Fox op Watergoor


Jan Peter Teerling

29-10-2007 15:43

De Fox voer experience :wink:
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

29-10-2007 15:52

Het was kleiner dan ik had gedacht, voor de bezoekersaantallen, vooral mensen uit Nijkerk.
De lezing van Ian Chilcott vond ik een aanfluiting, op het affische staat : aas en rigs.
Nou het was meer een succesverhaal hoe goed hij wel niet kon vissen!
De lezingen waren trouwens ook zeer slecht verstaanbaar doordat er maar een paar dunne schermpjes ons scheidden van de lallende menigte.
Ik vond het een best leuke dag hoor maar het viel me gewoon tegen dat de aankondigingen niet helemaal klopten en dat je geen spul kon kopen wat je wel uitgeprobeerd had.
Ik vond het ook jammer dat de Fox-tasjes al op de helft van de dag uitverkocht waren.
Het was inderdaad raar dat Jongens met Nike air max aan en een petje op expres de lijn om de top gingen wikkelen , een enorme aanloop nemen en dan de werpen met een volle spod, Lijn knapt en lachend weglopen.
Toch raar dat er niemand ingreep.
tralalala....
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

29-10-2007 16:06

Hebben wij toch hetzelfde ervaren Harry.

Gelukkig hebben wij wel zon tas gekocht voor die lezing... Was wel een koopje 8)
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

29-10-2007 16:42

deze eerdere antwoorden had ik al verwacht om eerlijk te zijn,en gelijk hebben jullie.Zo heb ik geen pva gezien met uitleg er bij en de nieuwe producten ware zeker ver te zoeken.Er is naar mijn idee zeker teveel voer in het water gegaan.Volgens mij kun je toch ook met zand of grind spode of is dit een raar antwoord.Wat ik ook jammer vondt was dat alle vissers op de zelfde manier viste.Deze dag is alleen mar goed voor de club geweest en niet voor ons en zeker niet voor de vissen.Ik vondt het leuk omdat ik er veel bekende tegen kwam.Daarom was de (zweer) SFEER goed te noemen.Daaraan heeft Fox weinig bij aankunne zette.naar mijn menig had het veel beter gekund.Nu was dit voor hun ook de eerste keer dat zij zoiets organiseerde.Dus laten we er ophope dat hun hier ook iets van kunne leren,hoe het niet moet

een volgende keer misschien


de laatste meter hoe doe je dit op een veilige manier
hoe maak je een onderlijntje
workshop pva
hoe behandel je een vis en wat voor materiaal bied fox daar voor aan
verschilende voer methode
wat voor hengel in welke situatie

dat is iets wat ik wel heb gemist,En een hoop met mij zo te lezen

volgend jaar geef ik een cursus waar deze dingen allemaal aan bod komen,en ook duidelijk worden uitgelegd dus als je het er voor over heb kun je op deze avonde wel een hoop leren :P :P :P oke Sander gratis natuurlijk
Laatst gewijzigd door remon van dusschoten 2 op 29-10-2007 16:58, 3 keer totaal gewijzigd.
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

29-10-2007 16:45

en de laatste keer, laten we dat hopen!!

Fox interreseert het geen reet om de jeugd wat te leren, de jeugd moet het merk fox erin gestampt krijgen..Dat is wat ze willen!
Jan Peter Teerling

29-10-2007 16:50

Sander Benjamins schreef:en de laatste keer, laten we dat hopen!!

Fox interreseert het geen reet om de jeugd wat te leren, de jeugd moet het merk fox erin gestampt krijgen..Dat is wat ze willen!


Niks aan toe te voegen!! Pushen die rommel.. :wink:
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

29-10-2007 18:04

remon van dusschoten 2 schreef:De dag was leuk en informatief te noemen.De opkomst was goed er kwamen toch een 1500 vissers naar de waterkant ,zo kon je de nieuwe producten zien en gebruiken.En werden al je vragen beantwoord.Dus de zfeer was goed te noemen.Voor een ieder die wat leren wou kon dat.De overbezeting was goed te merken aan de vangsten van de vier visser,de mannen vingen er nul mar deden toch hun uiterste best.Al met al een leuke dag


1500 man, en 4 demonstratie vissers. Noem je dat "belangstellendendruk"?
Weten we gelijk hoe die karpers zich soms voelen :-)
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

30-10-2007 01:04

Sander vd Hill schreef:
remon van dusschoten 2 schreef:De dag was leuk en informatief te noemen.De opkomst was goed er kwamen toch een 1500 vissers naar de waterkant ,zo kon je de nieuwe producten zien en gebruiken.En werden al je vragen beantwoord.Dus de zfeer was goed te noemen.Voor een ieder die wat leren wou kon dat.De overbezeting was goed te merken aan de vangsten van de vier visser,de mannen vingen er nul mar deden toch hun uiterste best.Al met al een leuke dag


1500 man, en 4 demonstratie vissers. Noem je dat "belangstellendendruk"?
Weten we gelijk hoe die karpers zich soms voelen :-)


heb je me laatste post wel gelezen duh :o :o





wat wil je nu toevoegen met je post
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

30-10-2007 07:13

Ik geloof dat ik suggereer dat het organisatorisch niet helemaal goed in elkaar zat, wat je in je laatste post ook beaamd. Dus wat is je probleem?
Gebruikersavatar
Pim Houten
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-11-2006 11:52
Locatie: Ruurlo

30-10-2007 10:15

Ben ook even wezen kijken.
Stond te kijken hoeveel mensen eropaf komen.
Heb nog even met iemand van Fox gesproken (Ronny volgens mij) en het was voor hun de eerste keer en ze hadden meteen al door dat sommige dingen anders moeten.
Meer clinics etc.
Moet ook toegeven dat er bezoekers waren die de boel alleen maar wilden fu.... Had een Spod hengel in de handen, had het nog nooit gedaan, en deze werd me afgepakt en die gozer zou het wel effe voordoen.
Sorry hoor, het ging hem er meer om om te kijken of het kapot kon.
Dikke pruik in de lijn en vervolgens weglopen en de hengel gewoon op de grond kwakken. Is dit het niveau van de NL karpervisser?
Geen fatsoen, triest.
Al met al hebben ze me wel weten te overtuigen met die zig-rig. Heb hem zondag al gebruikt :wink: (bedankt Ian)
Denk dat we blij moeten zijn dat er een keer iets anders is dan een beurs in Zwolle. Als ze openstaan voor eventuele aanpassingen kan het volgend jaar aleen maar beter worden. (kon ook niet na 1 rijles autorijden)
Ach ja, en zeikerds hou je altijd.
Wouter Hut
Berichten: 244
Lid geworden op: 14-08-2007 08:51
Locatie: Twente

30-10-2007 11:39

Toen wij aankwamen dacht ik dat er mensen van fox bij stonden als begeleiding, maar ff later werd al duidelijk dat die der toevallig ff bij stonden....

Als daar goede begeleiding bij had gestaan hadden mensen meer geleerd en was er minder matteriaal verloren gegaan...

Maar goed bij dat werpen met werp pijpen stond een fox knakker toe te kijken hoe iedereen maar beetje wat aan klooide en er kilo's boilies vlogen...


En idd Pim kennelijk is de gemiddelde karper visser zon lompe bennie en zijn er maar enkelen die wel normaal kunnen doen...
Gebruik je verstand aan de waterkant.
Gebruikersavatar
Pim Houten
Berichten: 17
Lid geworden op: 06-11-2006 11:52
Locatie: Ruurlo

30-10-2007 11:57

Wouter,
klopt. Zei die gozer ook die ik sprak.
Als ze volgend jaar de juiste persoon bij het juiste onderdeel hebben staan dan hoor je mij niet klagen. Als er dan ook nog een paar leuke clinics zijn 8)
Trouwens, laten we eens eerlijk zijn. Ben blij dat er een keer iets anders gedaan wordt dan een beurs.
Begreep dat er de week ervoor door een paar mensen 15 vissen waren gevangen met die zig-rig terwijl de andere vissers er maar 3 hadden. Begrijp dus ook wel waarom ze de zig in hebben gezet :wink:

Gr. Pim
Danny Mieremet

30-10-2007 20:20

Reed vanavond langs de plas (over de snelweg) en zag er al weer aardig wat tentjes staan :roll: :roll: :roll: :roll:
Voer en lood zat iniedergeval........

Gr Mieremet
frank de beer
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-10-2007 21:20
Locatie: harderwijk

30-10-2007 21:31

Soms is iets wel wat het lijkt.
Aju.
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

31-10-2007 19:01

Oftewel er was dus geen kut aan, ikzelf zou ook never nooit naar zo'n peppiebijeenkomst toegaan. En ik ben het niet vaak met Jan Peter eens maar nu dus zeker wel. Weg met die troep. En als je dan leest hoeveel lood en boillies dat er daar het water ingaan. Die bollen op zo'n knollentuin lig ik niet wakker van, maar lood is een zwaar metaal.
Iets dat naar mijn mening wel eens wat te vaak genegeerd word.
Sterker nog het word gewoon gepromoot, rubbertje niet te vast, breeklijntje aan je lood. Ik zou dan zeggen tijd voor een andere stek of gewoon niet maffen maar korte sessies vissen waarbij je wel scherp kunt vissen. Maarja als fox het al best vind dan zal het wel goed zijn, als de euri's maar blijven rollen.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

31-10-2007 19:07

Ooh ja en nog wat, ik vis nu zo'n 16 jaar op karper en toen ik begon was er in ons dorp nog niet veel te krijgen op karpergebied. Heb dus een hoop zelf uit moeten zoeken en dat vond ik prachtig.
Nu heb je zelfs 3 goede magazine's en die klote-clinics.
Hoe gemakkelijk wil je het hebben, ik denk dat er tegenwoordig wel een stukje romantiek mist bij een hoop nieuwe vissers. En ik denk ook dat er een hoop weer snel de brui aan geven, even naar marktplaats en hup daar staat de hele klerzooi weer. Zo nou ben ik klaar!
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Jan Peter Teerling

31-10-2007 20:07

Niks aan je 2 posten toe te voegen Jeroen.Staan idd genoeg voorbeelden van op Marktplaats.
janwillem hilverts

01-11-2007 07:18

Heerlijke antwoorden JP :) Letterlijk ook niks aan toe te voegen :lol: Zo te horen heb ik er niks gemist, volgende keer dus maar gewoon weer thuis blijven dus 8)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-11-2007 12:57

Ik sluit me bij de laatste sprekers aan. Man man man wat een wereldje toch. Welkom in de opgefoxte (nee, geen typefout hoor!) commerciele bling bling peppie en kokkie ellende die men tegenwoordig ook al karpervissen noemt. Ik zou me in ieder geval kapot schamen als ik m'n visserij zo zou moeten beleven. Het lijkt wel of er steeds meer hooligans op karper vissen, bij voetbal wordt er zeker teveel op ze gelet tegenwoordig.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

01-11-2007 13:23

Blijkbaar zijn deze opgefoxte vissers een grotere markt voor fox, dan de wat serieuzere vissers..

Het lijkt soms wel dat het belangrijker is wat er aan de kant van het water staat, dan of er wat wordt gevangen.
Jan Peter Teerling

01-11-2007 13:37

Kevinskie de Boer schreef:Misschien is het hoe en wat niet helemaal oke, maar het is een dag om van te leren toch ?? Lijkt me dan wel de bedoeling dat er een vis op het droge komt dus dan is plas Wategoor uitermate geschikt.

Het is dan wel een en al commercie maar er valt ook veel uit te leren lijkt mij (??)

Pim Houten schreef:Wat een gezeik zeg.
Als jullie goed zijn geinformeerd dan is het vangen van een vis helemaal niet de opzet.
Het water ligt centraal in Nederland, er is een clubgebouw waar lezingen worden gegeven (oa Herwin Kwint en Ian Chillcott)
Verder staan er enkele producten opgesteld om te tonen daar veel winkels hier de ruimte niet voor hebben en ze bij Fox toch graag de consument de gelegenheid wil geven deze te bekijken.
Ook zal er gevist worden, ja. (werd mij verteld door max 4 man) Maar met technieken die in NL niet veel worden toegepast, de bedoeling hier achter is gewoon informatief.
Heeft men vragen dan kan men die stellen of zelf dingen proberen.
Er staan spod en peilhengels klaar voor een ieder om eens te proberen, er is eten en drinken.
Dus een feestje???
Denk dat het feestje 's avonds misschien ergens anders in de kroeg zal zijn 8)
Ga in ieder geval kijken, in ieder geval wat informatiever dan een beurs.

Groeten,
Pim


Ik weet niet hoe het bij jou in de buurt gesteld is met de kennis Pim,maar hier in de contreien is men met het spodden en peilen al ruimschoots bekend.
Ook het overvoeren en loodverspilling proberen we hier tot een minimum te beperken.

Kevin,
Het enigste wat je van deze dag kon leren is dat je deze commerciële circussen de volgende keer links moet laten liggen.

Geef mij deze "Fox" maar.. :D http://youtube.com/watch?v=ekSuZ1Xi738
peter andrae

01-11-2007 15:39

JP das het betere werk.


8) :wink:
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

01-11-2007 16:34

ik heb maar 2 dingen van fox piepers en swingers.Ik heb al paar keer op beurzen staan te kijken tussen bijv. het verschil tussen ultimate en fox hengels of de rodpotten van beiden.Kan zeggen dat die van fox niks beter zijn.2 Maten van mij hebben de warrior xt ik de bionics van ultimate hun zeiden allebij jou hengels zijn niks minder als de onze op de prijs nadan.Ik vind dat je bij fox ook meer betaalt voor de naam als voor de kwaliteit vanhet procuct.

Gr remco
janwillem hilverts

01-11-2007 22:48

Remco,

Volgens mij is dat niet alleen bij Fox zo. Denk maar is aan merkkleding.... betaal je toch ook voor de naam di erop staat
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

02-11-2007 09:40

Kees, JP en Jeroen,

That's the spirit! Geen woord meer aan toe te voegen :) .