Grote schub van 46 pond overgezet


Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

04-04-2007 21:56

En dan wordt die vis gevangen en weer overgezet (of moet ik zeggen teruggezet), waarna vrijwel de gehele populatie van het water waar de vis oorspronkelijk rond zwom kapot gaat.....is dat dan dé optie? :-?

Hopelijk worden de daders aangepakt!
Gebruikersavatar
Tim Belshof
Berichten: 635
Lid geworden op: 15-10-2006 17:45
Locatie: twente
Contacteer:

04-04-2007 23:14

denk je dat vervoeren goed is voor deze karper?

Denk het niet..1 keer overgezet zijn is al teveel dus niet meer slepen met de vis en gewoon laten zwemmen waar hij nu zwemt ( mits het water niet veel te klein is en als hij er niet goed kan leven ).

hopelijk worden de daders gepakt!

groetenn
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

05-04-2007 05:18

Ja man zouden de mensen van dat betreffende water tof vinden als er een vis gejat wordt van 46 pond, dus gewoon retourneren na vangst. Als de vis deze overzetting overleeft dan overleeft hij/zij de volgende ook wel.

gr Wiljo
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

05-04-2007 09:57

Tis gewoon kut!




:-?
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

05-04-2007 20:00

een van mijn targets zwemd ook in de buurt van arnhem ik hoop niet dat hij het is wil er veel tijd insteken dit jaar (verdomde klootzaken) mar goed als de vis een naam heeft maak hem bekent niet iedereen weet waar ze zwemmen dus maakt weinig uit
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

06-04-2007 21:56

Waarom maak je inderdaad niet gewoon bekend waar die gevangen is, ik denk dat de heren in kwestie een groter probleem hebben met het uit handen blijven van de lokals, als jou aan proberen te pakken. Als dat toch gebeurdt pb dan ff lossen wij het wel voor je op. grt hans
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

06-04-2007 22:19

mijnheer visser wat bedoelt u!!!!!!!!!
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

06-04-2007 22:33

Sorry :) Heel oppervlakkig, dat ik tegen overzetten ben.

Afbeelding


Groetjes,
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

06-04-2007 22:45

Wie niet ruud, het is eigenlijk te gek voor woorden. Vanavond had ik een oude vismaat op bezoek, en als dat waar is wat ik denk dat waar is. Nou inderdaad jongens verkoop de hengels maar maar, want jullie zijn nergens veilig. Even over het bericht van robert over de laak. Ik ben hierbij niet aanwezig geweest, als dat wel zo was geweest had ik ze geholpen. Want het water was namelijk bijna weg, er stond nog een halve meter. Er was al veel vis dood gegaan, maar nu gaat het goed hier. De uitzetting groeit goed, p.s. nogmaals als dit echt de heren zijn die ik denk die dat doen. :evil:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

07-04-2007 13:51

Hans en anderen wij willen liever niet dat het bekend wordt bij derden waar de vis vandaan komt en heen is.
Wij zijn erg druk bezig om er achter te komen wie het zijn geweest en als het bekend is dan kunnen ze zeker beter emigreren naar de noordpool of zo.
En reken er maar op dat we er achter komen want we weten waar de vis nu zwemt en ze zullen er vast weer op gaan vissen en dan zijn ze het haasje
alexander nijman
Berichten: 47
Lid geworden op: 24-02-2006 21:07
Locatie: arnhem

08-04-2007 20:57

ik vind het echt een schande.
je hoort wel vaker dat het gebeurt maar wat doe je er aan.
Gebruikersavatar
Roger Feijen
Berichten: 324
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Westervoort
Contacteer:

08-04-2007 21:31

Beste allen

Ik heb alweer tijden geleden voor het laatst gereageerd op dit forum. Dit om verschillende redenen.

Ik ben verhuisd naar deze regio vanuit een andere regio. Ik ben er goed ziek van, van deze regio. Het is echt erg hier... Ik zal niet zeggen dat iedereen zo is, ik weet wel beter, er lopen er zat rond hier die “karpervisser” verdienen. Echter deze regio is ziek. Hard maar waar. Vissen over zetten, mekaar zwart maken, bedonderen etc. Het is nu een 40+ er en ow wat een schande, maar we hebben hier putten die in 5 jaar(na ontstaan) tijd 30+ ers herbergen. Snelle groeiers?? Dream on. Het zijn wel mooi ksn leden die zich hier te buiten gaan aan allerlei flauwekul. Ik ben goed ziek van deze regio. De KSN zou hier echt meer aandacht op moeten vestigen, er is hier zat op te royeren aan “leden”. Nogmaals zeker niet iedereen is zo. Maar er zijn hier simpelweg teveel mensen die voor god willen spelen.

Nu zal de zak met stront wel mijn kant op komen, prima. Bedenk echter wel: niet iedereen is zo, dus voel je je aangesproken gewoon reageren dan ;-)

Bram ;-) goed werk! Stel het aan de kaak, dat is het begin van verbetering

Groetjes

Roger
I think and therefore I am....
Gebruikersavatar
Mark van Balveren
Berichten: 79
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: In the middle of Brabant

08-04-2007 22:06

Het is niet de eerste vis in deze regio, van deze omvang, die verdwijnt. Persoonlijk word ik spuugmisselijk van dit soort randfiguren.

Iedereen spreekt er nu schande van en men valt over elkaars topic heen om maar te roepen hoe erg men dit vindt. Aan enkelen zou ik echter willen vragen: "Boter op je hoofd?" Want laten we niet vergeten dat sommige 'wereldverbeteraars' zelf zeker niet bepaald 'schoon' zijn.

Nee, ik kan Rogers gevoelens hierin heel goed onderschrijven.

Gr Mark.
bram maasland
Berichten: 30
Lid geworden op: 04-12-2002 01:00
Locatie: ede

08-04-2007 23:20

Het heeft heel wat te weeg gebracht en dat was ook de bedoeling.
Ik zie mensen langs komen waar ik niet van had gedacht dat ze dat zouden doen.

Dat het de vissers bezig houd is wat ik voor ogen had. We moeten scherp zijn aan het water en dan niet alleen met het vissen.We zullen beter op onze "collega vissers"moeten letten.Zeker als het om vreemden gaat.
Ik hoop dat we er voor de toekomst minder last van zullen hebben dat dit soort zaken nog meer gebeurd.
Ook ik wil graag die ene vis vangen en als die dan een ritje peppenput krijgt dan word ook ik pissig.
Ik geloof dat de waarheid boven zal komen op de lange duur en dat er wat vissers worden geroyeerd door iedereen ksn,vis verenigingen enz.
Laten het paria's worden.
Nogmaals ik geloof dat ik mijn doel heb bereikt en een ieder zich er van bewust is hoe kostbaar onze vissen zijn.
We zijn bereid er ontzettend veel voor aan de kant te zetten om een target even in je handen te mogen hebben.
Je doel te bereiken, dat is voor een hoop mensen nu niet meer mogelijk en daar baal ik van. Ik gun een ieder zijn moment van triomf en ik de mijne ook al moet ik er wel heel lang op wachten. Maar dat weten de mensen wel die mij kennen!
Wees scherp en alert op wat er om je heen gebeurd en let misschien nu vooral op die lui die of niks van zich laten horen of juist op die die aan de waterkant het harst roepen dat het een schande is!
trust is the keyword
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

09-04-2007 08:10

Bram wees niet kinderachtig en beantwoord mijn Pb.Zodat ik niet aan het eind van het jaar er achter hoef te komen,dat mijn target ergens anders zwemt.Al zou je me alleen al willen vertelen waar de vis zijn rondjes zwom.Ben ik al tevreden,Wat dat betreft heeft de regio zwolle meer dan zat veertiges en vijftigers targets genoeg.Alleen als je door een vis in de ban raakt is het erg vervelend als je er achter komt dat je op een spook heb zitten te vissen

Met vriendelijke groeten Remon van dusschoten


ps ik hoop dat de daders hun straf niet ontlopen zielige figuren
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

09-04-2007 10:27

Iedereen geeft aan dat mensen geroyeerd moeten worden, wat ik opzich goed vindt. Alleen het royeren van mensen is niet eenvoudig en moet vastgelegd worden, bijvoorbeeld voor hoelang en wanneer wordt er geroyeerd.
Tijdens een ALV zou je bij de verenigingen eens kunnen navragen wanneer men mensen royeerd. Overzetten van dergelijke grote vissen is een directe bedreiging voor de vis zelf gezien de leeftijd en het is verboden bij de visserijwet. Voor mij reden genoeg om te royeren maar dat kan bij een vereniging anders liggen..
Om iets gedaan te krijgen zul je dit eerst moeten dicht timmeren.

Als deze mensen lid zijn van de KSN dan is dit ook zeker geen reclame! De KSN probeert dergelijke praktijken juist uit te bannen, volgens mij ben je dan niet echt lekker bezig.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-04-2007 11:41

Bij een royement komen er snel enkele lastige punten naar voren.
Het royementsvoorstel bij een ALV daar begint het al mee; je moet het voorstel goed onderbouwen.
Wat is de werkelijke schade die aangericht is.
Niet de gevoelsmatige schade want die is ook relatief te noemen, de vissers kunnen de vis niet meer vangen omdat hij overgezet is, geen sterk argument zo het op het eerste gezicht lijkt.

Dan komt het verhaal van de persoon die je wilt royeren, hoe verhouden beide verhalen zich met elkaar.
Bij geen bewijzen en ontkennen van het feit stopt het al snel.

Stel dat de vergadering besluit te royeren, dat zou betekenen dat de persoon geen lid meer is van de vereniging dat kan tijdelijk maar ook voor langere tijd zijn.

Dan gaat het geroyeerde lid naar de rechter, daar begint het spel opnieuw alleen nu met een uitspraak van een rechter die houdt zich aan de wet.
Je weet niet of je dat ook zult winnen, voorzover je over winnen en verliezen kunt spreken.

Al met al denk ik niet dat het haalbaar is om bij overzetten van vis het lid te mogen royeren.
Indien er echte bewijzen zijn, foto's, kenteken, getuigen enz. krijg je het misschien voor elkaar om hem/haar te laten bekeuren op een overtreding van de visserijwet, dat is volgens mij het meest haalbare in een dergelijk geval.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

09-04-2007 12:29

Royeren hoeft niet eens, om dit soort lui uit een vereniging te zetten. Enkel het vernoemen van de namen en wat ze gedaan hebben is genoeg om voor de rest van hun leven als 'persona non grata' in de karperwereld te vertoeven. Feiten aanhalen is niet strafbaar. Ze gaan vanzelf uit ellende weg.

You get what you give...
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

09-04-2007 13:11

Mark

als deze mensen bij naam genoemd worden ( dat had er ook al lang bij moeten staan) dan kun je je in Arnhem niet meer vertonen.

maar zolang ernog geen namen bij staan is het gewoon een gerucht, er wordt zoveel geluld, EN VOORAL IN ARNHEM.


kom eerst maar eens met namen, bewijzen komen dan vanzelf wel.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

09-04-2007 15:16

Ik mis geloof ik een punt hier. Bram dumpt een bericht over een gejatte vis op het forum. Vervolgens wordt er gemeld dat hij ze wel gezien heeft maar niet zeker is wie et zijn. Dat het een grote schande is etc.

En dan komt het, mijn pb wordt afgescheept, dus ik kan heel goed een seizoen op een spookvis aan het vissen zijn. Verschillende mensen menen te weten wie het geweest zijn, vervolgens wordt het stil...... waren ze het???? en zo ja wie zijn het dan???? en waar hebben ze die vis vandaan?????

Vervolgens komt er een keer of twee een berichtje voorbij van bram, ja dit is goed ik merk aan de reacties dat iedereen zoiets erg vind, en dat wilde ik bereiken............... ???????? WTF wat had je gedacht dan? Dat iedereen dagelijks met 40ers loopt rond te zeulen??? Ik geloof er geen reet van dat je intentie was om erachter te komen of mensen zoiets erg vinden. Volgens mij heb je gewoon een vermoeden op het internet gedumpt en als mensen naar specifieke onderdelen vragen, via pb, dus niet iedereen komt zomaar alles te weten, krijg je een crap antwoord.

Dus ik stel voor dat er of nu wat nuttigs in dit topic wordt vermeld, zoals waar de vis vandaan komt!!!???? Of de admins sluiten dit topic per direct, kom op zeg, ik ben niet van gisteren..............
Gewoon doen..........8)
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

09-04-2007 15:48

Namen zijn nog niet eens zo belangrijk, het water wel waar hij is weggehaald. Dan wordt er een hoop meer duidelijk, dus bram spreid het woord.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

09-04-2007 15:53

Lekker vaag topic dit weer. Geen namen van waters, geen gegevens betreffende de ''vermoedelijke'' overzetters. Wat moet je hier nou mee. Gewoon een slotje erop knallen en over tot de orde van de dag.
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

09-04-2007 15:57

hallo wiljo en anderen dat wij vol op mee bezig zijn kan ik jullie verzekeren.
Maar dat jullie het niks aan gaat over hoe het nu verder gaat is natuurlijk logisch wij hoeven niet heel nederland hier hebben.
En dat je geen antwoord krijgt op je pb is ook niet gek anders kan iedereen wel een pbtje sturen met de vraag waar komt die vis vandaan en waar zwemt tie nu dus stel gewoon dan geen domme vragen waar je het antwoord op weet.
AUB vat het niet verkeerd op.

mochten we weten wie het geweest zijn krijgen jullie de namen met foto van elk persoon er bij op dit forum alleen dan maar hopen dat ze het ook gewoon laten staan
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

09-04-2007 17:20

je kan toch melden waar de vis vandaan komt via pb, dan heb je echt geen santekraam aant water bij jullie want dat water noem je niet. Als men nite van plan is iets te melden van nut aan de mensen die het lezen waarom zou je het dan het internet op knallen???? Wat niet weet wat niet deert. Men snapt toch dat als bezorgde vissers via pb vragen waar de vis vandaan komt dat ze erg bang zijn dat hun topvis pleite is, maargoed ik maak hier geen woorden meer vuil aan. Gooi maar dicht admins want er komt toch niks nuttigs uit...... ik kom er vanzelf wel achter waar de vis vandaan komt, er zijn meer wegen die naar rome leiden, ciao!
Gewoon doen..........8)