Wie heeft een PV gehad in 2008 t.a.v. gebruik 'onderkomen'


Gebruikersavatar
willem boersma
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-02-2008 08:36
Locatie: Velsen Noord

18-02-2008 10:08

Ik denk dat hij helemaal niemand schaad dan alleen zichzelf en dan maar gelijk te roepen dat hij de imago van alle karper vissers schaad vindt ik dan ook wel een beetje overtrokken. :o
Ik denk dat we allemaal wel eens iets doen wat niet mag ZEER BREED GEZIEN DAN HE en dan zeggen we ook niet dat je daar dan mee ieder ander schaad.
Als hij op deze manier verder wil gaan moet hij dat helemaal zelf weten want wie de bal kaatst kan hem terug verwachten :P en ook als hij te veel moet blijven betalen zal een keer achter zijn oren gaan krabbelen en zeker als ze een keer alles in beslag nemen :lol:
Ik denk dat we eens met z'n allen meer op ons zelf moeten letten en dan pas eens op een ander, en als we dan wat te zeggen hebben laten we het dan zo doen zonder iemand een k*t gevoel te geven dat hij de hele karperwereld te kijk zet door zijn eigen stomme opmerkingen die hij dan op schrift neer zet :-?
En je ziet al aan zijn houding die hij neemt dat hij zich groter wil voordoen dan eigelijk zijn bedoeling was en komt daar dan ook al weer snel een beetje op terug :lol: :lol:
Dus laat die jongen lkkr verder gaan waar hij mee bezig is en laat ik het op deze opmerkingen zo afsluiten iedereen krijgt wat hem toekomt en een ezel stoot zich nooit 3x aan de zelfde steen :D :D :D
Beter één keer een visje gevangen dan tien sterke verhalen
Op een piepende actie komt een opslaande reactie
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

18-02-2008 17:26

Nou, zo te zien klopt die laatste stelling van je niet helemaal!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

18-02-2008 17:44

nee inderdaad het is de 1e keer en de laatste keer :wink:
dus een stefan stoot zich niet 2 keer aan de zelfde steen.
wel de steen van nachtvissen buiten seizoen en illigaal kamperen :lol:
zal wel......!
K. van den Herik

19-02-2008 08:29

Willen we een beetje ons ding doen als karpervisser, wordt de wet overtreden.
- nachtvissen, sommige plekken
- onderkomen, overal

Neem maar aan dat ik tot voor kort nog nooit ergens mee heb gezeten en heb gegeven.

Totdat je bepaalde zaken wilt gaan regelen. Eerst bij de hv. Op 1 plek na ben ik nog niet tegen gekomen, dat er problemen werden gemaakt door de hv over het nachtvissen.

Wel:

3 hengels. Waarom nu 3 hengels, straks 4 of 5 of 6. Tis toch nooit goed.
Zodanig vissen dat dan anderen, vaste stokkers enzo er last van hebben is dan nummero uno.

Via gemeente: tja jullie houden je toch nergens aan en alles verbioeden is dan het gemakkelijkst.

Dus kan je door stug door te blijven vissen met 3 stokken je collegae schaden? Ik weet dus van wel.

Alleen die berg boter he. Mijn grens is het nachtvissen en een onderkomen, in welke vorm dan ook.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

19-02-2008 10:51

3e hengel dus verkocht Klaas ???


Gr :wink:
K. van den Herik

19-02-2008 11:16

Voor Frankrijk he Menno.

Voortschrijdend inzicht? Of voortschrijnend?
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

19-02-2008 12:43

je kan tegen woordig ook veel overleggen hoor met de hengelsportvereniging waar je bij bent .
zorgen dat je met meerdere karpervissers naar vergaderingen gaat .
dan valt er vast wel van alles te regelen , of afspraken te maken van hoe of wat .
ik zit ook bij een vereniging waar je met 3 hengeltjes mag vissen in verenigings water .
dus wat hier kan , moet dat bij jullie toch ook kunnen in overleg ?
succes :wink:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-03-2008 21:58

Mannen, verder tot nu toe nog iemand een PV gehad voor het gebruik van een onderkomen tijdens het nachtvissen?
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

04-03-2008 16:55

hihi vandaag me vader met de wijk agent gepraat.
wijk agent zegt dat zijn collega(die mij heeft bekeurd) het volgende heeft gezegt:
dat ik er een beetje onge intreseert bij stond toen hij me bekeurde
en dat ik totaal tegen em in ging plus/minus een grote muil tegen em heb gegeven.
terwijl ik meneer de agent op alle punten gelijk heb gegeven heb em zelfs nog met U aangesproken :-?
hoe schijn heilig kan je zijn :( politie is je beste vriend ja hoor)
en het mooiste is nog dat meneer de agent ook nog beweerd dat ik gezegt heb gezegt dat ik niet weg wou gaan :-?
terwijl meneer de agent nog menselijk tegen mij probeerde te doen want hij zij:
jongens ga nog maar ff terug naar je nest dan kun je morgen ochtend op ruimen dan hoeft je niet midde in de nacht op te ruimen. dusja.... ik ben echt een beetje ontgoocheld toen ik dat hoorde van me vader.
waarom doet die agent nou zo iets........????!!!!!
ooojah hij heeft heel dit topic ook gelezen zei die :roll:
al had ik dus niet zo brutaal geweest tegen die agent(wat ik overigens niet was) had ik die bekeuring niet gehad. volgens mij weet hij gewoon dat hij een fout heeft gemaakt en dat hij zich er nu een beetje voor schaamd. dus als u dit leest trek me bekeuring in en ik vergeef et je :wink: 8)
zal wel......!
luc veninga
Berichten: 703
Lid geworden op: 27-08-2007 20:12
Contacteer:

04-03-2008 16:58

haha stefan zal vast niet gebeuren.. :wink:
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

04-03-2008 17:30

hallo aart,hoorde vanmiddag op omroep gld een interview over de wor,
volgens deze deskundige,weet z'n naam niet meer,heeft 75% van de gemeente's nog niets op order over dit onderwerp.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

04-03-2008 18:41

Dan is het toch mooi voor de karpervisser.
Die mag dan gewoon een tentje neerzetten.
:lol: 8) :lol:

mvg Evert
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-03-2008 20:33

Dat klopt Leon en zeer waarschijnlijk is dat momenteel nog wel aanzienlijk meer dan 75%.
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

04-03-2008 20:42

leon gijtenbeek schreef:hallo aart,hoorde vanmiddag op omroep gld een interview over de wor,
volgens deze deskundige,weet z'n naam niet meer,heeft 75% van de gemeente's nog niets op order over dit onderwerp.


De uitzendingen zijn terug te beluisteren op omroep gelderland, weet je mischien in welke rubriek/uitzending/tijdstip dit was? Ik kan het niet vinden..
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

04-03-2008 23:23

Jeroen houdijk schreef:
leon gijtenbeek schreef:hallo aart,hoorde vanmiddag op omroep gld een interview over de wor,
volgens deze deskundige,weet z'n naam niet meer,heeft 75% van de gemeente's nog niets op order over dit onderwerp.


De uitzendingen zijn terug te beluisteren op omroep gelderland, weet je mischien in welke rubriek/uitzending/tijdstip dit was? Ik kan het niet vinden..


ff zoeken maar gevonden,omroep gld radio,beleid boerencampings niet klaar.
tot u dienst.
carpfishing,respect 2 all.

verbeter de wereld,begin bij je zelf!!
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

05-03-2008 08:53

http://www.omroepgelderland.nl/index.ph ... edia=audio

Bedankt, het fragment duurt 3,5 minuut, voor de geïnteresseerden...
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-03-2008 19:59

Aardig fragment, maar niets nieuws onder de zon...
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

06-04-2008 08:28

Hoorde dat gisterennacht (vrijdag op zaterdag) 3 mensen bekeurd zijn op kanaal Wessem-Nederweert i.v.m. vissen vanuit een tentje.
In mijn optiek kan dat niet omdat de oude WOR niet langer van kracht is en de nieuwe nog in de LPV moet worden opgenomen (als hij er al is). Ik zal eens uitzoeken over wie het gaat en vragen of ze een fotocopie aan je willen opsturen Aart.

By the way, ik heb nog steeds een Delkim voor je klaarliggen Aart. Je mag hem ook ruilen tegen een Shimano usa 4500 (a model) i.p.v. de afgesproken prijs.

groet,

Peter
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-04-2008 09:50

Algemene Voorwaarden van de federatie Limburg in
Landelijke lijst van Viswateren Pagina 178 lid 3

Heel kort samengevat : Geen recratief nachtverblijf toegestaan

Wel een tentje = overtreding voorwaarden = vissen zonder vereiste documenten = PV

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-04-2008 13:41

Michel blijft in dit soort gevallen wel de vraag: mag of kan een visrechthebbende regels vaststellen die wettelijk niet zijn vastgelegd of zijn afgeschaft?
Mag een visrechthebbende wel regels vaststellen als er geen wettelijke regelgeving is vastgelegd, die niets met de visserijwet te maken heeft?
Wat zal een rechter doen als er geen wettelijke regelgeving voor de overtreding (meer) is vastgelegd?
De HSV zou kunnen schorsen maar volgens mijn gevoel is ook dat discutabel omdat de visser geen wet overtreedt.

Lees bovenstaande vragen wel met in het achterhoofd dat er kennelijk niets is vastgelegd anders zijn de vragen overbodig.
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

06-04-2008 18:16

machtig he, je eigen bestuurders zorgen ervoor dat je alsnog een prent krijgt. Desnoods door zelf wetten te creëren...bah
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

12-04-2008 16:00

Even terug op de Discussie op pagina 2 & 3

Jongens , we kunnen dit beter het Topic : Stefan aanvallen omdat die met 3 hengels vist en nachtvist wat niet mach noemen,
laat hem lekker met 3 hengels vissen als hij daar gelukkig van word , hij word er alleen maar minder rijk van.

En dat die nachtvist , moet die ook helemaal zelf weten.
Heel veel karpervissers , die doen het buiten het seizoen.

Maarja,
Laat iedereen z'n eigen gang gaan en ze zien er vanzelf wel de gevolgen van in !

Groeten

Taco van der veen
Niels Rook
Berichten: 166
Lid geworden op: 22-09-2007 10:43
Locatie: gouderak

12-04-2008 18:54

schijnbaar vind de politie het board ook een informatieve pagina
schijnt dat ze af en toe ook komen kijken ,...
:-?
ze wisten zelfs hoeveel me maat had gevangen in frankrijk
pfff :o

groetjes aan meneer agent
je hebt je hart op de juiste plaats ..... alleen jammer dat het nog klopt
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

13-04-2008 15:42

Vanacht gevist en er kwam controle.... Om Half 2 s'nachts!!! Ik zat netjes met 2 hengels, een tent waarvan ik me voorkant open had geklapt en de vergunningen in orde. Mijn maat zat met 3 hengels, tent en vergunning vergeten. De agent vertelde mij dat hij een bekeuring ( aan mij) voor tent en nachtvissen kon geven waarop ik hem vroeg waarom mijn onderkomen beboet kon worden. Hij vertelde mij dat hij hier een bekeuring voor kon geven maar uiteindelijk gaf hij deze niet. Ik kreeg alleen een boete van 90E voor nachtvissen!!! De nieuwe bedragen zijn ingevoerd. De boete is aanzienlijk verhoogd. Hiervan was ik nog niet op de hoogte.

Word toch maar dagjes vissen op die stek denk ik :(

Overigens kreeg ik geen bon, alleen de gegevens van mijn vispas zijn opgeschreven. Hoor ik niet direct een bon te krijgen? Het is mijn 1ste bekeuring in 7 jaar nachtvissen :S :(

Groeten,

Robin Nieuwhof

ps. Laurens Maasland: De controleur was een bekende van jou.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

15-04-2008 12:34

Robin,

Het correcte (nieuwe) transactiebedrag voor vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang is € 60,00 (feitcode H656). Als jij een prent van € 90,00 hebt gekregen dan heb je in strijd met de vergunningvoorwaarden voor dat water (recratieplas???) gevist (feitcode H645a).

En nee, je hoeft geen afschrift van de tobiasbon (het z.g. "geeltje") te ontvangen van de verbalisant. Zeker in het donker en in de regen wordt dat vaak niet gedaan. Is ook niet verplicht, want het verbaal is je reeds aangezegd.

Behalve als de APV van de gemeente waarin je viste al is aangepast kan er niet voor het nachtverblijf op zich worden geschreven.

Indien je vismaat geen bon heeft gekregen voor de drie hengels mag hij zeker niet klagen:
die prent kost vanaf 1 april € 200,00!
Geloven is mooi, controleren is beter.