Grote schub van 46 pond overgezet


bram maasland
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-12-2002 01:00
Locatie: ede

02-04-2007 20:12

Het volgende is mij ter ore gekomen het afgelopen weekend.

In de regio van arnhem is vorige week woensdagavond rond de klok van 18:00 door een vriend van mij gezien dat een aantal (3a4) man bezig waren met een grote schub in een water te zetten.

Toen hij vroeg waar die vis vandaan kwam werd er een beetje vaag een water genoemd waar hij vandaan kwam. Nu is dat ook nog eens een water wat zeer hard is met veel dressuur en ik weet dat vele vissers daar vele nachten moeten maken voor een vis.
Als dan nu blijkt dat een van de top vissen weg is dan zou ik daar behoorlijk kwaad van worden.
In de auto stond een bak met water waarin hij is vervoerd met daarbij een pomp voor zuurstof. Je kan dus wel spreken van voorbedachte raden.
Helaas weet die vriend van mij geen namen of wat voor auto het was.
En om evt vergissingen te voorkomen ga ik ook niet zomaar wat roepen.
Dit is geen onzin als iemand dat zou denken en ook geen verlate 1 april grap. Dit is een van de eerste keren dat ik wat schrijf.
Ik zoek een manier om het bekend te maken zowel voor de gedupeerde vissers alswel voor het welzijn van de karpers.
We hebben het hier niet over een onbekende twintiger ofzo.
Het is niet verstandig vissen over te zetten zoals iedereen weet. Alleen een vereniging of bij gevaar van sterfte door afwatering of iets dergelijks kan ik me er in vinden.
Ik en dan ook ontzet dit te horen en stel voor dat diegene die dit doen of hebben gedaan volledig worden geroyeerd.
Er zullen vast mensen zijn die ook nog andere oplossingen weten. Ik stel voor een boycot op die vissers. Wat wil ik bereiken dat de namen bekend worden van die mensen en dat ze gewoon op het net komen wat mij betreft. Als er nog meer getuigen zijn laat je horen en mocht het blijken dat er een ander verhaal achter steekt dan stel ik voor dat het hier bekend word gemaakt. Ben benieuwd of dit wat los maakt.
trust is the keyword
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

02-04-2007 20:23

Ik denk dat je zonder bewijs helaas nergens komt. Het is al heel wat als je
de namen weet te achterhalen. Niet toevallig een kenteken opgeschreven?
Welk water komt die vis vandaan?(Misschien dat zo iemand de "daders"
kent of iets gezien heeft.) Het is geen onbekende, maar ik kan me
toch voorstellen dat je het betreffende water niet wilt noemen.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

02-04-2007 20:45

Ook geen foto van dat ze bezig waren? of was je niet vissen dat je geen camera bij je hebt? Ik denk dat ik het water niet ken want ik woon niet in omgeving ede maar je weet maar nooit;)
Warow
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

02-04-2007 20:55

kun je niks aan doen hor
daar denk je op dat moment niet aan

maar je had een foto moeten maken
desnoods met je telefoon met camera (als je die hebt) :wink:
bram maasland
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-12-2002 01:00
Locatie: ede

02-04-2007 21:02

Een foto is niet nodig voor mij voor een bewijs ,het is gebeurd.Mocht het niet lukken op deze manier dan zal ik als het niet anders kan de naam van het water noemen maar ik wil dat niet om de vissers die daar zitten niet mee lastig te vallen. Het is een klein wereldje die mensen die dat willen kunnen mij prive mailen en dan zal ik wel beslissen of ik dat aan diegene vertel.
trust is the keyword
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

02-04-2007 21:21

Jammergenoeg moet ik jullie melden dat dit soort taferelen regelmatig de reveu passeren. De heren in kwestie ( tenminste denk ik ) hebben dit al vaket gedaan en worden ook geweerd bij verschillende verenigingen. Helaas hebben ze er nog niks van geleerd. Waar was dit trouwens, mag via pb
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
bram maasland
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-12-2002 01:00
Locatie: ede

02-04-2007 21:45

Inderdaad maar dit was wel voor mij voor het eerst dat het om een top vis ging , zoals ik het al zei het is het risico niet waard.Maar we hebben het hier niet over een onbekende kleine vis.Bedankt voor je reactie en attendeer evt kennisen over deze topic die in de omg van a,hem vissen.
trust is the keyword
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

02-04-2007 21:51

Bram je hebt een pb
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

02-04-2007 22:25

Ik vind het gewoon Dom van ze.. Het zijn vast wel een beetje vissers anders vangen ze geen 40er.. dan moeten ze er ook wel benul hebben van dat dat niet kan.. of ze zijn er op een andere manier angekomen maar dat kan ik niet geloven, Welk Water was het? Pb?
Later
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

03-04-2007 05:57

Hallo, sorry hoor ,
maar dit is weer zo een vaag verhaal, noem eens man en paard,
Je weet dat het 1800 uur was dat ze een bak met water en een zuurstof pomp hadden je weet uit welk water en naar welk water het naar toe is gegaan.
je weet dat het niet toegestaan is maar zo iets lulligs als een kenteken weet je niet vaag :roll: :roll:
mocht het waar wezen licht dan de plaatselijke hsv in, weten ze bij massale sterfte in ieder geval de oorzaak
groet Henk
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

03-04-2007 07:58

Sjonge jonge, wat een vaag verhaal! Je weet geen namen, noemt geen namen, geen plaats, kortom in nederland zwemmen genoeg 40'ers maar met dit gebrekkig verhaal kan je niks "los" maken of hoe jij dat ook wil noemen....

Het lijkt mij trouwens ook zeer vaag dat die mannen gewoon doodleuk vertellen uit welk water die 40'er komt.
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

03-04-2007 09:11

Heren,

Vaag verhaal of niet, dat het gebeurd is inmiddels wel duidelijk. Bram, die vriend van jouw zou die gasten dus herkennen toch??

Lijkt me logischer wijs niet onverstandig om eens regelmatig met hem langs dat water te kijken of hij zo'n persoon herkend. Maak wat mooie plaatjes, zet je verhaal op papier en meld het bij de plaatselijke controleurs of meld het bij "De AID heeft een Meldpunt Visstroperij dat 24 uur per dag kan worden bereikt op het telefoonnummer 045-5466222. Anonieme meldingen kunnen gedaan worden op de site http://www.aid.nl."

Of dit geval onder stroperij valt zou ik niet weten, kun je zelf ook even nagaan, maar dat het een goed voorbedachte georganiseerde daad is geweest dat is wel een puntje wat hoog op de agenda staat.

Maar doe wel wat!!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

03-04-2007 09:33

:o Als dit zo is, dan word ik er niet vrolijk van. Ben benieuwd om welke grote vis het gaat.

Bram je hebt PB!!!!!

8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

03-04-2007 11:42

tino jij hebt pb..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-04-2007 12:44

Stroperij is de fase daaraan vooraf.
Overzetten is een overtreding op de visserijwet, het uitzetten van vis mag uitsluitend door de visrechthebbende gebeuren.
Voldoende reden om het aan de visrechthebbende te melden.
Is een duidelijke reden om tot sanctie over te gaan.
Vreemd is het wel, alles is duidelijk maar niemand die een futiliteit als een kenteken noteert, is toch wel het eerst waar je aan moet denken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

03-04-2007 22:43

En je hebt er ook nog helemaal niks aan., Zodalijk zit er een ziekte aan de vis heje de hele visbezetting aant oppervlak drijven.. en ik snap niet wat het nut er van is., Stelletje eikels.
kweet alleen niet of ik het verhaal moet geloven. als ik het had gezien was ik er echt van een afstandje bij gaan staan kijken politie gebelt en bij de auto gaan staan zoiets..,
Waroww
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Robert Lamboo

03-04-2007 23:23

Laten we zeggen dat ik misschien weet welk water en welke vis het betreft, en dat ik er niet vreemd van sta te kijken. Ik heb van meer overzetpraktijken gehoord in de buurt van Arnhem. De Laak in Rheden noem ik als verantwoord voorbeeld.
bram maasland
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-12-2002 01:00
Locatie: ede

03-04-2007 23:35

Dat er mensen zijn die evt twijfelen aan het verhaal ,ik weet het zeker en de mensen die mij kennen weten dat ik niet flauwekul ophang.
Ja namen van wateren is wel heel makkelijk en dat gaat het dus niet worden. Ik geloof dat ik de juiste mensen heb bereikt die het moesten weten dus de opzet van mij is geslaagd.
Dat er geen kenteken is of namen.Kan ik niks aan doen en of veranderen anders had het ook hier niet op gestaan(dit verhaal). Belangrijker is dat er aan gewerkt word de namen te krijgen en dat kan kort of lang duren. Maar dat het bij de mensen die het moeten weten gaat wel gebeuren.
Ik geloof niet dat visverenigingen er wat aan kunnen doen behalve iemand royeren maar dan vinden ze wel weer een ander water.Voor de rest de leugen gaat nog zo snel de waarheid achterhaald hem wel.
trust is the keyword
Andre Kip
Berichten: 292
Lid geworden op: 01-05-2005 21:44

03-04-2007 23:48

Ik had gezegt dat ik niet met meer op dit forum zou reageren,maar in dit speciale geval doe ik het toch even,daar ik zelf uit Arnhem kom.

Ik heb inmiddels met de starter van van dit deze topic gesproken,en ik weet inmiddels waar de desbetreffende schub is uitgezet(Ik weet ben de enigste tegen wie hij het gezegt heeft,doe geen moeite,ik zeg het niet). We hebben een vermoeden om welke vis het zou kunnen gaan,ze hebben gezegt waar de vis vandaan kwam,maar ik twijfel zelf nog of dat zo is,omdat ik de situatie terplekke ken,en ik niet denk dat de vis daar vandaan gekomen is.
Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat het een gekende vis is van ons hier uit de omgeving,die nu naar een peppenput is verhuist,(al was ie niet gekent) dan zijn de overzetters nog niet klaar met ons,dat geef ik ze bij deze op een briefje.

We proberen er nu achter te komen wie deze personen zijn,en en mocht het zo zijn dat we er achter komen,dan lijkt me een andere bezigheid dan 'karpervissen' geen slecht idee,daar ik,en niet alleen ik,hun naam tot in einde der tijden door de stront zal halen met alles wat ook maar in de verste verte met karpervissen te maken heeft. En reken maar dat onze contacten wijd verspreid zijn.

Dit soort shit valt bij mij niet met de beste smoes van de wereld goed te praten,en ik hoop nog steeds dat het een groot lul verhaal is,maar zoals het er nu naar uitziet niet.

Mocht één van de gezochte personen een bezoeker van dit board zijn,dan lees het bovenstaande nog maar eens goed door,je weet nog niet half waar je aan begonnen bent.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

04-04-2007 00:57

En zo is het maar net Andre, zulke lui moeten jullie gewoon opknopen..
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

04-04-2007 09:31

Kenny, heb je pb gelezen.

Het is zeker zonde, als het om een van de grote vissen van arnhem is. Snap niet dat sommige het in hun hoofd halen, om zon grote vis te verplaatsen. Snap alleen niet dat er niks gezegd is door omstanders? Of hebben ze het niet gezien? Ben benieuwd welke peppie's en kokkie's deze vis nou weer hebben overgezet.

Deze vis komt dus niet meer in mijn handjes :wink: ..Nee, het is en blijft gewoon kut!!!!

Wat word er trouwens gedaan als de vis word teruggevonden??


8)
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

04-04-2007 14:48

Wat word er trouwens gedaan als de vis word teruggevonden??


De daders zullen ook wel gevonden worden, en wat als die vis word gevonden, denk dat die weer vrolijk terug gaat...

PS: Als een dader hier op de forum rond hangt verberg je maar vast en verkoop al je hengels maar snel. 8)
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
rinus van silfhout
Berichten: 2
Lid geworden op: 11-02-2007 17:46
Locatie: westervoort

04-04-2007 20:22

diegene die dat doen verdienen het niet om karpervisser te zijn .
Gebruikersavatar
Roy van Goor
Berichten: 865
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: maasbracht

04-04-2007 20:26

het beste ...

verdoven....vervoeren naar pakistan.....alles afnemen...en dan los laten in de middle of nowhere..
is ongeveer het zelfde idee... :-?

gr roy
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

04-04-2007 20:52

Als mensen nu gewoon melden waar de vis vandaan komt dan kan de vis terug gezet worden wanneer deze gevangen wordt. Die gasten smeer geven doe je niet op het internet 8)
Gewoon doen..........8)