niet geleverde bestelling waterlandbaits


Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

21-08-2006 20:40

Eind juli had ik bij waterlandbaits een bestelling gedaan van enkele producten. Op 1 augustus kreeg ik de bestelbevestiging binnen en de belofte dat de bestelling zo snel mogelijk zou worden verwerkt, dus heb ik het bedrag betaald door het vooraf voor te schrijven(op het juiste rekeningnummer). Dus ik wachten totdat de bestelling binnen zou komen maar tot op heden heb ik nog niets gezien. Ik heb al een aantal e-mails gestuurd maar die zijn of niet aangekomen of niet gezien want ik heb nog geen reactie gehad. Nu zijn ze daar sinds 19 augustus op vakantie, maar ik heb ze daarvoor al gemaild dus dat is geen excuus om de producten niet op te sturen of om niet te reageren op mijn mails. Ik heb ook geen zin om te wachten totdat men terug is van vakantie voordat ik eindelijk eens iets hoor, dus probeer ik op deze manier iemands aandacht daar te trekken. Ik hoop dus snel iets te horen....
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
Johan van Os
Berichten: 406
Lid geworden op: 19-02-2006 21:08
Locatie: Roosendaal

21-08-2006 22:08

heyy roderik zal vast een een foutje in de verwerking zijn zeker??
bij vlagen ben ik geniaal...helaas is t hier altijd windstil...
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

21-08-2006 22:09

Je probeert iemands aandacht te trekken die op vakantie is?
Gaat lastig worden denk ik..

Groeten Raymon
Laatst gewijzigd door Ray Schra op 22-08-2006 07:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

21-08-2006 22:38

Ramon,

wat is dat nou voor een onzin.
Over elk merk mag hier wat gezet worden, behalve over het bedrijfje van Mitsz?
Als men niet tevreden is over de Service, dan is dit de plek om het neer te zetten.
Zoals we met alle andere merken en producten doen!!!

Ik heb ook wel eens een bestelling proberen te doen.
4 keer gebeld, zelfs smsjes gestuurd... of ik later kon terugbellen.
Ik later terugbellen?? uuhhh... wie is hier de klant?

Zijn genoeg andere Freezers op de markt, waar je wel de service krijgt die een klant verlangt.
En zo te horen ben ik niet de enige.
Dit krijg je als iemand heel veel van aas af weet (met alle respect), maar niets van marketing.

groet,

Paul.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

21-08-2006 22:41

Raymon Schra schreef:Waarom loop je hier te klagen en heb je niet gewoon gebeld?

Nummer staat duidelijk op de site.. Altijd veilig achter je computer een mailtje tikken helpt niet. Bel dan, of ben je bang?

Nu ga je wel hier lopen klagen, vind ik een beetje zwak.
Je probeert iemands aandacht te trekken die op vakantie is?
Gaat lastig worden denk ik..

Groeten Raymon


Heb je aandelen van Waterlandbaits ofzo Raymond? Snap je reactie niet helemaal. Die jongen stelt een normale vraag lijkt me zo. Als een bedrijf geen email beantwoord kunnen ze beter ook geen emailadres vermelden.

Roderik, er zit niks anders op als toch te moeten wachten.
Ik zet mijn huupie in
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

21-08-2006 22:49

Mannen,

Ik heb helemaal geen aandelen Mitsz, vis er niet eens mee, maar het is hier geen geschillencommissie. Probeer dan eens te bellen.

Als je meerdere emails stuurt die niet beantwoord worden mag je er van uitgaan dat ze niet aankomen. Als je dan toch contact wilt moet je iets anders gaan proberen. Bellen bijvoorbeeld.
Vind het raar om HIER om aandacht te gaan schreeuwen, zoals hij het noemt, terwijl je weet dat degene die je probleem op kan lossen op vakantie is.

En Arjen, wat jij zegt over aandelen raakt kant noch wal.

En zo denk ik er over.

Mvg Raymon

Ps Arjen en Paul: ik heet Raymon
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

21-08-2006 23:22

Ik heb ook problemen gehad met waterlandbaits is uiteindelijk wel goed opgelost. Dus het zal wel goed komen Roderik.

Raymon verander je je onderschrift nog ff
http://www.waterlandbaits.nl :wink:
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-08-2006 23:28

Raymon,
mail die niet aankomt komt voor 99%terug in je inbox en moet zeggen dat er een kern van waarheid in schuilt wat er wordt gezegd.

Bij mij was de levering op tijd dus geen klagen maar een maat van me heeft nu voor de 2e keer al gedonder met het niet uit leveren en niet beantwoorden van mail cq telefoon wat al weken loopt dus al te netjes verloopt het geregeld niet, dit mag best vermeldt worden.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

21-08-2006 23:31

Roderik,

Je hebt een pb.

Gr Paul
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

22-08-2006 07:47

Kijk,

dat verandert de zaak. Ik heb zelf ook eens gedonder gehad op dit forum met een slimmerik die zijn spullen niet kreeg die hij van mij gekocht had.
En ik reageerde niet op mailtjes etc. etc.

Maar ik had toen nog geen geld ontvangen, laat staan een mailtje.
Bleek dat de arme sloeber zowel het rekeningnummer als het e-mailadres telkens verkeerd schreef.

Ik zeg niet dat dat bij Roderik het geval is, maar verklaart misschien wel deels mijn reactie.

Gegroet, ik ga aant werk.

Raymon
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-08-2006 08:12

ik heb mijn bestelling altijd opgehaald bij Mitsz zelf of op een afhaaladres.. nooit geen problemen ondervonden. zelf op tijden dat mitsz of Henk vrij waren.. (s'avonds late uurtjes etc.)

Mitsz heeft gewoon een sexy secretaresse nodig die wat werk uit zijn handen neemt..
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-08-2006 09:01

Ik ga hioer niet op de stoel van Mitsz zitten, maar een bedrijf wat zojuist is opgestart kent nu eenmaal de bekende aanloopproblemen.
Ook bij Mitsz.
En ja, ik vis er ook mee.
Alle problemen zijn bij mijn weten altijd zo snel mogelijk opgelost, ook als de klant de verkeerde handelingen deed!!!

Binnenkort zal ook mijn naam op de site te zien zijn als "AFHAALADRES"
dus is het mogelijk om rechtstreeks de bollen uit Hoogeveen te halen.
Weer een stukje service van Waterlandbaits.

En wanneer iemand op vakantie is kan hij moeilijk jouw probleem oplossen, en dan op dat moment jouw ongerief hier neer te zetten vind ik niet erg kies.

Had even gewacht en had Mitsz dan even telefonisch benaderd, dan ook zou het vast en zeker naar ieders tevredenheid worden opgelost.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

22-08-2006 09:45

En wanneer iemand op vakantie is kan hij moeilijk jouw probleem oplossen, en dan op dat moment jouw ongerief hier neer te zetten vind ik niet erg kies.


Volgens mij lees jij niet:

Nu zijn ze daar sinds 19 augustus op vakantie, maar ik heb ze daarvoor al gemaild dus dat is geen excuus om de producten niet op te sturen of om niet te reageren op mijn mails


Z'n problemen hadden dus opgelost moeten worden voordat er ook maar iemand op vakantie ging.

Elk bedrijf wordt op dit forum afgemaakt, uitgespuugd of in de pan gehakt als ook maar iemand te lang op z'n reparatie van zijn fox piepertje zit te wachten, of als meneer vlemmix al 2 maanden niets van zich heeft laten horen.

Zou jij bij Proline blijven bellen of mailen waar je bollen blijven. Als je een auto besteld, verwacht je dan service of ga je dan zelf bellen of mailen waar hij blijft?
Een bedrijf opzetten is altijd moeilijk en personeel aannemen is ook niet altijd een optie en het is ook heel netjes dat er een bericht staat dat hij nu op vakantie is.
Mitzs komt er vast wel uit en ik hoop voor hem dat z'n bedrijf groeit, maar er is qua service nog genoeg werk aan de winkel.

Objectiviteit

Een feit is objectief als het onafhankelijk is van de mening van mensen, als er geen interpretatie bij nodig is. Dit staat tegenover subjectief. Het begrip heeft filosofische kanten, en het begrip in de zin van 'neutraal' of 'onpartijdig' is onder meer van wezenlijk belang in de journalistiek en bij de rechtspraak.

De journalistiek beschouwt objectiviteit als neutraliteit of onpartijdigheid, en als een voorwaarde voor een goede vervulling van journalistieke taken, vooral bij de vergaring, de keuze en bewerking van nieuws. Volgens sommigen kunnen journalisten daarom bijvoorbeeld geen lid zijn van politieke partijen. Om deze objectiviteit te garanderen geven media wel beginselverklaringen af, die hun maatschappelijke opvattingen weergeven, en worden artikelen door auteurs ondertekend, om zo ook hun achtergrond te kunnen kennen.

Bij de rechtspraak is objectiviteit ook een levensvoorwaarde. Rechters moeten recht kunnen spreken zonder enige vorm van partijdigheid of zelfs maar betrokkenheid. Dit heeft onder meer geleid tot het opstellen van registers voor nevenfuncties bij de rechterlijke macht. Een gebrek aan objectiviteit van een rechter (bijvoorbeeld een familierelatie met een verdachte of een advocaat) kan leiden tot wraking van een rechter, oftewel het eisen van zijn onmiddellijke verwijdering van de behandeling van een zaak.

groet,

Paul.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

22-08-2006 09:58

Ik ben niet bekend met waterlandbaits en heb er nooit besteld. Dus geen directe ervaring met dit bedrijfje. Ik begrijp wel uit deze topic dat het een relatief nieuw opgezet bedrijf is.
In de eerste plaats juich ik alle ondernemers initiatieven toe, het getuigt van durf, initatief en onafhankelijkheid. Daarom heb ik zelf met "nieuwe" marktspelers iets meer geduld als iets niet vlekkeloos verloopt.
Service daarentegen is wel iets wat een bedrijf onderscheidt van de concurrent. Op het moment dat iemand eind juli een order plaatst, op 1 aug. de orderbevestiging krijgt en direct betaald (aangenomen dat de informatie van Roderik correct is) dan zou in die periode er genoeg tijd moeten bestaan om de order uit te voeren of bij de koper aan te geven dat de order niet tijdig, of gedeeltelijk niet kan worden gedaan vanwege een vakantie. Dit had dan mogelijk in de orderbevestiging vermeld kunnen worden.
Dat de ondernemer op vakantie is is prima, maar dan moet hij wel de lopende zaken correct afhandelen. Deze topic werkt zodoende ook niet in het voordeel van waterlandbaits, goed referenties worden 11 keer doorverteld, slechte referenties 22 keer (dacht een oude spreuk..?!)

Wat betreft de order, Roderik, even geduld nog..... het zal ongetwijfeld goed opgelost worden. Ik hoop dat je dat ook post.
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

22-08-2006 10:06

Naar mijn mening is het juist heel belangrijk om als opstartende onderneming je service goed voor elkaar te hebben.
Omdat je je nog waar moet maken op de markt.
Je ziet hier op het board dat een bedrijf hier zich kan maken of volledig word afgekraakt.
Kijk naar Fox, Pro Logic etc Pure kwallen van een bedrijven.
Ze denken dat ze er al lang zijn en dat ze ook wel aan de top blijven.
Het uitleveren van deze bedrijven is gewoon slecht heel slecht.
Ook de service is gewoon drie keer niks, bv garantie.
Ze hebben gewoon 1 voordeel mensen blijven er toch wel bestellen om dat ze niet zonder kunnen.

groeten Joris
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 10:06

Afbeelding
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2006 11:04

Paulus,
dissonantievermindering werkt verkoopbevorderend en leidt tot klantenbinding, verder sluit ik me bij je aan :wink:

Harnold,
service is een stuk breder dan een afhaaladres, een stipte levering dus op tijd en ook de goederen die besteld zijn en de juiste communicatie omtrend leveringsproblemen of afwijkingen hierop met je klanten zijn wel 2 van de belangrijkste key factoren die moet kloppen zeker als opstartend bedrijf.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2006 11:57

Beste Joris,
zie je verschillende meningen door verschillende ervaringen.
Ik heb namelijk persoonlijk geen problemen met garantie bij fox international, alles word netjes en correct afgehandeld. De uitlevering wil daadwerkelijk nog wel eens vertragen door back orders maar dit wordt mij in ieder geval netjes gemeld met een te verwachten datum dat het goed kan worden uitgeleverd.

Wil hiermee zeggen dat ook de foxdealer (je lokale winkelier) op service invloed heeft en dat niet altijd alles op fox international zelf kan worden afgeschoven. Of wel hoe snel werd de klacht etc daadwerkelijk gemeld of is die uberhaupt gemeld etc etc.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-08-2006 12:27

Peter,

Spijker op zijn kop!

Je hoort, leest steeds vaker dat winkeliers de defecte materialen (veel) te laat opsturen. Of zelfs pas als jij voor de zoveelste keer komt vragen naar jouw spulletjes. Dit gaat op voor allerhande artikelen en niet alleen voor visspullen en zeker niet specifiek voor Fox.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-08-2006 12:51

@Paul Rustwijk:

Ik kan heel goed lezen, alleen tussen de regels is ook voor jou blijkbaar moeilijk.
Het gaat om het tijdstip van deze topic nl 21-08-06.
Mitsz is nu met vakantie en kan zich niet verdedigen op dit moment en DAT vind ik niet kies.
Mede gezien het feit dat je (bijna) altijd bij Mitsz terecht kan voor advies voor de samenstelling van een bol of andere weetjes.

@Paul R,

even over jouw stukje objectiviteit: doe volgende x even een bronvermelding als je Copy en Paste doet van internet :wink:

En ja, service is het belangrijkste onderdeel om (potentiële) klanten als klant te houden c.q. te krijgen.

En ja, service is altijd voor verbetering vatbaar.

@Algemeen

En om Waterlandbaits nu al te gaan vergelijken met Proline of Vlemmix of welk ander bedrijf dat al jaren bestaat,dan heb je er volgens mij niet veel van begrepen.

gr Harnold
Laatst gewijzigd door Harnold Kikkert op 22-08-2006 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

22-08-2006 12:52

Even voor de duidelijkheid.

Je koopt bij A een pieper. Die pieper gaat kapot. Die pieper voldoet niet aan de eisen die je er normaal gesproken bij normaal gebruik van kan en mag verwachten. Als consument heb je 2 keuzes.

Je spreekt de producent aan

Je spreekt de winkelier aan.

Laatste is het allergemakkelijkst. Die moet jou probleem oplossen. Jij hebt dan niets te maken met opsturen of what ever. Dat is dan later het probleem van de winkelier. Die behoort het met de producent uit te vechten.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-08-2006 12:56

Ja en , wat nu?
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

22-08-2006 13:13

Klaas van den Herik schreef:Even voor de duidelijkheid.

Je koopt bij A een pieper. Die pieper gaat kapot. Die pieper voldoet niet aan de eisen die je er normaal gesproken bij normaal gebruik van kan en mag verwachten. Als consument heb je 2 keuzes.

Je spreekt de producent aan

Je spreekt de winkelier aan.

Laatste is het allergemakkelijkst. Die moet jou probleem oplossen. Jij hebt dan niets te maken met opsturen of what ever. Dat is dan later het probleem van de winkelier. Die behoort het met de producent uit te vechten.

MVG

Klaas


Waar wil je heen?
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

22-08-2006 13:13

Heb maar een ding te zeggen.

Besteld en betaald betekent dat je je spullen moet krijgen.

Dat Mitsz op vakantie is vervelend maar ben t wel met sommige eens dat je dan eerst je lopende zaken moet afhandelen.

Voor de topic starter heb ff geduld Mitsz is een gouwe gozer je baits komen wel Mitsz is geen oplichter.

Peter

p.s nu vinden sommige misschien dat ik Mitsz in ze reet kruip maar zal me zo'n biet zijn :lol:
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

22-08-2006 13:15

klaas
even voor jou duidelijkheid, niet elk merk doet rechtstreeks zaken met de consument maar laat dit lopen via hun dealers dus allen b to b activiteiten. Wil je op het gebied van garantie of e.d zaken regelen dan zul je dit via de partij dienen te doen die je het produkt heeft verkocht, op het moment als je hun benadert dan zul je terug worden verwezen.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.