 24-11-2010 19:44

07-08-2016 14:02

hahaha, molens en of wakers verwisselen, nee voor alles apart setje.

klein water dichtbij/ licht setje
klein water allround zwaarder setje

groot water 3.5 lb set
groot water .......

beetverklikkers wisselen ook overbodig

3x delkim plus op rodpod,

3x txi plus op steunen, gardner TLB's op het sierwater setje, en magnetonics op het "old skool zonde om te verkopen" setje

Heb meer dan plaatselijke hengelsportzaak, maaar..... alles wordt gebruikt, en vind het gewoon fantastisch! Doe bijna nooit wat weg. Oh ja zelfde ook nog met molens..... :oops: :oops:
mike de jong1
Berichten: 127
Lid geworden op: 26-04-2016 20:13

07-08-2016 14:58

En natuurlijk voor elke hengelset een aparte foudraal of sleeve :lol:
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

07-08-2016 16:20

Is dat niet normaal dan :roll: ?
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

20-08-2017 11:49

tsjah dan heb je mooie Ultegra's maar dan zie je die Daiwa's en eerlijk is eerlijk die Daiwa''s staan gewoon mooier onder je hengels, dus ja dilemma........gekocht uiteraard.

Dan moet er ook nieuwe lijn op. uiteraard ook op de reserve spoelen. Alles vol gespoeld.

Toen zag ik op aliexpress een hele mooie klos gevlochten lijn. Aangezien alle spoelen vol zijn, toch maar wel besteld.

Ik heb 3 setjes piepers. Maar had toch een zwak voor die Mad Hi-t piepers. Dat blijft in je hoofd zitten. Dus toch maar gekocht.

Paar oude hengels van Marktplaats. Had ik ze nodig? Natuurlijk niet maar ik overtuig mezelf net zo lang van wel.

Een Sigma 050 Gewoon voor de heb :) En voor € 30,- kon ik die niet laten schieten. En dan hoor je die ratel in de molen en die sublieme slip en dan is elke euro weer goed besteed. Inmiddels al een karper mee mogen drillen :)

Al met al weinig gevist in de vakantie maar wel €1000,- lichter aan visspul.

Het meest erge is dan dat ik zeg, lieverd we moeten een beetje zuinig aan doen.

Oja en heb besloten dat ik aan een nieuwe tent toe ben. Niks mis met mijn andere hoor. Maar ik ben gewoon aan een nieuwe tent toe :)




Gister rondje aliexpress gedaan en voor 28 euro het volgende gekocht:

2 stuks 37mm * 5 m Karpervissen PVA Mesh
Afbeelding

2 Stks karpervissen PVA string voor visaas en haak aas
Afbeelding

100 stks/partij TFSH-B Weerhaken TEFLON Gecoat (zelfde als de nash haken)
Afbeelding

50 STKS Matt Zwarte Rolling Swivel Size 4 (UK size8)
Afbeelding

6 stks karpervissen gereedschap Uitspanning Naalden Boilie Aas Boor Schaar Knoop Puller splicing naald
Afbeelding

3 stks Aluminium Quick Release Adapter Connector Karper Hengel Bite Alarm
Afbeelding

10 stks/pak Karper Visgerei Hair Rig Boilie Aas Karper Stopt Stoppers
Afbeelding
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

21-08-2017 16:06

Hier ligt het net iets anders.

Op zich is de drang om zomaar spullen te kopen er eigenlijk totaal niet. Maar de drang om bepaalde watertypes met een juiste uitrusting te bevissen wel.

Dit houdt in dat als je op veel verschillende watertypes vist je ook veel verschillende hardware nodig hebt in je totale uitrusting.

Denk aan:

Een pluutje voor de Franse verkas kanaalvisserij, mini tentje voor de illegale visserij, normale tent voor de Nederlandse nachtjes en wat grotere tent + overwrap voor de langere sessies(stuwmeren e.d.)

Een voerboot voor de kleine wateren, een klein rubberbootje voor wateren waar pijlen+uitvaren noodzaak is, een grotere rubberboot voor wateren waar je met de boot naar de stek dient te varen.

En ga zo nog maar even door!

Wanneer je een bepaald watertype bevist ga je je uitrusting daar gewoon op aanpassen. Wanneer je vervolgens na een tijd weer een ander watertype gaat bevissen ga je je uitrusting daar weer op aanpassen.
Stop wishing... Go fishing!
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

21-08-2017 17:45

En dan jij het alleen nog over karpervissen David. Ik heb dat ook, maar dan vind ik het ook nog eens leuk om op roofvis te vissen, heb bv 4 spinhengels van ultra licht tot heavy met bijbehorende molens, feederen doe ik ook graag en ik ben net begonnen met zeevissen. Moet zo onderhand gaan verhuizen, ik kan al die zooi niet meer kwijt :(
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

21-08-2017 20:25

Pff waar moet ik beginnen?
Sws elk jaar een andere tent, terwijl ik eigenlijk zoals david al aangaf 3-4 tenten moet hebben voor elke situatie.
Ben al 5 jaar op zoek naar de ideale stretcher maar ben er nu achter dat ookal zet ik mijn bed aan de waterkant slaap ik nog kut.

Ben al blij dat ik 2 jaar lang dezelfde molens en hengels heb. (Hele prestatie voor mij).
Gebruikersavatar
Ben de Groot
Berichten: 333
Lid geworden op: 11-08-2005 13:04
Locatie: Leidschenveen ====== The Hague

21-08-2017 21:38

FB_IMG_1499381761569.jpg
(83.16 KiB) 7013 keer gedownload
Volgens mij reed ik net door je straat Richard 8)
C atch
A nd
R elease
P lease

<*))))><
ron thijsen
Berichten: 571
Lid geworden op: 08-11-2007 08:52
Locatie: geleen

22-08-2017 12:30

Ja met visspullen ben ik onderhand voorzien,maar wou wel een witte ..... naast me groene ....... in me garage en dat is dan vorige maand gebeurt.En donderdag goede schijven erop voor de duitse auto baan.

m,v,g Ron.
breek me de slurf niet open
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

22-08-2017 15:12

Ik zie wel overeenkomsten Ben, al ben ik wel wat zuiniger op mijn spullen :wink:
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

29-09-2017 20:26

Zo..... lang geleden dat ik hier kwam. Had het vliegvissen gevonden, en mijn andere hengels niet meer aangeraakt. Echter, vorige week weer eens de karperhengels klaar gemaakt voor eens sessie en het beviel me wel eigenlijk. Vliegvissen gaat gewoon door, maar af en toe een old school karpersessie is echt niet verkeerd.

Ik zeg dan wel hengels klaar maken, maar zoveel had ik niet meer. Het forum helemaal doorspit, wat heb ik nodig, wat heb ik niet nodig, en welk systeem ga ik hanteren?

Zat met een karpermolen zonder vrijloopsysteem, dikke gevlochten lijn erop. En bij een aanbeet van een enorme tevens prachtige zeelt vloog mijn hengel bijna het water in. En toen dacht ik meteen aan dit topic, wat ik ook had gelezen de nacht er voor; shit.... dit gaat me weer geld kosten!

Maar ok, mijn systeem. Ik zat vlak bij de kant, over het haagje indroppen, 15 meter naar rechts struinen en daar zit ik met een penhengeltje. Echt breed is het daar niet, en waar velen aan de overkant ingooien, kies ik vrijwel altijd aan de kant waar ik zit. Mijn gedachte was altijd, zit je aan de andere kant, dan zie ik mensen ook weer naar de overkant gooien, en daar zit ik al. Maar goed, ik dwaal af.

Het systeem wil ik wel veilig maken, en dan zit je weer met tubes en leadrigs ed bij een gevlochten hoofdlijn. En dat stond me altijd zo tegen. Die grote rigs met van alles en nog wat er aan.

En toen bedacht ik me, als ik toch altijd op korte afstandjes statisch ga vissen, waarom kan ik daar dan geen nylon of fluorocarbon voor gebruiken. Die rek op dat stukje maakt niks uit. En dan kan ik heel eenvoudig een veilig inloodsysteempje pakken.

Ok... een nieuwe lijn dus. Aankoop twee, ondertussen zat ik al voor piepers, aas, onderlijnen en ander materiaal te zoeken en je begrijpt dat dit hele verhaal toch nog ergens een plek verdiend in dit topic.

Na lang wikken, lezen, videos kijken en wegen voor een korda subline gegaan. Zat heel lang op x-line dan wel berkley cf600. Maar toen ik las dat je na het vissen je lijn steeds moet behandelen cq drogen ben ik voor de korda lijn gegaan. Gewoon nylon, maar zinkt prima als het goed is.

Molen reeds binnen, lijn komt morgen. Lood ga ik voor langs bhc denk ik. Een nash siren s5 als bleeper op het oog.

En dan ga ik maar gewoon eens beginnen met mais. Nog wat rigjes maken en dan ga ik volgende week los.
Zit hier wel vis?
Danny Schreuder
Berichten: 5
Lid geworden op: 22-09-2017 23:39

01-10-2017 13:58

Van visspullen kun je niet snel teveel hebben ,crisis aan de waterkant wil je graag voorkomen.Een ruime keuze is altijd prettig natuurlijk :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-10-2017 09:59

Op zich is de drang om zomaar spullen te kopen er eigenlijk totaal niet. Maar de drang om bepaalde watertypes met een juiste uitrusting te bevissen wel.
Ja, wat David hierboven schrijft, maar ook visserijen die Richard benoemt komen me erg bekend voor...

Komt er bij mij helaas op z'n tijd nog de twijfel bij over het waar, hoe en wat ik moet gaan bevissen (juiste timing m.b.t. seizoen, drukte waterkant, gezinverplichtingen etc.). Laat staan wat er aan materiaal mee moet wanneer we met het gezin op vakantie gaan, want gevist zal er worden, haha.

Waar is die tijd van een paar hengeltjes gebleven :) !?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

03-10-2017 09:15

Weet je wat nou het gekke is. Hoe meer ik vis, des te minder ik koop! :D
Let op slagboom !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2017 14:28

Dennis Slagboom schreef:Hoe meer ik vis, hoe minder ik koop.........
Was de 1e keer al duidelijk Dennis :) :wink: , maar daar zit ook wat mij betreft inderdaad veel waarheid in.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-10-2017 14:45

Oja zie het. Het zijn bij mij de periode voor voorbereiding waarin ik spullen koop. Ik wil dan alles perfect in orde hebben. Als ik een periode veel vis wordt ik gemakkelijker. Het doet het toch, dus waarom vervangen.
Let op slagboom !
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

22-11-2017 22:16

Zo! Pieper en hanger onderweg en dan ben ik er. Het verzinnen wat je allemaal wil hebben gaat altijd aanzienlijk sneller dan de daadwerkelijke aankopen haha. Maar ik kom er wel.

Heb nu een 12ft hengel en ik vind dat helemaal niks. Volgende aankoop zal waarschijnlijk een nash dwarf 9ft worden. Maar nu eerst maar eens wat sessies gaan doen.
Zit hier wel vis?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

30-01-2018 22:45

Zo! Ben nu bijna helemaal klaar voor een fraaie semi-comeback. Wil alleen nog een fatsoenlijke 2018 struinonthaakmat hebben. Mijn oude is nu echt wel op.

En dan heb ik weer alles wat ik nodig heb. Dan zou je zeggen, einde van dit topic voor mij. Echter, moet je ook nog al die spullen kopen die je niet nodig hebt, want daar draait het meestal wel op uit haha, :D .
Zit hier wel vis?
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

30-01-2018 23:37

Zou voor deze gaan,

image.png


Groet.
Plaats reactie