Stelling: De meeste Karpervissers zijn NIET collegiaal......


edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

13-01-2003 10:18

och stefan... normen en waarden he, al dat gedoe en gezever... dat kan je allemaal niet gebruiken he als je toch op la horror gaat zitten. Normen en waarden?

lees eens een boek van uw pimmeke..
leer je vanzelf wat het niet is.
een simpel voorbeeld?
iemand uit laten spreken tijdens een gesprek is een norm die iets waard is.... en och, pimmeke... wat was zijn grappige handelsmerk? Hij onderbrak de politici..... wauw.... das grappig (en asociaal, maar alla, het doel heiligt middellen)

Ja, ik kan me voorstellen dat je dat gezever over normen en waarden allemaal maar gezever vind...

ed

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: edwin siol op 2003-01-13 10:19 ]</font>
Jeroen Leuven

13-01-2003 10:38

Hoe zat het ook alweer...Eerst zaaien en dan oogsten.

Do i need to say more........

gr.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-01-2003 15:31

Zoals ik al eerder las... je eigen benadering t.o.v. mensen is echt grotendeels bepalend over hoe zij zich tegen jou opstellen. Natuurlijk verschilt dit per regio of zelfs per water, maar als er echt niet met iemand te praten valt, tsja, dan heb je ook niks met ze te schaften... en zoals Baetsy in zijn boek schreef... gebruik het dan maar als stille motivatie om ze helmaal naar huis te vissen, dan raak je ze in het diepst van hun karperziel...
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

13-01-2003 18:39

Jeroen,
Karpervissen (en vissen over t algemeen) is nu eenmaal een hobby met maar weinig regelmatigheden, ieder heeft zn eigen manier of visie, opgebouwd uit eigen ervaringen. En dan krijg nu eenmaal vaak hoog oplopende discussies. Je moet maar eens kijken onder de topic materiaal, daar gaat het er toch al een heel stuk collegialer aan toe. Dat is dan ook weer iets waarmee je jezelf niet kan 'kloten' door informatie door te geven (je hebt nl. geen kans dat er een of andere eikel 'jouw' water komt verzieken).
Wat betreft het gedrag van sommige mensen aan de waterkant; ik hoef heus niet alle details over een water te weten, maar dat een vriendelijke 'goeiedag, hoe gaat het hier' vaak al met een scheef gezicht beantwoord wordt vind ik toch wel heel erg worden.
MVG Rob.
Buteneers Rob
Berichten: 395
Lid geworden op: 13-01-2003 01:00
Locatie: Genk

24-01-2003 20:14

Ha,
die Daan, moet ge nie leren voor uw examens?
Wanneer gaan we nu vissen?
cya, Rob.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-01-2003 20:29

't is dan ook geen team of clubsport, waar je zoals ik bij de triatlonvereniging je sociale contacten en bevindingen en ervaringen gaat uitwisselen en bijhouden.

Ik denk dat het meer een individuele belevingsvorm betreft waar je op en tussen de boomtakken en struiken de karpertjes gaat belagen.
Dat je tijdens die hachelijke situaties ( stel dat je uit de boom dondert) niet als blikvanger wil fungeren lijkt me toch redelijk,...niet Laurens??

Hoewel, in geval zou ik zeker een collegiale hand willen toesteken, om je weer op het droge te helpen hè.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-01-2003 21:34

Kijk, of ik nu info wil geven of niet, daarom hoef je iemand nog niet asociaal te behandelen ( mits deze ook op een fatsoenlijke manier op jou af komt stappen he )

Sjoerd
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-01-2003 21:55

Een voodeel van a-sociaal en on-collegiaal gedrag van de broeders in Petrus zou wel eens kunnen leiden tot de noodzaak om het beste uit jezelf te halen...

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

24-01-2003 22:10

'T klinkt misschien gek, maar ik denk dat ik op een nieuw water dingen liever zelf uitzoek, dan dat ik ze aan een ander vraag. Ik wil helemaal niet weten wat de beste stek is, of wat het beste aas is.

Ten eerste leer je daarvan vrij weinig, en ten tweede wordt de uitdaging veel kleiner.

Hoe ik reageer tegen mensen die MIJ wat vragen hangt af van hoe ze mij benaderen. De kleine dingen die nét het verschil kunnen maken hou je natuurlijk voor je. Maar een beetje basis-informatie kan geen kwaad.

Trouwens, aan de manier waarop iemand je benadert, weet je dat het een fatsoenlijke, serieuze visser is. Als dat zo is, zit die komt die visser daar niet zomaar kijken, en zul je hem de komende tijd ongetwijfeld vaker tegenkomen aan de waterkant. Dan kun je maar beter duidelijkhied geven, zodat je mekaar zo weinig mogelijk dwarsligt, maar zoals eerder gezegd, moet dat van twee kanten komen.

Dan mag je wel hopen dat nu niet iedere prutser aan de waterkant een toneelstukje gaat opvoeren om info te krijgen, maar zo slim zullen de meesten wel niet zijn... :razz:

Met redelijke groet, Sjoerd
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

25-01-2003 09:45

De stelling was: De meeste karpervissers zijn NIET collegiaal.

Maar op wat voor gebied moet men collegiaal wezen? Als een beginnend karpervisser zit te klooien met zijn rigs, dan mag je best wat collegiaal wezen. Dan is het echt geen schande om die jongen te helpen. Maar als er een onbekende karpervisser bij je komt om een praatje te maken en de bedoeling heeft om de bodemstructuur enz. van het water te weten te komen door middel van vragen aan een ander ipv het zelf uit te zoeken dan mag je om mij best wel wat oncollegiaal uit de hoek komen. Mits het niet onbeschoft is dan.
Als je zelf jaren bezig bent geweest om alles uit te zoeken, uit te peilen en na veel blanks wijzer bent geworden, en je zult al die info. in een half uurtje aan een ander doorgeven zodat die gelijk op de goede stek, met het goede aas en op het juiste tijdstip kan beginnen met vangen, dan zeg ik mijn beurt van: Pak een peilhengel en neem een paar weken vakantie en zoek het zelf maar uit.
Vissie kump zo!
kim ledrev
Berichten: 14
Lid geworden op: 08-01-2003 01:00
Locatie: zichem belgie

25-01-2003 19:05

euh het ging over dar de karpervisser collegiaal is of niet, ik denk dat dit gewoon van persoon tot persoon is zoals je op straat of op de baan aan de ene kant klootzakken en aan de andere kant ook hartelijke mensen tegenkomt. maar ik moet toch zeggen dat ik aan de kant van het water al meer klotzakken ben tegengekomen die niet liever hebben dat je uit hun buurt of van HUN water wegblijft.
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-01-2003 05:45

Tsja Henk,

Uit je postings begrijp ik toch dat er aan jou een redelijk speciaal iemand verloren is aan de karperwereld. Jouw helpende hand zou ik dan ook nooit weigeren :smile:

Laurens
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

26-01-2003 15:20

Ik denk ook dat de meeste Karpervissers NIET collegiaal zijn Er is bij de vissers de strijd om zelf de vis te vangen. Met collega's moet je samen het werk doen. Bij vissen, en zeker bij KARPER vissen, moet je het zelf doen om die karper te vangen. Aangezien de aanbeten bij de karpervisserij niet zoveel voorkomen althans bij mij wil iedereen hem zelf verzilveren.