nut en niveau


Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

09-07-2007 22:02

Zoals men weet bestaat dit board al vele jaren.Veel mannen van het eerste uur zie je niet meer op het board of bijna niet meer.
Ik vraag me af of er meer mannen zijn die het niveau en het taalgebruik daar de oorzaak van vinden.Er is mij verteld, dat als je dit soort onderwerpen op het board plaatst er een slotje op komt.Ik wacht af!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

09-07-2007 22:08

zal ik er even een slotje op zetten :lol: lijkt me niet echt nodig is toch gewoon een normale vraag. ik zit ook wel is te denken om weg te gaan want van sommige word je een beetje moe maar de meeste geven wel een serieus antwoord als je zelf ook serieus bent.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2007 22:27

Even grasduinen...

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ght=niveau

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ght=niveau

Wellicht slaat de verveling wel toe na het zoveelste topic gemopper.

Lees je weinig Aaron...

Mag hoor. Hoeft niet.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Jan Peter Teerling

10-07-2007 13:56

Nee dit draagt wat bij tot het geheel Aaron..
Bij een topic van 2 jaar oud,zo een nutteloze post plaatsen.. :-?

Geplaatst: 09-07-2007 22:32 Onderwerp: niveau

--------------------------------------------------------------------------------

Kees Ouwehand schreef:
Het enige wat wel opvalt is dat topics over niveau al jarenlang met een zekere frequentie opduiken.

Het is toch echt zo dat de kwaliteit van de postings de verantwoording is van de forumleden. Als ieder zich daarom bekommert moet het vanzelf beter worden.

Groet, Kees

Niveau is ook taalgebruik en kennis van de Nederlandse taal.
Mvgr.Aaron
_________________
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Jan van Adrichem
Berichten: 14
Lid geworden op: 10-06-2007 01:54

10-07-2007 14:29

Niveau is heel simpel geformuleerd individualistisch en veelomvattend, Aaron.

In je openingspost breng je de verdwijning van broeders van het eerste uur aan.

Ooit wel eens in je opgekomen dat juist gebrek aan respect en acceptatie voor het individuele niveau hier wel eens de reden van kon zijn.

Zegt niets over de meerderheid op dit board, maar alles over de verschoven perceptie van deze broeders.....

De individuele geest verandert en evolueert Aaron, maar niet altijd in de richting van sociale consensus.
Maar mijn intuitie en professie melden mij dat jij daar ook mee worstelt, overigens niets weirds aan, kijk eens naar het geloof algemeen.

Respecteer Aaron, respecteer.

Shit, het is zomer.....

JvA.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-07-2007 15:29

In moderne termen diversity and inclusiveness.

Overigens is het een illusie dat we een probleem met de taalscholing van de hedendaagse jeugd op dit board op gaan lossen. Het enige dat je zelf kunt bijdragen is stimuleren door het juiste voorbeeld te geven.

Waar is de stimulans tot niveau verbetering in dit gemopper? Er waren eerdere pogingen tot ongezouten kritiek. Wat heeft het geholpen? Helpt het weglopen dit board op een hoger niveau te brengen?

Ik had trouwens al bij de start van de eerste bulletin boards over karpervissen kritiek over het gemiddelde niveau. KWO bestond nog niet. Volgens mij is er niks veranderd en ik vrees dat het samenhangt met het medium. Interessant voer voor toegepaste psychologie, maar ook daar moet je voorzichtig mee zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

10-07-2007 15:47

Een oudje van Socrates dan maar:

Wijsheid begint met verwondering. :o

Of zoals een oud collega altijd zei: wordt niet boos,.... verbaas u slechts.

Ik heb 2 universitaire opleidingen (rond volgend jaar mijn 3e af), maar kan de D's en de T's nog steeds niet uit elkaar houden...... was vroeger zwaar dyslectisch en heb me daar lang voor geschaamd, en nu doe ik er mijn best niet meer voor. Tegenwoordig heb ik een secretaresse :lol:

Staat het niveau dan altijd in relatie tot schriftelijk taalgebruik?
Laatst gewijzigd door Hans ter Haar op 10-07-2007 15:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

10-07-2007 15:56

Mannen,

Een jaar of 5 geleden en zelfs iets langer.... wisten maar enkelen deze website te vinden, en dan nog niet met meutes tegelijk, Internet begon net pas populair te worden.
De drempel is heden ten dagen lager geworden, iedereen kan alles vinden ( niet op het board zelf ;) zelfs van zoeken worden we moe ) maar op internet wel, het aantal huishoudens met internet is heel groot, hierdoor trekt het board gewoon veel meer bezoekers, ook de mensen die heel weinig vissen, of toevallig een karper vangen met een vaste hengel, en intresse hebben.
Ook is het natuurlijk zo dat er veel meer mensen op karper vissen als 5 jaar geleden, het vissen op karper heeft niet heel veel meer met vissen te maken maar vooral het bling bling gehalte en kijk mij eens zitten met me spullen, de piepers zijn een must have....
Dit is voor voornamelijk jongeren de kik... hengel boilie eraan en ingooien ( als ze dit al kunnen ) en gek genoeg, en ze vangen, zonder te begrijpen waarom, en het willen doorgronden van de vis, wellicht een water.
Weg van huis, en wellicht dingen doen die niets met vissen te maken hebben.... onder het mom van.

Het karpervissen gaat ook gewoon met zijn tijd mee, de drempel ligt ook hier lager, ik lijkt wel een oude lul, maar een karper vangen was in mijn begin tijd een spectakel, een hele specifieke sport waarbij maar enkelingen aan het water vertoefde voor een nacht of zaten te wachten op die ene karper ( ik herinner mij nog een keer dat de hengel van mijn vader het water in getrokken werd en dat door een vis ( zo dat was echt heel wat, een vis die de hengel het water intrekt ).
Nu is bijna elke vis onder de 20 pond een gup, of je nou al een tijd vist of net begint.

Ook niet onbelangrijk is denk ik de term die Sjoob in spiegel aanhaalt de it-vissers... zoveel mogelijk informatie vergaren en alleen op de momenten waarvan jij weet dat er iets gebeurd vissen.... maar wel op de zolder kamer blijven zitten en de vergaarbak van informatie al dan niet zinvolle informatie groter en groter maken.

Veel van dit soort zaken ( en ik scheer zeker niet alle jeugd over 1 kam, ben zelf ook jong geweest ( alleen zonder internet ) ) dragen erbij toe dat sommige topics totaal nergens over gaan, of verzanden doordat er te veel off-topic wordt gelult en mensen afhaken.

Wellicht zitten hier ook niet relevante zaken tussen... filter er uit wat wellicht interessant kan zijn, maar zo zie ik het enigsinds veranderen.
Vroeger deden we het niet heel anders als nu, maar waren er minder middelen als nu en moesten we meer zelf uitzoeken, nu ligt veel voor het oprapen.
Maar ondanks dat het misschien voor sommige negatief lijkt, vind ik het modereren van het board en het bezoeken en reageren op topics nog steeds erg leuk, zolang we er allemaal maar iets van kunnen opsteken en elkaar kunnen helpen, ik reageer gewoon niet in topics waar ik niets van weet of nooit heb meegemaakt of waar ik iets aan kan bijdragen.

Dit is puur en alleen mijn mening en visie, wil ook niemand in een kwaad daglicht ermee zetten... mocht iemand zich aangesproken voelen

Groet,

Edward
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

17-07-2007 09:37

Voor het eerste in een kleine 3 maanden het forum weer eens opgezocht.
Ik kom hier dus ook nagenoeg niet meer.

Waarom.

Het nivo van het forum is de laatste paar jaar erg snel achteruit gegaan.

Toen ik net begon met het lezen hier op het forum kwam ik altijd heel erg intresante topics tegen en als ik wat vroeg kreeg je nagenoeg altijd een serieus antwoord.

Ineens kwamen er heel veel erg jonge(11 to 15 jaar ofzo) mensen op het forum.
Alle vragen die je stelde kreeg je of wel een offtopic antwoord op of een antwoord waar je geen reet aan had.

Van die gastjes die al 2 keer een hengel hadden vastgehouden en vervolgens alles wisten en je wel even gingen opdringen hoe het wel moest.

Dat is voor mij in ieder geval de reden om hier zo nu en dan alleen even binnen te vallen.

Met weederom vertrekkende groet,

Camiel
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-07-2007 09:58

Helpt dat veel, je weg laten drukken?

Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

17-07-2007 10:06

Ik heb me ook eens weg laten drukken door de waardelose mentaliteit van veel karpervissers.

Ik heb toen zelfs al mijn vispul verkocht.Maar had daar zn spijt van dat ik een paar jaar later alles weer heb gekocht.

Nu laat ik mijn hobby door niemand meer vergallen.Ze doen maar wat ze niet laten kunnen.
Dit forum blijf ik wel bezoeken ook al staat het mij soms ook niet aan.

gegroet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-07-2007 10:26

Ook ik blijf het forum bezoeken, tegenwoordig ziet mijn visserij er ietsje anders uit.
Zitkist, plateau, feeders, match, vaste stok nu de wedstrijden nog en de metamorfose is compleet.
Waar gaat het ook al weer om???
Plezier was het niet??
Dat is weer terug.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

17-07-2007 14:57

Ben het met je eens Douwe,

Negatief geneuzel sla ik gewoon over.... of ik snauw een keer terug :(
want bij sommige mensen doe je het toch nooit goed.

Leuke offtopics kan ik soms wel waarderen en mooie hartvochtige discussies ga ik niet uit de weg.

Ook hier maak ik mijn keuzes :wink:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

17-07-2007 23:53

Hans,

Wil je mij een plezier doen en vertellen hoe jij het voor elkaar krijgt om een posting te interpreteren, zowel negatief als positief, zonder 'm eerst gelezen te hebben?
Lijkt me een prettige eigenschap waarmee anticiperen wel héél erg eenvoudig wordt, alhoewel het ook z'n nadelen heeft lijkt me!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

18-07-2007 23:23

Douwe Bijlsma schreef:Ook ik blijf het forum bezoeken, tegenwoordig ziet mijn visserij er ietsje anders uit.
Zitkist, plateau, feeders, match, vaste stok nu de wedstrijden nog en de metamorfose is compleet.
Waar gaat het ook al weer om???
Plezier was het niet??
Dat is weer terug.


Kijk aan.. 8) :lol:

Anders geinterpreteerd waarschijnlijk??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

19-07-2007 09:11

Sorry John,

Kan je even niet volgen :roll:

ik geef bij Douwe aan dat hij gelijk heeft als het bij vissen om het plezier gaat, en tegen de anderen dat je je niet weg moet laten drukken, maar de positieve "krenten" er voor jezelf uit moet pikken.

Waar zit dan de anticipatie of het stuk dat ik niet gelezen zou hebben?
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-07-2007 18:30

Hans ter Haar schreef:
Negatief geneuzel sla ik gewoon over.... of ik snauw een keer terug :(
want bij sommige mensen doe je het toch nooit goed.

Leuke offtopics kan ik soms wel waarderen en mooie hartvochtige discussies ga ik niet uit de weg.

Ook hier maak ik mijn keuzes :wink:


Hans,

Het gaat erom dat je zegt dat je negatieve postings niet leest. Lijkt me wat moeilijk aangezien je pas weet of het negatief is als je het gelezen hebt.
Er wordt hier zo vaak gezegd 'nou als het je niet zint lees je het toch gewoon niet' Wat dus m.i. nergens op slaat.
Verder niets aan het handje hóór!
Groet,

John
K. van den Herik

19-07-2007 18:38

ik kwam tot: ... hebt.


Zie je K. van... gewoon stoppen.

Wij vonden Raden maar van Kees Schil ook nix vroeger.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

19-07-2007 18:50

Hoi John,

Oke mijn kwartje valt en ik snap de onduidelijkheid..

Het ging bij deze uitlating van mij om het feit dat mensen op de een of andere manier gelijk willen hebben / of krijgen.
Dat ontaart dan in een op de persoon toegespitst debat, soms gecombineert met wat onplezierige opmerkingen. Sommige mensen reageren hier dan op, door op het board te roepen dat we ze hier niet meer terug zien. Ik zit nu een klein half jaar op dit board en ken al een paar mensen waar ik de discussie niet meer mee aan ga, maar ik blijf wel op het board. :wink:
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

19-07-2007 19:01

Hey Hans,

Zoals dit hier http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 918#500918 bedoel je????? Is óók meer een kwestie van het spreekwoordelijke kwartje niet willen/kunnen voelen vallen. Noem het kortzichtigheid, dommigheid of whatever!!! Wel érg irritant, ik geef nl. alleen mijn mening en bied daarbij mijn logo ook nog te leen aan krijg ik dat gelul. Als je dikke vissen vangt lullen ze wel met je mee hóór, want tegen heilige huisjes is het lastig schoppen!
Bout an!
Groet,

John
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

19-07-2007 19:27

Ja John,

Dat zijn de voorbeelden

Mooi Logo trouwen die oranje karper 8)
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

11-02-2008 22:18

Aaron Fresco schreef:Ik vraag me af of er meer mannen zijn die het niveau en het taalgebruik daar de oorzaak van vinden.Ik wacht af!!
Mvgr.Aaron


Aaron

Je haalt het zelf aan...taalgebruik
Heb je in het verleden er eens op gewezen per emailwisseling , dat jij voortdurend in vrijwel elke posting en emails, vaak meerdere aanhalingstekens gebruikt om je woorden kracht bij te zetten !!!!!!!!!!!! :-?
DAT IS NET ZOIETS ALS SCHREEUWEN!!!!!! :D
Sindsdien doe je het wel minder...., maar het begint weer terug te komen lijkt het wel 8)
Zoiets komt erg dwingerig en irritant over op anderen, zou zomaar daar aan kunnen liggen hoor :wink:
Hoe dan ook, het draagt er in ieder geval niet bij om het niveau weer omhoog te krijgen.
mvg
Hans B.
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

12-02-2008 11:03

Er mag nu ook wel eens gezegd worden dat het beter gaat met het forum. Nut en niveau lijkt te stijgen. Pluimpje voor de moderators :wink:

Dit soort topic's kunnen we nu ook wel ff met rusten laten en laten we eerst maar even aankijken hoe het gaat lijkt mij. De tijd zal het leren.


vr gr peter
vr gr peter
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

12-02-2008 22:03

Ik vraag me dan ook af waarom dit weer omhoog gehaald wordt. Niets mis mee overigens, maar ik ben wel benieuwd. :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2008 22:09

Omdat er ergens anders een topic liep, waarvan Aaron vond dat deze topic hetzelfde onderwerp behandeld. :wink: