dit moet ik even kwijt.


Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

02-09-2007 20:51

hallo,mede karpervissers.

ben al een aantal weken een sessie aan het voorbereiden op de maas,
eerst met de boot en dieptemeter erop,daarna alles in kaart gebracht.
m'n plan was om 3 weken voor te voeren,iedere dag uit mijn werk ff
voeren,maar na een week te hebben gevoerd, reed ik met m'n vrouw en dochter naar de stek toe.
tot mijn (verbazing) zien wij 2 auto's staan met duits kenteken,ik dacht het zal toch niet waar wezen.
ik pak met goede moed m'n emmertje met bollie's, en loop z'n 300 meter naar de stek toe.
en ja hoor ,daar zaten m'n twee duitse vrienden.
eenmaal op de stek aangekomen schrok ik wel ff,ze zaten met twee tenten,en 7 hengels maar dat was nog niet alles,op het water nog eens 4 snoekbaars boten, nog geen tien meter van elkaar af over mijn (stekkie)
ook duitsers.
als wij karpervissers,een nachtje door willen vissen,staan de boa's al met het boekje in hun handen achter je.waar eindigt dit.
dit moest ik even kwijt.

carpfishing,respect 2 all.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

03-09-2007 10:07

Leon,

Goed dat je het hier even meldt!!!
Dan ben je het in ieder geval even kwijt!!!

Ik herken het beeld dat je hier schetst volledig...
Sterker nog, het is niet alleen het viswater wat door deze "gasten" wordt geplunderd; m'n broer had afgelopen vrijdagmiddag zin in gebraden haantjes en hij gaat in de rij staan bij de slager...

Voor hem staan 2 vrouwen in een ex-communistische taal met elkaar te babbelen, waar het over ging mag Joost weten. Ik neem aan over het prachtige tropische vakantieweer in Nederland én niet hoe makkelijk die domme Hollanders te tillen zijn en daarbij ook nog zo beleefd blijven (normen en waarden; "zó gaan we niet met elkaar om", jullie kennen het Haagse Babbeltje inmiddels wel).

Toen de dames aan de beurt waren, kwam er een kerel bij staan...
Als je goed kijkt, zie je geen enkele vrolijkheid (wat je bij vakantiegangers zou verwachten), maar een voortdurend spiedende blik.
Niets ontsnapt aan hun ogen!!! Ik sta het geheel een beetje met walging te bekijken, voor mij is het duidelijk dat dit géén vakantiegangers zijn.
Goed. Om kort te gaan; ze halen de hele grill leeg. Géén enkel haantje blijft over!!! Voor de ogen van m'n broer die geduldig de hele tijd op z'n beurt heeft zitten wachten, wordt alles weggekaapt...

Ik moest enorm lachen!!! M'n broer was ziedend!!! Mooi... Dit is wat Den Haag wil: Onze banen worden overgenomen door een nieuwe stroom "gastarbeiders" (wacht maar tot de volgende recessie; dan hoef ik niks meer te zeggen, dan gaat iedereen weer nadenken), onze visgronden worden afgestroopt door een nieuwe stroom "toeristen" en nu worden óók al de gegrillde haantjes gekaapt door een stroom "nieuwelingen"...

Laat ik het zó zeggen Leon, we hebben hier een oer-Hollands gezegde voor:

Je moet je niet het kaas van het brood laten eten!

Helaas is het zo dat zolang deze gasten ongestoord hun gang kunnen gaan onder de protectie van het door de meerderheid van de bevolking gekozen kabinet, je gewoon moet blijven lachen als ze je plek inpikken...
Dat geldt óók voor de werkloze vrachtwagenchauffeurs en óók voor de mensen die een gebraden haantje willen eten...

Dus nu ben je het kwijt (voor even althans) en mocht je toch nog woedend worden, doe het dan op je medeburgers die gestemd hebben vóór deze situatie én niet op de mensen die hier naartoe worden gelokt door de onbeperkte mogelijkheden zich hier te verrijken op welke manier dan ook...

Om de woorden van die medeburgers te gebruiken:

"Wen er maar aan, er is niets aan te doen... zoiets heet vooruitgang!!!"

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 10:28

Jacob weer is het simpel proberen te scoren en een kabinet er de schuld van te geven.
Het slaat helemaal nergens op, wil je een bananenrepubliek vormen dan.
Zolang de heren zich aan de visserijwet houden is er niets aan de hand, houden ze zich er niet aan moet je gewoon bellen met de instanties die er over gaan.
Vaak hebben die geen tijd maar dat komt omdat de Nederlanders zoveel tijd opslurpen dat er geen tijd overblijft om iets anders er bij te doen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

03-09-2007 12:35

Het is óók simpel scoren, Douwe.

Maar ik zie echt uit zichzelf géén verandering in deze situatie komen!
Ik heb juist steeds vaker het gevoel dàt we in een bananenrepubliek leven...

En het klopt dat de Nederlanders teveel tijd opslurpen waardoor er niet gecontroleerd kan worden (klojo's die aangifte doen van hun gestolen fietsje, snelheidscontrole's zodat we straks genoeg geld hebben om nog een jaartje langer rond te hangen op papavervelden in Verwegistan, noem maar op)... En JUIST het ontbreken van controle zuigt enorm veel "gasten" aan... Ze zijn zelfs al zo zeker van het niet gecontroleerd worden, dat ze zonder schromen naar believen hengels extra uitzetten... en/of vis meenemen!!!

Schrijnender is dat de situatie aan de waterkant parallel loopt met die in de samenleving...

Ik ben van mening dat je gewoon via de politiek (dus je stemkeuze) moet laten zien dat je het er niet mee eens bent.

Het is gewoon belachelijk om maar te hopen dat "het vanzelf wel goedkomt"...

Het is jammer dat het merendeel van de stemmers zich al lang tevreden stelt met een beleid waarin ze nog (net) weten rond te komen, maar dan zonder leefbaarheid. Terwijl het voor hetzelfde geld gewoon goed rondkomen mét leefbaarheid kan zijn, maar dan zal er een eind moeten komen aan het nog langer tolereren van (kleine zowel grote) misstanden én -daden!!!

Dus ja goedkoop én simpel scoren. Ik wou dat het helemaal niet nodig was!
En bovendien heb ik nog steeds het gevoel dat ik (wij) helemáál niets win(nen), integendeel...

Ik weet in ieder geval uit eigen ervaring donders goed wat er in Leon is omgegaan, misschien dat hij er een andere mening op nahoudt m.b.t. de oorzaak van deze wantoestanden óf er maar liever niet (meer) over wil nadenken!

Douwe, toch vind ik jouw advies om, ondanks dat het niets uithaalt, de controlerende instanties te informeren (net zoiets als aangifte doen van je gestolen derdehands fiets(zie hierboven)), getuigen van een onwrikbare vasthoudendheid!!! Het is in ieder geval het enige wat je kúnt doen, totdat er nieuwe verkiezingen zijn! Andere oplossingen komen niet ter sprake; we leven gelukkig niet in Baskenland...

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

03-09-2007 13:45

Ik had er dit weekend ook last van het waren geen oost blokkers maar azc mensen. Zit gewoon lekker te vissen 2 hengels op mijn pod lekker rustig te genieten komt er een azc mannetje aan. Gaat zitten op zijn mooie bloemetjes stoel pakt 4 hengels uit zijn tas en begint te werpen. Ik vraag hem heel fatsoenlijk of hij ook om mijn hengels wil denken. Ik werp niet van de ene naar de andere kant om dit soort ongein te voorkomen. Hij gaat er mee accoord. Verder niets aan de hand. TOT DAT zijn maatje er ook bij komt zitten. Ik kijk het allemaal even rustig aan zijn maatje werpt ook vier hengels uit. Ik verzoek wederom aan zijn maatje of hij ook een beetje rekening met mijn hengels kan houden. 1 in de midden en 1 langs de kant wijs ik aan. toen werd meneer ineens boos???. Ik reageer er verder niet op en laat ze hun gang gaan. Maar ze schijnen nog meer hengels te hebben. Want er komen 2 hengels te voor schijn. Met twistertjes dus ze beginnen als een dolle stier te werpen. Ik kijk het allemaal opnieuw even aan tot dat ze wel heel erg dicht bij mijn hengels in de buurt komen. Wederom vraag ik heel fatsoenlijk om even op te passen. Meneer word plots heel boos en begint galimi glomani te schreeuwen. Ineens zegt hij denk je dat het hele water van jou is of zo :o dat als jij daar zit te vissen dat niemand er meer mag vissen :o Ik zeg tegen hem dat ik maar met 2 hengels zit te vissen en hij niet volgens de regels vist. Wederom GALIMI GLOMANI KOELAPI. Komt er nog 1 aangesprint ook met een hengel inmiddels liggen er dus 8 hengels in het water en staan met 3 hengels te snoeken. En met zin proberen om over mijn draad heen te gooien. GRMBL ik werd boos. Ik wou eerst met lood beginnen te gooien maar kon me nog net inhouden. En zo gaat het half uurtje verder. Ik heb verder maar niets meer gezegd maar ik denk maak er maar een melding van. Om heel eerlijk te zijn ER IS NOOIT IEMAND LANGS GEWEEST. Dit vind ik zeer triest. Zit ik me daar in te houden hun vissen met 11 hengels met 3 man ik compleet legaal met 2 hengels en dan moet ik me ook nog laten afzeiken door die luitjes. Gewoon triest. De controle in dokkum is ver te zoeken iedereen kan doen en laten waar die zin in heeft.
vr gr peter
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

03-09-2007 14:29

Peter,

Met AZC-ers heb ik ook een leuke ervaring...

Ik ben vroeger begonnen met vissen in een wetering...
Bekend om z'n grote grashappers én in iets mindere mate karpers!

Totdat een jaar of 10 geleden de gemeente op het idee kwam dat het voor de AZC-ers (merendeel Bosniërs) een leuke afleiding zou zijn om te gaan vissen... (zodat ze niet de hele dag in de winkelcentra rondhingen, de middenstand had schijnbaar slechte ervaringen, stelletje zeurpieten).

Onze Hengelsportvereniging wist niet hoe snel ze de wethouder konden
overtuigen dat ze er helemaal achterstonden!!!
NIETS hebben ze gedaan om de leden hierover te raadplegen!!!
NATUURLIJK is het goed... Die ARME mensen!!!

Op een goede visdag, zag je zomaar een delegatie van 20 of 30 AZC-ers... Kon je aantonen dat je AZC-er was, stond dit gelijk aan het hebben van een visvergunning... Er werd ongeveer een jaartje intensief gevist...

Op dit moment wordt er nauwelijks nog (op karper) gevist!
Het water heeft nog maar enkele karpers in haar stelsel...
De rest is geconsumeerd!!!

Nee, je kunt daar de politiek niet de schuld van geven... Of wél???

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-09-2007 16:31

.peter je had ze gewoon zwemles moeten geven ik denk dat ik over de rooie was geweest gr harald ps en vooral als je het netjes vraagd tuig afschieten zulke gasten
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

03-09-2007 16:38

Dit probleem met Oost blokkers en stekken pezerij neemt steeds grotere vormen aan.Erg iritant door veel te melden kun je wel het een en ander voor elkaar krijgen bij de Randmeren worden nu ook steeds meer door de boa.s gecontroleerd op oostblokkers of anderen actiefitieten die niet door de beugel kunnen
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Edward Jakobs
Berichten: 363
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Bergen (Limburg)

03-09-2007 16:43

Leon,

Zeer herkenbaar.
Heb het zelf ook al eens meegemaakt.
Aantal dagen voorgevoerd.
Kom je op de stek. staat er een auto met wit kenteken ........
Hier is het zo erg dat ze zelfs betonnen afzettingen eruit halen en gewoon met de auto doorrijden, daar waar het niet mag.
en wij ons maar verstoppen onder een plu, want de BOA/politie zal je maar eens zien.
Dan heb je gelijk een prent te pakken.
Gr.
Edward
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

03-09-2007 18:39

Meer dan 10 duitsers per brug lijkt hier zo af en toe een gemiddelde bezetting....
Met als resultaat; 3 schroeiplekken van 1m2 met de bijbehorende eigen huis en tuin -klinker-betonstaal-bbq, en 4 afvalzakken rotzooi verspreidt over een half voetbalveld.
En niet te vergeten de 4 gekapte bomen en plat getrapte rietkraag....

Buiten de bovengenoemde dingen om zijn sommige personen best aardig, ze vergeten dan ook zeker niet om de nodige souveniers uit de grensstreek mee te nemen....

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 18:58

Jacob enz. ik zat te zoeken waar ik mijn 5000 posting kon plaatsen, moet het een leuk of aanvallend topic zijn.
Laat ik het maar bij mijzelf houden ik hou wel van een potje stoeien.

Wat een ongelovelijke naïefe gedachte dat er bij een volgende verkiezing een oplossing zal worden gevonden voor alle ellende die jullie overkomt.
Er overkomt mij ook wel eens iets hoor ik woon nu eenmaal niet op een andere planeet.
Soms hoop ik het echter wel als ik al die verkapte discriminatie lees.

Ik hoop in ieder geval nooit in de wereld te hoeven leven die jullie heerlijk lijkt.
De telefoon pakken en een paar onverlaten verraden die iets doet wat jullie niet aanstaat.
Wat nu (gelukkig) niet kan maar dan wel is een lijfstraf het liefst publiekelijk.

Geen controle in Dokkum, geweldig hebben ze daar geen telefoon???
Of durf je niet te bellen? Hier lezen ze niet dus dat is lekker veilig.

Ja ik geloof nog steeds in een rechtstaat waar het recht voor iedereen telt.

Zo voor een 5000 st4 posting niet onaardig dacht ik, ja wel onaardig tegen de onaardigen maar laat ik daar nu eens schijt aan hebben.

Zo heren dat is er weer uit, tot ziens. :D :D 8) 8) :wink: :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

03-09-2007 19:16

Ik zal maar meteen bekennen zodat jullie me met zijn allen aan de schandpaal kunnen nagelen.
Ik moet er helemaal niets van hebben van die "toeristen", wel netjes gezegd Jacob.
Ik had een andere benaming in gedachten, ik heb pas ook een paar van die kutpolen bezig gezien en idd Jacob dat noemen ze vooruitgang.
Ik noem het een onbeschofte asocultuur zonder respect.
Ik ga vanaf maandag bij een andere baas aan de gang en mijn oude kwam nog niet eens een praatje maken terwijl ik 9 jaar bij hun zat.
En van een collega hoorde ik dat er weer een bus met 16 polen op de bouw was aangekomen...
Dus Douwe wat mij betreft heeft Jacob groot gelijk. Fuck al die "toeristen"
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 19:24

Allemaal het haar achterover kammen en laten blonderen heren.
Of allemaal een uniform aantrekken dat maakt jullie een eenheid.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
leon gijtenbeek
Berichten: 219
Lid geworden op: 06-12-2006 21:07
Locatie: groesbeek

03-09-2007 19:25

heren,bedankt voor jullie reacties en medeleven.
maar zal ik de sessie doorzetten of niet.
maar ik denk te weten,hoe die zal verlopen.zitten we lekker te vissen,en dan ineens beeeeet!!!!!! heb je een of andere,snoekbaars visser aan de lijn of andere ....... grrr .
omdat wij nogal verdekt zitten te vissen.
wij moeten overvaren,naar de stek toe om in ons inziens! de beste stekken te bevissen.



carpfishing,respect 2 all.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-09-2007 19:29

Oja voor ik het vergeet Jeroen wie geeft de "toeristen" het werk??
Wie schopt zijn landgenoten er dan uit omdat hij dan meer geld verdient?
Wie moet je dan voor de ballen trappen??
Of zijn de "toeristen" toevallig betere werkkrachten?

Lang leve de Nederlander. 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

03-09-2007 19:36

Douwe Bijlsma schreef:Jacob enz. ik zat te zoeken waar ik mijn 5000 posting kon plaatsen, moet het een leuk of aanvallend topic zijn.
Laat ik het maar bij mijzelf houden ik hou wel van een potje stoeien.

Wat een ongelovelijke naïefe gedachte dat er bij een volgende verkiezing een oplossing zal worden gevonden voor alle ellende die jullie overkomt.
Er overkomt mij ook wel eens iets hoor ik woon nu eenmaal niet op een andere planeet.
Soms hoop ik het echter wel als ik al die verkapte discriminatie lees.

Ik hoop in ieder geval nooit in de wereld te hoeven leven die jullie heerlijk lijkt.
De telefoon pakken en een paar onverlaten verraden die iets doet wat jullie niet aanstaat.
Wat nu (gelukkig) niet kan maar dan wel is een lijfstraf het liefst publiekelijk.

Geen controle in Dokkum, geweldig hebben ze daar geen telefoon???
Of durf je niet te bellen? Hier lezen ze niet dus dat is lekker veilig.

Ja ik geloof nog steeds in een rechtstaat waar het recht voor iedereen telt.

Zo voor een 5000 st4 posting niet onaardig dacht ik, ja wel onaardig tegen de onaardigen maar laat ik daar nu eens schijt aan hebben.

Zo heren dat is er weer uit, tot ziens. :D :D 8) 8) :wink: :wink:


Als je mijn post had gelezen DOUWE dan had je ook GELEZEN dat ik er een melding van heb gemaakt. Want ik durf wel te bellen!! Dat heb ik ook gedaan maar ik denk eerder dat die gene te SCHIJTERIG was om te komen. Wat ik helemaal komisch vind is dat je ons verraders noemt omdat ons iets niet aan staat. JIJ als controleur zou dit moeten aanmoedigen. Dus jij vind het ok als ze met 11 hengels vissen met 3 man? En dat ze de karpers dood knuppelen langs de waterkant?

Apart mannetje ben je soms.

vr gr peter
vr gr peter
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

03-09-2007 19:42

Hallo,

Nu jullie toch zo lekker aan het afgeven zijn op azc-ers kan ik ook ff lekker mee doen :lol:

Ik woon in het gat zweeloo in drenthe, naast zweeloo licht aalden en in aalden licht een groot azc-centrum...

Tussen aalden en zweeloo licht een klein stroompje met vrij veel vis. Een aantal snoeken, veel brasems veel witvis en ook een aantal karpers van zelfs 28 pond! en dat terwijl de stroom nieteens 80cm diep is.

Ik vind het zoo vervelend dat iedere keer als ik naar een plek toe fiets dat ik een groepje van azc-ers tegen kom, meestal met een stuk of 3 of 4 mensen en alle vis die ze vangen gaat mee in een zakje van de action. Een visvergunning? Ze weten niet eens wat dat is, en die lui controleren? nee hoor..

Een aantal van hun spreken nieteens nederlands .. :-? Ik ga de volgende keer als ik ze tegen kom gewoon iemand bellen zodat ze gecontroleerd worden want zo gaat alle vis weg uit het stroompje. Want hier moet echt een einde aan komen.

een oplossing? die lui gewoon de hele dat van 8 tot 8 laten schoffelen of tuintjes aan harken zodat ze zo moe zijn dat ze de hele dat niets meer kunnen/willen doen :lol:

maarja .. die lui moeten echt een keer worden aangepakt want ze vissen alles leeg zonder ook maar 1 vergunning te hebben of zonder dat ze een boete krijgen ..

Maar ik ben nu ongeveer helemaal klaar met mijn verhaal :P

Groeten Jens[/b]
Gebruikersavatar
raymond jongeling
Berichten: 151
Lid geworden op: 25-11-2006 12:44
Locatie: zwijndrecht

03-09-2007 19:46

also , also , also..alle menchen werden bruder..........tis inderdaad vervelend :roll:
Kijk liever naar een spiegel aan de waterkant , dan naar de spiegel in m'n badkamer.....
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

03-09-2007 19:48

Douwe je hebt helemaal gelijk. We zijn er zelf de schuld van sinds we ontdekt hebben dat vuilnis ophalen (in de jaren 70) beter kon gebeuren door (in eerste instantie) Turken en Marokkanen. Nu halen we Polen en Joegoslaven (of hoe heet dat tegenwoordig) om asperges te steken, te schilderen en andere klusjes te doen die we sinds de "studeer cultuur" zelf verleerd zijn. Helemaal eens... maar toch!

Ik vis zelf regelmatig op de Maas en kom op enkele mooie plassen en grindgaten. Ik herken ook de auto's met Duits kenteken waarvan de meeste bestuurders overigens de Duitse taal nauwelijks machtig zijn. Het klinkt allemaal nogal "oosters" zullen we maar zeggen. Pools, Russisch, Bulgaars, Hongaars het maakt me allemaal geen moer uit zolang mensen zich maar aan de regels houden. Zo word ik ook regelmatig gecontroleerd en zie ik met lede ogen aan dat concentraties van meer dan 4 oostblokvrienden niet gecontroleerd worden omdat de controleurs maar met 2 man sterk zijn en er geen assistentie komt opdagen. De oostelijke vrienden vissen gewoon door met 3 tot 4 hengels de man en alle vangsten belanden in de pot. Ondermaatste snoekbaars en karper van ruim over de dertig pond. Brasem met en paling zonder graat het gaat allemaal mee. Midden in de nacht wakker worden omdat je "wat" hoort en zien dat er iemand over je rodpot gebogen staat. Als je dan vraagt: "Wat moet dat" krijg je na een schrikreactie een stortvloed van slavische talen over je uitgestort. Dat ik sinds die ervaring minder graag alleen naar die stek ga zal duidelijk zijn en ik ben geen kleine jongen en ook niet bang uitgevallen. Ach, de waarheid zal wel in het midden liggen. Ik ga me er in elk geval niet bij neerleggen en zal dat tuig (blank, bruin, oosters of westers) dat zich niet aan de regels houdt, blijven aangeven. Maar of het helpt???
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

03-09-2007 19:53

Peter van de Sande schreef:Douwe je hebt helemaal gelijk. We zijn er zelf de schuld van sinds we ontdekt hebben dat vuilnis ophalen (in de jaren 70) beter kon gebeuren door (in eerste instantie) Turken en Marokkanen. Nu halen we Polen en Joegoslaven (of hoe heet dat tegenwoordig) om asperges te steken, te schilderen en andere klusjes te doen die we sinds de "studeer cultuur" zelf verleerd zijn. Helemaal eens... maar toch!

Ik vis zelf regelmatig op de Maas en kom op enkele mooie plassen en grindgaten. Ik herken ook de auto's met Duits kenteken waarvan de meeste bestuurders overigens de Duitse taal nauwelijks machtig zijn. Het klinkt allemaal nogal "oosters" zullen we maar zeggen. Pools, Russisch, Bulgaars, Hongaars het maakt me allemaal geen moer uit zolang mensen zich maar aan de regels houden. Zo word ik ook regelmatig gecontroleerd en zie ik met lede ogen aan dat concentraties van meer dan 4 oostblokvrienden niet gecontroleerd worden omdat de controleurs maar met 2 man sterk zijn en er geen assistentie komt opdagen. De oostelijke vrienden vissen gewoon door met 3 tot 4 hengels de man en alle vangsten belanden in de pot. Ondermaatste snoekbaars en karper van ruim over de dertig pond. Brasem met en paling zonder graat het gaat allemaal mee. Midden in de nacht wakker worden omdat je "wat" hoort en zien dat er iemand over je rodpot gebogen staat. Als je dan vraagt: "Wat moet dat" krijg je na een schrikreactie een stortvloed van slavische talen over je uitgestort. Dat ik sinds die ervaring minder graag alleen naar die stek ga zal duidelijk zijn en ik ben geen kleine jongen en ook niet bang uitgevallen. Ach, de waarheid zal wel in het midden liggen. Ik ga me er in elk geval niet bij neerleggen en zal dat tuig (blank, bruin, oosters of westers) dat zich niet aan de regels houdt, blijven aangeven. Maar of het helpt???


Peter van de Sande schreef:Ach, de waarheid zal wel in het midden liggen. Ik ga me er in elk geval niet bij neerleggen en zal dat tuig (blank, bruin, oosters of westers) dat zich niet aan de regels houdt, blijven aangeven


Zo denk ik er ook over en ik ben totaal niet rasitisch. (vriendin is halfbloed schoonvader Surinamer en heb meerdere buitenlandse vrienden)
vr gr peter
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

03-09-2007 20:12

de eerste die zich snachts over mn pod buigt krijg een klap in zn nek.

Akelig smeer volk is het,kan me niet netjes uitdrukken hierin.
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

03-09-2007 20:15

de eerste die zich snachts over mn pod buigt krijg een klap in zn nek


Jaha helemaal gelijk! Altijd als ik alleen ga vissen dan neem ik een dolk mee in mn binnen zak van mn jas, na een slechte ervaring met nachtvissen afgelopen zomervakantie. Ik had vrij snel wat problemen met mensen die hun lijnen over mijn lijnen heen wouden gooien.

Ze zijn later in de avond nog een keer langs geweest om 11 uur en om 1 uur .. dat gaf me toch niet zo'n heel lekker gevoel

Groeten Jens
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

03-09-2007 20:17

Ik heb altijd het idee dat de mensen die anderen beschuldigen van discriminatie zelf in een nieuwbouw wijkje wonen in een mooi, rustig, pitoresk dorpje en zelf misschien 1 keer in de maand een neger zien.....

Kramers zegt; Discrimineren; onderscheid maken ten ongunste van.
Dit "onderscheid maken" komt echter 9 van de 10 keer niet zomaar uit de lucht vallen.

Toen ik mijn eerste viskoffer voor mijn verjaardag kreeg, gevuld en wel, ging ik apetrots zitten vissen. Mijn ouders hadden een viskoffer gekocht, en de rest van mijn famillie de inhoud.
Met mijn telescoophengeltje, viskoffer en sneetje witbrood zat ik lekker te vissen. Totdat er een groep van 8 allochtonen aankwamen.
De een griste wat uit mijn koffer, en terwijl ik erachteraan rende, griste de ander iets anders uit mijn koffer. Na 5 min. was ik alles kwijt.

Ik kon in die buurt, als blank jongetje NIET buitenspelen, want ik had zowiezo na een half uurtje ruzie met een of andere groep, en het waren ALTIJD allochtonen.
Ik zie geen kinderen van ministers en andere kamerleden opgroeien in zo'n wijk, en ik vind dus ook dat ze er niet over kunnen oordelen, of kunnen beslissen.

Ik vindt dat we veelste lief zijn geweest, we hebben veelste veel geaccepteerd, en nu kunnen we niet meer terug.

Noem mij maar lekker discriminerend, ik maak ZEKER onderscheid, en dat is ook zeker ten ongunste van. Maar zoals in de meeste gevallen, hebben "ze" het er zelf naar gemaakt.

gr, tim
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

03-09-2007 20:20

Ik vindt dat we veelste lief zijn geweest, we hebben veelste veel geaccepteerd, en nu kunnen we niet meer terug.


Goed gezegt! Helemaal mee eens. Zelf vind ik mezelf vrij racistisch als het om zulke dingen gaat. Ik zeg misschien lang niet alles maar ik denk een hoop :wink:

Groeten Jens
peter andrae

03-09-2007 22:11

Douwe Bijlsma schreef:Allemaal het haar achterover kammen en laten blonderen heren.
Of allemaal een uniform aantrekken dat maakt jullie een eenheid.




Dat word voor mij een beetje moeilijk Douwe.


Afbeelding


En zo zit ik aan de sloterplas met aangepaste kledij voor ze er met mijn spullen vandoor gaan.


Afbeelding