niet geleverde bestelling waterlandbaits


Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

22-08-2006 13:16

Ik kan heel goed lezen, alleen tussen de regels is ook voor jou blijkbaar moeilijk.


Het maakt toch geen flikker uit of Mitzs op vakantie is.

Die jongen doet hier z'n beklacht op het forum.
Het komt er op neer dat de zaken niet goed geregeld zijn.
Als jij het echt begrijpt, spring je met een zak bollen in de auto naar deze jongen toe... en lever je service.

meneer R Franken,

Wegens omstandigheden, hebben wij uw bestelling niet op tijd kunnen leveren.
Onze excuses hiervoor.
Wij van waterlandbaits zullen er alles aan doen om uw bestelling alsnog te leveren.
enz enz...

En om Waterlandbaits nu al te gaan vergelijken met Proline of Vlemmix of welk ander bedrijf dat al jaren bestaat,dan heb je er volgens mij niet veel van begrepen.


Wat heeft een consument aan het bovenstaande bericht?
Ik bestel, ik betaal, ik wil mijn spullen op tijd.
Zo niet, adios...
O sorry, je bent net voor jezelf begonnen!?!? Wacht, ik heb wel 2 maanden geduld. Was voorlopig toch niet van plan om te vissen. :-?

Harold, als ik jou wat met copyen en pasten duidelijk kan maken... :wink:

met vriendelijke groet,

Paul.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 13:38

Als ik een fox pieper hier in de winkel koop en hij is verrot, heb ik niets met fox of welke dealer van fox dan ook, te maken.

Niet meer en niet minder. dus slechte levering oid. da''s het probleem van de winkelier, niet van de consument.

De consument moet de winkelier een redelijke termijn gunnen om een probleem te verhelpen.

De winkelier komt er niet mee weg om de handel op te sturen en af te wachten.

Als winkelier kan je je trouwens goed onderscheidebn in dit traject.

MVG

Klaas




Kijk naar Fox, Pro Logic etc Pure kwallen van een bedrijven.
Ze denken dat ze er al lang zijn en dat ze ook wel aan de top blijven.
Het uitleveren van deze bedrijven is gewoon slecht heel slecht.
Ook de service is gewoon drie keer niks, bv garantie.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

22-08-2006 13:42

Beste Peter,

Ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak met een hengelsportafdeling.
Ik ben verantwoordelijk voor 2 hengelsportafdelingen.
Dus ik weet heel goed wat er zich afspeeld.
Als een klant een hengel weer brengt en de vertegenwoordiger vertikt het om hem op te komen halen na tig telefoontjes en voicemailes, nog niks.
Fox zelf opgebeld als antwoord zeiden ze we zullen de vertegenwoordiger langs sturen.
Na 3 weken verder nog niks.
Nou Fox opgebeld en een hoop bomnarie gemaakt, hebben we een deal gemaakt.
DHL zou de hengel ophalen en Fox zou hem reparen en daarna kreeg ik hem weer.
Het heeft in totaal bijna 3 maand geduurd voor 1 nieuw oog.

Pro logic: heb in April spul besteld wat ik nog steeds niet binnen heb!!!!!!!!!!Dit soort bedrijven prijs ik dus steeds minder aan omdat ze de zaken gewoon niet goed voor elkaar hebben.

groeten Joris
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 13:56

1.
Indien op grond van een consumentenkoop een zaak is afgeleverd die niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten, heeft de koper jegens de verkoper recht op schadevergoeding overeenkomstig de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6.

2.
Bestaat de tekortkoming in een gebrek als bedoeld in afdeling 3 van titel 3 van Boek 6, dan is de verkoper niet aansprakelijk voor schade als in die afdeling bedoeld, tenzij

a.
hij het gebrek kende of behoorde te kennen,

b.
hij de afwezigheid van het gebrek heeft toegezegd of

c.
het betreft zaakschade terzake waarvan krachtens afdeling 3 van titel 3 van Boek 6 geen recht op vergoeding bestaat op grond van de in die afdeling geregelde franchise, onverminderd zijn verweren krachtens de afdelingen 9 en 10 van titel 1 van Boek 6.

3.
Indien de verkoper de schade van de koper vergoedt krachtens lid 2 onder a of b, is de koper verplicht zijn rechten uit afdeling 3 van titel 3 van Boek 6 aan de verkoper over te dragen.







Een produkt is gebrekkig, indien het niet de veiligheid biedt die men daarvan mag verwachten, alle omstandigheden in aanmerking genomen en in het bijzonder

a.
de presentatie van het produkt;

b.
het redelijkerwijs te verwachten gebruik van het produkt;

c.
het tijdstip waarop het produkt in het verkeer werd gebracht.

2.
Een produkt mag niet als gebrekkig worden beschouwd uitsluitend omdat nadien een beter produkt in het verkeer is gebracht.


.
De producent is aansprakelijk voor de schade veroorzaakt door een gebrek in zijn produkt, tenzij:

a.
hij het produkt niet in het verkeer heeft gebracht;

b.
het, gelet op de omstandigheden, aannemelijk is dat het gebrek dat de schade heeft veroorzaakt, niet bestond op het tijdstip waarop hij het produkt in het verkeer heeft gebracht, dan wel dat dit gebrek later is ontstaan;

c.
het produkt noch voor de verkoop of voor enige andere vorm van verspreiding met een economisch doel van de producent is vervaardigd, noch is vervaardigd of verspreid in het kader van de uitoefening van zijn beroep of bedrijf;



d.
het gebrek een gevolg is van het feit dat het produkt in overeenstemming is met dwingende overheidsvoorschriften;

e.
het op grond van de stand van de wetenschappelijke en technische kennis op het tijdstip waarop hij het produkt in het verkeer bracht, onmogelijk was het bestaan van het gebrek te ontdekken;

f.
wat de producent van een grondstof of fabrikant van een onderdeel betreft, het gebrek is te wijten aan het ontwerp van het produkt waarvan de grondstof of het onderdeel een bestanddeel vormt, dan wel aan de instructies die door de fabrikant van het produkt zijn verstrekt.

2.
De aansprakelijkheid van de producent wordt verminderd of opgeheven rekening houdende met alle omstandigheden, indien de schade is veroorzaakt zowel door een gebrek in het produkt als door schuld van de benadeelde of een persoon voor wie de benadeelde aansprakelijk is.

3.
De aansprakelijkheid van de producent wordt niet verminderd, indien de schade is veroorzaakt zowel door een gebrek in het produkt als door de gedraging van een derde.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2006 13:56

Fox heeft ook niet de mogelijkheid hier weerwoord te geven. Dat is nu eenmaal het karakter van internetforums en ook de hedendaagse mentaliteit. Roep maar wat. Objectieve meningsvorming en voorzichtigheid met uitlatingen voordat je jezelf voldoende op de hoogte hebt gesteld is kennelijk niet meer nodig.

Roderik kan zelf zijn conclusies trekken en bij elk ander zijn aas gaan kopen. Dat is de kracht van de consument. Wat er op Carpboard te halen valt is mij duister. Mitsz onder druk zetten? Nou? Mitsz zal wel ontroerd zijn met zoveel warme belangstelling bij zijn liefhebberij. En in één adem genoemd worden met Fox is natuurlijk zeer eervol.

Lijkt mij wel voldoende zo.

Groet, Kees

Er is bescherming van de consument, maar je hebt natuurlijk altijd met de winkelier te maken. Naar de rechter lopen om je gelijk te halen is een hele stap.
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

22-08-2006 14:10

Arjen Dijkstra schreef:
Raymon Schra schreef:Waarom loop je hier te klagen en heb je niet gewoon gebeld?

Nummer staat duidelijk op de site.. Altijd veilig achter je computer een mailtje tikken helpt niet. Bel dan, of ben je bang?

Nu ga je wel hier lopen klagen, vind ik een beetje zwak.
Je probeert iemands aandacht te trekken die op vakantie is?
Gaat lastig worden denk ik..

Groeten Raymon


Heb je aandelen van Waterlandbaits ofzo Raymond? Snap je reactie niet helemaal. Die jongen stelt een normale vraag lijkt me zo. Als een bedrijf geen email beantwoord kunnen ze beter ook geen emailadres vermelden.

Roderik, er zit niks anders op als toch te moeten wachten.


Hey raymon,
als jij van te voren een behoorlijk bedrag aan producten betaald, en ze worden niet op tijd geleverd ( of helemaal niet ) dan wil ik wel eens zien hoe jij reageert, dan zit je tog wel heel anders te piepen pik :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-08-2006 14:14

Kees: Naar de rechter lopen om je gelijk te halen is een hele stap.

Dat is idd nogal een stap, het leuke in dit voorbeeld is overigens wel dat zodra je met beide benen op de grond blijft staan je die stap niet zult maken 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-08-2006 14:20

Paul Rustwijk schreef:
Ik kan heel goed lezen, alleen tussen de regels is ook voor jou blijkbaar moeilijk.


Het maakt toch geen flikker uit of Mitzs op vakantie is.

Die jongen doet hier z'n beklacht op het forum.
Het komt er op neer dat de zaken niet goed geregeld zijn.
Als jij het echt begrijpt, spring je met een zak bollen in de auto naar deze jongen toe... en lever je service.


Harold, als ik jou wat met copyen en pasten duidelijk kan maken... :wink:

met vriendelijke groet,

Paul.


Als je willens en wetens reageert met de wetenschap en de vermelding hiervan ,dat diegene hier op dit moment niet kan reageren, dan zie ik het simpelweg als "steun zoeken".
En wat los je met dit topic nu op? M.i. helemaal niets.
Ik weet zeker dat wanneer Mitsz terug is en deze jongen (nogmaals) een mail stuurt het zeker goed komt.
Wie werkt en geen fouten maakt, die werkt niet

Ik ben slechts een tussenstation en niet de leverancier :wink:

En met copy en paste maak de bron mij zeker iets duidelijk :wink:

Nogmaals , men had kunnen wachten tot Mitsz terug was van vakantie, want is het probleem nu opgelost? Nee hè?

En wanneer je het psychisch niet aan kunt, moet je naar de psychiater of een dienstverlenende instantie.

gr Harnold
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2006 14:28

Beste Joris,
ik zeg ook nergens dat ik twijfel aan je kennis, ik merk alleen op dat er ook andere ervaringen bestaan op dit gebied en dat men niet altijd alles aan de producent kan toerekenen.


Verder laat ik dit topic maar het voor wat het is.
groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-08-2006 15:07

Dennis Pronk schreef:
pik :wink:


ik wist niet dat je geknikkerd had met Raymon vroegah !

of heb je met hem op school gezeten ?

verder heb ik niets te melden in deze topic..behalve dat er op een verkeerde manier een probleem besproken wordt.beter kan je ff wachtten tot de persoon ik kwestie terug is ,en het lekker persoonlijk met het bedrijf opnemen,wie weet komen ze je tegemoet en krijg je een zakkie gratis.

vrgr,

michel
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

22-08-2006 15:22

En wanneer je het psychisch niet aan kunt, moet je naar de psychiater of een dienstverlenende instantie.


wow...

Ik zie een kant en ik zie een wal... beiden worden niet geraakt.

En overal worden fouten gemaakt, helemaal correct... Amen.
En laten we hopen dat het alleen maar beter gaat met de service.
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

22-08-2006 16:08

joris Leferink schreef:
Pro logic: heb in April spul besteld wat ik nog steeds niet binnen heb!!!!!!!!!!Dit soort bedrijven prijs ik dus steeds minder aan omdat ze de zaken gewoon niet goed voor elkaar hebben.

groeten Joris


Ik geloof dat prologic producten door swendsen sport op de markt gebracht worden dikke kans dus dat daar de fout zit. En ik heb nooit op producten van Fox of Prologic hoefen wachten. :wink:
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

22-08-2006 16:33

Pro Logic wordt inderdaad verdeeld door svendsen sport.
Maar dat is nog geen excuus om de spullen zolang niet op voorraad te hebben.
Ze beloven steeds dat het over een week of 2 binnenkomt, ja amoehoela.

groeten Joris
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-08-2006 17:31

Paul Rustwijk schreef:
En wanneer je het psychisch niet aan kunt, moet je naar de psychiater of een dienstverlenende instantie.


wow...

Ik zie een kant en ik zie een wal... beiden worden niet geraakt.



Deze was dan ook niet voor jou bedoeld!

[/quote]

Paul Rustwijk schreef:
En wanneer je het psychisch niet aan kunt, moet je naar de psychiater of een dienstverlenende instantie.


wow...

Ik zie een kant en ik zie een wal... beiden worden niet geraakt.

En overal worden fouten gemaakt, helemaal correct... Amen.
En laten we hopen dat het alleen maar beter gaat met de service.


Zeker en vast.
Mitsz is er natuurlijk alles aan gelegen om een optimale service te bieden.

Hier laat ik het bij.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-08-2006 18:28

En wat gaat er gebeuren wanneer mocht blijken dat Mitsz alle betaalde bestellingen wel verzonden heeft, maar nooit door de bezorgende instantie is afgegeven?

Uit menig voorbeeld uit een kort verleden blijkt dit maar al te vaak voor te komen.
Wel verzonden, de bonnen van TPG zijn afgetekend en aanwezig alleen de spullen zijn weg.
Blijkbaar werken veel karpervissers bij koerier en bezorgdiensten.

Herhaaldelijk heeft Mitsz inmiddels verschillende bestellingen voor eigen rekening ( en verzekerd) moeten nabezorgen, om zodoende toch maar iets van naam en goede wil op te bouwen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

22-08-2006 19:44

Harnold Kikkert schreef:@Paul Rustwijk:

Ik kan heel goed lezen, alleen tussen de regels is ook voor jou blijkbaar moeilijk.
Het gaat om het tijdstip van deze topic nl 21-08-06.
Mitsz is nu met vakantie en kan zich niet verdedigen op dit moment en DAT vind ik niet kies.
Mede gezien het feit dat je (bijna) altijd bij Mitsz terecht kan voor advies voor de samenstelling van een bol of andere weetjes.

@Paul R,

even over jouw stukje objectiviteit: doe volgende x even een bronvermelding als je Copy en Paste doet van internet :wink:

En ja, service is het belangrijkste onderdeel om (potentiële) klanten als klant te houden c.q. te krijgen.

En ja, service is altijd voor verbetering vatbaar.

@Algemeen

En om Waterlandbaits nu al te gaan vergelijken met Proline of Vlemmix of welk ander bedrijf dat al jaren bestaat,dan heb je er volgens mij niet veel van begrepen.

gr Harnold



Ik wil me nergens mee bemoeien maar dit is gewoon een mierenneukerig-ikwilhetlaatstewoordhebben- reactie.

Ten eerste had Mitsz iets van zich moeten laten horen voordat hij op vakantie ging. Jij maakt de opmerking dat Mitsz niet kan reageren in dit topic maar als hij had gereageerd op de mailtjes van de topicstarter was dit topic niet geopend en was deze discussie ook niet opgang gekomen.

Ten tweede, wtf maakt het uit dat er geen bronvermelding bij zijn gekopieerde stukje staat. Hij post dat gedeelte expres.

Ten derde, het vergelijken gaat om het princiepe. Er wordt een topic geopend waar er negatief over Mitsz zijn bedrijfje wordt gesproken en de topicstarter krijgt gelijk een hoop gezeik over zich. Dat was vast bij een topic over boilies van Nash niet gebeurt?
Waar een wilg is, is een heg
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

22-08-2006 20:23

Heren,

Wil even op de firma Fox terugkomen, bij problemen kan men een foto van het onderdeel + type en kopie van de aankoopbon naar onderstaand e-mail adres sturen. Voeg er de naam van de winkelier bij waar men het gekocht heeft. Mij is het overkomen dat het betreffende onderdeel binnen 3 dagen bij de betreffende winkelier lag. Dat zaken wel eens mislopen is altijd te betreuren, elke leverancier zal bij problemen die zo snel mogelijk willen oplossen. Zijn bestaansrecht is hier mede van afhankelijk, helaas lopen bestellingen vaak over verschillende schijven. Die lijnen zo kort mogelijk maken waar Mitsz mee bezig is als ik het goed begrepen heb, zal ergernis in de toekomst zoals hier boven vermeld voorkomen.

cindyb@foxint.com

Met vriendelijke groet,
Peter
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

22-08-2006 20:41

Henk ter Maat schreef:Uit menig voorbeeld uit een kort verleden blijkt dit maar al te vaak voor te komen.
Wel verzonden, de bonnen van TPG zijn afgetekend en aanwezig alleen de spullen zijn weg.
Blijkbaar werken veel karpervissers bij koerier en bezorgdiensten.


Wel vreemd dat zoiets meerdere keren dan gebeurd :roll:
Een keer kan natuurlijk altijd. Maar als je alle postings hierboven leest en meerdere mensen dus dezelfde klachten hebben vind ik het op zijn zachtst gezegd twijfelachtig. Ik sluit me volledig aan bij de motivaties van Paul en Elco. Mitsz had gewoon kontakt moeten opnemen met de topic starter voordat hij op vakantie ging. Ook dat kan natuurlijk vergeten zijn, maar aangezien meerdere mensen hier klachten over hebben, kan je ook hier je twijfels over hebben.

Ik gun Mitsz en zijn bedrijf uiteraard het beste maar dat er op dit moment iets structureels mis is lijkt mij wel duidelijk.

Henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-08-2006 22:58

Anti reclame bij concurentie?
Oh wat is het een vies wereldje 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

23-08-2006 09:02

elco kuipers schreef:


Ik wil me nergens mee bemoeien



Doe dat dan ook niet.

elco kuipers schreef:

Ten tweede, het vergelijken gaat om het princiepe. Er wordt een topic geopend waar er negatief over Mitsz zijn bedrijfje wordt gesproken en de topicstarter krijgt gelijk een hoop gezeik over zich. Dat was vast bij een topic over boilies van Nash niet gebeurt?


Het is geen gezeik, er wordt gewoon ietrs duidelijk gemaakt.

En wat Henk ter Maat schrijft dat bestellingen zoek raken kan ik onderschrijven : toen ik nog bij de radio werkte en cd via de maatschappijen ontving werd ik door hun regelmatig gebeld waarom ik bepaalde platen niet draaide.
Toen kon ik volmondig zeggen dat ik ze niet ontvangen had.
Daarop volgde nog 2 x zo'n grapje en hen 2 x een klacht ingediend bij de TPG en uiteindelijk heeft men de dader opgespoord.
Dus herhaaldelijk spullen zoek.

En ik heb nog nooit met Nash spullen gevist :wink:

gr Harnold
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

23-08-2006 09:25

Lees hier maar:

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 5&start=50

Helemaal onderaan staat een posting van mij. De één na laatste posting is dat..

Dat is wat ik van Waterlandbaits vind.. :o En sinds ik dat heb gepost, heb ik een aantal priveberichten gekregen van mensen die hetzelfde probleem hebben gehad.

Maarja, ik heb me er een hele tijd aan lopen irriteren, nu laat ik Waterlandbaits voor wat het is.
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

23-08-2006 09:59

Nu vraag ik me toch af wat nu de verdiensten zijn???? Heeft Roderik inmiddels zijn spullen al en zal dat lukken denk je voor het iende van de vakantie van WB? nee he..... denk het ook niet

Het enige wat dat gekibbel veroorzaakt heeft is dat Mitsz waarschijnlijk nu nog minder zijn expertise over aas zal laten schijnen. Het is altijd het zelfde op dit forum dat ge mierenneuk om helemaal niets zonder te beseffen wat je er eigenlijk mee veroorzaakt. DENK TOCH EENS NA!!!

Veel succes met z´n alle waarschijnlijk nog minder kennis en niveau op dit forum na dit gekibbel.

gr. Rene
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

23-08-2006 10:01

1 ding vind ik n beetje raar :

Problemen kunnen overal optreden, maar nu gaan we net doen als of mitsz onvindbaar is op deze aard bol.

Heb zelf geen problemen met deze persoon , maar heb ook nog nooit n bol van hem aan mn haak gehangen.

Dus spreek hem er even zelf op aan , hij zal heus geen 6 maanden vissen zijn.

Wie bij de bron koopt moet daar ook klagen :P :P :P
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-08-2006 10:12

Rene die expertise blijft wel, dat wordt dan een kwestie van contact houden.
:D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

23-08-2006 10:17

Waarom zou iemand geen kritiek op WB mogen plaatsen op dit forum, of mag dat alleen maar op de bekende merken Fox, X2, etc.
We hebben hier toch vrijheid van meningsuiting.

Ik zou ook niet vrolijk worden als ik in juli iets bestel, betaal en vervolgens niets meer hoor.

Wat ik begrijp is dat Roderik echt niet de enige is met dit probleem, dus waarom zou daar niets over gezegd mogen worden?

Ik denk heus niet dat de kennis en niveau naar beneden zal gaan door dit soort berichten en als je dit soort dingen niet wilt lezen, er zit een knop op je computer.

Iedereen mag zijn zegje doen, ook al is het niet voor iedereen interessant.

Gr. Jan