Grote schub van 46 pond overgezet


K. van den Herik

10-04-2007 12:37

yep alleen die belze schub wil niet... hihi
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-04-2007 12:41

hans van loghem schreef:Douwe wijsheid komt dan toch niet met de jaren.


Laten wij het er op houden dat jou wijsheid al duizenden jaren heeft geleid tot oorlogen en afslachtingen van mensen.

Laten wij het er dan tevens op houden dat ik erg blij ben dat ik jou wijsheid niet heb en ook nooit zal krijgen.

Let wel ik ben een fel tegenstander van het overzetten van vissen, maar een nog groter tegenstander van zinloos geweld, voorzover er zinvol geweld zal kunnen bestaan.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

10-04-2007 13:06

Ik ken ook water waar een veertigponder opzit!!!

Nu ik er iets meer over nadenk: ik ken zelfs heel veel wateren waar veertigponders opzitten!!!

Als je het zo bekijkt zijn er meer wateren waar wél dan waar géén veertigponders opzitten...

Dus als men iets specifieker wil zijn, kan ik (en misschien ook nog andere bezoekers van dit forum) een iets beter beeld krijgen van de situatie, anders is het geen doen om te bepalen of deze daden worden gepleegd in de "locals"-kring dan wel erbuiten...

Maar ik ben er echt van overtuigd dat de gemiddelde karpervisser in Nederland helemaal niet ver hoeft te reizen om een 40-er te haken.
Dus vandaar dat het allemaal nietszeggend begint te worden als er geen routebeschrijving, vergunningsinfo, goedscorende boilierecepturen, stekken, dieptes etc. worden genoemd.

Groet,
Jacob
jim versluis
Berichten: 252
Lid geworden op: 09-01-2006 10:54
Locatie: breda

10-04-2007 13:18

wanneer gaan we weer een keer patatjes eten?
De KSN is er ook voor jou!

Kwaliteit = TTB BAITS

Check: http://WWW.TTBBAITS.COM
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

10-04-2007 13:48

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
joey gerritsen
Berichten: 71
Lid geworden op: 19-09-2006 19:12
Locatie: arnhem
Contacteer:

10-04-2007 18:19

hans je hebt pb.. :lol: :lol:
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

10-04-2007 19:07

joey pb terug
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-04-2007 19:48

hans van loghem schreef::lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:


Laten we het daarop dan maar houden.

En weer 5 pagina's gebrabbel erbij.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

10-04-2007 20:00

Hallo

Dit topic is op zich prima. Waar velen hier helaas aan voorbij gaan is dat het niet uit maakt wat een vis weegt. Laat hem/haar ongeacht welk gewicht lekker zwemmen waar hij/zij thuis hoort.

Soms begrijp ik mensen niet. Is het wel erg om een 40ger maar niet om een 12 ponder?? Wake up and smell the koffie.

Snifffff ik weet niet of het mijn taget niet is huil huil. Roep zelf dan een naam in zijn pb zodat hij je kan vertellen dat het daar niet is. Of misschien wil jij dat net zo goed niet om dezelfde redenen als dat bram jou die naam niet geeft??

Zonder dollen, te gek voor woorden

Er word hier met vis gezeuld in de regio, dat mag geen naam hebben. “gelukkig” zijn dat allemaal kleintjes van rond een pond of 30. Nu niet allemaal gaan mauwen dat 30 pond ook veel is, dan heb je mijn punt toch alweer gemist!!

Boter op zijn hoofd zegt mark en er loopt er hier een duftig met hem mee te knikken dat zijn bol bijna van zijn romp rolt.

Ik heb een vermoeden wie het waren, ik ben ze er zelf al eens tegen gekomen. Ik kan het alleen niet bewijzen. En doe ik dan mee aan de grote boze heksenjacht zonder dat ik het zeker weet? Nope. Er lopen hier wel mensen rond waar ik zeker van weet dat ze met vissen leuren, en geloof me dat zijn de “gerespecteerde” vissers.

Er worden hier jonge karpervissers bedreigt dat ze maar snel van dit of dat putje moeten verdwijnen anders dan krijgen ze klappen.

Alweer allemaal verbouwereerd? Zal wel.

Sociaal, dat zou fijn zijn. Dan kunnen de vissen zwemmen waar ze horen. Verdwijnt de achterklap naar de achtergrond, en maybee just maybee leren we dan van elkaar...

Na ja ik heb mijn ei weer gelegt, hoewel ik betwijfel of ik het kwijt ben

Bram goed werk kerel, en laat je niet gek maken.

Groetjes

Ps ; zie onderschrift
I think and therefore I am....
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

10-04-2007 20:57

Ik lees geen karperbladen ........
maar lees wel eens wat op het internet 8) 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-04-2007 21:14

Roger,

Compleet verbouwereerd. Dit wist ik allemaal niet.

Zonder gekheid. Niks nieuws, maar dit topic stemt mij niet zo hoopvol op verbetering en ik geloof niet dat het iets toevoegd.

Ondanks al de opwinding ken ik er maar weinig die bijvoorbeeld de moeite nemen vroeg op te staan om overtreders op heterdaad te betrappen en contacten leggen met de AID om deze mannen op normaal legitieme wijze aan te pakken. Of anderzins meehelpen het overzetten van karpers strafbaar te maken Die ik ken reageren hier niet eens.

Mijn reactie komt ook slechts voort uit het gegeven dat ik dit modereren moet en een flink aantal uitspraken echt niet door de beugel kunnen. Dat is jammer, want het onderwerp verdient beter. En dan wil ik niet iedereen over één kam scheren, maar sommigen reageerders moeten eerst eens nadenken voor ze wat roepen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

10-04-2007 21:59

Nou hans wil je aub ook even de moeite nemen om mijn pb te beantwoorden want ik weet niet wat je bedoelt met die gene die ik of zij mij geholpen hebben
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

10-04-2007 22:18

Remco je hebt een pb
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-04-2007 22:24

Roger,

Je schrijft: Laat hem/haar ongeacht welk gewicht lekker zwemmen waar hij/zij thuis hoort.

Heel veel vissen horen niet thuis op wateren waar ze zwemmen, uitzettingen met het doel de wedstrijdvissers te bekoren lagen destijds ten grondslag om vereniging en aantal leden te doen toenemen.

Wat versta jij onder "gerespecteerde vissers"? Aan welke criteria zou een gerespecteerd visser moeten voldoen.
Er zijn momenten dat ik aan mezelf begin te twijfelen, zeker wanneer ik een heel mooie ouwe vis vang die men al jaren kwijt was of domweg niet wist te vangen.
Het respect voor die vis neemt dan toe terwijl mijn zelfrespect in gelijk tempo en volume afneemt wanneer ik het gebeuren overdenk..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Mario Kok
Berichten: 108
Lid geworden op: 12-02-2007 20:22
Locatie: Mexico Stad
Contacteer:

11-04-2007 00:32

Mexico, toch zo gek nog niet... 8)
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

11-04-2007 07:55

Our freedom of speech is freedom or death
We got to fight the powers that be

Ik denk dat de meeste bezoekers van dit forum heel goed zelf kunnen bepalen wat wel of geen interessante info is. Het ene berichtje heeft wel waarde het andere niet. Het een wel met een korreltje zout nemen het ander niet.

Tussen twee haakjes ben ik nog niet veel wijzer geworden. Ik was trouwens vergeten te vragen wanneer deze vis "eruit" komt, dus graag nog wat vangsttijden erbij en ik zal eens kijken wat we doen kunnen.

Mocht ik er één netten van ca. 46 pond, plaats ik wel even een fotootje en dan kan men bevestigen/ontkennen dat het de betreffende vis is.

Groet,
Jacob
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

12-04-2007 15:33

:( Pffffffff.... Wat een moedeloos gezeik toch. Echt een stelletje bulshitters bij elkaar in dit topic.

Erg kut dat een vis is overgezet, voor zover het al waar is, want ik twijfel behoorlijk aan dit wazige gezwets. Maar een vis blijft een vis en in de wereld van alledag gebeuren dit soort zaken nu eenmaal, of je er nu blij mee bent of niet. Wake up into the real world. En wat ik al helemaal grappig vind zijn al die zogenaamde dreigementen richting de vermeende overzetters, hoe oud zijn jullie nou ?

Heren moderators..... hoog tijd voor een slotje, dit is geen reclame voor het board of karpervissend Nederland in het algemeen.
Marcel Mos
Berichten: 256
Lid geworden op: 03-11-2004 01:21
Locatie: Zwartewaal
Contacteer:

12-04-2007 18:32

Lang over na gedacht toch een andwoord.

Over zetten van vis is al heel lang een hekel punt.
En wordt helemaal een Item als het om grote vis gaat.
Dit terwijl er al aardig wat voor mekaar is in nederland om via je vereniging mee neem verbod op wateren te leggen.
Maar dat is iets waar blijkbaar alleen karpervissers over wakker liggen.
Laat helaas dat nou net de groep de groep zijn die bij ons op de leden vergadering in kleine getallen aanwezig zijn.

Helaas wordt er dus over die onderwerpen niet of nouwelijks gepraat en als het op leden stemmen komt loopt de karpervisserij daar altijd op achter.
Nou zeg ik tegen niemand hier dat hij/zij niet op de vergaderingen komt.
Maar het valt mij gewoon zo op dat hier zo masaal wordt gereageert en op de ledenvergadering er niet gesproken wordt hierover.

Voorbeeld....
Ik hoor Wraak actie,s (best begrijpelijk) maar uiteindelijk nutteloos.
Terwijl als ze hier nou eens een oproep doen om met alle karpervissende leden van die put een agenda punt aanmaken dat die voor meeneem verbod zijn.
Als dat erdoor heen is dan kunnen de Boa,s en eventueel aid stappen nemen tegen die mensen.
En de leden kunnen zorgdragen dat hun nr in hun mobieltje staat zodat deze lui ook op heterdaad betrapt kunnen worden.

Verder zeg ik altijd maar ..denk even met het koppie voor je tot actie overgaat.
Want liqudatie,s aan de waterkant is de stap naar een algeheel visverbod.
Op dat soort actie,s zitten bepaalde politieken partijen al met smart op te wachten.

Doe er je ding met me andwoord..
Ik hoop er positief mee aan de sportvisserij te werken....Onze hobby.

Groetjes Marcel
Een dag niet gevist = een dag niet van de natuur genoten.
Niels Hofman
Berichten: 697
Lid geworden op: 15-05-2002 02:00
Locatie: Nederland

13-04-2007 14:40

Haha, je zou bijna zeggen; 'mensen ga toch lekker vissen...' maar dat was geloof ik juist het begin van deze onzin. :o
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

15-04-2007 22:50

oh oh oh wat een drukte op het.........8 tenten op een water van 2,5 hectare, ik heb vernomen dat mijn verdenkingen waar waren. Sorry hoor dat ik boos was, zal het niet meer doen, oh ja douwe als je mijn wijshied had had je niet gereageerd, :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

15-04-2007 23:29

Oh ja excuses voor degene die zich benadeeld voelen, de rest wens ik hetzelfde toe als in mijn eerdere reactie. Ik ben er nu klaar mee als de mensen zelf van het desbetrefende water niet reageren, dan is het voor mij ook een gedane zaak. groeten hans
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

16-04-2007 11:18

Psst Hans, Remembered ipv Rememberd.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

16-04-2007 11:54

Hans en denk dat je bedoeld de mensen van het water waar hij vandaan komt?
Nou wij zijn druk bezig om te verhalen wie het zijn geweest en we zijn er nu heel dichtbij.
waarom de mensen van dat water niet reageren is omdat we er dus alles aan doen om er achter te komen wie het zijn geweest.
En dan begint het circus pas echt want de beloofde foto's met naam komen dan echt hier op het board te staan beloofd is beloofd
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

16-04-2007 11:58

Heren,

We breien er een einde aan!

Wie zich over dit onderwerp nog wil verdiepen, raad ik aan om onderling
contact te houden via pb-tje, e-mail of MSN.

groetjes Benny