Klote winkels


Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

18-03-2007 14:04

Bij deze start ik een topic over klote winkels. Ik ben genaaid door Outsale. In totaal meer dan 100 euro lichter en een bult gezeik en 2 kapotte hengels. Mensen nog meer ervaringen met deze smerige afzetter? Of andere bijzonder slechte winkels? Ben erg benieuwd hoe vaak zoiets al dan niet voorkomt. Geloof dat deze prutser ook elke keer in utrecht op een of andere beurs staat. Brand los!
de site is http://www.outsale.nl btw
Gewoon doen..........8)
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

18-03-2007 14:42

Vertel, luid en duidelijk met naam en toenaam.
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

18-03-2007 14:45

In welk opzicht heeft Outsale je genaaid? Hoe zijn de hengels kapotgegaan? Ik kan me voorstellen dat bepaalde zaken(ze kwamen tussen de deur, er stond een olifant op etc.)niet onder de garantievoorwaarden vallen.
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-03-2007 15:01

mits de moderaters akkoord gaan met dit topic, zet ik er ook 1 bij.

Ed`s hengelsport in dordrecht ronduit een oplichter.

In januari hebben we 400 euro aanbetaald voor goederen die besteld moesten worden.

5 weken geleden kreeg ik een telefoontje dat het niet ging lukken en dat alles afgeblazen zou worden, het geld zou gelijk teruggestort worden.

je raad het al nog geen geld gezien ondanks veel beloftes.
als deze week het geld nog niet ontvangen is gaan we de formele kant
opzoeken.
we zullen dan ook contact opnemen met een deurwaarder.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

18-03-2007 15:05

Je koopt een karperhengel volkurk via marktplaats, de spat uit elkaar bij het afstellen van de slip. Na overleg krijg ik geen garantie van outsale waar de hengel vandaan komt, nog binnen de garantie volgens de verkoper. Geen probleem, heb hem tenslotte niet direct bij hem gekocht wie weet wat er mee gebeurt is. Dan maar een nieuwe bestellen.
Je bestelt een karperhengel volkurk. Bij aankomst van de hengel staat er met koeienletters spinningrod op. Vertrouwen daalt. Tuig de hengel op met een pennetje, haak de haak aan de linkerkant van het eerste oog op het tweede deel, zet de slip open, zie dat de lijn rechts het topoog verlaat, maak de haak los en draai de lijn van rechts naar links zodat het het topoog verlaat aan de zelfde kant als waar ik de haak bevestig, knapt het topdeel bij het 2e oog van boven. Ik weer contact opnemen, ik zou de hengels mishandeld hebben. Het woord spinningrod, terwijl er op de site karperhengel staat, verklaart hij als de naam van het merk, terwijl het merk JB Sportfishing is. Na veelvuldig contact via email en sms en bellen wordt overeengekomen dat als ik hem terug stuur ik mijn geld terug krijg zonder de verzendkosten. Dus ik ben de eerste verzendkosten kwijt plus nog een kleine 15 euro om hem weer terug te sturen. Vervolgens gebeurt er niets. Ik bellen, vragen of de hengel er al is, UPS is normaal wel snel. Ja hij was er maar hij ging niet betalen want hij kon aan de breuk zien dat ik er iets anders mee had gedaan. Wat precies heb ik niet los kunnen peuteren. Aan het einde van het liedje ben ik zon 120 euro lichter en heb nog 1 kapotte hengel. De winkel, als je het zo mag noemen, ik noem het eerder beunhazerij en oplichterij, is van ene michel.

zo met naam en toenaam.

gegroet
Gewoon doen..........8)
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

18-03-2007 15:08

bertho keur schreef:mits de moderaters akkoord gaan met dit topic, zet ik er ook 1 bij.

Ed`s hengelsport in dordrecht ronduit een oplichter.

In januari hebben we 400 euro aanbetaald voor goederen die besteld moesten worden.

5 weken geleden kreeg ik een telefoontje dat het niet ging lukken en dat alles afgeblazen zou worden, het geld zou gelijk teruggestort worden.

je raad het al nog geen geld gezien ondanks veel beloftes.
als deze week het geld nog niet ontvangen is gaan we de formele kant
opzoeken.
we zullen dan ook contact opnemen met een deurwaarder.


Denk dat ze dit wel toelaten, zou een van de meest nuttige en productieve topics kunnen worden. Weet je in elk geval waar je niet moet zoeken als je een beetje waar wilt voor je geld.
Gewoon doen..........8)
Mark kuiken
Berichten: 133
Lid geworden op: 06-08-2006 13:52
Locatie: alkmaar
Contacteer:

18-03-2007 15:11

mooi zaak is dat, maar als ik ook al op die site kijk lijkt het me ook niet echt kwaliteit ofzo. een molentje voor 15 euro en een hengeltje voor 10 euro. Staat ook nergens een merk bij ofzo. hij verkoopt gewoon eerste klas rommel heb ik het idee. en tja, rommel gaat snel stuk.

en ik vind dit topic eigenlijk wel een goed idee, weet je precies wat je van een winkel kan verwachten.

er zijn echter ook hele goede webwinkels!!

grtz mark
Laatst gewijzigd door Mark kuiken op 18-03-2007 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

18-03-2007 15:14

Het ziet er cheap uit, het is cheap en zal het ook altijd blijven denk ik. maargoed wilde alleen simpele karperhengel voor met de pen, geen armalites. en voor 50 euro (100 gulden!!!) moet je toch makkelijk een karpertje kunnen vangen met de pen.
Gewoon doen..........8)
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-03-2007 15:14

jammer dat het soms zo moet gaan :cry:
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Mark kuiken
Berichten: 133
Lid geworden op: 06-08-2006 13:52
Locatie: alkmaar
Contacteer:

18-03-2007 15:19

Ja, dan is het jammer dat het zo gaat. Gewoon iemand die snel geld wil verdienen. en dan ook nog de titel op je site plaatsen: Waar service en kwaliteit voorop staat.
typisch een mooi verkoop woordje.

ik zelf koop ook veel via internet maar heb dit gelukkig nog nooit meegemaakt.heb mee gemaakt dat de verkeerde kleur dynamic boiliestops werden toegestuurd. na een belletje werd de goeie kleur alsnog toegestuurd zonder kosten en de andere mocht ik houden.

dat is service, zo koop je in de toekomst ook nog wat bij hem.

grtz mark
michael aan't goor
Berichten: 56
Lid geworden op: 25-08-2005 22:54
Locatie: lelystad

18-03-2007 15:26

ik heb half januarie een bestelleing gedaan bij carpstore
ik had 20 kg mix besteld en 4 potten poedercoateing blauw en 4 potten bruin .
nu krijg ik de bestelling binnen en wat denk je 20 kg mix zat er in maar de poedercoating 2 potten groen en 1 pot bruin
wat heb ik aan groen als ik buin en blauw besteld
helemaal niks


wat ik niet snap is waarom sturen ze niet gewoon een mail dat ze het niet spullen kunnen krijgen of hebben

michael
Laatst gewijzigd door michael aan't goor op 20-03-2007 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark kuiken
Berichten: 133
Lid geworden op: 06-08-2006 13:52
Locatie: alkmaar
Contacteer:

18-03-2007 15:37

raar, bestel zelf ook regelmatig bij carpstore, maar als ze iets niet op voorraad hebben krijg ik altijd een mailtje.

maar ja, fouten gebeuren nu eenmaal.

grtz mark
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-03-2007 15:40

Zolang het bij consumentenervaringen blijft zie ik geen probleem.

We ondersteunen geen haatcampagnes, oncontroleerbare beschuldigingen of oproepen tot een boycot.

Dus houdt het gewoon netjes.

Groet, Kees
marco spierings
Berichten: 18
Lid geworden op: 22-09-2005 13:15
Locatie: den bosch

18-03-2007 16:24

helemaal mee eens kees
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

18-03-2007 16:35

Maar op de vraag of Waterlandbaits in andere handen overging kwam er direct een slotje op?

Soms snap ik niks van de regels....
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

18-03-2007 16:46

Word waterland overgenomen dan?

Dus mitsz kapt ermee?
piron stoop
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-07-2006 12:21
Locatie: Nijmegen

18-03-2007 17:09

Hengelsport nijmegen

Kocht er vorig jaar april 2 karperhengels 1 week later wil ik ze natuurlijk uitprobern. Ik kom aan bij het water tuig de hengels op en de eerste gooie ik in, en er was nog niks aan de hand. Toen ik de tweede hengel in wilde gooien werd de zwiep gevolgd door een harde knal en kraak en lag de hengel compleet uit elkaar. Hij was 5 centimeter onder het startoog gebroken en tussen de molenhouder en de breuk, was de hengel helemaal versplinterd :-? zelfs tussen de stootdop en de molenhouder was er een stukje versplintert. Ik was hier dus helemaal niet blij mee en ging die zelfde middag nog terug naar de winkel. In de winkel geloofde ze er niks van en hij kon volgens hun niet tijdens het werpen gebroken zijn.
Uiteindelijk zouden ze met de verdeler van het betreffende merk gaan praten en dan zouden ze er wel uitkomen. Na 4 maanden smoesjes aanhoren... er was weer iemand ziek of ze hadden het te druk en nog vele anderen ben ik nog een keer terug gegaan. Nu bleek het dat de hengel niet meer gemaakt werd dus ik kreeg geen nieuwe. Uiteindelijk kreeg ik dus mijn geld terug in de vorm van een tegoedbon!!! :evil: en dat na vier maanden!! :evil:

Voor de rest is het wel een redelijke winkel voor klein materiaal ofzo maar als je met iets terug.....
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

18-03-2007 17:09

Rob de Boer schreef:Maar op de vraag of Waterlandbaits in andere handen overging kwam er direct een slotje op?

Soms snap ik niks van de regels....


Helemaal mee eens Rob, heel scherp opgemerkt.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

18-03-2007 17:12

bertho keur schreef:In januari hebben we 400 euro aanbetaald voor goederen die besteld moesten worden.


Waarom moest je 400 euri vooruit betalen?

Is dat normaal?
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

18-03-2007 17:15

Lukas Linde schreef:
bertho keur schreef:In januari hebben we 400 euro aanbetaald voor goederen die besteld moesten worden.


Waarom moest je 400 euri vooruit betalen?

Is dat normaal?


Zal waarschijnlijk een product zijn geweest die de winkelier niet standaard in zijn assortiment heeft en zo dus speciaal moet bestellen.
Zonder aanbetaling is de kans een stuk groter dat de klant zich bedenkt en het spul bij de winkelier laat die het vervolgens misschien niet meer kan verkopen of in ieder geval een stuk moeilijker!
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

18-03-2007 17:16

Mark kuiken schreef:raar, bestel zelf ook regelmatig bij carpstore, maar als ze iets niet op voorraad hebben krijg ik altijd een mailtje.

maar ja, fouten gebeuren nu eenmaal.

grtz mark


Ik kan ook alleen maar vol lof spreken over Carpstore.

Een bekende winkelier uit Eindhoven was in November
vorig jaar "te lui" om voor mij een rugzak te bestellen
die ik op de Chub site had gezien. Reden hiervoor was dat
dit hiervoor het seizoen niet was en dat ik hier dan maar
weer in het voorjaar voor terug moest komen. Carpstore
een mailtje gestuurd -gezien zij ook Chub artikelen verkopen-
niet deze rugzakken, maar wel tenten en pouches/ foudralen.
Na wat mailtjes op en neer voor een goede prijs aan de
gewenste rugzak gekomen die ik na een week of 3 keurig
kreeg thuisbezorgt. Niet het model dat ik exact bedoelde,
maar dit kwam door een modelwijziging van Chub zelf.
Toch wel heel blij hiermee, want het vernieuwde model is
nog stukken praktischer dan waar ik eigenlijk mijn zinnen
op had gezet.

Complimenten
"Dode brasem vangen, da's pas erg!"
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

18-03-2007 17:18

Bij sommige winkels is het normaal om een X bedrag aan te betalen, wij doen dit zelf ook wanneer we speciaal iets voor iemand bestellen.
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-03-2007 17:32

Weet niet waarover je het precies hebt Rob. Maar rond Mitsz zijn wel meer topics verschenen die niet echt netjes waren en dan moet je een enkel topic toch in dat bredere kader plaatsen. Nogmaals we werken niet mee aan een boycot en bediscussiëren ook niet de acties van moderatoren hier.

Groet, Kees
bertho keur
Berichten: 423
Lid geworden op: 31-08-2006 21:18

18-03-2007 17:45

was idd iets speciaals
nou ja speciaals, iets wat veel geld koste in ieder geval
mijn vismaat en ik hebben toen ieder 200 euro aanbetaald.

we krijgen het geld uiteindelijk toch wel terug, maar dat eeuwige gezeik er om heen:

`ja we hadden deze week een actie dus ik had geen tijd`

is godverdomme 2 minuten werk.`
of deze doet het ook altijd leuk bij die lui:

`nee sorry Ed is een weekje op vakantie`

ja van ons geld zeker.

maar goed deze week aangetekende brief de deur uit met betalingstermijn.
daarna de deurwaarder.
Better to rule in hell, then serve in heaven.
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

18-03-2007 17:50

Kees Ouwehand schreef:Nogmaals we werken niet mee aan een boycot en bediscussiëren ook niet de acties van moderatoren hier.


Nee, want die zijn god.........