tot de bodem (karper film)


Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-02-2008 15:48

Wat vinden jullie van deze film. Iemand hem al gezien? Hij viel mij een beetje tegen vooral zijn nieuwe rig die volgens mij toch echt eerder door danny faibrass
gemaakt werd. Verder zie in mijn ogen toch ook duidelijk dat de karper het lood waar neemt hij vist met een bruin stuk lood op een zwarte bodem? Je ziet soms dat de karpers er gewoon van schrikken. Al met al toch wel een leuke film alleen niet veel nieuws onder de zon.

vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

12-02-2008 16:45

Ik vond hem al met al ook smerig tegenvallen.

De manier van vissen die volgens hem "100% resultaat gaf" gebruikte ik en m'n broertje 3 jaar terug ook al. En als ik de dvd bekijk zie ik ook heel veel loze beelden waarbij je soms "gewoon" 3 minuten naar een stuk lood met boilie zit te kijken. En als hij een klein loodje op de onderlijn zou zetten zo'n 5 centimeter onder de haak zou hij misschien nog wel meer vissen haken.

Maar goed ik ga dus niet zeggen dat ik het beter kan. :wink:
Maar hij had misschien toch wat beter zelf naar het resultaat kunnen gaan kijken.

Met vriendelijke groet,

Rolf Bril
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

12-02-2008 17:57

Film vond ik ook eerst tegenvallen. Maar na het herbekijken kon je je toch een realistisch beeld vormen hoe de karper precies aast.
Nog een geluk dat wij dit tijdens onze sessies niet kunnen opmerken want dan zou je je werkelijk de haren uit het hoofd trekken.
Vond deze stukken toch meer realistisch dan bv de film van Korda waar iedere getoonde vis toch wel degelijk het haakaas beroerde. Denk dat er in die films héél wat knipwerk aan te pas is gekomen.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-02-2008 18:05

En het lood is iemand dat ook nog opgevallen. Ik was nooit zo sceptisch met lood maar denk daar nu toch anders over.

De scene dat hij 7 aanbeten krijgt waarvan hij 1 verzilverd vond ik ook wel leuk om te zien. Hij zegt dan als ware dat zijn nieuwe rig niet werkt. Een stopper van pak weg 50 centimeter achter het lood lijkt mij meer doeltreffender. De beste man in kwestie beweerd dat de karper het dan nog kan gebruiken om de haak uit zijn bek te te krijgen. ik denk daar persoonlijk anders over. Zijn er meer die dit eens zijn met mij?
vr gr peter
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

12-02-2008 18:18

Inderdaad Peter, volledig mee eens.

Gebruik op zware dressuurwateren wel eens een variant op de rekkerrig.

Zie bijgaande foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Hier wel een beetje uit de kluiten gewassen montage om het systeem beter zichtbaar te maken.

Met vriendelijke groet,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-02-2008 18:30

Ziet er goed uit. Dat laatste tikje (prikje) tegen dat loodje aan lijkt me net dat zetje te geven om genoeg te haken.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

12-02-2008 18:36

Peter kuipers schreef:Ziet er goed uit. Dat laatste tikje (prikje) tegen dat loodje aan lijkt me net dat zetje te geven om genoeg te haken.


Maar is het een safe montage op het moment dat de hoofdlijn knapt tussen het stoppertje en de molen?? :roll: :roll:
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-02-2008 18:42

Maakt dat uit??

Ja dat maakt uit op plekken waar dat niet kan, je hebt echter ook plaatsen waar ook ik met zo''n soort systeem vis. Voorwaarde is wel dat er geen obstakels zijn(goed peilen) en dat ik weet de vis niet te zullen lossen door lijnbreuk(lijn goed controleren op beschadigingen).
Ik vind dat er de laatste tijd veel wordt geroepen is dit wel safe en waar is je onthaakmat enz, enz.
Op plaatsen waar dat kan, durf ik op zo''n manier te vissen en op plaatsen waar ik geen onthaakmat nodig ben, zal ik hem ook niet meenemen..

Het blijft vissen he!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-02-2008 18:44

Ook zal je bij dit systeem het loodhageltje scheef vast moeten zetten, zodat als hier druk op komt deze eraf springt en op die manier is het weer veilig!
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

12-02-2008 19:36

Matthijs Gerrietsen schreef:
Peter kuipers schreef:Ziet er goed uit. Dat laatste tikje (prikje) tegen dat loodje aan lijkt me net dat zetje te geven om genoeg te haken.


Maar is het een safe montage op het moment dat de hoofdlijn knapt tussen het stoppertje en de molen?? :roll: :roll:


Inderdaad, gebruik die ook niet voor de obstakelvisserij!!

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
marco polo

12-02-2008 20:12

Ik heb de film ook gezien vind hem zwaar tegengevallen.

Lijkt heel veel op de korda films.


Marco
Gebruikersavatar
rick de jong
Berichten: 134
Lid geworden op: 29-07-2007 13:02

12-02-2008 20:47

heb hem in drie keer moeten kijken want had echt moeite om niet in slaap te vallen :oops:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2008 20:58

Mannen,
Houd altijd rekening met het onverwachte... :wink:
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dit.
Dat je met je rigs rekening houd met obstakels is prima.
Maar als je zegt, met deze vis-onvriendelijke rig vis ik enkel op obstakelvrije wateren, sla je mijn inziens toch de plank mis. Op elk water heb je wel iets van afgestorven boomtakken of i.d
Heb totaal gezien in mijn vissersleven wel eens een hele enkele keer een totaal onverwachte breuk gehad , welke niet te verklaren viel.
Per ongeluk iets te wild met de hoofdlijn ergens tegen aan geschuurd?, hoofdlijn ergens halverwege zonder dat je het in de gaten had langs een mossel geschuurd?, of was het die ene boomtak, of zat je lijn ooit eens vervelend bekneld tussen je rits van je foudraal, kinkt je lijn en wordt deze daardoor zwakker
Je leest het...allemaal oorzaken waardoor een lijn ooit eens onverwacht kan breken, en dan zal ook deze rig wel eens een killer-rig kunnen wezen, ook al vis je op het oog obstakelvrij :wink:
Er zijn genoeg goede mogelijkheden om wel een visvriendelijke elastiek-rig te maken
mvg
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Jeroen Druppers
Berichten: 119
Lid geworden op: 07-08-2007 19:33
Locatie: Eelde-Paterswolde
Contacteer:

12-02-2008 22:14

hoe kan ik aan deze film komen :P

pb me :P
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

12-02-2008 23:04

Ik vond hem wel ok, geeft toch weer een beetje inzicht in hoe karpers zich gedragen onder water...
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

13-02-2008 09:08

Hoezo inzicht in hoe ze gedragen... Beetje vreemd verhaal als deze vissen niet op bollen willen azen en alleen op klein aas. Grootste deel karper vissers vist toch met bollen? Dus zie niet in waar de vergelijking is met bollie visserij.

9 weken film opnamen in de zomer maanden. Hoe is het dan in het voorjaar en in het najaar? 20 Euries vind ik een hoop geld voor weinig vernieuwende inzichten.

Mvgr. Rene
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

13-02-2008 09:55

Juist omdat ie nauwelijks met boilie heeft gevoerd, aangezien ik zelf ook
veel met hennep en andere particles vis/voer...

Maargoed, ik heb de film bij iemand anders zitten kijken. Als ik er twintig
euro voor had moeten betalen had ik misschien inderdaad ook wel een
ander standpunt gehad... :oops:
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

13-02-2008 14:30

Ik vond deze film tegenvallen en ver in de schaduw staan van de korda dvd's.
'Zijn revolutionaire rig' is gewoon een run rig met een zwaarder lood.
Het enige aspect wat ik goed vond was om ervoor te kiezen om zijn lood weg te stoppen in de grond maar hij had ook een andere kleur kunnen pakken. Want deze viel totaal niet weg tegen de bodem.

ps, ik mis nog steeds die tube in 'zijn revolutionaire rig'.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

13-02-2008 15:00

Er is helemaal niks revolutionairs aan niet aan zijn rig niet aan zijn film. Net wat jullie zeggen gewoon een runner rig en eigenlijk ook nog een beroerde versie ook. Leuk om te kijken maar niet leuk om 20€ voor te betalen.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

13-02-2008 19:01

ik maak mijn runner rigs gewoon met een fox systeem.

dan loopt er een grote ring met het lood over je leadcore heen iets minder schuur gevoelig voor de vis en voor je lijn.

wat ik zeer vreemd vond is dat die grote plakkaten hennep gaat voeren en dan 1 tijgernootje erop zetten.

ik zou de verhouding tijgernoot hennep toch meer mixen zodat de tijgernoot ook als safe beschouwd wordt.

voorderest vond ik ehm erg langdradig
_________________

PB Schub: 18 KG.
PB Spiegel: 24,3 KG.
Gebruikersavatar
dirk bijl
Berichten: 101
Lid geworden op: 07-10-2007 20:23

13-02-2008 19:23

Vond het zeker geen slechte DVD, de hoeveelheid "ruw" onderwater materiaal was wellicht wat langer dan we bij de Korda DVD's gewend zijn maar het geeft zo denk ik ook een realistischer beeld.

Jammer dat de vangsten/drills niet zijn gefilmd.

Wel viel me op dat Daniel in het begin aangaf dat locatie en verkassen zeer belangrijk zijn terwijl hijzelf op het water het grootste deel van de 9 weken op 1 stek heeft gezeten. Maar dat kwam waarschjnlijk vanwege de plek waar, i.t.t. andere plekken, goed onder water gefilmd kon worden.

Over het systeem heb ik weinig op te merken. In theorie zal het best goed werken. Zoals op veel dressuur wateren moet je het vaak hebben van periodes waarin ze los zijn. Dan lijkt vaak alles te werken. Wat me op dit water wel opvalt (ja, ik heb er ook gevist) is het grote aantal lossers op met name de "scherpe systemen" (met zwaar lood) ook weer tijdens bepaalde perioden (vaak vlak na de paai).

Het vissen met een met krimpkous afgeschermde haakpunt biedt, zoals zo vaak, dan weer het meeste soelaas.

Verder lijkt het vangen van zes vissen in 9 weken niet zoveel maar gezien de situatie vorig jaar aan dit water is dit resultaat m.i. zo gek nog niet.

Kortom leuke DVD, knap gedaan, zeker zonder groot Korda team achter je.

Je moet er maar de tijd en motivatie voor op kunnen brengen. :o


Gr Dirk
damian mijboom
Berichten: 255
Lid geworden op: 14-06-2006 17:22

13-02-2008 19:51

vond hem ook zwaar tegenvallen en zeer langdradig

en vergelijken met korda wil ik hem eigenlijk ook niet zo langdradig is korda niet

ook voor 9 weken beeldmateriaal vond ik het niet echt spannend

en inderdaad jammer dat het drillen niet is gefilmd net als het voeren en uitvaren van de lijnen

ook het interview vond ik niet zo profesioneel beetje hakkelig
voor het geld wat mij betreft niet de moeite waard
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

14-02-2008 16:49

dirk bijl schreef:
Kortom leuke DVD, knap gedaan, zeker zonder groot Korda team achter je.

Je moet er maar de tijd en motivatie voor op kunnen brengen. :o


Ben ik het ook zeker mee eens. Sommige films zijn maar simpele reclame films.

maar is die runner rig wel zo perfect.. Als je naast je hengels zit zal het prima zijn. Lig je echter te slapen en duurt het allemaal een paar seconde langer is dan de kans niet groter dat de druk van de lijn af is geweest. De tik die je normaal geeft met een rubbere stopper of iets zorgt er voor dat de haak beter haakt.

Maar ieder heeft zo zijn gedachten natuurlijk.

Frank, de rig die boven op de foto staat ziet er leuk uit, maar is hier ook mee te werpen?
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

14-02-2008 17:20

Peter,

Heb ik nog niet geprobeerd om met deze rig in te werpen. Kan op de waters die ik bevis steeds gebruik maken van mijn voerboot of vortex.

Mvg
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Rob van Riet
Berichten: 152
Lid geworden op: 13-12-2004 10:15
Locatie: Almere

15-02-2008 14:05

De DVD op Carp 2008 gekocht. Helaas was deze in de auto van een vismaat blijven liggen. Gisteren (pas) de beelden gezien. Zelden zoveel opgestoken in een uurtje relaxen achter de TV.

Daan… ben trots op je.

Natuurlijk zware kost…, die beesten hebben de tijd daar onderwater, verwacht geen show zonder gaap! Met een beetje geduld en concentratie op de kwestie steek je er zeer veel van op.
Van begin tot eind, ademloos toe zitten kijken…
Van mij mogen de (dril en weeg) beelden van boven water achterwegen blijven. Die ken ik ondertussen wel. Voor mij is er met deze DVD een goede kijk gegeven van een minder bekend stukje puzzel.
Iedereen loopt wel met plannen en ideeen over hoe je de geheimen onderwater kan filmen en ontleden maar het ook echt doen is een tweede…Hoewel deze beelden vragen beantwoorden is het geen uitgekauwde kost en moet je als visser er je eigen draai aan geven. Na het kijken heb ik ook weer nieuwe vragen, mooi kan ik weer verder in de hobby.
Daan, Ik weet niet wat je met je camera/opname spullen gaat doen maar van mij mag er een part 2 op een non circuit water….. met boilies.
Mijn zoon begint net een beetje te vissen… kan je voorstellen wat een voorsprong die gozer heeft t.o.v. mijn start. Ik vind het een aanrader.