boetes 3 hengels volgend jaar


Plaats reactie
tinus bos
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-12-2004 23:09
Locatie: Valthermond

09-11-2006 00:22

he hallo allemaal heb net even het visblad gelzen staan de boetes in voor volgend jaar als je met drie hengels gaat viisen de boete is 220 euro in als voor de tweede keer gepakt word nemen ze gelijk alles in beslag kijk de boetes kunnen ze wel duurder maken maar het probleem wit russen oplossen ho maar laten ze het zo maken als de duitsers of wit russen hun prufung kunnen laten zien dan kunnen ze pas een vispas krijgen ik moest ook tien lessen volgen om prufung te halen om te mogen karpervissen in duitsland kijk wij mogen niets hun mogen alles wij vissen met drie hengels in zetten alles terug hun vissen met 10 hengels en nemen alles mee wie brengt hier nu meer schade aan en zegt die meijco van velzen dat je de bekeurings van de wit russen op 1 hand kan tellen echt iemand achter het buro vandaan man ze hebben maar twee BOA,s alleen voor groningen en drenthe en de polite weet soms niet eens de regels waar gaat dat heen met onze visserij en alleen in nederland mag je niet met drie hengels vissen en de landen om ons heen wel hoe denken jullie hier over.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

09-11-2006 00:43

Ten eerste leest het niet echt vlot zonder punten of komma's
Ten tweede mag er gewoon niet worden gevist met 3 hengels. Als je dan een boete krijgt kun je wel moeilijk doen maar het mag nou eenmaal niet. Staat ook duidelijk in de vergunning.
HSV'en kunnen hier wel een ontheffing voor aanvragen dus kun je het bespreken.


Gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
beumer marc
Berichten: 71
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: limburg

09-11-2006 09:43

in belgie mag je ook maar met twee hengels vissen !!!

en als je met drie hengels mag vissen, dan zijn er weer die met vier hengels vissen.

wetten moeten er nou eenmaal zijn. :wink:
wie het kleine niet eert is het .....................
tinus bos
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-12-2004 23:09
Locatie: Valthermond

09-11-2006 09:45

Rick Van Derks schreef:Ten eerste leest het niet echt vlot zonder punten of komma's
Ten tweede mag er gewoon niet worden gevist met 3 hengels. Als je dan een boete krijgt kun je wel moeilijk doen maar het mag nou eenmaal niet. Staat ook duidelijk in de vergunning.
HSV'en kunnen hier wel een ontheffing voor aanvragen dus kun je het bespreken.


Gr.


he wie zegt dat ik er moeilijk over doe als een bekeuring krijg daar gaat het niet eens om goed lezen wil wel eens helpen
tinus bos
Berichten: 4
Lid geworden op: 29-12-2004 23:09
Locatie: Valthermond

09-11-2006 09:48

beumer marc schreef:in belgie mag je ook maar met twee hengels vissen !!!

en als je met drie hengels mag vissen, dan zijn er weer die met vier hengels vissen.

wetten moeten er nou eenmaal zijn. :wink:


kijk ik weet dat je niet met drie hengels mag vissen kijk maar dat kunnen ze wel aanpakken maar het probleem stroperij niet laten ze daar de bekeurings maar omhoog gooien
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

09-11-2006 10:20

luister gewoon,,regels zijn regels.
dan laat het ook.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 10:34

Tinus die € 220,00 kon in dit jaar ook al.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

09-11-2006 10:35

tinus bos schreef:he wie zegt dat ik er moeilijk over doe als een bekeuring krijg daar gaat het
niet eens om goed lezen wil wel eens helpen


Leestekens willen ook nog wel eens goed helpen bij het goed helpen lezen... :wink:

Nee grapje joh, volgende keer je verhaal nog ff n keertje overlezen voordat
je hem post. Dan ontstaan dit soort misverstandjes niet en blijft je topic
on-topic...

Grs seb
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

09-11-2006 12:03

Dit wordt wel erg duur 220,- worden er niet genoeg snelheidsboete's meer uitgedeelt :(. En de inname van de 3e hengel zie ik ook niet zitten :(. Jammer jammer...
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

09-11-2006 12:05

Stef Dijkstra schreef:Dit wordt wel erg duur 220,- worden er niet genoeg snelheidsboete's meer uitgedeelt :(. En de inname van de 3e hengel zie ik ook niet zitten :(. Jammer jammer...


Jawel vorige week zondag nog 1 van 53 euro :cry:
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

09-11-2006 12:11

gerrit schippers schreef:
Stef Dijkstra schreef:Dit wordt wel erg duur 220,- worden er niet genoeg snelheidsboete's meer uitgedeelt :(. En de inname van de 3e hengel zie ik ook niet zitten :(. Jammer jammer...


Jawel vorige week zondag nog 1 van 53 euro :cry:


53 maar?!! ben je er goed onderheen gkomen, dacht dat het nou op 110 euro stond:(
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

09-11-2006 12:13

klopt normaal is het 110 euro. 220 euro is wel belachelijk veel voor een 3de hengelte :roll:
~~Dreams can be true.~~
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

09-11-2006 12:53

Stef Dijkstra schreef:
gerrit schippers schreef:
Stef Dijkstra schreef:Dit wordt wel erg duur 220,- worden er niet genoeg snelheidsboete's meer uitgedeelt :(. En de inname van de 3e hengel zie ik ook niet zitten :(. Jammer jammer...


Jawel vorige week zondag nog 1 van 53 euro :cry:


53 maar?!! ben je er goed onderheen gkomen, dacht dat het nou op 110 euro stond:(


denk 53 euries voor ze snelheidsboete
Gebruikersavatar
Rob leuverink
Berichten: 44
Lid geworden op: 05-11-2006 20:18
Locatie: Haaksbergen

09-11-2006 12:56

Dit jaar heb ik €50,- moeten betalen voor geen vergunning. Dit is natuurlijk mijn eigen domme fout.
Ik heb dat boekje gelezen van die kerel en daar stond in:

3 of meer hengels €150,-
Ontbreken van een vergunning €50,- per vergunning.
Voor dat water moet je gewoon 3 papieren hebben 8) te veel gewoon !!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

09-11-2006 12:58

Michiel de Vries schreef:denk 53 euries voor ze snelheidsboete


met 17 jaar oud ;)

Ontopic:
van mij mogen de boetes flink omhoog hoor. Ik ben zelf nu bezig met de regelgeving van de visserijwet en me flink aan het inlezen op de nieuwe regeling.

Volgend jaar mag de HSV zelf bepalen met hoeveel hengels er gevist mag worden, zonder daarvoor ontheffing aan te vragen bij het Ministerie.

Echter, hier zal dan nog wel een aparte derde-hengel-vergunning voor uit moeten worden gegeven door de betreffende HSV.
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

09-11-2006 13:02

Goeie zaak als ze het dan ook nog eens gaan controleren, misschien leren een aantal hardnekkige personen het dan een keer af om standaard alle regels te negeren!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

09-11-2006 13:03

tinus bos schreef:
Rick Van Derks schreef:Ten eerste leest het niet echt vlot zonder punten of komma's
Ten tweede mag er gewoon niet worden gevist met 3 hengels. Als je dan een boete krijgt kun je wel moeilijk doen maar het mag nou eenmaal niet. Staat ook duidelijk in de vergunning.
HSV'en kunnen hier wel een ontheffing voor aanvragen dus kun je het bespreken.


Gr.


he wie zegt dat ik er moeilijk over doe als een bekeuring krijg daar gaat het niet eens om goed lezen wil wel eens helpen




Dat wordt bedoelt in het algemeen :wink:


Gr.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Mark van der Made
Berichten: 39
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

09-11-2006 13:25

mee eens dat er wetten zijn!

maar de verhouding boete tot daad is een beetje ver te zoeken!!

3e hengel 220 euro vind ik absurd!

kunnen ze betere zwaardere boetes geven voor gasten die alles lopen te verpesten!

m.vr.gr,

Mark
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

09-11-2006 13:30

tinus bos schreef: ik moest ook tien lessen volgen om prufung te halen om te mogen karpervissen in duitsland


Is dus onzin, als Nederlander of Belg of wat voor land dan ook ben je niet verplicht om een Prüfung te ondergaan mits je niet woonachtig bent in Duitsland of een bepaalde tijdsduur per jaar in Duitsland woont, een vergunning hebben in het land waar je woonachtig bent is voldoende om een Angelschein in Duitsland te krijgen.

Verder mogen van mij die boete's best omhoog, we hebben allemaal de mond vol dat het beter moet worden aan de waterkant, hoge boete's schrikken af en zullen daar zeker aan mee werken.
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

09-11-2006 13:45

tinus,

Punten en komma's gebruiken we in onze taal om MISVERSTANDEN te voorkomen;)! vaak zijn er op dit board namelijk misverstanden en als er iets niet leuk is aan een forum, dan zijn het wel misverstanden. Een discussie die uiteindelijk nergens meer over gaat, doordat bepaalde mensen een verkeerde interpretatie hadden van datgene dat geschreven staat.
Over het onderwerp zelf heb ik niet zoveel te melden.
De overheid vindt het nou eenmaal erger dat er iemand met een extra hengel vist, dan dat er gestroopt wordt...
220 pleuries is wel erg overdreven. Daar kun je prachtige hengels van kopen , dus een beetje zonden om dat aan een de overheid te geven...
Voorlopig maar doorvissen met 2 hengels;)

mvg rob
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

09-11-2006 14:16

Rob als je dat doet, met die 2 hengels vissen bedoel ik, dan is er toch niks aan het handje.
Kost niks en je houd je euro in je portemonee, jij beslist of het duur word ja of nee, niet de regering of de wet.
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

09-11-2006 14:33

Pfffff... wat een gezeur allemaal als iemand met 3 hengels vist. Vroeger, toen je poep nog met een lange oe schreef, viste iedereen (gehuld in camouflage kleding) met 3 stokken. Tegenwoordig is alles zo'n beetje not done. Richt je pijlen liever op mensen die er zootje van maken, mensen die met vis-onvriendelijke systemen vissen, mensen die met onbeschofte hoeveelheden voer in het water plempen etc etc ...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-11-2006 14:45

Peter,

Het is de wetgever die richt. BTW 3 hengels vissen mag gewoon. Moet je alleen even een ontheffing aanvragen en de juiste vergunning aanschaffen.

Ook typisch Nederlands. Ja maar dat dan?


MVG

Klaas
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

09-11-2006 14:47

Wil,

ik vis ook altijd met 2 hengels. dit jaar heb ik voor het eerst af en toe, als de situatie het toelaat, met een 3e hengel gevist. En ja, in sommige gevallen kan die ene hengel meer juist net het verschil maken tussen vangen en blanken.
Maar nu de overheid de 220,- euro boete insteld ben ik al snel van mening veranderd. Nu is het vissen met een 3e hengel ineens niet meer zo aantrekkelijk. Tijdens je sessie de hele tijd om je heen kijken of er geen agenten patrouilleren. Dan is het vissen met een 3e hengel het gewoon niet meer waard. Dus ja, het afschrik-effect van de overheid, d.m.v. een 220,- boete werkt.

Maar wat is het probleem nu van "met 3 hengels vissen"?
Waar basseert de overheid de norm dat 2 hengels per visser ''genoeg'' is?

Ik vindt het vele malen erger dat er gestroopt wordt. Maar is het niet hetzelfde als de gevangenisstraf voor bepaalde misdaden. Volgens mij, moet je meer jaren in de gevangenis zitten als je drugs gesmokkeld hebt dan dat je iemand vermoord hebt. Wat is nu erger? Zo zijn er gewoon een aantal wetten en regels in onze samenleving waar ik mijn vraagtekens bij zet. Nu dus ook bij de hoge boete voor het vissen met een 3e hengel.

mvg Rob
rob Aggenbach
Berichten: 74
Lid geworden op: 03-11-2005 20:30

09-11-2006 14:55

klaas,
zon vergunning kost ook weer 115,- euro en je moet in bezit zijn van een grote visakte. Deze vergunning geldt alleen maar voor een aantal wateren.


* Bij het sportvissen met drie hengels en u heeft een "derde-hengelvergunning".
De Grote Visakte is een publiekrechtelijk document. Een vorm van hengelvisserij waarbij de Grote Visakte verplicht is, is het vissen met drie hengels met een door de minister aangewezen aassoort (dus niet voor het vissen op roofvis).
Voordat de Grote Visakte wordt aangeschaft moet wel eerst duidelijk zijn dat er voor de wateren waarin u met drie hengels wilt vissen een zogenaamde derde hengelvergunning wordt uitgegeven. Niet alle hengelsportverenigingen geven een derde hengelvergunning uit. Een derde hengelvergunning moet altijd een goedkeuringsstempel van de Kamer voor de Binnenvisserij hebben. Zonder deze vergunning heeft het aanschaffen van een Grote Visakte geen zin.

Laat ik mijn vraag beter formuleren:

Waarom is het vissen met 3 hengels zou beperkt en zitten er zoveel regels en uitzonderingen aan vast?

mvg Rob
Plaats reactie