De Vispas; enkel halleluja?


Plaats reactie
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-06-2011 11:13

Eus,

Je wordt/bent ten dele op je wenken bediend.

De federaties hebben inmiddels boa's in dienst of huren die in.
http://www.sportvisserijbelangen.nl/act ... ail&id=370

Zie ook nachtvispas Rotterdam.

Overal terecht kunnen met 1 pas zal een utopie zijn en blijven. Immers de visrechten berusten bij HSV-en en die bepalen wat ze doen. soms ook begrijpelijk, want een HSV zonder water of zonder iets "extra's" zal al snel een HSV zonder leden zijn, denkt men...

Papierwinkel.

Hoe meer water er in de pas zit, hoe groter de papierwinkel wordt. Ik heb begrepen, dat wij moeten aantonen dat we in het betreffende water mogen vissen. Ik heb een versie in mijn telefoon staan. Dus de volgende controle wordt lachen.

Eus,

die beperkt aantal vergunningen zal ik bestrijden tot het bittere eind. Er zijn nu teveel wateren, waar alleen de happy few mogen vissen. Wachtlijsten van 4 jaar en langer enzo. wat een onzin. Maar ja, paar karpervissers in het bestuur en die beschermen hun eigen belangen..

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

22-06-2011 12:15

Klaas vd Herik schreef:

Papierwinkel.

Hoe meer water er in de pas zit, hoe groter de papierwinkel wordt. Ik heb begrepen, dat wij moeten aantonen dat we in het betreffende water mogen vissen. Ik heb een versie in mijn telefoon staan. Dus de volgende controle wordt lachen.

Eus,

die beperkt aantal vergunningen zal ik bestrijden tot het bittere eind. Er zijn nu teveel wateren, waar alleen de happy few mogen vissen. Wachtlijsten van 4 jaar en langer enzo. wat een onzin. Maar ja, paar karpervissers in het bestuur en die beschermen hun eigen belangen..

MVG

Klaas


Klaas,

Ik denk dat je toch als je een boa/politie ambtenaar tegenkomt welke goed op de hoogte is van de wet je het niet haalt. Zie onderstaande stukken tekst.



De VISpas vormt in combinatie met een lijst van viswater de schriftelijke toestemming die de Visserijwet 1963 eist; de VISpas vermeldt de persoonsgegevens en de lijst met viswateren vermeldt de overige gegevens die art. 23 van de Visserijwet 1963 eist. Zonder een lijst met wateren is het voor opsporingsambtenaren niet te zien of de VISpas geldig is voor het water waarin de sportvisser op dat moment vist en welke voorwaarden er gelden.




Dan artikel 23 van de visserijwet:

de geldigheid van een schriftelijke toestemming is vereist:
a. dat deze in duidelijk leesbaar en niet uit te wissen schrift ten minste vermeldt: de naam, de voorletters en de woonplaats van de rechthebbende op het visrecht en van de houder, de geboortedatum van de houder, de omschrijving van het water en de visserij waarvoor zij geldt, de dagtekening, de geldigheidsduur en de voor het genot der schriftelijke toestemming berekende vergoeding;


Jouw telefoon is geen schrift!

Een vispas voor heel het land is mijn inziens wel mogelijk. Je zal dan afspraken moeten maken over de afdracht naar de HSV toe, deze kunnen op postcode hun afdracht krijgen en zo hun bestaansrecht behouden. Dit is volgens mij ook een groot onderdeel waarom
HSV's hun water niet willen afdragen. Ze zijn bang om opgeslokt te worden door grotere HSV's. Door op basis van postcode te gaan werken krijgt elke HSV de afdracht van personen die in hun deel wonen en blijven ze bestaan.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-06-2011 12:30

Een document opslaan in je telefoon is inderdaad niet geldig. Je zou dan een ander document kunnen downloaden.

Gr.
©
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-06-2011 13:13

http://www.sportvisserijnederland.nl/in ... sp?id=2224


Staat wel op schrift. En is een durzame drager...

Zeg ik: ben ook benieuwd.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

22-06-2011 13:19

Klaas vd Herik schreef:http://www.sportvisserijnederland.nl/include/downloadFile.asp?id=2224


Staat wel op schrift. En is een durzame drager...

Zeg ik: ben ook benieuwd.


Wat is daar duurzaam aan? Binnen een paar minuten heb ik dat hele document met wat programmatjes bewerkt.

Nee Klaas dit houd geen stand bij een rechter, de wet is hier duidelijk in.

Maar we gaan het zien, jij gaat het opzoeken, dan ook niet piepen als je verliest he? :P
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

22-06-2011 13:30

De VISpas vormt in combinatie met een lijst van viswater de schriftelijke toestemming die de Visserijwet 1963 eist; de VISpas vermeldt de persoonsgegevens en de lijst met viswateren vermeldt de overige gegevens die art. 23 van de Visserijwet 1963 eist. Zonder een lijst met wateren is het voor opsporingsambtenaren niet te zien of de VISpas geldig is voor het water waarin de sportvisser op dat moment vist en welke voorwaarden er gelden.


Je weet al dat iedereen met een VISpas in het bezit is van zo'n lijst dus ik stel voor dat voortaan opsporingsambtenaren een lijst van wateren bij zich hebben, kunnen ze altijd zien of alles in orde is of niet.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-06-2011 13:44

Je moet het ze niet te moeilijk maken he bert, die jongens hebben het al druk genoeg :) Laatst nog gelachen, deed net of er nog ergens een derde hengel verstopt stond; beetje zenuwachtig doen, ontvanger heel opvallend uitzetten en steeds beetje naar links kijken. Heeft die gast zo'n 20 minuten in dat riet lopen zoeken! Whahaha lutser!! :lol:
©
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

22-06-2011 14:37

Zoek het op in je (smart)phone, verwijs de controleur naar het betreffende paginanummer van de lijst, et voila! Simpeler kan toch niet? :(
...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-06-2011 14:49

Ja, lekker simpel. Verplicht mijn blackberry meeslepen, opgeladen batterij voorhanden en een goede internetontvangst op de stek.

Controleurtje pesten met hier een smiley erachter is ook zoiets. Whahaha loser zal je bedoelen!

Sorry hoor. Je kunt het zo moeilijk maken als je wilt, maar je maakt het op termijn alleen voor jezelf lastig. Beetje jammer dus.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

22-06-2011 15:40

Snap je probleem niet helemaal Kees. Ik draag met vissen altijd een opgeladen gsm bij me, en internet heb je al helemaal niet nodig! Je zet 'm in pdf toch gewoon in je phone? Bovendien: als jij geen opgeladen gsm wilt meenemen, neem jij toch gewoon de papieren versie mee? Ik geef alleen maar aan dat digitaal een goed alternatief kan zijn, maar géén vervanging ván...

NB: bijkomend voordeel van pdf: het water is véél sneller/makkelijker terug te vinden middels de zoek-/bladwijzerfunctie in pdf.

En idd. lijkt me controleurtje pesten ook niet de bedoeling. Ben ik dus ook geen voorstander van. In veel gevallen doen ze niet anders dan de wet handhaven...
Laatst gewijzigd door Andries Ritmeester op 22-06-2011 15:44, 2 keer totaal gewijzigd.
...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-06-2011 15:42

@ Lesley

Ge-Wel-Dig :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-06-2011 15:45

Blijft de vraag:waarom nog die lijst verplicht stellen? nogmaals je rihbewijs is ook geldig zonder dat je het verkeetsregelement op zak hebt
Gebruikersavatar
Andries Ritmeester
Berichten: 106
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: N.b.
Contacteer:

22-06-2011 15:47

michel Tja schreef:@ Lesley

Ge-Wel-Dig :lol:


Nou, tjonge... :-?
...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-06-2011 15:49

"stick it up to the man" 8)

jouw mening,mijn mening.

soit.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-06-2011 15:53

En waar hebben we het over? Een boekje van een paar cm2 . tjonge jonge als dat ALLE nadelen zijn valt het best mee toch?

We hoeven slechts die wet te wijzigen, die zegt dat wij moeten bewijzen dat we er mogen vissen. Makkie toch?

Leuk wordt het pas als de controleur ontdekt dat je ergens een * op je pas hebt. Dan weten ze het ff niet. hahahaha
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-06-2011 15:53

ik laat op 2 controleurs die ik ken na nooit mn pas zien tot ik hun geldige pas zie mbt bevoegheid om te controleren.

vinden ze vaak niet leuk.

heb ook al 3x gehad dat ze het niet konden laten zien ,dan laat ik ook niets zien.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-06-2011 17:30

Dat is fijn Michel. Ze moeten namelijk hun identificatie kunnen tonen. Maar dat doen ze ook voor zover ik dat meemaak.

Andries, de wetgever beschouwt deze middelen nog niet als gemeengoed en 100% betrouwbaar. En nu praat je over smartphones met interne opslag, wat nog helemaal niet zo ingeburgerd is. Dat heeft verder niks met sportvissen te maken en verplicht kunnen tonen van het papieren origineel van vergunningen geldt evengoed voor andere zaken.

Deze discussie is in het verleden al haarfijn uitgeplozen, dus sta mij toe bij deze te passen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-06-2011 17:47

We zeulen een berg rotzooi wordt waar menig kampeerder jaloers op is, maar zo'n papieren boekje..

Afbeelding
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-06-2011 23:49

En nog steeds jubelt SVN hosanna, nu ook weer in die misleidende Vispas reclame. Levert weer fijne discussie op met mensen die dachten dat ze met de Vispas overal maar mochten vissen...

Jammer hoor!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-06-2011 23:56

Sven van Anrooy schreef:We zeulen een berg rotzooi wordt waar menig kampeerder jaloers op is, maar zo'n papieren boekje..

Afbeelding


:lol:
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-06-2011 07:27

Wie heeft er bij zijn vereniging aangekaart om alle wateren in te brengen in de landelijke lijst?

De 3 noordelijke federaties laten zien dat het wel kan.


Maar wat moet nu concreet anders?

Wat komt:

nachtvispas
3 hengel pas
combi van deze 2.

Wel op dezelfde pas.

Het is aan de hsv en om aan te geven waar dat deze pas dan geldt en de hsv zijn wij.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-06-2011 07:55

Ze zien je aankomen Klaas...

Hoeft van mij ook niet, maar alle zgn. openbare vaarwateren en grote meren zouden op z'n minst volledig in de landelijke klijst moeten staan, voorzover het visrecht uiteraard bij een aangesloten HSV berust.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

23-06-2011 12:58

mee eens.

Neem de linge. In principe moet je bij minimaal 2 hsv en lid zijn om het hele stuk te mogen nachtvissen. Is toch gek?

Die bakkeleien al minimaal 7 jaar om te gaan "samenwerken"

Zonde toch?

Straks lid van Gorinche. Nachtvispas met 3e hengel. Overal vissen, klaar.

Hier laat men wat, daar neemt men wat.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-06-2011 13:27

En een karpervis examen voordat je 'm kopen mag?

Dan doe ik ook mee. (als ik slaag natuurlijk :oops: )
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

23-06-2011 17:41

Het meest tenenkrommend van die vispas vind ik het volgende.

De omzet naar die vispas heeft bakken met geld gekost. Toen ie er was kon ik op de site van sportvisserij nederland en bijgevoegde spullen lezen dat we nu eindelijk verlost waren van die onhandige sportvisacte.

We hadden nu een pasje van mooi formaat, past zo in je wallet.

Mooi.......... vergeten ze alleen wel erbij te vertellen dat je dat boekje met wateren mee moet nemen, vaak nog met aanvullingen.

Wat is dan de meerwaarde van dat pasje dan? Helemaal nulkommanul.

Gewoon weg gegooid geld.
Zit hier wel vis?