Partij voor de dieren


Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-11-2006 16:57

Jack

ik neem aan dat je vist?
Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat het gaat om een pure oerdrang -naar de waterkant- in deze gecultiveerde teringzooi!
waar ze verdomme alles in hokjes willen hebben en niet willen inzien dat de meeste vissers juist geven om de vis de natuur etc... ook al prikken we af en toe een gaatje in hun lip. Dat we niet meer jagen en zelf niet meer ons vlees slachten in onze achtertuin komt puur door een verbod hierop en alles kant en klaar in de supermarkt ligt, men is het ook niet meer ''gewend'', daarom is tegenwoordig ook alles zo ''zielig''... weet je wat zielig is, uitgehongerde kindjes in de 3e wereldlanden, of het compleet wegkappen van harthouten bosreservaten omdat wij hier zonnodig een robuuste schutting in de tuin willen hebben staan etc etc..

ja ik weet het ik draaf door, maar weet je in ons klote landje draven we met zijn allen door. We beleven niks meer hebben geen uitdagingen meer te veel luxe en stoppen onze frustraties maar in eoa politiek spelletje.
En dan BN-ers die er boven op duiken god alle jezus... jonge echt dat soort ''grootheden'' motte ze ach laat maar
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

07-11-2006 17:04

i say....raymond for president
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Jack klein
Berichten: 47
Lid geworden op: 25-09-2004 14:32
Locatie: Amstelveen

07-11-2006 17:18

ik neem aan dat je vist?
Ik hoef jou toch niet uit te leggen dat het gaat om een pure oerdrang -naar de waterkant- in deze gecultiveerde teringzooi!

Dan kan je ook je hengels thuis laten en al liggend op je badlaken naar het water staren bijv.

Natuurlijk vis ik en de partij voor de dieren zal nooit mijn stem krijgen, ik ben alleen niet te beroerd om toe te geven dat ik mezelf graag vermaak tenkoste van het welzijn van de vissen die vang.
Richard Klinkenberg
Berichten: 299
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Leiderdorp, Nederland

07-11-2006 18:10

go go Raymond.... :)
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

07-11-2006 19:00

Ray kerel.. ga de politiek in man..

Je hebt al een een mooi beetje voorkeurstemmen :wink:

Keep em going
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-11-2006 19:50

Wacht maar eens tot het economisch gezien slecht gaat in ons land. Of een land. Echt slecht. Dan groeit het linkse groene gras toch iets naar rechts toe. En geeft niemand geen donder meer om de diertjes. Het is inderdaad een ontwikkeling uit maatschappelijk luxe dat mensen zich zo extreem druk gaan maken om dit soort zaken. In Oost Duitsland waar het momenteel niet zo denderend gaat (extreem hoge werkloosheid etc.) is een denk ik toch wel serieus verontrustende ontwikkeling gaande waarin extreem rechts een toch wel erg grote aanhang begint te krijgen.
Dat er in Nederland de afgelopen jaren veel te links is geregeerd moge duidelijk zijn maar dit is natuurlijk het andere uiterste. Maar het kan hier ook gebeuren wanneer het economisch dramatisch achteruit gaat en mensen het ernstig gaan merken in hun portemonnee. Dan zie je geen Partij van de Dieren meer terug! Natuur in zijn algemeenheid is zowieso luxe als het gaat om de regerings begroting. Heeft nooit de eerste prioriteit, verre van dat! Logisch ook, moet ook niet. Maar het is wel het eerste waarop bezuinigd worden bij een recessie.
Maar goed, ik vind het jammer dat natuur- en milieubelangen in de politiek altijd samengaan met links. Want inderdaad heeft de PvdD best goede standpunten. Maar het gaat echt niet door 1 deur met de sportvisserij. Sportvissers die bijna allemaal natuurliefhebbers zijn. De meeste onnozelle pondenjagende fox bivvyboy zelfs anders was hij nooit tot de keuze gekomen om de buitenwereld op te zoeken. Er is verbintenis met de natuur. Maar bij mij niet met alle andere linkse politieke ideeen! Na al die jaren Paarse rampspoed mag het roer weleens om. Nederland praat veel te veel goed. Niemand durft zijn bek los te trekken in angst om een kogel door zn kop te krijgen. En dat milieu hebben we zelf gecreerd met ons pvda kabinetje. Dat stoort mij ook bij veel standpunten van partijen als groen links of SP. Er wordt zo in the name of love alles goedpratend veel te veel naar het goede in de mens gekeken. Verdienen een kans hier... verdienen een kans daar blabla. Schei toch uit. Als je het op zo'n manier laat varen op landelijk politiek niveau hou je over 10 jaar helemaal geen Nederlandse cultuur meer over. En een klimaat waarin vrijheid van meningsuiten alleen nog maar geldt voor imams. Vrijheid van meningsuiten... het belangrijkste aspect uit de grondwet van onze democratie. Maar dat hoort nooit te leiden tot dood en geweld!
De politiek is erg blind of erg bang volgens mij. En de regering (en waarschijnlijk onze nieuwe regering dadelijk) is niet wat het moet zijn. Een volksvertegenwoordiging!!!
Naar mijn mening heeft het volk een toch iets andere mening op veel gebieden. Een tikkeltje minder genuanceerd en tolerant.
Misschien draaf ik ook door en erg on topic is het inmiddels ook niet meer, maar goed.
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

07-11-2006 19:53

Kennen jullie die reclame van Bavaria, dat bedoel ik.. dat zou nou een mooie reclame spot zijn voor een (hengelsort)partij voor men die het ''zat'' is.. :wink:
oerdrang... jachtinstinct... alles achter je laten en je verstoppen tussen de rietjes en struiken zoekend naar wat -vis-leven. Dat doen wij -minstens- een keer per week, het houdt ons rustig en kalm in het dagelijks bestaan, ik weet het zeker.
Genieten van regen en zonneschijn, wind en koude, gewoon pijn in je pols krijgen van een vette dril :D :P , de kick van het foto's nemen en voorzichtig omgaan met je gerespecteerde vangst, het kamperen met een paar maten, een biertje en een stukkie vlees, je druk maken om waterkwaliteit en begroeing in jou ''jachtgebied en de natuur elders. Een soort van haat liefde verhouding met de bosbeheerders en wachters.. je begrijpt de mannen maar toch ga je op de bon, ik kan het misschien niet uitleggen,
kwajongens? groot kind? natuurmens, ach het zal allemaal wel, dat alles liever dan een uitgezakte op de bank hangende vervelende echtgenoot die zo rond zijn 30-ste al in de overgang is.. :x

btw; Ik zag vorige week nog een mooie ''schuur'' in Frankrijk te koop staan, een land waar zo rond deze tijd de bakker, de burgemeester, de loodgieter en de groenteman hun geweren van de muur rukken om gezamenlijk de jacht te openen op een zwijnenplaag, traditie? oerdrang? noodzaak?
En de vrouwen; die staan daarna gewoon gezellig in de keuken een heerlijke maal voor te bereiden.
Het heeft wat. Ook die mensen zijn zeer betrokken bij hun natuur (en cultuur, die wij als het zo doorgaat gewoon compleet kwijt zijn), wat denk je dat er gebeurt als ze die zwijnen hun gang laten gaan? :roll:
Ik wil die mooie juf van de PvdD wel eens zien in een debat daar in Frankrijk whoehhahaha uchee.. :lol: ...

say no more, pffff
uh ja.. zucht misschien.

gr Raydelijk drukmaak mansch
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-11-2006 20:03

Maak je maar geen zorgen hoor, zodra het minder goed gaat en het vlees niet meer te betalen is gaat dat geliefkoosde vertroetelde karpertje bij mij echt de pan in.
Desnoods de kat van de buren ook. 8) :wink:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
weerensteyn harold
Berichten: 826
Lid geworden op: 01-02-2006 23:53
Locatie: venlo

09-11-2006 10:28

ja douwe zo denk ik er ook over,zal toch me gezin aan de vreet moeten houden.
de kat van de buren,de hond,ze vogels,vreet gewoon alles wat loopt en vliegt.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

09-11-2006 11:41

Desnoods een Douwe aan het spit :lol:

Maar denk dat ik hem wel ff een 48 uurtjes in de marinade zet, is anders te taai ben ik bang.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-11-2006 16:01

48 uur is veel te kort :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-11-2006 18:26

En je krijgt er zeker buikpijn van! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-11-2006 08:22

Heren

De Partij van de Dieren wil graag opkomen voor de rechten van het dier.
Als ik zie op sommige wateren wat daar aan dierenleed rondzwemt, dan krijg ik toch een tweeslachtig gevoel.
Zelf ben ik niet direct verantwoordelijk voor dit leed.
Maar ik ben ook een karpervisser, zoals er tegenwoordig zoveel zijn.
Wij zitten als totale groep ook in een 'hokje' (vraag dat maar na bij de plaatselijke HSV).
Alles wat een ander 'uitvreet' schaadt de hele groep.

Als men mij op de man afvraagt, of het terecht zou zijn als bepaalde takken van hengelsport verboden zouden worden, dan valt daar misschien wel wat voor te zeggen.
Zoals het karpervissen er nu voor staat, en de negatieve spiraal wordt niet doorbroken, dan zie ik de toekomst somber in.

met op witte-rook-wachtende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-11-2006 08:42

HPE,

Als ik iets vraag, ben ik algauw 1 liner, niet serieus, jaaa"da zijn geen goeie vragen". En wat al niet meer.

Mijn rug is glad ( aan het worden)

Maar:

Willen we een viswater.

Wat is dan acceptabel qua karperbezetting?

Nee ik ben het niet eens met jou 3 vissen per ha. OK 3 30 kilo's.


Pas als we dat een beetje in kaart hebben kunnen we m.i. verder kijken.'

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-11-2006 10:46

Klaas geef dan eindelijk eens aan wat volgens jou de richtlijnen zijn.
Zegt iemand de richtlijnen van Sportvisserij Nederland trek jij dat in twijfel.

Zolang jij niet zegt wat volgens jou de richtlijnen zijn kom je niet een steek verder.
Ik zeg houd de adviezen van Sportvisserij Nederland aan, ik heb niet voldoende kennis om dat in twijfel te trekken, jij blijkbaar wel dus kom op in plaats van altijd die one liners te plaatsen.

Zo nu eerst het vaarexamen doen, toedeloe en tot vanavond.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michael Bayo
Berichten: 67
Lid geworden op: 20-06-2006 21:37
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

11-11-2006 14:13

De partij voor de dieren is weer echt iets nerderlands.
Een hoop poe ha om niks. Het sport vis geburen kunnen ze nooit verbieden. Dit omdat er bij de staat door deze sport een paar miljoen perjaar binnen komt aan inkomste van de vergunningen. Hier van kunnen ze de natuurgebieden in stand houden. En als het aan de partij van de dieren licht mogen we dadelijk ook geen vlees meer eten. Al met al is dit een te kleine partij om dat soort dingen er door heen te drukken bij de regering.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-11-2006 22:13

Is vrij simpel Douwe, zie de Visie Karperbeheer van de KSN. Te downloaden vanaf de KSN site. Nu is die Visie al weer een aantal jaren oud, net als de richtlijnen van Sportvisserij Nederland. Mede gezien de KRW wordt dit zeer binnenkort opnieuw besproken, daaraan zullen ook 3 bekende biologen deelnemen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-11-2006 22:24

Niet alles is te voorkomen HPE, maar wél te verminderen...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-11-2006 23:30

Het al jou niet verbazen dat ik die visie al enige tijd op de computer heb staan.
Ik zou mij dan ook laten leiden door de visie van zowel de KSN als Sportvisserij Nederland.
Ook ben ik razend benieuwd naar de ver(her)nieuwde versie.

Ik ben toch nog benieuwd naar Klaas zijn reactie.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

12-11-2006 01:03

yep ik ook .
Nou klaas brand maar los. :lol:

Met. benieuwde groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-11-2006 09:30

Douwe,

Wat ik vind is niet relevant. Ik ben benieuwd wat de meerderheid vind wat verantwoord is. Ergens een mening heb ik niet gegeven. Ja bij samenstellen van die Visie

Misschien komt iemand nog wel eens tot een inzicht waar nog niemand mee rekening heeft gehouden.

Volgens mij is dat trouwens ook een functie van dit board: gedachten uitwisselen.
Moeten we ons alleen laten leiden door de visie van Sportvisserij Nederland?

Veel wateren zijn zo in te delen. De andere watertyperingen zijn te vinden bij visenwater.nl

water (doorzicht tot tweeënhalve meter) en een beperkte plantenrijke oeverzone tot een diepte van één tot maximaal vijf meter.



Doordat andere soorten waterplanten opkomen en de plantaardige productie groter wordt, is de onderwatervegetatie dikwijls dichter van structuur. De zones met bovenwaterplanten en met drijfbladplanten zijn smal.


De blankvoorn-brasem visgemeenschap
De blankvoorn-brasem visgemeenschap komt grotendeels overeen met de brasem-snoekbaars visgemeenschap. Vissoorten die onder plantenarme, voedselrijke omstandigheden het best kunnen overleven, domineren de visstand. De kenmerkende vissoorten zijn de brasem, de blankvoorn en de snoekbaars.

Als gevolg van de begroeiing van 10 tot 20 % van het wateroppervlak met bovenwater- en drijfbladplanten, komen er ook kleine aantallen begeleidende soorten voor die geheel of ten dele afhankelijk zijn van waterplanten.


De totale visstand in het blankvoorn-brasemdiepwatertype loopt, afhankelijk van de bodemsamenstelling en het zuurstofgehalte in de koude onderlaag, uiteen van 250 tot 500 kilogram per hectare

Blankvoorn-brasemviswatertype (1)


Troebel water
Het blankvoorn-brasemviswatertype wordt gekenmerkt door de matige groei van waterplanten in de ondiepe gedeelten van het water, meestal de oeverzone. Bovenwaterplanten (riet) en drijfbladplanten (waterlelie, gele plomp) beslaan 10 tot 20% van het wateroppervlak. De gemiddelde zichtdiepte in de periode april tot oktober varieert van 40 tot 60 centimeter.



In de periode juni-oktober kan er een massale ontwikkeling (bloei) van groenalgen en incidenteel een bloei van blauwalgen optreden.



Met name in klei- of slibrijke bodems treedt in dit viswatertype als gevolg van een hoge bezetting met bodembewerkende vissoorten als de brasem en de karper opwerveling van slibdeeltjes en nalevering van in de bodem vastgelegde meststoffen (of nutriënten) op. Deze wateren zijn door het aasgedrag van de brasem doorgaans vanaf medio april vertroebeld door zwevende stof. Daar waar de bodems relatief zanderig zijn, kan het water tot juni relatief helder blijven.

Kenmerkend voor stadsvijvers, meren en plassen
Het blankvoorn-brasemviswatertype komt vooral voor in wateren, waar een dichte begroeiing met waterplanten niet goed tot stand kan komen. Dit is vaak het geval in stadsvijvers, meren en plassen: wateren met een kleine verhouding tussen oeverlengte en wateroppervlak. Daardoor is er relatief te weinig oeverzone van waaruit de vegetatie zich kan ontwikkelen.


Bovendien zijn stadsvijvers vaak troebel door eutrofiëring. Ook windwerking en golfslag, waardoor slib opwervelt, oevers afslaan en de vegetatie wordt beschadigd, vormen in meren en plassen een belemmering voor de waterplantengroei



Er zijn geluiden die zeggen, dat het geheel niet erg is, als er 100% van de draagkracht benut wordt door karper. Daarnaast is de draagkracht uit te rekken door wat maatregelen.

Da's denk ik nog een andere discussie.

Als ik de vangstberichten lees, dan kan het haast niet anders, dat er rekening gehouden moet worden dat een groot deel van de wateren overbezet zijn. Is dat erg?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

12-11-2006 10:49

Klaas, jij vraagt, en stelt, en je wilt er zelf niets over te zeggen?
Dat is een discussiewijze die ik zeer waardeer, je trekt iets in twijfel en weet niet te zeggen wat je nu precies in twijfel trekt.
Wat jij er over vindt is niet belangrijk, nou waarde vriend dat is nu net WEL belangrijk.

Je moet je niet afvragen wat de MEERDERHEID er van vindt, je moet je afvragen wat de "deskundigen" er van vinden.

Ik laat mij absoluut niet leiden door wat hier aan meningen wordt gegeven.
Wil jij je niet laten leiden door de visie van Sportvisserij Nederland, terwijl die visie door deskundigen is opgesteld, is jou goed recht.
Ik hoop dat het bestuur van de KSN in haar algemeenheid er geuanceerder over denkt.

Maatregelen om de draagkracht uit te rekken, als die maatregelen te maken hebben met de inrichting en niet met (chemische) watermanipulatie is het een discussiepunt.
Wil je er door watermanipulatie een soort van aquarium van maken ben je als belangenbehartiger in de ogen van de VISSER misschien, HEEL MISSCHIEN, wel goed bezig maar niet als adviserend deskundig instituut voor visrechthebbenden.
Je gaat dan echt met oogkleppen oplopen.

Ik ben er verder klaar mee, ik vind het een zwak excuus om niet je mening te hoeven geven.

Oja voor je weer komt met de opmerking dat het een persoonlijke mening is kan ik je alvast zeggen dat ik je in deze niet los zie van de KSN, je neemt die ononderbouwde mening namelijk wel mee aan de bestuurstafel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-11-2006 11:05

Douwe Bijlsma schreef:
Zo nu eerst het vaarexamen doen, toedeloe en tot vanavond.


En!??
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

12-11-2006 11:06

Douwe,

Jij zegt dat ik iets in twijfel trekt, Ik trek niets in twijfel. Jij wil dat ik iets in twijfel trek en het liefst wil je me nog iets in de schoenen schuiven. Prima, maar daar pas ik voor.


Het ga je goed.
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

12-11-2006 14:51

Klaas.

Aangezien deze topic over de partij voor de dieren gaat.
Even een linkje.

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 834#410834

Met.vr.gr.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.