Voerboot


Plaats reactie
marco kuypers
Berichten: 69
Lid geworden op: 07-12-2005 16:52

20-12-2006 18:58

Hallo mensen

Ik heb een vraagje. Nu bijna het jaar er weer op zit krijg ik een 13de maand uit betaald en dat geeft mij de gelegenheid om een voerboot aan te schaffen. Nu zit ik te denken over welke ik zal aanschaffen en waar ik hem zal aanschaffen i.v.m garantievoorwaarden. In belgie zijn ze allemaal een stuk goedkoper maar of ik hem daar zal bestellen. Nu is mijn vraag wie er ervaring heeft en daarbij de positieve en slechte kanten en waar de aanschaf.

Bedankt,

Marco
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

20-12-2006 20:54

Heb zelf 2 voerboten gehad.
Boten met een schroef aangedreven , moet je altijd rekening houden met waterplanten die net onder het wateroppervlak drijven .
want dan gaat de schroef vol zitten en dan kun je hem haale (zwemmen !)
Oke met vr gr Harry :lol:

ik roei liever zelf! :lol:
Gebruikersavatar
Bjorn vander Linden
Berichten: 125
Lid geworden op: 27-03-2006 23:44
Locatie: Mechelen (nl)

21-12-2006 15:33

http://www.carphunter1.de
Als je intersse hebt laat het me dan even weten dan kan ik je in contact brengen met Herman Kelderman, hij verdeeld deze boten in nederland.

Mvrgr, Bjorn
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

21-12-2006 15:54

Bjorn vander Linden schreef:http://www.carphunter1.de
Als je intersse hebt laat het me dan even weten dan kan ik je in contact brengen met Herman Kelderman, hij verdeeld deze boten in nederland.

Mvrgr, Bjorn


Dan zal ik eerder voor de carpgo gaan.
Ik heb de boten met elkaar vergeleken en vooral de carpgo heeft een veel betere ligging in het water.
De carphunter heeft een behoorlijk vlak onderstel.

De carpgo ga ik zelf ook bestellen.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

21-12-2006 17:25

Ik ben al een hele tijd tevreden gebruiker van de "Big Dropper" deze wordt verdeeld in België zie website : http://www.bigdropper.be

Met vriendelijke groeten,
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Jan Peter Teerling

21-12-2006 19:15

De vraag is op wat voor soort wateren wil je je bootje inzetten,groot open water of kleine plasjes en meertjes etc.Vis je met gevlochten lijnen(die kunnen blijven drijven) of nylon..Oftewel zoek een bootje die bij je specifieke eisen past.Ben zelf geen fan van schroef aangedreven bootjes,ivm vast zitten in plantenresten/wier,of bij het uitvaren onder de bosjes en terug over je eigen lijnen varen en je hele schroefje vol met nylon of dynema.Heb zelf een Microcat van Angling technics bevalt zeer goed en lost zn voer onderwater in plaats dat hij het er op gooit.Enige nadeel als er wat mee mis is moet hij opgestuurt worden naar Engeland.
Vind hem alleen te groot om voor korte mobiele sessie's mee te nemen.
Voor de rest een super stabiele boot die ik zelfs met ruw weer op groot Italiaans water inzet.Je kan ook nog even kijken bij alles over boten en bootvisserij van dit forum.Shop ze.
Groeten,
Jan Peter
marco kuypers
Berichten: 69
Lid geworden op: 07-12-2005 16:52

21-12-2006 19:16

waar kan ik de carpgo vinden op internet en bedankt voor de rest van de reacties iemand nog iets over de baitboor te vertellen of de carpcatcher.

gr. marco
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

21-12-2006 19:36

Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

21-12-2006 20:02

De boten die werken zonder schroef moet je ook wel oppassen als je over wier vaart.
Een maat van mij die heeft de zelfde boot en zat ook wel vast.

Maar inderdaad heb je wel veel minder snel last van.

Als optie kun je eventueel messingbladen kopen en die laten slijpen.


Groeten Joris
Jan Peter Teerling

21-12-2006 20:04

joris Leferink schreef:De boten die werken zonder schroef moet je ook wel oppassen als je over wier vaart.
Een maat van mij die heeft de zelfde boot en zat ook wel vast.

Maar inderdaad heb je wel veel minder snel last van.

Als optie kun je eventueel messingbladen kopen en die laten slijpen.


Groeten Joris


Geen problemen mee,dicht eendenkroos etc.Zelfs rietkraagje is geen probleem.
Gebruikersavatar
Harm Bakuwel
Berichten: 135
Lid geworden op: 13-10-2006 13:49
Locatie: Maarssen

21-12-2006 21:31

Je moet ook wel een beetje rekening houden met waar je mee bezig bent.
Je gaat ook niet met een personenauto tot aan je assen in de bagger staan, en een crossmotor rijdt belabbert over de snelweg :roll:

Als je met een schroef een wierbed invaart kun je waarschijnlijk zwemmen (een werphengel met tennisbal werkt ook erg goed! Over het bootje heengooien en voorzichtig lostrekken), in en over wier liever een jet.
Met een jet zou ik niet graag het kroos ingaan, daar weer liever een (scherpe!) schroef.

Eerst eens goed formuleren waarvoor je de boot wilt gebruiken (uitvaren van 1 of meerdere hengels, voeren op 1 of meer plekken, dieptemeter of niet, als je wilt voeren, hoeveel? 500 gram of 3 kilo in een keer, verlichting, spot, wil je veel of weinig zooi meenemen, is het erg als je de boot niet met windkracht 8 kunt gebruiken, hoe snel en goed moet de service zijn, wel of geen gouden randjes???
Dan kun je gaan kijken of er iets te krijgen is wat aan jouw eisen voldoet.

Ik ben zelf ook bezig met een voerboot, maar heb binnen de markt dus niet kunnen vinden wat ik wil. Bovendien ben ik modelbouwer en ben ik dus inmiddels bijna klaar met mijn 2de prototype. :lol:
De eerste was heel klein en compact ivm instant vissen en dus weinig meesjouwen (dieptemeter, 2 haken individueel uitvaren met een beetje bijvoer en 1 bak voor ongeveer 500 gram voer), maar door de geringe afmetingen en de enkele romp met grotere golven niet echt handig. Bovendien wil ik toch 2 voerbakken (die uiteraard niet mogen plonsen!)
De 2de is hoop ik over een dag of 5 klaar.

Als ik tevreden ben hoor je de eindconclusie zeker van me.
Tot nu toe ben ik in ieder geval erg tevreden over de dieptemeter in combinatie met de "hookrelease".
marco kuypers
Berichten: 69
Lid geworden op: 07-12-2005 16:52

21-12-2006 22:49

kijk dit begint ergens op te lijken.
Ik merk wel dat mijn keuze moet gaan vallen om een voerboot waarbij de schroef is ingebouwd (jetstream). Ik wil mijn voerboot gaan gebruikien op meren van groot tot klein. Ik vis zelf met nylon lijn. Heb delkims en met gevlochten lijn op delkims vissen lijkt me het niet worden. Het aantal voer wat die mee moet nemen hoeft niet percee heel veel te zijn en 2 of 1 voerbak hecht ik ook geen waarde aan.

Gr. marco
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

21-12-2006 22:52

Op marktplaats staat trouwens nog zo'n boot 2de hands te koop voor 800 pleuro's.

Neem trouwens die andere boot van het zelfde merk (Angling technics_) nooit, deze accu zit vast in de boot gesealt kun je dus nooit wissellen.
De 2de boot van de site is dat.


Groeten Joris
bas van het hul
Berichten: 171
Lid geworden op: 07-09-2005 21:57

22-12-2006 09:16

Ik ben nu zelf in het bezit van de Powercatcher van LG Bosveld uit Arnhem.

Dit is werkelijk een perfecte boot. Je hebt 2 x 50 mm 5 bladen schroeven waardoor je snel bent. De schroefen zijn afgedenkt zodat je bijna door alle omstandig heden door komt. Ook kan je de bood uitbreiden zodat je een extra voerbak krijgt. Dan kan je ongeveer 3 kilo voer meenemen.

Ik zou zeggen neem een kijkje op http://www.powercatcher.nl

En bel hem op voor alle info die je graag wilt hebben.
Gebruikersavatar
wim schotman
Berichten: 240
Lid geworden op: 09-02-2002 01:00
Locatie: Nijmegen

22-12-2006 09:56

Heb zelf van de week ook de carpgo besteld .
Ik laat wel weten wat mijn mening is over deze voerboot. Ik hoor tot nog toe enkel positieve berichten over deze zeker niet te dure voerboot,
Groeten Wim
marco kuypers
Berichten: 69
Lid geworden op: 07-12-2005 16:52

22-12-2006 10:18

Okeej okeej. Ik hoor graag jullie reacties op jullie aanschaf van de voerboten. De powercatcher ziet er zeker goed uit. Ik ga er informatie over opvragen.
Maar mensen hier in de omgeving hebben de mensen die een voerboot hebben een baitboot of de carpcatcher waarom hoor ik daar geen reacties over??

Gr. marco
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

22-12-2006 13:45

Voerboot met jetmotor moet je inderdaad ook in de gaten houden dat je niet over blad heen vaart.
Gaat het blad voor de aanzuiging zitten , kun je ook martelen .
Oke succes met de aankoop van een voerboot.
En nog iets , als je met nylon lijn vist , heb je op den duur last van kinken in de lijn .
Onzettend vervelend als je de lijn wil uitvaren met je voerbootje, want dan wil de lijn nog al gauw om de top van de hengel slaan.
En dan trek je de rig namelijk gauw uit de boot.
oke hoop je voldoende geinformeerd te hebben .
groeten en fijne feestdagen .
Beste!
marco kuypers
Berichten: 69
Lid geworden op: 07-12-2005 16:52

23-12-2006 19:18

Als je met je spoel open je lijn uit vaart gebeurt dat niet zo heel snel met een beetje degelijke lijn. Wel als je je lijn gaat uitvaren op de slip dan zul je wel kinken krijgen. Een vriend van mij heeft eenvoerboot en ik gebruikte hem ook af en toe wel is en nog nooit gehad dat me lijn er uit viel. Maar toch bedankt voor alle reacties gaat wel lukken zo. Alleen jammer dat ik geen reacties over de baitboot/baitsweeper heb gehoord.

Gr. marco
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

23-12-2006 19:24

marco kuypers schreef:Als je met je spoel open je lijn uit vaart gebeurt dat niet zo heel snel met een beetje degelijke lijn. Wel als je je lijn gaat uitvaren op de slip dan zul je wel kinken krijgen. Een vriend van mij heeft eenvoerboot en ik gebruikte hem ook af en toe wel is en nog nooit gehad dat me lijn er uit viel. Maar toch bedankt voor alle reacties gaat wel lukken zo. Alleen jammer dat ik geen reacties over de baitboot/baitsweeper heb gehoord.

Gr. marco



KASSSSSSSSSSSAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dat is het enigste wat ik er over weet.

Ook 2de hands nog veels te dier.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

23-12-2006 19:42

mij maat heeft ook een powercather met alle opties erop, dus ook met dieptemeter, alles werkt super en service is goed, ik ken ook nog 2 andere eigennaren van deze boot en zijn ook heel tervreden dus een superboot en je hebt nooit last van wierof wat dan ook wabt de schroefen zijn afgedekt en hij vaart heel snel
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

23-12-2006 21:17

Heb nu 7 jaar lang een baitsweeperII en nu voor het eerst een grote beurt
en reparatie aan de voerbak.Verders nooit wat aan gedaan kwa onderhoudt.Superbootje,ook met harde wind is redelijk uit te varen ook met 1 klep met voer zodat hij aan kant overheld.Weet niet of hij nog nieuw te verkrijgen is bij Qaurtel.De Baitboat is zijn opvolger geloof ik.Deze is een slag groter en ook stabieler.De volgende wordt een FISHFEEDER.Zeer grote en stabiele boot.Maar zolang deze het blijft doen hou ik deze in bezit want ik ben er zeer tevreden over.Groetjes Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Plaats reactie