boetes 3 hengels volgend jaar


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 15:55

De overheid heeft bepaald dat zij het met ingang van 2007 niet meer uitmaakt met hoeveel hengels er gevist wordt.
bekeuringen van 53,00 euro voor geen vergunning klopt niet, bekeuringen van 150,00 euro voor een derde hengel klopt niet.
Het is NIET nieuw dat er 220,00 euro bekeuring KAN worden gegeven.
Het nieuwe feitenboekje is er nog niet.
Grote visakte bestaat volgend jaar niet meer, derde hengelvergunning gaat geen 115,00 euro kosten.

Vergeet het maar rustig dat je volgend jaar met een derde hengel kan vissen daar waar het nu niet toegestan is.
De vergunningen en de lijst met wateren zijn al gedrukt namelijk.
Alleen daar waar de derde hengel vergunning bestaat loopt het gewoon door.
Zonder duidelijkheid naar de controles van de politie BOA's enz. komt het er echt niet op korte termijn door.
Als iedereen nu de HSV gaat benaderen lijkt het in 2008 op zijn vroegst klaar te komen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

09-11-2006 15:57

Die discussie over een derde hengel zou er ook zijn als er bij wet werd vast gesteld dat we met 3 hengels zouden mogen vissen, zou dan alleen gaan over hengel nummer 4 of 5 of 6 enzovoorts.

Ik ben niet vroomser dan de paus en vis ook wel eens met 3 hengels, zeker op wateren waar de aanbeten zeer minimaal zijn er waar je 100 hectare voor je alleen hebt, ik zeur alleen niet als ik een boete krijg voor die derde hengel.
En daar zit een groot verschil, iedereen roept dat het stropen moet worden aangepakt, de rotzooimakers moeten aangepakt worden, de illegale vissers moeten worden aangepakt.
Daarvoor is controle nodig, die controleurs zijn er inmiddels op sommige plaatsen, zij werken volgens de wet waar wij ons aan dienen te houden willen we geen boete krijgen.
En hier wringt de schoen, we willen vanalles, lappen regels aan onze laars en zeuren als we daar voor beboet worden.
Maar tevens willen we meer controle, ja wat willen we eigenlijk?

We willen eigenlijk dat iedereen word aangepakt behalve wij zelf, want wij staan dicht bij de natuur, wij respecteren de vissen, wij doen geen kwaad, ook op de plaats waar we niet mogen vissen heeft niemand hinder van ons.

Wat we willen gaat niet, ook wij zullen ons dus moeten aanpassen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 16:04

En zodra de controleurs er zijn die de regels willen handhaven komen de karpervissers weer in het geweer omdat de controleur hun niet moet "verlinken", stelletje zeuren zijn die karpervissers toch.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-11-2006 16:18

Als de helft van die energie die in het board gestoken wordt bij je hv gebruikt wordt, is de kans best groot dat er op een stuk of wat meer wateren met 3 hengels gevist mag worden.

Nu zijn die 3 hengels eigenlijk het minste waar je je zorgen om moet maken.

Wat dacht je van nachtvissen en met name met gebruik van een onderkomen?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2006 16:23

Wil,

Amen!

En de mensen die het hardst mekkeren doen er het minst voor om de situatie proberen te veranderen (aanvraag 3e hengelvergunning in het verleden, nu dus opnemen drie hengels in vergunning). Mensen, het is nog nooit zo gemakkelijk geweest als nu. Je HSV kan het zo in de vergunning opnemen. Ga met zijn allen naar de jaarvergadering en breng het in als voorstel. Je bent al snel in de meerderheid, want doorgaans komt daar geen hond! Kun je volgend jaar met drie hengels vissen. Lijkt me alleen zinvol voor de grotere plassen, kanalen en rivieren natuurlijk, in een parkvijver of pispotputje ontstaan er anders nog meer problemen.

gegroet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 16:35

Kees vergeet dat nu maar de vergunningen voor het volgend jaar zijn al klaar bij Sportvisserij Nederland en de lijsten met wateren ook.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2006 16:39

Ah Klaas, je was me voor. De samenvatting van mijn stukje eigenlijk.
Tja dat tentje he. De KSN regelt het wel zo lijkt men te denken. En lid worden? Nou, ehhh nee. Lijkt me niks. Dat gedoe en misschien moet je nog iets doen ook. En het is nogal elite daar he? Kost nog geld ook.

Jaja, natuurlijk allemaal ZEER zwaarwegende argumenten (lees: op onjuiste informatie gebaseerde argumenten), maar voorlopig hou je alleen jezelf voor de gek. Lid van de KSN betekent dus indirecte steun aan alles wat men probeert voor elkaar te krijgen, tot zelfs een betere karperstand aan toe (SKP's).

Dusssssssssss...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2006 16:41

Douwe Bijlsma schreef:Kees vergeet dat nu maar de vergunningen voor het volgend jaar zijn al klaar bij Sportvisserij Nederland en de lijsten met wateren ook.


Zei ik volgend jaar Douwe? Maar voor 2008 kan het al makkelijk geregeld zijn. En een aanvulling op de vergunning is zo gemaakt trouwens.

gr. :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 16:52

Kun je volgend jaar met drie hengels vissen
bij jou werk is dat een aanwijzing dat je niet 2008 BEDOELD 8) 8) :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

09-11-2006 17:44

Heb het vorige week nog wat gebabbelt met de boa hier
Komt elke week kontroleren
Het is €110 voor de derde hengel+ €110(was €75)voor het niet hebben van de benodigde papieren.
Dus ja het is een dure grap
Maarja als je een gokje wilt wagen ga gerust je gang
Ik haal liever de papieren
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-11-2006 18:10

Kees,

Help.

Je vist toch met een ongeoorloofd vistuig oid? Het is al niet geoorloofd omdat je geen papieren hebt. Krijg je dan ook een prent omdat je die papieren niet hebt? 2 Keer voor hetzelfde zeg maar?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 18:31

Ja want je hebt ook geen vergunning om met dat vistuig te vissen :wink:

Geen vergunning om te mogen vissen, en geen vergunning om met dat vistuig te vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2006 18:33

Klaas, als je zonder sportvisakte en zonder vergunning vist kun je 2 prenten krijgen van 50 euri per stuk.

Zo is het ook met 3 hengels, alleen dan omdat je geen grote visakte hebt en geen derde-hengel vergunning, 110 euri per stuk.

Bij 3 hengels wordt er meestal voor 1 van de 2 opties gekozen, maar bij hardnekkige gevallen rinkelt de staatskassa wel 2 keer.

Nu volgend jaar de grote visakte niet meer nodig is, kun vanaf dan dus alleen een boete krijgen voor het vissen met meer dan 2 hengels zonder vergunning (voor 3 hengels of meer). De kans is dus aanwezig dat het 220 euro wordt voor dat ene feit.

Ik wens de toekomstige overtreders vast veel sterkte dan, maar ik denk dat het beter is om via je HSV wat te regelen, danwel met max. 2 hengels te vissen.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2006 18:34

Potverdorie, heet jij Kees?

gr. :lol:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 18:39

:D :D :D :D :D

Mijn buurvrouw zegt wel eens, verdomme je lijkt Kees wel, nu weet ik niet of dat positief bedoeld is of juist niet 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2006 18:41

Nou heb ik volgens mij nog nooit enig intiem contact met jouw mooie blonde buurvrouwtje gehad geloof ik.... :P
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Harry post
Berichten: 148
Lid geworden op: 15-10-2006 18:06
Locatie: Hoogeveen

09-11-2006 18:45

er zijn er ook die vissen al met 4 hengels , omdat de boete net zo veel kost als met 3 hengels.
ik hou het netjes bij 2 .
groeten
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

09-11-2006 19:02

Heb in het verleden ook wel eens met 4 hengels gezeten, de boete kans nam ik voor lief, maar heb de boete zelf overigens nooit gekregen. Je kunt zelf wel een beetje inschatten wanneer je wel en niet met een derde stok kan vissen. Zit ik op een eiland en weet ik dat er geen controle is, dan ben ik gek als ik het niet doe, simpel.

Maar over het algemeen houdt ik het netjes bij twee stokken, daarintegen wil ik geen boete en niet de welwillende controleur tegen mij krijgen.

Dus wat de boete's ook zijn, je hebt het zelf wel een beetje in de hand. Wel zou ik graag duidelijk willen weten wat er onder campeergerei gaat vallen. Of ze er dan daadwerkelijk ook voor gaan schrijven, dat betwijfel ik....Maar goed, de ene controleur/agent is de andere niet...

Ben benieuwd...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
pim starreveld
Berichten: 897
Lid geworden op: 22-09-2005 10:00
Locatie: zaandam

09-11-2006 19:11

het is ook nog eens zo dat de vereniging je kan wijgeren als je te veel overtredingen maakt (3 hengels e.d.)

mvg
niels jansen
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-05-2006 16:51

09-11-2006 20:00

je kan beter winkels leeg roven dan zonder vergunning vissen met 3 hengels
dat is nu het onbegrijpbare nederland
de boeven hebben het makkelijker dan een hengelsporter waar niemand last van heeft
En de politie verwacht dat we begrip voor hun erg zware baan hebben :o
hoe kan je in hemelsnaam zonder schaamte deze boetes uitschrijven
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

09-11-2006 20:50

Ach, ik vindt het prima dat er regeltjes zijn en met max twee hengels mogen vissen vind ik prima. Krijg je een bekeuring wanneer je met 3 hengels zit? Prima, niet zeuren en betalen (hoewel 220,- onderhand toch wel erg veel geld begint te worden...). Dat dat nl niet mag is al jaren en jaren bekend. Heb ik nooit moeilijk over gedaan. Zelfs complimenten over gekregen van de pliessie dat ik het toch zo sportief opnam. Waar ik alleen van sta te kijken is dat veel mensen er hier zowat schande van spreken dat mensen het uberhaubt in hun hoofd halen om met 3 hengels te vissen. Kom op boys, 3 hengels is toch lang niet zo erg als met je toppen omhoog vissen? :wink:
richard de jong
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-11-2006 16:38

09-11-2006 21:33

mensen ik snap niet waar jullie die 220 euro vandaan halen heb vanmiddag een blad zitten lezen weet niet meer welke maar heb gelezen over de vispas en over de verschillende boetes en daar stond 110 euro
Gebruikersavatar
Bert Vooijs
Berichten: 1871
Lid geworden op: 22-12-2005 23:41
Locatie: Amsterdam

09-11-2006 22:46

niels jansen schreef:je kan beter winkels leeg roven dan zonder vergunning vissen met 3 hengels
dat is nu het onbegrijpbare nederland
de boeven hebben het makkelijker dan een hengelsporter waar niemand last van heeft
En de politie verwacht dat we begrip voor hun erg zware baan hebben :o
hoe kan je in hemelsnaam zonder schaamte deze boetes uitschrijven


Eindelijk iemand die het begrijpt.

Niels, jij moet je eigen partij beginnen. Jammer dat de lijsten al klaar zijn.

De laatste keer dat ik een winkel leegroofde voelde ik het al: ik heb het makkelijker dan iemand die met drie hengels vist zonder vergunning.

Want die vergelijking is ook zo makkelijk te leggen. Bovendien ben je volkomen onschuldig als je met drie hengels meer hengeldruk op het water brengt, zonder extra mee te betalen aan het visstandbeheer. Moet natuurlijk zo maar kunnen. Die democtratisch gekozen overheid zou zich moeten schamen, en vooral de politiemensen die zulke zondervergunningdriehengelvisseronvriendelijke wetten handhaven!!

Zo doorgaan, Niels. Dan ga je het helemaal maken!

Meedenkende groeten van Bert.
ff v==
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

09-11-2006 23:08

3 hengels mag gewoon niet, klaar.

€220,- is schijnbaar nog veels te weinig want ik zie er nog steeds heel erg veel met 3 hengels vissen.

Nu nog veel en veel strengere boete's voor die peppies die rotzooi achterlaten en ik ben helemaal tevreden. :)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Wout Allers
Berichten: 36
Lid geworden op: 15-08-2006 22:55

09-11-2006 23:24

eergister me 2de 110euro gekregen dit jaar... zal het nooit leren :o
en toch vind ik het gewoon nergens op slaan