Nieuwe boetebedragen


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-04-2007 15:49

Is wel iets mis mee laat de KSN maar doen waar ze goed in zijn, belangenbehartiging en laten ze maar zitting nemen in de VBC 's daar kunnen ze goed werk doen.

Bovendien zal het rond die tijd zo zijn dat alle visrechten bij de waterschappen liggen die worden er ook op afgerekend per slot van rekening.

De belangenbehartigers en de visrechten moeten m.i. gescheiden blijven, ze horen bij de HSV en de Federaties niet bij kleine verenigingen ook niet bij Sportvisserij Nederland overigens.

Ik heb nog wel enkele argumenten toch zal ik mij daar hier niet over uitlaten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

27-04-2007 15:50

K. van den Herik schreef:Pieter,

Ligt niet aan de vispas. Ligt aan de visrechthebbende of een hsv in de buurt.

Tot Gorinchem is heerlijkheid. Vanaf Hveld is van klop en consorten. Bij beide is geen vergunning oid te verkrijgen. Delen van de lek is van Boer. die is misschien wel bereid zaken te doen met een hsv of federatie.

Bij die 2 moet je ook zijn om visrechten te verwerven.


Stel dat de KSN ook visrechten ging verwerven op zulke stukken? Toevallig waren de contacten tussen KSN en Wilkin de boer niet geheel of geheel niet slecht. zo ook met andere beroepsvissers. Enne karpervissers vinden de heren beroepsvissers niet erg, die gasten zetten alles terug.


De KSN Vispas!! :lol: :lol: :lol: 2023. Geen droom...



MVG

Klaas


Ik heb zomaar een vergunning voor de Merwede van Gorinchem tot Sliedrecht!! Die is wel verkrijgbaar, bij De Koning uit Sliedrecht. Die heeft het visrecht samen met Klop volgens mij. Dus dat stuk rivier is nog bevisbaar!

Groeten JW
Run to the water.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-04-2007 15:52

Tino als het geen bezwaar is wat zeur je dan over dat boekje.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

27-04-2007 15:53

Zeur helemaal niet over dat boekje. Geef alleen aan dat deze een stuk lomper is dan zijn voorganger. Vind je van niet dan?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-04-2007 15:56

Tino ik vind het boekje nog veel te dun.

Voor mij einde discussie met jou hierover.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

27-04-2007 15:57

8)
~~Dreams can be true.~~
K. van den Herik

27-04-2007 16:00

KSN die visrechten verwerft zou inprincipe wel passen in de doelstelling.

Gelukkig beslissen de leden over zulke dingen.

En als de leden het willen, wordt er door het bestuur invulling aan gegeven.

BTW: KSN zit niet in vbc's.

Daarnaast stimuleert de KSN karpervissers om zitting te nemen in hengelsportbesturen en visstandbeheercommissies.



KSN is geloof ik wel vertegenwoordigd bij Sportvisserij Nederland.

Maar dat weet ik ook niet precies hoor.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-04-2007 16:09

Weet je wat, laten we het maar niet meer hebben over boekjes en vergunningen, maar over hoe jullie denken over de nieuwe tarieven, daar begon dit topic tenslotte mee.

Nog een opmerking over die boete van 50 euro voor het niet kunnen tonen van de schriftelijke toestemming. Is inderdaad een flink bedrag, maar ik denk dat het gelijk is getrokken met de boete's voor het niet kunnen tonen van je rijbewijs als je autobestuurder bent of het niet kunnen tonen van je ID kaart als je ergens bij betrokken bent. Het kan namelijk bijna geen toeval zijn dat dit ook allemaal 50 euro kost.

Verder is die 160 euro voor 3 hengels wel erg veel, door rood licht rijden (met alle gevaren vandien) is goedkoper. Bedenk hierbij wel dat je vorig jaar tot 220 euro boete kon krijgen wegens dat hengeltje teveel. In de praktijk gebeurde dit zelden, maar de mogelijkheid bestond wel.

Aan de andere kant, als er wat oostblokkers ergens een karper vangen en deze doden om op de barbecue te leggen, dan kunnen wat mij betreft de boete's weer niet hoog genoeg zijn.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

27-04-2007 16:19

Jah Kees daar sluit ik me geheel bij aan.

De Oostblokkers komen hier sowieso regelmatig negatief voorbij (logisch)
daardoor vind ik de boetes ook wel ok...

Maar die 3e hengel doet echt auw als je hem gaat gebruiken :(

Ik heb het probleem nooit gezien van deze 3e hengel...Wat is hier nu het grote probleem van.

Aan de andere hand nu ik deze vraag stel realiseer ik me terdege dat ik hem aan vissers stel dus een bevredigend antwoord hoef ik dan ook niet te verwachtten :lol:

Trouwens Kees weet je hoeveel km per uur je te hard over de snelweg moeten rijden voor zo een boete? Je bent dan bijna een ongeleid projectiel :o

Maja...Ze hebben er ook liedjes over he!

"Ik hou van Holland" is een leuke inkopper :lol:

H.
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

27-04-2007 16:50

Te veel geld die boettes:S...

maja hier in de buurt zwemmen de mooiste vissen op t water waar je niet mag vissen :-? zwaar vervelend!!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-04-2007 19:48

Heren,
Tsja, de regels zijn bekend en de boetes zijn verhoogd. Wat is nu het probleem? Wat mij betreft mogen ze nog een stuk hoger, in Frankrijk bijvoorbeeld zal het door je betaalde bedrag een veelvoud hoger liggen bij een overtreding. Misschien stopt dan dit geleuter eens.

Wil je met die 3e hengel vissen dan weet iedereen zo langzamerhand wel de weg die bewandeld moet worden. De KSN heeft hier voldoende over bericht lijkt me, kijk maar of je hier wat mee kan doen als karpervisser. Ofwel een beetje tijd inleveren voor rendement op langere termijn :D

Je betaald al een flutbedrag om te mogen vissen in weet ik veel hoeveel wateren. Beetje relativeren was voor sommigen in deze discussie een uitkomst.

met zeer vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-04-2007 20:00

Als de controles verscherpt worden en de boetes verhoogd, dan moet je toch op je klompen kunnen aanvoelen dat de tolerantie voor overtredingen afneemt. Maar ja, karpervissers dragen natuurlijk geen klompen. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

27-04-2007 20:08

Douwe Bijlsma schreef:Josef achterhaalde discussie ook wat dat betreft is er niets veranderd de lijsten moest je altijd al bij je hebben.


oh, excuses dat het al besproken is hier. Ben nog nieuw, vandaar.

Maar idd, er is niks veranderd. Precies wat jij zegt.


Er is niks veranderd, maar het heeft wel een berg geld gekost.

Dat is ook de enige reden dat die boetes zo hoog zijn. Om hun eigen falen te bekostigen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

27-04-2007 20:32

Waar ik zo doodziek van wordt is dat je als visser als klein kind behandeld wordt. Ik heb altijd alles gewoon op orde en veroorzaak nooit overlast. Daardoor kan hun gezeur erg vervelend zijn. Bij ons is het verboden om nacht te vissen tot in juni en dit is ook al zo'n achterlijke regel. Dit is de enige die ik aan mijn laars lapt. Vind het zonde van mijn geld die 50 euro maarja ik neem het risico maar.
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

28-04-2007 02:22

Vroeger was je gewoon je spullen kwijt.
Je vismateriaal (hengels en molens) werden in beslag genomen, en als je kon die - als je de zaak liet voorkomen - terugeisen. Kansloos eigenlijk.
Boete volgde ook altijd.

Vind de huidige boetes in vergelijking, mild.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

28-04-2007 08:26

75 eurie voor illegaal kamperen?

Dan ben ik weer (extra) flink genaaid :cry:
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

28-04-2007 16:19

Voor Be :lol: ijerlanders geldt een speciaal tarief
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

28-04-2007 17:21

Leuke boetes voor de derde stok enzo..

Maar is totaale onzin en absurt.

Hoorde vandaag een verhaal van federatie controleur die het zelf ook zeer belachelijk vindt. en trouwens geen karpervisser is maar snoekvisser.

Hij controleerde een nederlander die op snoekbaars aan het vissen was, iedereen weet dat je maar een paar in bezit mag hebben geloof max 2.
Die kerel had er 18 in bezit, dus de politie werd erbij gehaalt de man werd mee genomen naar het buro, na een hoop geouwehoer en andere zooi gespreken en na het uiteindelijke voorkomen.
En wat was de uiteindelijke bekeuring 75 hele eurotjes.

Dus trek hier uit je conclusie.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
stephan kerger
Berichten: 341
Lid geworden op: 08-11-2005 17:13
Locatie: O-bl

28-04-2007 22:52

Haha....

Dank je wel Remco. Je reactie maakt die 15 eurie extra goed :wink:

MVG,

Kerger!!!
Vissen is een religie, geen hobby!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-04-2007 00:41

Kenny,
en toen?
wat is er absurd en wat is onzin?
De lage bedragen ja dat is onzin, verder kijken als je neus lang is blijkt een vak te zijn. Ofwel nadenken wat de effecten zullen zijn op langere termijn. Ofwel het averechts effect zal merkbaar zijn. Er zijn diverse partijen die wachten op de worst die ze word voorgehouden, zou zeggen lever het ze aan op een presenteerblaadje.

Menigeen heeft dit niet door en vind zichzelf ook nog stoer als men de regels niet naleeft. Ieder moet het voor zichzelf weten maar mijn ogen zijn lang geleden al geopend.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Ted de Pagter
Berichten: 26
Lid geworden op: 27-11-2005 01:55
Locatie: Nijeveen

29-04-2007 09:37

En wat kost het als je met 5 km te hard rijd, of door rood licht rijd....????

Bedragen zijn absurd hoog en slaan alles.......!!!!!

Je kan volgens mij beter beroeps krimineel zijn...........
er gaat niets boven wakker worden door het gierende geluid van je waker................................
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-04-2007 09:45

Tsja Ted,
Dan verschillen we op dit gebied van mening wat gelukking nog kan in dit landje. Ik vind uberhaupt de boetes te laag in welke vorm dan ook, een vergelijkking maak ik niet. Het zijn bedragen die toegepast worden in de hengelsport, dit staat los van verkeershandhaving.

Waarom deze zo laag zijn zul je aan kees plooi en consorten moeten vragen. Betreffende de hoogte van de bedragen deze zijn te vinden opm het internet.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

29-04-2007 10:13

wat een gezeur over boete bedragen..

als je je aan de regels houd heb je niets te vrezen..
houd je je niet aan de regels dan weet je de consequenties en moet je niet zeuren..

je weet dat het niet mag en dat er een boete tegenover staat.

ben je het er niet mee eens kun je er proberen werk van te maken via je HSV of Federatie of KSN etc.. om evt een 3e hengel legaal te maken of nachtvissen te legaliseren etc..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

29-04-2007 11:16

Kees,

Weet jij toevallig ook iets van de Belgische wetgeving hierin? Ik ben enkele weken geleden opgeschreven omdat ik twee uur na zonsondergang nog aan het vissen was. De boswachter had gelijk, ik was in slaap gevallen en had zodoende mijn hengels nog inliggen. Ik heb dus ook niet geprotesteerd tegen het feit dat ze er nog inlagen. Ik heb wel geprotesteerd tegen het in beslag nemen van mijn hengels, molens en beetverklikkers. Ik heb mijn materiaal dus ook niet afgegeven. Ze hebben wel alle gegevens van mijn materiaal genoteerd. Ik hoor steeds dat de bekeuring in België zo rond de €1000,00 (ja er staat inderdaad DUIZEND Euro) boete gaat komen. Het is zelfs nog mogelijk dat mijn hengels, molens en beetverklikkers in beslag worden genomen. Zitten we daar met de Europese wetgeving nog niet op één lijn? Ik vind 50 euro voor overtreden van het nachtvisverbod toch een stuk aantrekkelijker klinken.

Peter
PS. Ik vind overigens dat hij best een waarschuwing had kunnen geven. Dit was de eerste keer dat me zoiets overkomt.
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

29-04-2007 11:43

peter postema schreef:Kenny,
en toen?
wat is er absurd en wat is onzin?
De lage bedragen ja dat is onzin.


Lage bedragen onzin ?

die bedragen zijn natuurlijk absurt hoog, niet dat ik hier in deze buurt er problemen mee heb, omdat alles zoon beetje gedoogt word.
Iedergeval waar ik vis.

Wat ik belachelijk vindt is dat deze bedragen nergens op gebaseerd zijn en elke jaar weer hoger worden.

je kunt beter zonder gordel rijden en tehard dan vissen met 3 hengels of nachtvissen, waar mee je eigen niet mee kunt verwonden of iemand anders.

het lijkt mij beter dat de bekeuringen eens goed worden bekeken ipv verhogen.
Alles word in de winkel tegenwoordig ook per 3 verkocht als aanbieding en tenten vliegen over de toonbank.
Katapults mogen ook officieel niet maar word ook verkocht.
Al is het geen excuse natuurlijk om het dan ook daadwerkelijk tegebruiken.

Denk dat de wetgever beter met de federatie's kan praten over de prijzen en nut ervan.

Zoals ik al eerder zei als iemand 18 snoekbaarsen in het bezit heeft krijgt die gene 75 euro als boete.
Maar 3e hengel is alweer 160 euro nou daar word ik niet goed van.

zoals ik al zei ik kan rustig het hele jaar nachtvissen zonder gekloot omdat we hier een goede gedoog beleid hebben, maar ach voor hoelang want er duiken steeds vaker herrie schoppers hier op die auto's en bbq aan het water zetten.

gefrusteerde groeten....
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!