Vlemmix?


Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

29-01-2003 21:25

Robbert,

volgens mij heb je dat bij bijna elke karperfoudraal. Tenminste bij die wat ik heb gehad.

MVG
Piotr
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

29-01-2003 21:27

Mijn maat had er een, van de BHC, en die blijft wel recht. Toen we ze naast elkaar zette, zag ik het verschil. Lopen met m'n foudraal gaan niet echt lekker.

mvg
Robbert
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-01-2003 10:27

Vlemmix doet eigenlijk niets anders dan waar half Nederland om schreeuwt,goedkoop materiaal leveren,keerzijde van goedkoop materiaal is de kwaliteit(je koopt geen mercedes voor de prijs van een lelijke eend).
Als we niet hetgeen doen waar Nederland bekent om is(ons ben zuunig)en een keer de kwaliteit voorop stellen zul je merken dat op de langere termijn je goedkoper uitbent.
Ik heb zelf altijd gekeken naar de kwaliteit prijs kwam op de 2e plaats,was het me te duur dan spaarde ik wat langer.
Prijzen vergelijken van gerenomeerde merken bij verschillende winkeliers is punt twee,maar zoals Tim al aangaf is ook hier vaak een reden waarom de 1 goedkoper is als de ander(service).
Bedenk dus voor je iets koopt want net als met de gulden kun je je euro ook maar 1 keer uitgeven.
Geef dus Vlemmix niet overal de schuld van als wij zijn huismerk links laten liggen zorgt hij heus wel voor beter materiaal,hij wil tenslotte verkopen en zal dus dat gene brengen waar vraag naar is.
Er is al zoveel rommel te koop maar hele volks stammen trappen er nog steeds in om maar 1 euro'tje te besparen

The Butcher.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-01-2003 10:48

Tot afgelopen voorjaar sliep ik nog tijdenshet nachten op een luchtbedje, of op mijn stoeltje met de rugleuning achterover geklapt. Ik viste toen dusdanig vaak 's nachts, dat ik besloot omtoch maar een stretcher te kopen. Toenheb ik maar ff de X2 6 poot gekocht, gewoon om niet meer op de grond te slapen. Mijn ervaring???

Naadje!

Het elastiek rekt zeer snel uit, na nog niet 1 jaar ligt hij al compleet door. Ook is hij niet helemaal rech te maken. Het hoofdeinde blijft altijd wat omhoog staan, zodat je in je slaap steeds verder naar beneden glijdt. 't slaapt iets beter als op de grond, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Hij komt bij Raven weg, maar datverandert niks aan de kwaliteit van het merk.

De cypro replica onthaakmat heb ik ook. Bij nader inzien bleek er toch vrijweinig piepschuim in te zitten. Ik heb nog een mat met een dikte van 2 cm, als ik die eronder leg is het wel een supercombinatie, maarja...

Trouwens, toen ik net begon, heb ik 3 piepers voor fl 100,- gekocht bij vlemmix.
Snel bezorgd, en heb er jaren plezier van gehad... T kan dus wel :razz:

Groetjes, Sjoerd
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

30-01-2003 11:03

ik heb een jaar of 3 geleden bij Vlemmix een rodpod, piepers en een stretcher gekocht. De piepers heb ik vervangen omdat ze niet genoeg herrie maakten s'nachts. De rodpod heb ik afgelopen najaar moeten lassen omdat sommige stukken los zaten. De rodpod doet nog best goed zijn werk. De strecher is ook nog in goede staat, hij ligt nog steeds niet door en de elastieken zijn ook nog niet uitgerekt. Ik moet er wel één vervangen omdat die half in tweeën ligt (hij was tussen een poot klem komen te zitten toen ik er op ging slapen). Er zijn natuurlijk betere spullen te krijgen maar voor een wat kleiner budget voldoen de spullen van Vlemmix en Raven goed.

mvg Rob
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

30-01-2003 13:56

Tja, ik kom niet meer op de koffie met die rommel! Ik koop er niets meer! Enne sjoerd, je rodpot heeft het nog lang uitgehouden!! DIk en mijn maat kochten die opdezelfde dag. Mijn maat moest hem na een jaar laten lassen en ik..... na TWEE DAGEN!!!

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-01-2003 19:36

Volgens mij bedoel je Rob, ik heb het over geen rodpod gehad.

Ik trouwens wel een 'echte' agilia gehad. Die deed het vrij goed. Maar na jaren lang gebruik en nadat ik 3 keer bij een run uitgleed en languit op mijn rodpod terecht kwam kwam er toch wat speling in :razz: Maar dat viel reuze mee, vergelijk het een beetje met RVS, dat als je het niet heeeeel strak hebt aangerdaaid vanzelf weer los gaat...

Met rotsvaste groet, Sjoerd
michel van neerven
Berichten: 65
Lid geworden op: 02-12-2002 01:00
Locatie: mierlo

31-01-2003 12:13

Pas nog slechte en goede ervaringen gehad met vlemmix. Eerst had ik een daiwa hengeltje gekocht die volgens hun site in de aanbieding was. Kreeg vervolgens een telefoontje dat die niet meer leverbaar waren (staat overigens nog steeds op de site!) Die verkoper adviseerde me toen om de slimlines te pakken. Ik ging akkoord. Krijg ik na een paar dagen weer een telefoontje dat die ook niet leverbaar waren!!!! Adviseerde ze vervolgense de excellence hanbuild. Die kwamen uiteindelijk wel en ben er verder ook hardstikke tevreden over. Maar wat een lijdensweg voor dat ik die stokken eindelijk thuis had.

Met nog steeds verontwaardigde groet,

Michel
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

31-01-2003 13:02

Heb ook een ervaring met Vlemmix,
ben er een keer helemaal naar toe gereden om een Shelter te halen voor Fl 99.00. Daar aangekomen hadden ze er nog een die ook nog duurder was.( Net veranderd zeiden ze ).
1 jaar later adverteerde ze nog steeds voor dezelfde Fl 99.00 !. Verder hadden ze bijna niets op voorraad, van alle visserrijen een klein beetje.

Ik ga dus niet meer terug.

Shelter pas 1 x gebruikt, weet de kwaliteit nog niet maar ziet er stevig uit.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

31-01-2003 22:34

Heren,

Ook ik heb diverse artikelen gekocht bij vlemmix/raven waaronder een kruiwagen, ovalplu, foudraal met losse hengelhoezen, bedchair en nog andere. Kwaliteit is belangrijk maar de prijs is voor sommigen nog belangrijker. Vissen komt bij mij op de tweede plaats het is een hobby voor mij en ik ben geen fanatieke visser dus met de kwaliteit van vlemmix/raven kan ik best mee doen. tevens het geld wat ik 'bespaar'op dure stoelen plu's e.d. kan ik nu besteden aan andere materiaal zoals voer en ander kleinnood. Tuurlijk diegene die elk weekend aan het water liggen/zitten willen comfort en comfort kost wat meer met een eend kom ik ook in amsterdam maar met een mercedes rij ik comfortabeler naar amsterdam. Overigens heb ik een keer een probleempje gehad toen ik mijn plu bestelde bij vlemmix. deze werd geleverd via raven maar helaas de stop zat er niet bij dus kon de plu onverwacht in elkaar klappen. plu besteld via internet op maandag, binnen op donderdag, donderdag gebeld over de stop en op vrijdag was de stop franco thuis nagestuurd. Ik geloof dat er veel mensen problemen hebben vlemmix/raven alleen als deze zaken echt rotzooi zouden verkopen waarom houden ze het dan zolang vol. Ik ben van mening, mensen kijk naar je budget en dan wat wil ik ermee doen.

Groeten Bert

:roll:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bert Kruit op 2003-01-31 22:36 ]</font>
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

31-01-2003 23:00

Beste Bert,
Ik kraak Vlemix niet af,als je dat denkt moet je mijn stukje nog eens lezen.
Wat betreft de uitgave die je wil doen voor je materiaal is natuurlijk iedereen zijn eigen keuze.
Misschien dat ik niet helemaal duidelijk ben geweest,daarom nog een poging.
Als je opzoek bent naar spullen die ook intensief gebruikt gaan worden kies dan voor kwaliteit(is op den duur ook goedkoper omdat het langer meegaat)ben je zoals jezelf aangaf wat minder fanatiek dan ga je voor de prijs en neem je de mindere kwaliteit op de koop toe.
Dat van die mercedes en eend moet je nog eens lezen,misschien dat het kwartje dan valt het is anders bedoelt dan dat jij het opvat(denk ik tenminste).
Waarom Vlemmix het zolang volhoud? ik heb het al eens eerder gezegt omdat hij levert waar vraag naar is,er zijn veel minder fanatieke karpervissers (gelukkig)die de prijs belangrijker vinden dan de kwaliteit.
Ik vind wel koop je zulke spullen voor een prikje zeur dan niet achteraf dat de kwaliteit slecht was.
Service is een ander punt en als ik het zo bekijk en hoor van verschillende mensen kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat er zeer tegenstrijdige berichten over Vlemmix zijn.
Daar oordeel ik dan ook niet over.

Met niet mercedes rijdende groeten

The Butcher.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

01-02-2003 08:15

Beste Wil,

Ik geloof niet dat ik jou persoonlijk benaderd heb omtrend vlemmix. Ik heb gewoon mijn mening over vlemmix/raven gegeven. Verder ben ik het met je eens wanneer je fanatiek vist heb je gewoon goed materiaal nodig maar dat heb ik ook geschreven. En omdat ik dus geen "fanatieke visser" ben (wat niet is kan nog komen) kan ik het met een oval van het huismerk van raven (X2) het prima doen in plaats van een oval van Fox. En sinds vlemmix via raven levert ben ik eerder geneigd om zelf naar raven te rijden en het spul te bekijken. Dus Wil geen paniek, niets in mijn verhaal was persoonlijk bedoelt naar jou toe maar in het algemeen en dat ik wel goeie ervaringen heb/had met vlemmix.

Groeten Bert
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

01-02-2003 08:25

Bert ik voelde mij ook niet aangevallen hoor,het was meer een gevoel dat ik het niet goed gezegt had,iets neerschrijven zoals je het bedoelt is vaker moeilijker dan het lijkt.
Dus geen verwijt naar jou toe maar meer een "verdedeging" van wat ik zij.
Ik ben zelf helemaal niet merk gebonden en pak net zo makkelijk een huismerk als een bekent merk,als de kwaliteit maar deugd.
En over vlemmix heb ik zelf ook geen slechte ervaringen tot nu toe,koop er wel weinig dat wel,het was meer in de trant van de kwaliteit wat mensen kopen,weinig willen betalen en goede spullen gaan vaak niet samen een uitzondering daar gelaten natuurlijk.
Als je tevreden bent met Vlemmix moet je er blijven komen,en als de spullen voor jouw wel functioneren waarom dan meer betalen?

Strakke lijnen

The Butcher.
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

01-02-2003 19:32

Wil, no hard feelings... Ik sluit me volledig bij jou aan. Hebben we elkaar misschien verkeerd begrepen.

Tight lines

Bert :wink: