De slechste Karperwereld ooit


Plaats reactie
Gebruikersavatar
De Bakker
Berichten: 438
Lid geworden op: 17-12-2005 17:12
Locatie: Heino

05-06-2007 14:13

Het enige waar ik mij vaak aan stoor is de (erg) vele reclame EN het feit dat ie altijd zo snel uit is :wink: Wat meer inhoudelijke artikelen zou ik ook niet erg vinden...
Geniet niet alleen van het vangen maar ook van de rust en de natuur om je heen! ruim je rommel op, kleine moeite...
Dominique de Vos
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Overslag

05-06-2007 14:41

volgend jaar abonnement opzeggen en abonnement op spiegel nemen! vet mooi magazine!
Marcel Kloos
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-10-2006 16:39
Locatie: Maascity

05-06-2007 14:43

ben ook trouw lid vanaf nummer 1 en af en toe loopt er wel is zo 1tje als de laatste tussendoor,moet wel zeggen dat ik het ook niet echt een knaller vond maar goed,de volgende kan wel weer onderwerpen bevatten die de meeste van ons wel weten te waarderen.
Artikel over rivierspiegels vond ik best interessant net als dat stuk over GPS.en tja ...tosties......Bovendien moeten we van spiegelmagazine ook maar afwachten hoe ze het over een poosje doen.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-06-2007 15:11

Mannen,

Elk blad heeft artikelen die je soms wel en soms niet aanspreken, helaas moet je er maar mee leren leven, en anders lees je die artikelen maar niet, een blad kan nooit zo worden dat iedereen blij is.

Wat Frank doet voor de jeugdige vissers is toch niet fout, ook de jeugd leest dit soort bladen, en daar is het juist wel leuk voor.

Ik heb ook een tijdje het idee gehad dat KW vooral grote vissen verhalen had, ik heb die verhalen over geslagen, omdat die mij niet zo boeien.

Heb juist sinds de laatste twee afleveringen meer het idee dat er weer wat gebeurd en vernieuwd wordt.
Weet niet wie er allemaal een enquete heeft ingevuld op de Carp 2007, maar volgens mij is er wel wat mee gedaan.
Ik heb mijn kritiek ook gegeven, en heb wel het idee dat er dus iets mee gebeurt.

Artikel van John van Eck vond ik weer eens leuk verfrissend, weer eens wat anders.
Denk dat Bertil en Ruud ook iets leuks aan het opzetten zijn, kortom er is echt wel beweging bij de KW.

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

05-06-2007 16:31

Ik ben jeugd, maar dat tosti's bakken interesseert me zeer weinig. Volgens mij doet de jeugd zo makkelijk mogelijk (lees broodje hamburger etc)

Maar goed, het stukje was erg goed bedoeld. het heeft de doelgroep alleen misgelopen...
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

05-06-2007 16:52

Peter Ponsteen schreef:Ik ben jeugd, maar dat tosti's bakken interesseert me zeer weinig. Volgens mij doet de jeugd zo makkelijk mogelijk (lees broodje hamburger etc)


Voor de mensen die het nog niet kenden dus een makkelijke hartige hap aan het water....
En wat ik dus ook al zeg, jou interesseert het niet, anderen jeugdigen wellicht wel, en zo blijft er altijd wel iets... in een blad of iets anders waar je helemaal niets van wil weten...

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-06-2007 17:04

Frank van Amerongen schreef:Heren,
Het kritiek is voornamelijk van het zelfde 'groepje' mensen, zo lijkt het wel. Komen allemaal uit dezelfde regio.... zal wel in de lucht zitten... Negatieve atmosfeer......


Viel mij ook al op Frank....

Zoekfunctie helpt daar ook wel in..
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

05-06-2007 17:07

ik zou zeggen aan de klaagers schrijf zelf eens een stukje en stuur het naar de KW
laat zien dat je het beter kunt !
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-06-2007 17:11

Nou valt wel mee hoor de zelfde regio, geloof niet dat robert de jong uit onze regio komt (is een voorbeeld), en zullen er wel genoeg zijn die geen reactie geven.
Het viel mij gewoon op en plaatse een topic erover.
Of is dat soms verboden en word ik opeens gehaat door iedereen, maakt mij niks uit spreek gewoon de waarheid.
Wat andere er over denken zal mij een worst wezen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

05-06-2007 17:16

Bart Smol schreef:ik zou zeggen aan de klaagers schrijf zelf eens een stukje en stuur het naar de KW
laat zien dat je het beter kunt !


De wijste woorden die ik hier gelezen heb :wink:
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

05-06-2007 17:19

Hmm ik lees alles hier, dat het moeilijk is om aan goed eartikelen te komen, maar laat ik het zo zeggen, dat is de verantwoording van de redactie van Karperwereld of je nou op freelance basis werkt of niet, jullie brengen dit blad uit, jullie zoeken adverteerders en die zijn er zat en het magazine kan makkelijk uit denk ik, dus is het jullie verantwoording om goede redactie te krijgen..keer op keer, daar betalen wij voor. En dat je opbouwende kritiek krijgt zie dat als een les.

Maar ga je niet verschuilen dat er weinig goede artikelen opgestuurd worden, zorg zelf dan ook dat je die artikelen krijgt!

Kleine tip, zoek de goedkoopste drukker (wel een goede natuurlijk en kijk wat je aan papier kunt besparen) steek die winst in de vormgeving of aan ansdere dingen in dit magazine. Zo haal je een win win situatie.

ps. ik lees jullie blad een aantal jaar nu en zal dat ook blijven doen toch zetten jullie elke 2 maand weer een verzorgd magazine neer mijn complimenten daarvoor!! Uit ervaring weet ik hoe hoog de deadlines soms zijn, soms zeg ik? zeg maar alke keer weer.

Maaaaaaaar Doe wat aan die vormgeving, het ziet er sumier uit!

Als jullie een goede vormgever nodig hebben, stel ik me beschikbaar, maar ik kan je vertellen, ik ben duur ;) maarja met al die advertenties in het blad moet dat lukken :P
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

05-06-2007 17:33

Tijd voor een nieuw blad! 8) Aardappel anders! Roggebrood en co! Aluwaker is de smaakmaker! Slappe lijn vist wél fijn!
Zoiets is pas interessant. :D :wink:
Gewoon oldskool met veel info.


Groetuh
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-06-2007 17:45

Bertil Wielink schreef:
Frank van Amerongen schreef:Heren,
Het kritiek is voornamelijk van het zelfde 'groepje' mensen, zo lijkt het wel. Komen allemaal uit dezelfde regio.... zal wel in de lucht zitten... Negatieve atmosfeer......


Viel mij ook al op Frank....

Zoekfunctie helpt daar ook wel in..


Hee hee, niet de regio over 1 kam scheren he! :lol: Ik heb het overigens helemaal niet gelezen, maar als ik het goed begrijp zijn er mensen jaloers op jouw kookkunsten Frank? :P

Keep up the good work man! 8)

In zijn algemeenheid vind ik het leuk dat de jeugd steeds meer van zich laat horen in de publiciteit. Zoiets zouden algemene bladen als Beet of Het Visblad misschien ook eens moeten doen. Wellicht doet dat wat af aan de stempel die op jeugdige karpervissers gedrukt wordt dat ze alleen maar an de waterkant zitten om te ouwehoeren en er een zooitje van te maken.
Gerrit Hees

05-06-2007 17:49

Ik koop de bladen los en ik haal de karper elke keer en de andere 2 soms

Karper wereld:

veels te veel reclame staan wel paar leuke artikelen in maar het is erg rommelig

spiegel:

ziet er uit alsof je een kleuter boekje opent die blije felle kleuren
staan ook paar artikelen in die al eerder in tijdschriften zijn geweest ( het stuk over lood in spiegel 4 stond eerst in een engels magazine)

Karper:

veel reclame, te veel reclame voor btw's verder wel een leuk blad.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

05-06-2007 17:52

Dat komt omdat die artikelen aan allerlei bladeren verkocht en vertaald worden.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

05-06-2007 17:59

Ik vraag me af of de mensen die over De Karperwereld gaan deze topic ook inderdaad opmerken en ook wat met deze (negatieve) feedback doen.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-06-2007 18:16

Dries,

jij schreef:

"Maar ga je niet verschuilen dat er weinig goede artikelen opgestuurd worden, zorg zelf dan ook dat je die artikelen krijgt!"

Hoe zou jij dit dan willen bereiken? Dé Karperwereld is in mijn ogen het bekendste blad van karpervissend Nederland en België. Iedereen kent het blad en iedereen kent de makers ervan. Daarnaast zitten de makers van dit blad erg dicht bij het vuur, ze hebben connecties aan alle kanten van de Benelux.

Mensen moeten ook wíllen schrijven. Ik heb zelf een beetje het idee dat de wat oudere garde het schrijven meer en meer links laat liggen en dat er eigenlijk nog weinig nieuwe jongens staan te springen om te schrijven. En wat blijft er dan over? Juist, de jongens die al dan niet contractueel verplicht zijn om hier en daar hun kop te laten zien. Een commercieel getint artikel hoeft overigens niet altijd slecht te zijn, dat terzijde.

Ik ben in ieder geval benieuwd naar jouw tips om artikelen te werven. Ik denk dat je de redactie van Dé Karperwereld erg blij zal maken.

Eigenlijk is het niet specifiek iets voor karpervissers om te klagen langs de zijlijn, dat is in de hele maatschappij zo. Wij hebben 16.000.000 bondscoaches, weten jullie nog?

Ikzelf heb een beetje de gedachte:
" Lever alleen kritiek als je zelf ook bereid bent om er iets aan te veranderen. Niet alleen zeuren maar kom dan zelf ook met verbeteringen, sterker nog, draag zelf een artikel aan. Het blijft mij iets te gemakkelijk om alleen maar te klagen zonder zelf een steentje bij te willen dragen. Uiteindelijk is het simpel; als je het blad niks vind dan koop het gewoon niet meer. Net als TV, vind je een programma niks dan zap je verder of zet je de TV uit. We hebben wel belangrijkere dingen in het leven om ons druk over te maken dan de inhoud van een karperblad."

Tot slot,

Frank, laat je niet kisten door de kritiek van enkelen. Men zou eens moeten weten hoeveel tijd en energie jij steekt in onder andere de KSN en meer specifiek de Jeugdcommissie. Keep up the good work mate!

Groet,
Stefan
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-06-2007 18:18

Ik koop iets. Ik betaal daarvoor. Iemand maakt iets. Iemand verdient daar geld mee.

Ik ben ontevreden.

Reactie; doe het zelf dan beter!

Ik maak toch geen blad? Ik ben geen maker, ik ben een koper. Ik wil helemaal niks laten zien, ik wil wat bekijken. Als ik dat beter kon, zou ik het niet kopen. Ik betaal, zei verdienen, ik mag verwachten, want ik betaal, zei moeten presteren, want zei verdienen.

Nog een reactie; ze werken freelance.

Nou en? Is freelance werken dan gebonden aan lagere verwachtingen? Krijgen zei een zeer schrale vergoeding? Vast niet.

Heel leuke argumenten dit, als het een tijdschrift van een vereniging zou zijn, dat geen 8 euro nog wat kost.

Voor een magazine waar iedere betrokkene aan verdiend gaan ze wat mij betreft absoluut niet op. Geen enkel bedrijf kan tegen zijn klanten in geval van ontevredenheid zeggen,’tsja, doe het zelf dan beter’ of ‘ja maar we werken freelance en ik wil ook vissen’. Het is toch niet vrijwillig/onbetaald ofzo?

Die tosti’s stoor ik me niet zo aan eigenlijk, blijf ook wel lid, voorlopig 8)
8)
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

05-06-2007 18:18

Ik zou best eens wat willen schrijven hoor, maar welke weldenkende karpervisser gaat er nou een stuk lezen van een 17 jarig vissertje :lol:
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

05-06-2007 18:24

Robert,

Als je het blad koopt kun je hem eerst inkijken, staat het je niet aan leg je hem terug en hoef je geen 8 euro te betalen. Er is niemand die jou dwingt om het te kopen toch?

Een ieder stelt andere eisen aan een bepaald iets, wat voor jou niet goed genoeg is kan voor een ander meer dan genoeg zijn. Het is toch nooit goed.

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

05-06-2007 18:31

Je ziet het maar weer..

Geen daden maar woorden..
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-06-2007 18:33

Niet alleen in deze topic gaat het over de achteruitgang van de kw.

Ik weet dat er een hoop mensen zijn die er zo over denken.

Als je niet genoeg lezens waardige artikelen kan vinden (dat is zo moeilijk staat hier te pas en te onpas te lezen) dan moet je overwegen geen 6 maar bijvoorbeeld 4 magazines per jaar te produceren, niet van je klanten verwachten dat ze met minder genoegen nemen. Vind ik.

Kijk, is er bijvoorbeeld iemand die de laatste pak em beet 10 nummers, beter vond dan de eerste 10? Dat hoor ik nou nooit, om maar wat te noemen.

Als het zo door gaat, zeg ik inderdaad op.

Erg goede manier van met klanten omgaan, uitmuntend.

Doe het beter, koop dan toch gewoon niet, we werken freelance.

Ik ga straks maar opzeggen denk ik.

Bedankt voor het brengen van verlichting 8)
8)
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

05-06-2007 18:37

wat een commotie om een tosti!

Frank heeft zijn best gedaan op dat stuk, ik vind dat hij nu wel genoeg kritiek heeft gehad. hij heeft iets tenminste iets nieuws geprobeerd. al (moet me wel van het hart dat hij half werk heeft geleverd, hij had kunnen vertellen dat je er ook ananas tussen kunt stoppen voor een tosti hawaii...geintje Frank)

smaken verschillen,
ik lees dat de Karperwereld een goed blad is, ik lees dat het niks (meer) is.
ik lees dat Karper een tof blad is, ik lees dat Karper teveel BTW heeft en daardoor minder is.
ik lees reacties dat Spiegel Super is, ik lees reacties dat Spiegel net een kleuterblad is.

Mark en Franklin hebben de laatste tijd diverse nieuwe rubrieken in het leven geblazen, ook Bertil en Ruud gaan iets nieuws doen (althans nieuw voor de Karperwereld) gezien veel reacties zal iedereen gewoon de KW blijven kopen, en zo hoort dat! er staan doorgaans genoeg leuke stukken in!

( n de zomer zullen er iets meer advertenties in staan omdat dat HET seizoen is voor de adverteerders, en we hebben ze simpelweg nodig. bovendien zijn er ook nuttige advertenties!!)

ik lees ook reacties betreffende Spiegel nr 50...:-) mensen...we hebben nog 6 jaar voordat die klaar moet zijn ;-)

Mark en Franklin veel succes, ik weet hoeveel werk het is...
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

05-06-2007 18:40

Robert,

als je het puur economisch bekijkt dan moet je misschien stellen dat er een soort van verzadiging is gekomen als het gaat om karpermagazines. Het meest logische zal dan zijn dat het kwalitatief slechtste blad langzaam verdwijnt, schrijvers stappen over of stoppen, de andere bladen worden beter, tot er weer een nieuw blad komt dat het weer gaat proberen. Volgens mij noemt men dat marktwerking (ik ben geen econoom) en daar hoeft niks mis mee te zijn, behalve voor het blad dat daar de dupe van is.

It's a dog-eat-dog world.

Groet,
Stefan

ps. wist niet dat jij nog verlichting nodig had :D
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-06-2007 18:47

Zo is het maar net Stefan, maar dat blijft het probleem van de producent en niet van de consument.

Mijn hoofdlamp is trouwens stuk, vandaar :wink:

Ook opvallend in dit topic, de achteruitgang word (een uitzondering daargelaten) niet ontkent, enkel de reden van de achteruitgang word geprobeerd uit te leggen. Dat tekent de situatie.

groeten 8)
8)