Je vis al dan niet nat houden tijdens een fotosessie.


Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-08-2007 02:37

Voor de duidelijkheid....

Als ik een vis in mijn net heb, flikker ik eerst de mat en weegzak in het water om ze flink nat te maken, het emmertje water is voor tijdens de fotoshoot.
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 26-08-2007 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-08-2007 02:56

Dennis van den Bogaert schreef:Voor de duidelijkheid....
flikker ik eerst de mat en weegzak in het water


:o :o :o

Even zodat ik het dan wél begrijp: waar leg je dan de vis op en weeg je 'm dan in, nadat je de mat en de weegzak in het water hebt gegooid?

:D

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 07:55

Hans Brinkel schreef:Tot nu toe gebruikte ik daar gewoon de weegzak voor...gaat heel wat water in hoor :D


En waar liet je de karper :wink:
KSN
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

26-08-2007 11:32

Jacob van Wensveen schreef:
Dennis van den Bogaert schreef:Voor de duidelijkheid....
flikker ik eerst de mat en weegzak in het water


:o :o :o

Even zodat ik het dan wél begrijp: waar leg je dan de vis op en weeg je 'm dan in, nadat je de mat en de weegzak in het water hebt gegooid?

:D

WIJSNEUS 8)

Groet,
Jacob
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-08-2007 11:49

Hahaha :D

Ik had helemaal niks wille zegge, maar toen je met dat "voor alle duidelijkheid" begon... :D :D :D
voelde ik me als grootste stomkop aangesproke!!! :D :D :D

Hahaha, het wordt hier steeds grappiger!!!


Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-08-2007 11:50

Gerard Brondijk schreef:
Hans Brinkel schreef:Tot nu toe gebruikte ik daar gewoon de weegzak voor...gaat heel wat water in hoor :D


En waar liet je de karper :wink:

Nog een wijsneus hier :D
Gewoon in mijn schepnet :wink: , of op de natte ksn bewaarzak..zo goed?

Maar 9 van de 10 vissen gaan niet eens meer op de foto en gaan linea recta terug, zien soms niet eens de onthaakmat.
Nieuwe wateren, betere vissen, aparte vissen is een ander verhaal
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-08-2007 12:00

Dat valt dus reuze mee!!!

Steeds meer vissers hebben er geen moeite mee om de vangst gewoon te laten zwemmen!!! Als ik naar mezelf kijk, moet ik bekennen dat ik de foto's van alle schubjes onder de 30 pond sowieso al geen blik waardig gun... Ik heb ze alleen genomen als "bewijs" belachelijk!!!
Je moet je kunne bewijze dat je zoveel skups vangt... Nee hoor
Ik laat ze zo maar weer zwemmen als ik daar zin in heb.
En daar krijg ik steeds meer zin in. En hier zijn ook steeds meer die het (al) doen... Goeie zaak. Nu alleen de dikke visse nog een goeie behandeling geve en alles valt alweer hartstikke mee!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-08-2007 12:14

Vermoed dat dit enkel opgaat voor de meer ervaren vissers die al het enige hebben meegemaakt :wink:
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

26-08-2007 12:46

Dat kan zijn...dat kan zijn... jazeker...

Maar, als men ziet dat juist de ervaren grootvangers dit op grote schaal toepassen, wil men als wannabee grootvanger maar al te graag meedoen:

Oohhh, was een klein skupje, weg ermee!!!

Want Jantje van Sneeuwwitje doet dat ook, etc. etc.

De mensen willen graag ervaren overkomen (hehehe)


Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
elmer cents
Berichten: 175
Lid geworden op: 25-02-2006 18:57
Locatie: Raalte

26-08-2007 14:37

Het is wel goed zoon emmer of fles water bij de onthaakmat zetten.
Maar is dit in de zomer/winter wel zo verstandig.
Kun je dan niet beter water pakken uit de vijver/kanaal als de vis op de mat licht.
Want als je na een halfe dag dan eindelijk een visje pakt is het water
In de emmer al vlink opgewarmt(zomer) afgekoelt(winter) vergleken met het water in de vijver.
In een fles gaat dit nog veel sneller.

Mij lijkt het niet zo goed voor de vis zulke temperatuurs verschillen.
Dus naar mijn weten kun je beter een lege emmer/fles naast de onthaakmat zetten.

gr elmer
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

26-08-2007 16:05

:o :-?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-08-2007 16:17

Als ik ooit een 40-er laat zwemmen zonder foto's en zonder dat ie op het land is geweest, meld ik het hier zeker ergens!!! :D :D :D

In dat geval heb je hem ook niet kunne wegen! :wink:
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

26-08-2007 16:24

gewoon 1 emmertje waar de partikels in hebben gezeten .. das een emmertje van 5 liter van te voren een beetje nat maken de mat en daar de vis heletijd nat houden .. gaat goed en fotograveren in de schaduw! enigzins het kan! :wink:
ie-j mot neet sprekken ie-j mot visken.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

26-08-2007 17:43

Gerard Brondijk schreef:De oplosing is altijd simpel.

deze metode werkt aleen als er water in de buurt is !


Waar vang jij dan je vissen?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

26-08-2007 18:25

kevin diederen schreef:
Gerard Brondijk schreef:De oplosing is altijd simpel.

deze metode werkt aleen als er water in de buurt is !


Waar vang jij dan je vissen?


Precies ... deze methode werkt altijd aangezien wij onze vissen aan het water vangen
KSN
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

26-08-2007 23:07

Mark Noorman kwam ooit met het tippie:
Hoes van de colemanbrander omtoveren tot 'emmertje'.

Tadaaaaa......

Veelal de vraag gehad waarom ik nu juist dat benzinebrandertje gekocht heb... 'wel handig, met dat bakje'....


Eroverheen pissen werkt trouwens ook goed!

Kan me ook herinneren dat er iemand dat ooit in zijn boilies deed, waarom dan de vis niet naflavouren?

Ajuuuus,

Frank
roberto tas
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-07-2007 13:47
Locatie: nieuwkoop

28-08-2007 00:26

Als je het nou echt super voor elkaar wil hebben moet je thuisblijven heb t vissie nergens last van :D
Vis graag in een schone omgeving niet in andermans pestzooi!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-08-2007 18:24

roberto tas schreef:Als je het nou echt super voor elkaar wil hebben moet je thuisblijven heb t vissie nergens last van :D


Geweldige bijdrage zeg. :roll:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Bart Koops
Berichten: 1036
Lid geworden op: 13-08-2007 10:30
Locatie: Assen
Contacteer:

28-08-2007 19:58

Ff ontopic: Als iik sta te drillen maakt m'n vismaat de mat nat door hem helemaal onder water te duwen. De weegzak krijgt dan ook nog een (frisse) duik erachteraan. :wink:

Verder wordt de vis nat gehouden met het water van de vijver, kanaal of meer waar ik dan vis.
Wind is niet erg, maar het waait dan altijd zo :o

Niet gevist is altijd geen vis. 8)
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

29-08-2007 09:15

Eus Molewijk schreef:
roberto tas schreef:Als je het nou echt super voor elkaar wil hebben moet je thuisblijven heb t vissie nergens last van :D


Geweldige bijdrage zeg. :roll:



maar hiermee is het uiteindelijke gezeik en gemekker wel over :wink:


word er zo moe van steeds maar weer die klote discussies over onthaakmat, bekkies, nat houden weet ik wat. 20 jaar geleden ging het ook goed toch die vissen zijn ook wel oud geworden, en als we allemaal een beetje rekening houden met waar we mee bezig zijn zal het toch allemaal niet zo moeilijk zijn toch???
maar ja dat laatste dat is nu het probleem. er zijn er veel die denken dat ze het weten hoe ze het moeten doen en niet eerst verder kijken dan hun neus lang is. en rotzooi hou je er toch altijd tussen die iets nooit goed willen doen :cry: maar dat is niet alleen met het vissen dat is overal mee.


een gebed zonder einde dit :o


groeten... :roll: 8) :roll:
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

29-08-2007 09:30

Tegenwoordig zwemmen de vissen bij mij rond in mijn onthaakmat, opstaande randen en water loopt er niet heel goed uit...Oftewel, super :lol:

alleen een beetje lastig als ie 1 keer sparteld... :wink: dan denkt die vis ineens dat ie jou nat moet houden ofzo :P
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Gebruikersavatar
Bas Berendsen
Berichten: 76
Lid geworden op: 08-05-2007 13:37
Locatie: Doetinchem

29-08-2007 12:15

Een bakje water is voldoende, snap niet dat sommige water in de kieuwen gaan gooien, Adem krijgt hij er niet door hoor :S... maar in ieder geval de vis goed nat houden en op een natte mat leggen is wel belangrijk..Wanneer er een beetje schuim op komt, dan ben je al te laat.
Verder vind ik het belangrijk om de weegzak ook goed nat te houden en die over de vis te leggen als je hem ff op de mat hebt liggen zonder een foto te maken. zo blijft de vis koel en vochtig.

grtz. bas
Iedere vangst mag gewaardeerd worden!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

29-08-2007 12:35

Roy

Was het twintig jaar geleden ook zo druk met karpervissers ?

Topics als deze hebben te maken met het welzijn van de karper.
En daar is het op een aantal plekken slecht mee gesteld.
Het kan voor jou en anderen gezeik zijn, maar het gaat toch helemaal niet om of over jullie ?

met vis-vriendelijke groet

H(O)PE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
roy goris
Berichten: 355
Lid geworden op: 02-07-2007 08:57

29-08-2007 12:44

ik moest even m'n ei kwijt of mag dat ook al niet in de discussiehoek. en ik val ook niemand persoonlijk aan :wink:

mijn mening is deze en die mag ik hebben toch, en nee zo druk was het 20 jaar geleden nog niet maar wat ik ermee zeggen wil is dat er altijd mensen zijn die het gewoonweg niet goed willen doen. en daarmee bedoel ik te zeggen dat het een gebed zonder einde is.

dat zulke topics aangemaakt worden daar hoor je me toch ook nix over zeggen. is ook alleen maar goed dat mensen info delen met elkaar en elkanders bevindingen delen....
maar nogmaals ik moest even m'n ei kwijt. zal het voortaan maar niet meer doen 8)
ik heb bij ons in de regio al zo vaak mensen of laten we zeggen knaapjes vanaf een jaar of 15 16 en ouder, wel eens gewezen op de fouten die ze maakten. resultaat alleen maar een grote bek en waar ik me wel niet mee bemoei :cry:
ik begin er niet meer aan. ik weet voor mezelf goed genoeg hoe ik het moet doen en daar blijft het bij. ik bemoei me er verders niet meer mee :wink:

groeten... :roll: 8) :roll:
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

29-08-2007 17:54

hans peter je hebt helemaal gelijk als je ziet wat er in de laatste 15 jaar aan vissers bij gekomen is is niet nomaal komt ook dat de vis groter is geworden toen ik in die tijd een twinteger ving was al aardig groot als je nou een dertiger vangt is het normaal staat ook niemand van te kijken het weet je waar ik een hekel aan heb van die gasten die nog geen 50 vissen hebben gevangen en die meteen dikke vissen willen vangen en ze kunnen nog niet eens een dikke twinteger vasthouden dus altijd de vis goed nathouden en een onthaakmat moeten ze verplicht maken gebeurt gelukkig al alleen niet overal ik hoop dat dat in de toekomst wel gebeurd gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.