Aquarium


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ronald tielemans
Berichten: 93
Lid geworden op: 27-02-2007 10:10
Locatie: Boekel (Noord-Brabant)

03-06-2007 13:09

ik heb een aquarium van 60lang 30 breed en 40 hoog.

ik had er 5vissen in zitten. goudvisse enz.
nu heb er 2 (kroes)karpers van ongeveer 8 cm bij gedaan.


mijn aquarium is niet verwarmt wel is er een filterpomp en een zuurstof pomp aanwezig (en een lamp die altijd aanstaat), op de boden ligt een soort grind en er is 1 zuurstof plant aanwezig.(komen er ze snel mogelijk meer)

maar zou dit goed gaan??

Groeten Ronald

p.s. tips zijn welkom
als ze me missen, ben ik vissen.
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

03-06-2007 16:38

Ik denk niet dat het problemen geeft. Zolang de kwaliteit van het water maar goed is. Meestal vul je eerst de bak en zet je er planten in en zet je er pas na een week vissen in.

Verwarming heb je niet nodig want het zijn geen tropische vissen.

1 plant is niet veel, mogen er wel een paar meer bij zoals je zelf aangaf.

De lamp moet je niet altijd aanlaten staan ongeveer 10uur per dag is meer dan genoeg. Vissen hebben ook graag een donker nachtje ;)

Hoop alleen dat ze niet al te groot groeien want dan kun je ze niet langer in je aquarium houden.
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

03-06-2007 18:12

hallo

feitelijk is het onmogelijk om karpers in zo'n kleine ruimte te doen. 8 cm is al best groot voor ddie bak en ze groeien vrij snel. en het licht moet inderdaad 10 uur aan anders heb je ook te veel alg. laat die karpers gewoon in de vrije natuur leven.

ik heb zelf een tropisch aquarium dus ik kan het weten.

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

03-06-2007 19:07

goudvissen horen niet eens in zo'n bakkie en karpers ook niet

zo'n klein bakje kan je maar heel weinig vissen in kwijt.

E van Uijtert schreef: Ik denk niet dat het problemen geeft. Zolang de kwaliteit van het water maar goed is.


water moet goed zijn, maar een vis moet ook de ruimte hebben om te kunnen zwemmen en groeien.

krijg je vis niet de ruimte om te groeien dan krijg je vergroeingen en wordt je vis niet mooier en beter van
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

03-06-2007 23:35

Michiel de Vries schreef:goudvissen horen niet eens in zo'n bakkie en karpers ook niet

zo'n klein bakje kan je maar heel weinig vissen in kwijt.

E van Uijtert schreef: Ik denk niet dat het problemen geeft. Zolang de kwaliteit van het water maar goed is.


water moet goed zijn, maar een vis moet ook de ruimte hebben om te kunnen zwemmen en groeien.

krijg je vis niet de ruimte om te groeien dan krijg je vergroeingen en wordt je vis niet mooier en beter van



is dat zo ? mensen met goudvissen in een kom dan ? die vissen groeien toch ook niet echt? en gaan ook niet vergroeien
Gebruikersavatar
ronald tielemans
Berichten: 93
Lid geworden op: 27-02-2007 10:10
Locatie: Boekel (Noord-Brabant)

04-06-2007 07:10

moet de lamp dan overdag aan of s'nachts aan

en het voeren??


Groeten Ronald

p.s. het gaat toch wel goed met de vissen alleen het eten is een klein probleempje
als ze me missen, ben ik vissen.
robin bijker
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-12-2006 09:36
Locatie: glanerbrug
Contacteer:

04-06-2007 07:52

gewoon overdag maar had me toch een ander aquarium aan geschaft
de maten van je bak zijn wel erg klein voor een vis wat snel groeit
Gebruikersavatar
richard huiveneers
Berichten: 260
Lid geworden op: 04-05-2007 16:00
Locatie: vianen

04-06-2007 08:50

he waarom denk je dat een goudvis uit een kom de leeftijd van een jaar niet haalt omdat het een moordmachine is. goudvissen kunnen 20 jaar worden en karpers nog ouder.

over het voeren: als je de vissen om de dag voert is het al voldoende. je moet gewoon die goudvis korrels geven van de dierenwinkel. gewoon een paar korrels per vis. moet je ze wel van sera of tetra nemen want dit is goed voer. vissen kunnen makkelijk 2 weken zonder voer. (daarom voeren de grote karpervissers 25 kilo in een weekend weg??)

ik zou gewoon de vissen terug zetten in de natuur waar ze vandaan komen. of een hele grote bak kopen. voor een goudvis heb je een bak van minstens 150 cm nodig omdat elke cm vis 10 cm aquarium nodig heeft en een goudvis word 15 cm en groter. en een karper???? een meter. nou dat is 100cm x 10= 1000cm. een beetje groot he voor in huis?

richard
mijn droom is uitgekomen
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

04-06-2007 11:58

Tim Belshof schreef:
is dat zo ? mensen met goudvissen in een kom dan ? die vissen groeien toch ook niet echt? en gaan ook niet vergroeien



moet je is een goudvis in 60cm bakje zetten en 1tje in een bak van 1,5m

allebij even groot, dan weet ik zeker dat die in 60cm bakje weinig zal groeien en in de 1,5m bak groeit als kool, en ook veel langer zal blijven leven
Plaats reactie