Pappegaaiebekjes...


Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

20-02-2007 10:43

Marcel

De wonden worden veroorzaakt door een karperhaak.
Niet door mossels, kreeften o.i.d.
Ook wanneer mijn wonderschone overbuurvrouw haar hondje in het water laat zwemmen, veroorzaakt dit geen gehavende karperbekken.

Dat er mensen op karper vissen die het beestje leed toebrengen, maakt ons allemaal betrokken bij dit probleem.
Iedereen die een beetje bekend is met 'onze' karper-cultuur weet dat dit onacceptabel is.
Toch bestaan er nog steeds overbezette wateren waar tientallen karpervissers zich 'vermaken' met 'dilemma'-karpers.

met hengelende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
marcel bijl
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-05-2005 22:14

20-02-2007 14:38

Hans-Peter van Ee schreef:Marcel

De wonden worden veroorzaakt door een karperhaak.
Niet door mossels, kreeften o.i.d.


met hengelende groet

HPE



dat bedoel ik ook het komt door een haak maar dat val ook vaak te beperken
echter er zijn mensen die denken dat die vis binnen 10 seconden op de mat moet liggen
dus dan maar een 3,5 ponds hengel het liefst 50 honderste gevlochten erop slip is gelul gewoon trekken

er zijn ook mensen die denken met een onthaaktang de haak eruit moet trekken met lip en al met alle gevolgen van dien
wil je echt een onzichtbare onderlijn maak hem eens van pva
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

21-02-2007 09:34

Marcel

Een karper haken, is vandaag de dag niet echt moeilijk.
Ik kan de al eerder genoemde overbuurvrouw achter mijn hengels laten plaatsnemen.
De karper haken gaat haar lukken, maar het drillen en onthaken zal een geheel ander verhaal zijn.
Ik denk dat er dan serieus brokken gemaakt worden.

Het punt is echter, wie is er schuldig ?
Men kan niemand verbieden te gaan karpervissen.
Een goede voorlichting kan absoluut geen kwaad.
En langs de waterkant weet de ervaren karpervissen vast wel wat hem te doen staat...

met zeelt-vangende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

21-02-2007 19:27

Thomas zit is niet zo te ouwehoeren man, Martijn kan toch ook niet alles begrijpen van wat je zegt, of kwam et door je spelfouten dat et moeilijk leesbaar was? Maja doet er niet toe, doe even normaal aub en ga geen onwaarheden verkondigen hier op het board van je 14 jaar ervaring terwijl je 16 ben. Ik kon op me 2e net lopen en praten vanaf me 3e. Maarja laten we het even centraal houden. Succes verder.
Gebruikersavatar
Joris Janssen
Berichten: 183
Lid geworden op: 03-12-2006 20:18
Locatie: America,Limburg
Contacteer:

21-02-2007 22:12

ik heb gelukkig op mijn thuiswater geen papagaaien bekken laatst had iemand een karper gevangen die was nog maar 1 of 2 keer gevangen, zijn allemaal van die Kleine dikke met mooie lippe ;)Rijmt ook nog of nie ? :lol: :lol: 8) :roll:
''Dat heel Holland Limburgs lult''
martijn zeij
Berichten: 566
Lid geworden op: 24-02-2007 17:05

26-02-2007 17:40

mijn eerste karpers hadden gelukkig geen papagaaienbekken! Het verbaasd mij toch wel want de krabbeplas is toch wel overbevist met haar "stekkenclaimers" en gestolen karpers. Gister gevist in de poldervaart, daar had ik dan wel weer een mooie spiegels van 24 pond en ja hoor toch een papagaaienbek :cry: