de Karperwereld


Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-02-2008 15:43

Heb net de Karperwereld uit nr.58!
Ik was blij verrast om te zien wie er allemaal schreven en ook alle stukken waren voor mij interresant.
Ik vind de Karperwereld toch het mooiste blad op karper gebied, lekker authentiek, mooie vormgeving en niet zo schreeuwerig van al die advertenties.
Ik zou zeggen ga zo door, redactie van de karperwereld..
Mijn complimenten! :)

Wat vinden jullie van de laatste uitgaven?
Gebruikersavatar
joey gerritsen
Berichten: 71
Lid geworden op: 19-09-2006 19:12
Locatie: arnhem
Contacteer:

12-02-2008 18:39

ik moet zeggen dat ik het blad juist steeds meer achteruit vind gaan, mijn voorkeur gaat op het moment toch meer uit naar spiegel veel meer interessante artikelen.

gr joey
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-02-2008 18:50

Joey,

Kan je ook onderbouwen wat er zo al achteruit gaat. Dat je bepaalde voorkeuren heb kan ik begrijpen, nu komt je reactie over als een paar losse flodders die je afschiet. Maar ja je weet wat dergelijke scheten doen, stinken als je niet uitkijkt.

Peter
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

12-02-2008 18:52

Meen je dat?
Persoonlijk heb ik de spiegel een paar keer gekocht, 1 keer vond ik hem leuk.
Vind het wat te schreeuwerig en goedkoop eruit zien, ook vind ik hem bol staan met advertenties en allerlei aanverwante dingen.
Dit vond ik ook een tijdje van de Karperwereld, maar vond de laatste uitgave toch weer mooi gemaakt.. Het kan ook door de fantastische stijl van schrijven zijn van o.a Joris(beste nl talige schrijver op het gebied van karper, man wat kan die man schrijven), net als onze eigen noordelijke woordkunstenaar Herwin Kwint, maar ook Franklin Broekx kan eeen aardig potje schrijven..

Ik hoef die verhjalen niet meer die alle roem aan boiliemerken geven, ik wil sfeer met tussen de regels tips.
Deze mannen kunnen een verhaal maken, zonder een opsomming van Kilo''s en ook al falen ze als de tering, toch wordt het mooi gebracht.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

14-02-2008 19:30

Ik vind dat de karperwereld met het laatste nummer 58 wel weer iets beter is dan de vorige paar kw's maar nog lang niet zo als het voorheen was.
En kwa artikelen beetje aan de magere kant met 7 stuks en wat reklame betreft staan er in de kw 23 blz dat is zonder de sluikreclame meegerekent.

Van de spiegel wordt ik een stuk vrolijker vind het mooier oogen, de kwalitijd van de artikelen vind ik ook over het geheel een stuk beter en een stuk meer met 14 stuks gewoon dubbel zoveel waar voor je geld.
Wat er voorheen gezegt is in dit toppic over reclame klopt ook voor geen meter 18 a 19 blz dat zijn er nog steeds een stuk minder dan bij kw.

Ook de karper moet je niet vergeten daar lees ik ook best graag in, oogt altijd goed en ze hebben ook altijd wel leuke artikelen voor mij toch een goede nummer 2 na de spiegel.

groet
Remko
Gebruikersavatar
joey gerritsen
Berichten: 71
Lid geworden op: 19-09-2006 19:12
Locatie: arnhem
Contacteer:

15-02-2008 15:52

ben het met remko eens dat het laatste nummer weer wat beter is, maar vond de laatste paar uitgaven echt tegenvallen, het waren voor mij geen interessante artikelen, het betreft hier dan ook een persoonlijke mening, misschien dat voor een ander het weer interessante artikelen zijn.

maar spiegel staat voor mij in ieder geval op nummer 1

gr
Gebruikersavatar
Merijn lansink
Berichten: 79
Lid geworden op: 18-08-2006 13:19
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

18-02-2008 22:54

Ik vind héél eerlijk gezegd, 'Karper' het beste boek.
Niet zozeer omdat ik hem zelf ook heb, maar omdat ik vind dat daarin voor jonge vissers veel meer tips en informatie staat dan in een kw. vind het bij de kw meer om de kilo's gaan dan om hoe en wat ze die vis hebben gevangen. dit is mijn mening.

grtsz!;)
Spiegeltje Spiegeltje van het waterland,
ben jij de mooiste op de kant?
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

20-02-2008 08:04

Karperwereld.....(grote mannenblad) veel poeha van de ''bekende en semi bekende grote ponden jagers? Een blad met mooie verhaaltjes, weining om te leren, puur vermaak en voornamelijk van wat we gevangen hebben.

Karper, zeer net blad, stijlvolle layout, mooie volle kleuren en foto's van hoge kwaliteitscontrole. Goede advertentie's en aandacht voor bekende en minder bekende schrijvers. Een informatief blad

Spiegel, is meer een layout en indeleling naar het populaire engelstalige blad Interntional Carper van Tim Paysley. Is informatief en heeft veel foto's en info. Ook wel veel over grote vissen, maar maar meer een allergaartje van bovenstaande bladen.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
frank de beer
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-10-2007 21:20
Locatie: harderwijk

20-02-2008 08:23

Jordy

Karperwereld: Jan Junge, zeer informatief en de schrijver teert op jaren zeer veel keiharde praktijk ervaring.
Joris Weitjens, de beste karper-auteur op deze aardbol, schrijft alleen maar over zijn successen...
KSN-jeugd rubriek geeft geen informatie over het karpervissen voor de jeugd, alleen maar over het vangen van beren van vissen...

Ben jij niet die visser die vele water bestookt met gigantische hoeveelheden voer, waarmee jij anderen probeert aan te zetten tot het voeren van dezelfde hoeveelheden ?
En meet jij het succes van het voeren niet af aan de vangsten die jij doet ?

Wat zijn trouwens foto's van hoge kwaliteitscontrole ?
Aju.
Wraak is het enige dat mensen onderscheidt van dieren - A. Bundy
harie snijders
Berichten: 11
Lid geworden op: 03-02-2004 15:25
Locatie: maastricht

20-02-2008 11:22

beste.

ik denk dat bijna alle kaperbladen/magezines op hetzelfde neer komen
tis leuk tijdverdrijf om zo een tijdschrift te lezen maar als we er allemaal
enorm wijzer van worden?????
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

20-02-2008 14:19

Nou Harie ik ben er vroeger, en nu nog steeds zo nu en dan trouwens, zeker wel wijzer van geworden.

Groetjes,
P. van de werfhorst
Berichten: 4
Lid geworden op: 19-02-2008 12:34

20-02-2008 14:26

Ruud ben jij wijzer geworden? Maaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn.
Gr piet fred the farmer
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

20-02-2008 14:40

Zolang de wijzen uit het oosten komen niet ouwe boer :D
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

20-02-2008 16:53

maarja je kent het spreekwoord, wie een jood wil verneuken, moet een DRENTH meenemen..
Laat die wijzen dan maar uit het oosten komen..
Maar de laatste KW, mijn complimenten
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

21-02-2008 11:19

Even over het karperwereld board. Ik wil niet moeilijk doen ofzo maar ik vind deze nieuwe forum indeling echt 3 keer niks. Het is waarschijnlijk bedoeld om meer overzicht te creëren maar ik vind het juist minder duidelijk geworden zo! Al die extra functies en subcategoriën vind ik weinig toevoegen. Het pb systeem vind ik echter wel beter geworden maar de nieuwe lay out...nee was niet nodig geweest.. Gr Dirk
.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

21-02-2008 17:36

Jullie vergeten een mega to the bone karperblad, de nieuwe stijl KSN "de karper" qua lay out kan deze zeker concureren met de andere 3 commerciele bladen. Dikke vette complimenten en ik ben benieuwd hoe de voorjaarsversie eruit ziet. Voor de mensen die graag lezen, een aanrader!!!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

21-02-2008 18:24

Dirk Maatman schreef:Even over het karperwereld board. Ik wil niet moeilijk doen ofzo maar ik vind deze nieuwe forum indeling echt 3 keer niks. Het is waarschijnlijk bedoeld om meer overzicht te creëren maar ik vind het juist minder duidelijk geworden zo! Al die extra functies en subcategoriën vind ik weinig toevoegen. Het pb systeem vind ik echter wel beter geworden maar de nieuwe lay out...nee was niet nodig geweest.. Gr Dirk


Dirk,

jouw opmerking over KWO staat compleet los van de intentie van dit topic, namelijk het BLAD Karperwereld. Voor de goede orde, dit is niet de website van het blad.

Frank
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-02-2008 06:39

Jan Junge met praktijk ervaring? Lezen jullie dan niet dat hij alle 3 winterartikelen van de vorige Spiegel loopt af te kraken op basis van wat er in de boeken staat...

Aaaargh.

Persoonlijk lees ik erg graag het VBK magazine. Het zit mooi en vooral strak inelkaar, de lay out spreekt mij enorm aan. Vergeet niet dat de auteurs die voor dit magazine schrijven, dit op vrijwillige basis doen voor een veel lagere oplage dan de commerciele bladen waar ze 350 euro krijgen voor hetzelfde artikel.

Om dan 4 keer per jaar met zo 'n fijn magazine uit te kome verdient mijn respect, zowel voor de auteurs als voor de redactie. Dit geld ook voor het KSN magazine.

Herwin
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-02-2008 08:07

Kwint
Niet gelezen! Mocht het echter over het vissen en voeren met eiwitrijke visbollen in de winter gaan dan denk ik dat hij niet te negatief zal zijn. Jan heeft zelf een dag met mij in de boot gevist met 'vismeel bollen' en heel goed gevangen. De watertemperatur was die dag rond de 7 graden. Toch werkte de voerstek met eiwitrijke vismaalbollen goed. Die dag werd er op de plas bijna niets gevangen maar wij vingen die ochtend 6 vissen. Als hij het artikel van Koen en mij over wintervissen dus zou aanvallen dan spreekt hij zichzelf tegen.
Ieder water is anders en niets is standaard.
Zal het deze week eens lezen en erop terug komen.
Gr Piet
K. van den Herik

22-02-2008 08:20

Ik heb helemaal nix met JJ. Sterker nog, zoals hij soms met vrijwilligers omgaat die hem helpen, verdient hij af en toe een ontiegelijke schop voor zijn reet.

Echter:

Respect heb ik voor zijn mening op papier, die hij op een prima manier onderbouwd en ook verdedigd. Dat ie er wel eens af en toe ver naast zit is dan vers 36.

Dus al gauw aardig om te lezen.

MVG

Klaas
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-02-2008 08:40

Topic gaat natuurlijk over het blad.
Ik moet zeggen dat ik de briefwisseling tussen Franklin en Mark bijzonder leuk vind. Mark is in mijn ogen een zeer getallenteerd schrijver. Daarnaast volg ik ook het wereldje van Ruud en Bertil alias Kwalbert Verlinden :lol: Verder heb ik weinig tijd om alle verhalen te lezen.
Gr Piet
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

22-02-2008 11:17

Ja, ik moet ook zeggen dat die kwalbert wel wat toevoegd aan het blad. Een dergelijk type moet je er altijd bij hebben zodat je hem lekker te kakken kan zetten. Die Ruud V alias de 'warme bakker' valt helaas een beetje stil. Later, ik ga ze rossen!
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

22-02-2008 13:09

Nou Piet, jij was toch diegene die in zijn boot bekende karpervissers heeft gehad die vistechnisch door de mand vielen? Waar heb ik dat gelezen en/of gehoord?:D
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-02-2008 13:28

Kwint
Inderdaad dat was ik maar ik zal nooit namen publiseren want dat vind ik niet zo netjes. De afgelopen jaren heel wat toppers in de boot gehad en het viel erg op dat deze veel van deze zogenaamde toppers eigenlijk niet veel meer zijn dan bollenwerpers en urenkloppers. Vistechnisch zeer zwak, denk ik aan inwerpen, stekkeuze onderlijnen zelfs loodsystemen, enz. Op hun eigen specialiteit (voeren en urenkloppen) zullen ze waarschijnlijk wel goed onderlegd zijn. Ik zal één voorbeeld geven:
Op een dag kreeg ik weer zo een bekende naam in de boot. Aan hem had ik verteld dat we zouden gaan vissen op een voerstek. Daar aangekomen bleek die voerstek bezet te zijn door een andere visser. Helemaal in paniek wilde die gast van mij vervolgens weer naar huis want niet vissen kunnen op een voerstek dat zag hij niet zitten. Ik heb hem over kunnen halen en op de eerste de beste stek waar we een paar vissen zagen springen vingen we een aantal zeer goede exemplaren. Hij was helemaal onderste boven hiervan. Instand vissen dat kwam niet in zijn woordeboek voor. Maar goed dat heeft niets met deze topic te maken, ik reageer alleen even op Kwint.
Je mag van mij zelf de namen invullen hoor en wie de schoen past trekt hem aan!
Gr Piet
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-02-2008 13:43

Tja Piet,

Op dit board heb ik ook diverse malen getracht duidelijk te maken dat je instant goed succesvol kunt karperen zodra je meer van het water en zijn karpers weet. Dat leer je trouwens door instant te gaan vissen. Kreeg niet de indruk dat het aansloeg. Dus die "bekende" vissers zijn niet echt afwijkend vrees ik.

Wat betreft Karperwereld? Tja, ik heb nog steeds een vast abonnement. Kwaliteit is wisselend mijn inziens maar niet helemaal mijn interesse. Jan Junge zijn artikelen trouwens wel. Ik ken verder die winterartikelen in de Spiegel niet. Dus dat kan ik niet beoordelen. Jan kan natuurlijk een andere mening zijn toegedaan. Dat gebeurt de beste. :roll:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======