Partij voor de dieren


Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-11-2006 16:37

Volgens het onderzoeksbureau Nielsen heeft de P v d D tot nu toe aan verkiezingsadvertenties het meeste geld uitgegeven, namelijk ca. 80.000 Euro. Alle andere partijen tot nu toe ca. 120.000 Euro. Tevens hebben ze nog enige tonnen ter beschikking om de laatste weken van hun verkiezingscampagne te financieren.
De P v d D wordt o.a. door een aantal rijke mensen gesonsord (o.a. dhr. Pierson, ja ja van de bekende bankiersfamilie) en ontvangt net zoveel geld als men voor een goede campagne nodig heeft.
Bepaald geen tegenstander (wat het sportvissen betreft) om luchthartig over te doen, mede gezien de achterliggende sponsoring.
Vrij waarschijnlijk is ook dat de lijststrekster van de P v d D wel in de Tweede Kamer zal komen, waarna van tijd tot tijd dus ook de sportvisserij in het verdomhoekje geplaatst zal worden.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

03-11-2006 16:51

Aart, ben zowel visser als jager, bij dit laatste word zeer argwanend gekeken naar deze partij.
Mede oorzaak is dat deze partij allerhande uitspraken ten gehore brengt die alles behalve dicht bij de waarheid staan.
Zelfs onderzoeken ( door hun verricht ) worden aangehaald die ronduit belachelijk en onwaar zijn.
Ze lijken zich totaal niet te storen aan het feit dat ze leugens verspreiden, ze werken echt met de stelling dat hun doel op elke manier bereikt zal moeten worden, betekend dus dat ze geen enkele manier ongemoeid laten om toch maar hun mening te laten zegenvieren.

Is ook een partij waar mee je op geen enkele manier een discussie kunt voeren, zij spreken de waarheid, niemand anders.

Het is een feit dat als deze partij werkelijk iets voor het zeggen zou krijgen we het vissen op onze buik kunnen schrijven.
Iedereen die denkt dat dit niet zo'n vaart zou lopen hebben het bij het verkeerde eind vrees ik.
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

03-11-2006 17:37

Heb net uit nieuwschierigheid eens de stemwijzer ingevuld.
En de P.v.d.D. kwam in mijn geval met een miniem verschil
op de 2e plaats terecht.

Er was maar 1 specifieke vraag over dieren, en ik heb alle
vragen even zwaar mee laten wegen, ook heb ik alle partijen
meegenomen in het voor mijn te bepalen advies.

Lijkt me dus wel een partij om serieus rekening mee te houden.

Het is dat ze tegen hengelsport zijn, want voor de rest kan ik
in een hoop punten (niet allemaal) Mijn eigen denkwijze aardig
terugvinden.

Maargoed mijn stem hebben ze in iedergeval niet.

Met in politiek verdiepende groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

03-11-2006 18:54

Leuk idee dat er naar de belangen van dieren wordt gekeken. Dieren kunnen immers niet voor zichzelf opkomen. Maar het slaat een beetje door bij deze partij. Op veel gebieden (jacht, sportvisserij) hebben ze weinig kennis van zaken vind ik.
Buiten enige positieve dingen die ze verrichten is dit toch geen partij voor de regering. Ze hebben niet eens standpunten over andere probleemstukken! Over het functioneren van ons land! Je hebt als burger dus geen zak aan zo'n partij.
Wat Wil zegt over hun houding stoort me ook. Er is geen zee met die lui te bevaren. Dierenbescherming idem dito dat is toch meerdere keren wel gebleken. Staan totaal niet open voor discussie. Terwijl ze soms barweinig inhoudelijke kennis hebben. Wanneer je met tegenargumenten komt wordt vaak de struisvogeltactiek toegepast bij hen.
Wel listig dat er een paar geldbaronnen achter zitten. Voor geld is alles te koop. Vlak ze niet uit, onderschat het niet. Zielige diertjes verkopen makkelijk en zieltjes zijn snel gewonnen. Neem daarbij nog eens de enorm onderschatte enorme invloed van de behoorlijk linkse media wat de PvdD inderdaad iets maakt om als sportvisser voor op te passen.
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

03-11-2006 20:39

als het vissen wordt verboden.................. :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

03-11-2006 21:23

Mijn stem hebben ze alvast.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-11-2006 21:40

Een "Partij voor de mens", wanneer gaat het haagse pluche wakker worden!?

Ach,
Waarschijnlijk niet modieus genoeg ook.. :cry:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

04-11-2006 13:28

ach het vissen kunnen ze toch nooit verbieden
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

04-11-2006 13:33

Misschien een idee voor een "partij voor de hengelsport". Aangezien Nederland toch veel sportvissers heeft, zowel de recreatieve als de serieuze visser.
Carpe Diem...!
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

04-11-2006 13:34

nou begin er een zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

04-11-2006 14:35

Rick Jansen schreef:ach het vissen kunnen ze toch nooit verbieden


Daar zou ik dus maar eens niet een dikke weddenschap op afsluiten.

Iedere andere partij zou misschien de neiging hebben om het niet af te schaffen, weet 100% zeker als het ook maar ff kan dat de PvdD zeker tot afschaffing over zou gaan, ze zullen in ieder geval hun uiterste best daar voor doen.

Reden te meer om dus NIET op deze partij te stemmen.
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

04-11-2006 17:12

ze moeten daarvoor toch eerst een kamer meerderheid voor hebben wat ze toch nooit zullen krijgen en er zijn veel teveel bedrijven afhankelijk van het vissen dus dat gebeurd vast niet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-11-2006 17:50

Het nieuwe visblad laat in ieder geval zien hoe de zaken er voor de sportvisser uit zou kunnen gaan zien.

D66, LPF, Partij voor de Vrijheid, Éen NL, en de PvdDieren hebben in ieder geval geen antwoordt willen geven op de vragen.

CDA, Christen Unie en SGP staan in principe positief tegenover de hengelsport maar hebben de neiging om de belangen van de beroepsvisser af te wegen. Bij een conflict met Sport en Beroep kom het wel eens zo zijn dat de Sport aan het kortste eind trekt.
VVD heeft die neiging ook wel maar niet zo sterk.
PvdA, SP en Groen Links staan positief tegenover de Sport en zitten op een goede lijn met Sportvisserij Nederland.
Kritiek is voornamelijk op omgang met de vis en de natuur.
Bij een verantwoorde maniet van omgang met de sport zijn zij geen probleem.

Uiteraard zijn er belangrijker dingen om af te wegen toch is de kans dat de Pvd Dieren een verbod op het vissen er door krijgen heel gering.
Vissen is een hobby, geen religie!
karel bouma
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-04-2003 02:00

04-11-2006 18:13

Rick Jansen schreef:ach het vissen kunnen ze toch nooit verbieden


Een totaal verbod zie ik niet zo snel komen, MAAR ze gaan echt wel knagen aan de spreekwoordelijke stoelpoot.
Eerst een verbod op de levende aasvis, straks op het leefnet, dan weer op de weerhaak enz enz.
Ik verwacht dat over 20 jaar de hengelsport er anders uitziet als nu.
Het is met de jacht net zo gegaan.
Kijk eens wat de jagers 20 jaar geleden mochten, en wat ze nu nog mogen, en al de voorwaarden en verplichtingen die ze nu hebben.
Binnenkort is de hengelsport aan de beurt. :evil:
don't imitate but innovate
houd het gezellig aan de waterkant en ook op karperwereld aan elkaar afzeiken heeft niemand iets
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-11-2006 19:03

Het streven van de regering is de regelgeving te verminderen.

Gelukkig is de hengelsport niet met de jacht te vergelijken.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

05-11-2006 07:42

Rick Jansen schreef:ze moeten daarvoor toch eerst een kamer meerderheid voor hebben wat ze toch nooit zullen krijgen en er zijn veel teveel bedrijven afhankelijk van het vissen dus dat gebeurd vast niet.


Zet je geld daar maar niet op jongeman. Er is al een en ander veranderd toen jij nog met playmobiel speelde, en als deze mensen genoeg stemmen krijgen kon er wel weer eens wat veranderen aan onze hobby. Dat er mensen geld verdienen aan hengelsport doet dan niet ter zaken. Vroeger verdienden er veel mensen hun brood in de asbest.....
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2006 09:08

Rob wat jij zegt is absoluut geen vergelijking slaat dan ook nergens op.
Van asbest krijg je de meest enge ziektes, van vissen kun je dat niet zeggen.

Veranderingen in de hobby dat zal kunnen, volgens mij liggen die veranderingen in de wensen van de meeste zichzelf respecterende vissers.
In de behandeling van de vis en met de natuur, het eindelijk uitbannen van het rallyvissen, enz.

Dergelijke kleine partijen hebben wel een nadeel, zodra ze in de kamer gekozen worden wordt er naar geluisterd dat mag je dus niet onderschatten.

De grootste kracht van de sportvissers ligt in het sociaal/economische belang en bij de grote schare jeugd die er aan mee doet.
Dat zijn twee heel belangrijke pijlers.

2 miljoen sportvissers die samen zo'n 700 miljoen euro omzetten plus een grote werkgelegenheid poets je niet zomaar uit een economie.
Daarbij moet je ook nog eens nemen hoeveel bedrijven in diverse sectoren failliet zouden gaan.

Ik wil de woorden van minister Veerman nog eens aanhalen: " De sportvisserij heeft de toekomst. Mensen krijgen meer vrije tijd, er komen meer ouderen en mensen met behoefte aan rust en bezinning. Om de belangen van al deze mensen te behartigen zal de dialoog met het beroep, de sport en overheid moeten doorgaan. je mag elkaar af en toe best de waarheid zeggen, maar altijd om tot een oplossing te komen."

Waarvan acte.
Vissen is een hobby, geen religie!
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

05-11-2006 12:04

ja en al dei viswinkels bedrijven die visvoer maken onderlijn matrialen en alles zo beetje vooor de hnegelsport gaan dan allenmaal failliet dus dat verbod zou er dan heus niet komen.
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

05-11-2006 12:57

''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

05-11-2006 17:21

Voor die dialoog met sport en beroep dwingt de overheid beide partijen deel te nemen aan VBC's! Dit geeft wel aan dat de overheid de visserij serieus neemt en dit in onderling overleg laat plaatsvinden.

Vergeet ook het sociale aspect niet douwe, achter de sportvisserij zit een groot verenigingsleven.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2006 17:48

De grootste kracht van de sportvissers ligt in het sociaal/economische belang


Was ik niet vergeten Frank.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

05-11-2006 17:52

8) heel goed!
beetje bij beetje
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2006 17:54

Sorry Frank, helaas is de overheid op dit punt en andere punten niet / nauwelijks serieus te nemen. De overheid wil al jaren simpelweg minder regeltjes en overheidstaken afstoten naar betrokken partijen. Voorbeelden hiervan zijn ook de VBC's, betrokken partijen in VBC's mogen tot heden het werk doen wat vroeger veelal door ambtenaren van LNV gebeurde (maar daarvan zijn er nog maar enkelingen overgebleven, de rest heeft andere taken gekregen of niet meer vervangen bij vertrek of afvloeïngen). Maar...de VBC's krijgen geen enkele financiële steun van de Overheid, kortom veel bespaard met nu nog maar enkele ambtenaren bij LNV voor de binnenvisserij en aan de andere kant de betrokken partijen GRATIS (d.w.z. op eigen kosten van die partijen) het werk op te laten knappen. Ander voorbeeld: de fusie OVB-NVVS, ook op dat punt is de Overheid dus van een stuk extra kosten af en moet de huidige Sportvisserij Nederland maar zien om van de 9,50 Euro (de vroegere kosten van de Sportvisakte) per aangesloten sportvisser hun broek op te houden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2006 18:20

Nou die €9,50 is in feite €14,00 plus nog eens €2,50 per extra vispas.

Maar los daarvan, om te bepalen hoe de broek opgehouden wordt moet je eerst weten wat de organisaties OVB en NVVS samen van de overheid kregen en wat ze nu krijgen, dan pas kun je zien in hoeverre de broek op de enkels gaat zakken.

Proef ik hier enige moedeloosheid van een oude strijder uit Aart?
Ik vind het wel begrijpelijk daar niet van, toch denk ik niet dat het nu de tijd is om te zeggen dat privatisering slecht voor de visser uit zal pakken.
Zullen we eerst eens 2 tot 3 jaar wachten op die conclusie?

Misschien SVN ietsje terugfluiten met hun torenhoge wedstrijdonkosten voor een relatief kleine groep vissers?
Vissen is een hobby, geen religie!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-11-2006 18:49

Douwe, die 4,50 (14,00 - 9,50) was dus al hetgeen de NVVS als bijdrage ontving met toen ca. 16 man personeel. De extra 2,50 voor een Extra Vispas brengt niets op als je de kosten voor het aanmaken van het pasje en de verzendkosten daarvan aftrekt.
Daarnaast kreeg de NVVS nooit wat van de Overheid. Maar de OVB wel, naast hun inkomsten uit de Sportvisakte...
Vandaar dat er ook eerst qua personeel gesaneerd moest worden om van Sportvisserij Nederland een levensvatbare organisatie te maken (voorheen OVB + NVVS ruim 50 personeelsleden, nu Sportvisserij Nederland 41) en natuurlijk heeft het Rijk daar wel financieel gezien aan bijgedragen, anders waren ze ook niet van de OVB afgekomen. Binnen een redelijke termijn verdient het Rijk dat dus dubbel en dwars terug vanwege blijvende besparingen omdat ze mooi van de OVB af zijn...

Ik ben helemaal niet moedeloos Douwe, maar als iemand de loftrompet steekt over het Rijk t.a.v. de Sportvisserij dan maak ik mij daar kwaad over omdat dat zeer onterecht is!

Douwe, ik heb ook niet beweerd dat de privatisering slecht voor de Sportvisserij zal uitpakken, wat dat betreft heb ik alle vertrouwen in Sportvisserij Nederland. Maar we blijven ervoor vechten dat het Rijk financieel gaat bijdragen aan de kosten voor een VBC, daar dit een zeer gerechtvaardigde eis is, omdat het alleen maar opbrengsten van visrechten innen zonder ook maar iets daartegenover te willen doen onrechtvaardig is.