Missers op de drijvende korst ?


Sam Bos

04-03-2008 12:10

het is dan wel hangen natuurlijk haha maar ja vind het sneu maja wie ben ik he wel idiaal denk ik met een bol eronder prikt altijd haha
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

04-03-2008 12:24

Heb het idee dat het per water verschilt. Ken water waar je bijna nooit straklopers krijgt en meteen moet slaan als de korst in de bek verdwijnt. Op andere wateren wordt de hengel uit je hand getrokken. Gewoon kijken naar de situatie en ervaring die je op het water hebt. Heb het probleem met straklopers en niet hebben 10 jaar geleden ook gehad en lostte dit op door de haak te slijpen en weerhaak plat te knijpen. Dat leverde meteen weer vis op.
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

04-03-2008 12:39

Reeds in de vorige eeuw :o schreef ik een reeks artikelen over pen- en korstvissen, waarin ik ook korstbevestiging de revue laat passeren :

http://www.karperwereld.nl/artikel/kurket9.htm

Misschien zit er wat bruikbare informatie tussen.

Met vriendelijke groet,

Frank Huisman
Sam Bos

05-03-2008 13:20

kijk prehistorie verhalen altijd intressant
Gebruikersavatar
stephan bultman
Berichten: 163
Lid geworden op: 01-09-2007 16:47
Locatie: Doornspijk

05-03-2008 19:28

sander wolters schreef:kijk prehistorie verhalen altijd intressant


Ik vind ze vaak intressanter :)

Alleen de 1 verbergt de haak, en de ander laat de hele haakbocht er voledig uit komen. Als je de haak verbergt zal die bijna wel moeten haken door dat het brood erg zacht is. Of heb ik dit helemaal verkeerd? :-?
You got to lose to know how to win
Gebruikersavatar
sjors rutten
Berichten: 23
Lid geworden op: 01-04-2008 22:08

01-04-2008 23:37

het is gewoon lastig op het juiste moment te slaan en soms zijn ze veel te snel met uitspugen

ik kijk gewoon hoe het loopt en dan zie ik het wel
ik heb altijd de haak uit het brood steken dat als ik sla dat ik weet dat ik de vis kan haken maar goed soms ben je gewoon e laat of te vroeg

met kattebroken die doe ik op de hair en dt werkt prima
voor mij is karpervissen geen hobby maar mijn leven !!!
als ze me missen dan ben ik vissen
tom valentijn
Berichten: 94
Lid geworden op: 01-03-2008 13:54
Locatie: badhoevedorp

02-04-2008 12:44

Douwe Bijlsma schreef:Weer een lekker vooroordeel, waar dan ook helemaal niets van klopt.
Maar de drie haken of een dregje misschien?? dat is niet echt visvriendelijk te noemen, maar ja als je maar vis vangt is het niet.


das tog wel de meest idiote uitspraak die ik ooit gehoord heb


als ik met de korst vis pak ik tog meestal een maatje 4 klauwhaak
korst dubbelvouwe haak er gewoon 1 keer doorheen en zorgen dat de punt en bocht vrij is

stel karper zwemt naar links naar rechts aanslaan en andersom en niet omhoog maar naar de zeikant slaan

mis er mischien 1 op de 10
het gaat er niet om hoeveel je doet maar hoeveel liefde je stopt in wat je doet!