Nou, het is zover...


Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

14-09-2006 17:50

De PvdD (partij voor de dieren) wil een algeheel hengelverbod, aanpak bioindustrie en ga zo maar door.

Bron : teletekst pag 120.

Tis maar dat je het weet waarop je dus niet moet stemmen!

gr Harnold
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

14-09-2006 17:53

en die denken stemmers te krijgen :P
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-09-2006 17:53

Hm,

Eens in de zoveel tijd is er een partij die dit soort "verkiezings" kretelogie hanteert, niet iets om je echt zorgen over te maken. Dit soort partijen hebben vaak ook andere zaken in hun verkiezingsprogramma waardoor ze nooit genoeg stemmen krijgen.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

14-09-2006 18:27

Partij voor de Dieren :cry:

Genoeg mensen die het knap beroerd hebben in Nederland; vind dat daar eerst wel wat aan gedaan mag worden en op een tweede plek komen de dieren wel.

Zal nimmer op ze stemmen.
Ik zet mijn huupie in
Bernard Holtkamp

14-09-2006 19:19

Marc nu hoeven we ons nog geen zorgen te maken.

Nog niet!

Maar als er niets gedaan word en dit soort partijen meer zetels krijgt in de 2e kamer dan zou het wel eens vreemd kunnen aflopen.

Nu niets doen betekend wel in mijn ogen dat we het accepteren.
En dat kan nooit de bedoeling zijn.

Bart
Gebruikersavatar
martijn bunte
Berichten: 1342
Lid geworden op: 25-07-2006 16:22
Locatie: ENSCHEDE
Contacteer:

14-09-2006 19:50

ergste van alles is dat wij die mensen ook nog onderhouden van onze belasting centjes om dat soort idioote plannetjes te bedenken :evil: :evil:
aldejekes loat goan!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

14-09-2006 19:56

ik mag nog niet stemmen ben nog 13 maar daar zou ik nooit in me HELE leven op stemmen! :-?
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-09-2006 20:11

Ik vind dat er veel te onverschillig met deze kwalijke 'ontwikkelingen' binnen de politiek wordt omgegaan. Onderschat deze dame (Marianne) niet. Haar aanhang is groot, en wordt groter dan verwacht. Dat voormalige diervriendelijke partijen het met hun programmapunten, zoals het verbod op de hengelsport het niet gered hebben heeft ook te maken met het feit dat er weinig bewijsmateriaal was inzake door sportvissers aangedaan 'dierenleed' in de hengelsport.

Daarom vind ik ook dat we heel wat voorzichtiger met dit http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=34476 soort topics om moeten gaan. Alhoewel de insteek positief en het initiatief natuurlijk zeer prijzenswaardig is, want elke visser met een beetje gevoel in z'n donder rilt bij het zien van dit soort foto's, kan en zal het natuurlijk in negatieve zin tegen ons worden gebruikt. Aangezien deze partij elke spreekwoordelijke 'stok om mee te slaan zal' gebruiken om groter te groeien zal dit soort info met smeuïg beeldmateriaal ze aardig van pas komen.

Natuurlijk moeten deze wanpraktijken worden aangepakt en diegenen die er wél voor openstaan worden voorgelicht http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=30038 maar er zijn grenzen.
Nogmaals, we'l better watch out for extreme Marianne!!!!!
Groet,

John
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

14-09-2006 20:13

NOU, zal ik maar vast gaan sparen!!!
zal wel een hoop bekeuringen krijgen dan :D
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-09-2006 20:15

John heeft gelijk en in de 2e Kamer zullen ze weer waarschijnlijk ook wel komen. Het is dus onzin om hier grappen over te maken, zal eerder een reële bedreiging worden...
Bernard Holtkamp

14-09-2006 20:18

Met 1 of 2 zetels in de kamer zullen ze nog niet veel kunnen doen.

Maar wat als er andere partijen mee gaan.

Hier is dus werk aan de winkel :evil:

Bart
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

14-09-2006 21:10

Ja, maar Harnold was eerder :). Ik denk dat dit onderwerp té belangrijk is om een ervan te verwijderen vandaar ik de beheerders gevraagd heb om de twee topics 'samen te smelten'
Groet,

John
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

14-09-2006 22:15

Beter gaat die partij de hoofd en de bijzaken van elkaar scheiden. Zorg eerst maar eens dat mensen met elkaar goed omgaan en dan die dieren. Beter gaan ze eerst nadenken over alternatieven (bijv over verplicht gebruik van onthhakingsmat) ipv meteen een hengelverbod te willen. Ook een centraal systeem om te checken wie welke vergunning iemand heeft, net als dat ze bij het ziekenhuis/ huisartsen gebeuren moeten toepassen zodat ze meteen het verleden van een patient kunnen zien. Maja ik dwaal af zo te zien. Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen en die PvdD wordt het dus niet :D
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2006 22:15

daar heb je gelijk in john. het is zeker belangrijk en we moeten als het ooit nodig zou zijn er met ze allen achter staan om het tegendeel te bewijzen.

laten we hopen dat het met een sisser afloopt.

gr
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

14-09-2006 22:39

Herman Esveld schreef:Beter gaat die partij de hoofd en de bijzaken van elkaar scheiden. Zorg eerst maar eens dat mensen met elkaar goed omgaan en dan die dieren. Beter gaan ze eerst nadenken over alternatieven (bijv over verplicht gebruik van onthhakingsmat) ipv meteen een hengelverbod te willen. Ook een centraal systeem om te checken wie welke vergunning iemand heeft, net als dat ze bij het ziekenhuis/ huisartsen gebeuren moeten toepassen zodat ze meteen het verleden van een patient kunnen zien. Maja ik dwaal af zo te zien. Ik mag dit jaar voor het eerst stemmen en die PvdD wordt het dus niet :D


Reken er maar niet op dat ze die weg zullen bewandelen. Het is alles of niets voor die mensen, die gaan alles doen om ons zo veel mogelijk het leven zuur te maken.
Het zal wel niet heel snel gaan, maar het is wel zaak om de ontwikkelingen in de gaten te houden.
Mijn stem zullen ze iig ook niet krijgen, dat mag duidelijk zijn.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-09-2006 22:50

Joery, dat loopt niet met een sisser af. Dit soort fanaten zullen hun mening ook in de 2e Kamer luid blijven verkondigen en desbetreffende moties gaan indienen waardoor de andere partijen moeten reageren en een standpunt innemen. Te vrezen valt dan dat zoiets lang niet altijd ons standpunt zal zijn.
Als de PvdD stemmen wint door tegen het vissen te ageren zijn er altijd wel navolgers bij andere partijen want...stemmetjes zijn immers ' heilig' bij politici.
Mocht dat tegen het vissen zijn van de PvdD averechts werken dan zal gen enkele andere politicus daarin meegaan...
Zo werkt dat nu eenmaal!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

14-09-2006 23:03

dat snap ik,

dat ze vissen met levend aas verbieden, alá daar zit wat achter, maar de complete hengelsport daar geloof ik vrij weinig van. dat kan toch niet? dat zou hetzelfde zijn als het paardrijden verbieden? die mensen zullen er alles aan doen, maar ik HOOP dat de rest van de 2e kamer wel realistisch kan nadenken.
er gaat genoeg in om zou ik zeggen?
en een van de uitlatingen van hun zou zijn: een gevangen vis steft binnen 2 uur nadat hij gevangen is! dat slaat toch nergens op.
misschien ben ik iets te sceptisch maar we zullen wel zien hoe het loopt.

mgr
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

15-09-2006 00:08

Niks zien hoe het loopt!!!
Eendracht maakt macht. Het is de hoogste tijd om te organiseren, dus lid te worden van instanties zoals de KSN, of de zojuist opgerichte SBBK (Stichting Belangen Behartiging Karpervissers) steunen! Met afwachten ben je ALTIJD te laat! Met een (grote) georganiseerde achterban ben je veel sterker. We hebben natuurlijk Sportvisserij Nederland, maar die konden het levendaasvisje ook niet behouden. Als er destijds een grote, fanatieke roofvisgroep was geweest die enig verweer had kunnen bieden was het wellicht niet zover gekomen...
Wie weet begint die partij wel met in te zetten op een nachtvisverbod.
Feit is, dat die lui bloedfanatiek zijn en dat je op je hoede moet zijn!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-09-2006 01:29

Enne... stem ook maar niet SP of Groen Links, want die zijn ook al tegen hengelsport.

Tijd dus voor een politieke tak van de KSN :wink:

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

15-09-2006 07:15

wtf die krijgen dat toch niet voor elkaar demk es aan alle winkeliers en banen het wk enzo alleen behalve als ze nog meer werklozen willen nartuurlijk ik belijf in iedergeval door vissen en betaal geen bekeuring om zo`n stom regeltje :o :o :o
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-09-2006 07:33

Oke,

Blijkbaar is het geen tijd om af te wachten, ook moet er blijkbaar actie ondernomen worden. Hoe? Wie pakt de handschoen op? Wat gaan jullie er daadwerkelijk mee doen?

Het is natuurlijk heel gemakkelijk om hier te roepen dat er iets moet gebeuren en vervolgens niets doen. Ook is het mij iets te gemakkelijk om te roepen dat dit een bedreiging kan vormen voor onze sport, maar wat kunnen wij dan doen? Wat ga JIJ doen?

Ik vind wel dat wij de door John aangehaalde topics wel moeten blijven plaatsen en er onze afschuw over uitspreken. Dit soort zaken niet plaatsen zal resulteren in de beschuldiging dat wij "vissers" zaken onder het vloerkleed willen vegen. Door dit soort topics wel te plaatsen en er serieus over te discussieren kunnen wij iig laten zien dat dit soort zaken niet toelaatbaar zijn, dat wij dit afkeuren en zo veel mogelijk voorlichting geven over hoe dit soort zaken te voorkomen.

Gr. Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

15-09-2006 09:09

Ik denk dat het erg moeilijk zou zijn om de hengelsport af te schaffen, omdat hier zeer veel geld in omgaat. Ik acht de kans aanwezig dat economie dan toch voor dierenwelzijn gaat.
Zo gaat het wel op meer terreinen. Er kunnen auto's gemaakt worden die 1 op 100 of nog zuiniger rijden. Dit wordt echter door de regering 'tegen gewerkt' omdat er dan veel minder accijnsgeld in het laadje komt. Een zeer slechte zaak, maar zo werkt het wel.
Laten we hopen dat het bij deze kwestie ook zo loopt :-?
Run to the water.....
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

15-09-2006 09:15

Weet niet hoever het zal lopen.
Wat denken jullie van alle hengelsportzaken, groothandels, tvonderwerpen
visvakanties in Nederland, etc
Alles gaat dan weg en failliet.
Al de werknemers en -gevers op straat en dikke schulden bij de bank.
Weet niet of het heel snel zover gaat lopen.

Maar goed is het in ieder geval niet.

Groeten Joris
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

15-09-2006 09:16

Kent u de uitspraak nog : wir habben es nicht gewusst?

En zo'n vaart zal het wel niet lopen, en ja hoor daar stonden de duitsers.

Nog meer reden voor oa.a de KSN om te blijven lobbyen, we hebben destijds in Leerdam al een prominent uit de kamer gehad dacht dat het mevr van Aartsen was, en Kraal zat volgens mij met mevr Schultz in het bootje.

Idd Kees, SP en G.L. zijn ook tegen de visserij.
Stel dat zo'n groepje samen gaat in de kamer....mwoa, daar word ik nou niet vrolijk van.

Nog meer redenen om ons aan de wet te houden, en een voorbeeld langs de waterkant uit te stralen , en de rotzooi toch maar ff oprapen voor er weer een groene langsloopt!

gr Harnold