bewaarzak gebruik


wat vinden jullie van een bewaarzak

1: ja het kan gewoon de vis lijd er niet onder.
31
20%
2: voor sommige vissen maak ik een uitzondering.
86
54%
3: ik vind het niet kunnen
41
26%
 
Totaal aantal stemmen: 158
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

07-07-2007 16:20

wat vinden jullie van het gebruik van een bewaarzak. ik vind eigelijk dat het niet kan, je kan toch ook gelijk de foto schieten of niet? ik vraag me af wat jullie er van vinden.

1: ja het kan gewoon de vis lijd er niet onder.
2: voor sommige vissen maak ik een uitzondering.
3: ik vind het niet kunnen.

geef ook aan waarom je hier voor gekozen hebt.

groeten richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

07-07-2007 16:27

Als het een bijzondere vis is ja dan doe ik het maar alles onder de 30 pond zet ik meestal meteen op de foto
KSN
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

07-07-2007 16:27

Vind het soms wel kunnen, wel moet het verantwoord zijn om een vis te zakken....Diepte van water...Watertemperatuur moet niet te warm zijn...En als je een vis zakt moet je ook letten op de scheepsvaart...En dat je de bewaarzak niet op stenen weg hangt maar dat is ook normaal i.v.m het beschadigen van de vis...Maar als het kan beter gelijk foto's trekken en dan heb je nooit geen problemen dat het fout kan gaan. En overal mag je geen vis in een bewaarzak steken, in Belgie is dat niet toegestaan en dacht in Frankrijk ook niet ......Dat is mijn mening erover...Vlekkie
Danny Alderliesten
Berichten: 49
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00

07-07-2007 17:14

Als ik alleen ben gebruik ik hem vaak om wat tijd te krijgen om alles klaar te zetten.

Als ik met iemand anders ben gebruik ik hem NOOIT, altijd gelijk foto's maken.
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

07-07-2007 19:01

zouden de mensen die stemmen ook een reden geven waarom ze hiervoor hebben gekozen.

groeten richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

07-07-2007 19:11

Ik vind dat het soms moet kunnen. Als ik een vis heb die ik graag op de foto zou willen zetten en ik heb geen camera bij me zak ik de vis maar dit is dan ook maar max. een uur of 2.
Gebruikersavatar
vincent apro
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-04-2004 14:37
Locatie: zoetermeer

07-07-2007 20:04

ik vind dat het gewoon kan.

maar de omstandigheden moeten wel daar naar toe laten.
goed diep en niet te warm.
Ik maak altijd meteen als de zon opkomt de foto.
zo niet dan toch ja toch niet dan
Gebruikersavatar
frank van thiel
Berichten: 112
Lid geworden op: 12-04-2002 02:00
Locatie: schaijk

07-07-2007 20:10

Ik kan me wel voorstellen dat je van een mooie vis een foto wilt hebben.
Maar aangezien er heel erg veel vissen verkeerd gezakt worden heb ik gestemd dat het niet moet kunnen.

Zelf heb ik van een paar mooie vissen geen foto's omdat ik meestal alleen vis en dus geen bewaarzak gebruik.
Jammer, dat wel maar na verloop van tijd kun je er wel mee leven.

En als iemand niet geloofd wat ik gevangen heb is dat meer zijn probleem dan de mijne. :roll:

Gr Frank
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

07-07-2007 20:12

tuurlijk kan het.

ik let er altijd goed op of de vis niet op zijn rug gaat liggen.
ik kijk dan meestal na een uurtje nog even of de vis nog steeds normaal drijft, en als dat zo is dan geloof ik het wel.

maar je moet gewoon even opletten of de vis niets scherps kan aanraken en of hij wel zuurstof krijgt enzo.

nou geloof mij ik heb al vele vissen gezakt en nog nooit 1 dooie of halfzieke vis gehad, dus echt slecht zal het ook niet zijn.

wel probeer ik een maximum van 5 uur aan te houden.
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

07-07-2007 20:17

Nou matthijs als ik een vis in een bewaarzak heb hangen drijft hij nooit maar ligt altijd diep en zwemt hoe gek het ook klinkt heb wel een lang touw dat is altijd beter. Hij heeft kans om te bewegen hoor anders werkt het niet en mijn zakken zijn zeer groot kan ik je zeggen, anders begin ik er al niet aan.....Vlekkie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

07-07-2007 20:53

een vis bewaren om enkele uren later pas foto's te maken vind ik niet ok. nachtfoto's zijn ook zeer mooi!

als ik een vis langer moet zakken dan een uur dan maak ik maar een foto op de mat ipv in me handen. maar vaak is de fotograaf binnen 20 min aanwezig.

ik had gisteren nog. maat van me en ik allebei een run. beide vissen de moeite waard om op de foto te zetten.

toen is 1 van de vissen even 10 min in de zak gegaan om daarna gelijk foto's te maken en daarna weer terug te zetten.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
janieck spithoff
Berichten: 1295
Lid geworden op: 13-03-2007 21:30
Locatie: leeuwarden
Contacteer:

07-07-2007 21:02

ik vind dat het moet kunnen, al zou ik er zelf nooit 1 gebruiken :wink:
Mvg, Janieck
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

07-07-2007 21:08

Ik fotografeer op de mat als ik alleen ben.
En in het donker als er iemand bij is.
Wij zijn te gast en de vis moet wat mij betreft eigenlijk nog sneller terug in zijn biotoop dan ik al doe zonder te zakken. In vrijheid. 't Is geen circusdier.

Wat een ander doet, is zijn/haar zaak.
Opvallend (Mario meldt dat) dat het in Belgie en (wellicht) Frankrijk verboden is en hier niet.
Wat weten wij dat onze Zuiderburen niet weten? Of is het andersom?

Groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

07-07-2007 21:30

ik vind voor een paar minuten wat remco zegt kunnen maar voor de nacht niet. de vis heeft dan te veel stress en is weer op kracht als je de foto wil schieten.

bert zei: Wij zijn te gast en de vis moet wat mij betreft eigenlijk nog sneller terug in zijn biotoop dan ik al doe zonder te zakken. In vrijheid. 't Is geen circusdier.

ik vind dat hij groot gelijk heeft. een foto in het donker is toch ook mooi of niet?

ik weet niet of het echt zo is dat het bij de zuiderburen verboden is maar ik geef ze groot gelijk. het zal ongetwijeld gebeuren net zo als onthaken zonder onthaakmat.

richard
mijn droom is uitgekomen
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

07-07-2007 22:02

Bert het komt omdat ik altijd in Belgie vis en nooit hier, vandaar ik het zo vertelde net. Heb het er met Bos en Groen over gehad die gaan in Belgie over de controle en dus ook over vis in een bewaarzak hangen. Ze snapten heel goed dat we toch vis zakten ( Let wel op wat ik tegen die mannen van Bos en Groen zei jullie weten goed wie hier elke week vist en wat we er voor doen dus ook hoe we met de vissen omgaan en heb ze ook verteld dat als het verantwoord ik ik de vis zak al zei ik er ook bij ik weet dat het niet MAG ) En zeg nou niet allemaal dat jullie het nooit doen als ik hier overal de foto's bekijk maak je mij niet wijs dat al die vis in daglicht is gevangen. Ik durf eerlijk te zeggen en weet wel waar ik mee bezig ben dat ik vissen zak maar weet ook heel goed dat ik het niet alleen doe. En wat anderen doen maakt mij niet uit ik weet heel goed waar ik dan mee bezig ben, en hoop dat anderen er ook eerlijk voor uit durven te komen......Vlekkie
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

07-07-2007 22:05

Vergeet nog wat te zeggen Bert ik denk dat je de vis beter kan zakken als zo op een onthaak mat leggen als ik je foto bekijk......Vlekkie
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

07-07-2007 22:40

Groot gelijk, Mario.

Zo had ik 'm er ook niet op gelegd. Heb wel wat beters te doen dan ingewanden onder druk te zetten. Ik drukte af toen hij zelf deze pose zocht. Gebeurt waarschijnlijk alleen bij mij...

Afijn. Tijd om weer een ander avatar te nemen, want dit is geen goeie reclame.

Groetjes van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-07-2007 22:57

Bewaarzak editie tich honderd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jovani Giljam
Berichten: 162
Lid geworden op: 20-08-2006 21:34
Locatie: Rotterdam

08-07-2007 14:26

Ik gebruik regelmatig een bewaarzak, en ondervind er totaal geen problemen mee.

Gebruik een grote bewaarzak en stop er nooit meer als 1 vis in !!! Heb wel eens wat kneuzen gezien met 2-3 vissen in een bewaarzak .

Zorg dat de zak goed diep ligt ! Ik doe dit d.m.v. een touw zodat de zak een meter of 2 van de kant afkan. De vis ligt altijd lekker rustig op de bodem.

Bij hoge hogere temperaturen en windstille omstandigheden zal ik nooit een vis zakken.

Als ik geen vissen zou zakken zou mijn fotoalbum er heel saai uitzien met enkel maar nachtfoto's. 9 van de 10 vissen die ik vang komen uit het holst van de nacht. De kleine visjes gaan in de nacht op de foto, de grotere of bijzondere vissen worden s'ochtendsvroeg op de gevoelige plaat vastgelegd.

Ga verantwoord met zakken van de vis om en dan is er niks aan de hand
:wink:
Laatst gewijzigd door Jovani Giljam op 08-07-2007 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
http://www.kgb-baits.nl

groot, groter, grootst...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-07-2007 15:45

Als ik geen vissen zou zakken zou mijn fotoalbum er heel saai uitzien met enkel maar nachtfoto's. 9 van de 10 vissen die ik vang komen uit het holst van de nacht.


I rest my case, zeker al na de zin "ik ondervind er totaal geen problemen mee". :roll: :roll: :roll: :roll:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Albert van Benthem
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-07-2006 14:38
Locatie: Oosterwolde (Fr)

08-07-2007 18:33

Ik heb er altijd 1tje bij me, maar heb er nog maar één keer gebruik van gemaakt.

Dat een vis in de nacht op de foto moet, interesseert me niets.. De vis staat er altijd goed op, dus daar gaat het mij om. De achtergrond boeit me niets.. Omdat het daar niet om gaat.

Ik heb de bewaarzak bij me als het bv. regent en ik even moet wachten om een foto te maken (water+elektronica gaat niet samen).

Ik kies optie 2. maar dat is niet van de vis afhankelijk.. Puur van het weer.

Gr. Albert
Melk nooit mannetjesgeiten...

http://vimeo.com/9069111
peter andrae

08-07-2007 18:52

Albert en dan nog niet dan zet ik mijn toestel onder een plu en maak de foto.

Deze topics zijn van het ja/nee gehalte en we zullen er waarschijnelijk nooit uitkomen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-07-2007 20:08

Precies Peter, maar wel jammer dat mensen die verantwoord (tja ook dat is een persoonlijke mening) zakken ook meteen de gebeten hond zijn. Er is nog nooit aangetoond dat een karper er schade van ondervind en zoals ik al een keer ofwat eerder heb geschreven, een vis heeft een heel ander tijdsbesef dan wij. Ze liggen normaal al uren en soms dagen stil, dus zullen zich minder snel gestrestvoelen dan wij als we opgesloten zitten. Het grootste trauma van een karper is toch wel op het droge getrokken worden, daar ben ik van overtuigd. En dat gebeurt bij zakken inderdaad nog een keer. Verder zijn nachtfoto's vaak dertien in een dozijn foto's en doet licht heel veel met een foto, dat valt gewoon niet te ontkennen. Als ik deze topics over bewaarzakken leeslijkt het wel of niemand meer een vis zakt. Kijk ik echter foto's op internet, de bladen enz. dan zie je voor 99 procent dagfoto's. Allemaal overdag gevangen?

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

08-07-2007 21:11

Daarom kom ik er ook eerlijk voor uit Kees en haalde ik dat al aan, dan zouden er veel meer foto's in het donker te zien zijn denk ik dus ook. Maar niet ieder durft er voor uit te komen is mijn mening.....Mvg Vlekkie
Gebruikersavatar
Thomas de nieuwe
Berichten: 745
Lid geworden op: 08-10-2006 18:21
Contacteer:

08-07-2007 21:16

in prinziepe gebruik in mijn bewaarzak(en) (soms om bollen in te drogen :oops: ) Maar als ik alleen aan het vissen ben en ik vang een 30+er dan maar ik toch wel ff een uitzondering!

gr.Thomas
long as i got lungs and a rod you can't stop me