Zinloos geweld aan de waterkant ??


Plaats reactie
patrick van dop
Berichten: 13
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00

29-11-2002 18:32

hallo

ik vind de mensen die zomaar iemand in elkaar slaan langs de waterkant maar een stelletjuh eikels die niets beters te doen hebben dan vechten

echt triest

Patrick
Gebruikersavatar
corne van gils
Berichten: 116
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00

30-11-2002 00:54

Is er dan niemand meer in staat om dit op een
orginele vredelievende manier op te lossen ??
Probeer eens te reageren zoals de boosdoeners
absoluut niet verwachten, zeg bijv. : voor dat je mij en m'n spullen in ellkaar rost zullen we dan eerst ff samen een paar biertjes pakken , vaak zijn de boosdoeners
toch in beschonken toestand en zo niet, het kan geen kwaad, probeer ze hier maar eens mee te overrompelen, het kan alleen maar gunstiger uitpakken :wink: , ze zullen echt niet kwader worden, en het kan zelfs wat sympatie opwekken...

met vredelievende groet, corne ... :grin:
proost
ps :remember john lennon ;al we are saying, is give piece a change :wink:




_________________
als ze me missen, dan ben ik vissen !!!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: corne van gils op 2002-11-30 01:14 ]</font>
Gast

01-12-2002 17:09

ik heb onlangs nog zon verhaal gehoord van een stel jongens die zatten te nachtvissen toen er rond middennacht een groepje jongens langs kwam en de jongens maar eens gingen beroven met 3 tegen 15 red je het al snel niet meer
maar ja portemenee kwyt met 10 piek mobieltje kwyt, en de visspullen met een gezamelyke waarde van ca 5 ruggen laten ze staan!!!!
wat is dan zinloos geweld????
dit zal altyd blyven gebeuren met de heren in den haag , zolang die de wetten niet aanpassen en de straffen niet hoger maken
speel ik wel voor eigen rechter!!!
want als ik hier in rotterdam aangifte moet doen MOET ik een afspraak voor de volgende week kost het me nog een vryedag ook (niet dus)
Jordy Waalderbos
Berichten: 33
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: aalten

05-12-2002 20:50

ik vraag me af waar die lui dan in godsnaam mee bezig zijn!! laat ons toch gewoon met rust en laat ons onze hobby uitoefenen!!!
Wij komen immers voor de rust en de vis en voor ruzie kunnen we altijd ergens anders heen!!!
TIHGT LINES Jordy
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

21-12-2002 13:00

geen medelijden maar meteen afbeuken die hap....:mad:

met met afbeukende groet amato
Gebruikersavatar
dano amato
Berichten: 68
Lid geworden op: 20-12-2002 01:00

21-12-2002 13:01

geen medelijden maar meteen afbeuken die hap....:mad:

met afbeukende groet amato
Dooitze Dijkstra
Berichten: 22
Lid geworden op: 17-11-2002 01:00
Locatie: Groningen

25-12-2002 13:15

Leuke discussie dit! Maar zinvol......? Bart, fijn dat je iedereen van enig juridisch jargon kennis laat nemen. Als jij er nu voor zorgt dat niemand iets overkomt aan de waterkant leggen andere de wet wel uit mocht dat nodig zijn. Geweld toepassen is geen oplossing, hoe dan ook, maar dat zal jij toch uit ervaring wel moeten weten.

met vredelievende kerstgroet
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

28-12-2002 16:26

Beste Dooitze. Elke discussie is zinvol! Dit is een extreem moeilijke discussie omdat elke situatie omtrent geweld verschillend is. Helaas is het nog vaak zo doordat een slachtoffer "die volgens de wet" verkeerd handeld als dader wordt bestempeld! Een beetje kennis daarin is nooit verkeerd.

Ik vind die opmerking van jou, dat ik er voor moet zorgen dat niemand iets overkomt aan de waterkant, een beetje kinderachtig. Als ik het zou kunnen had ik het zeker gedaan.

Zinloos geweld sucks, laten we het daar maar op houden.

Groet
Bart
dennis Ganzevoort
Berichten: 193
Lid geworden op: 08-12-2002 01:00
Locatie: Zeist

02-01-2003 14:24

ik weet het!! neem m,n andere hobby ook mee!!
hij houd van het echte "pakwerken"!!!
mijn trouwe 4 voeter Mack!! een getrainde duitse herder!! een commando "luid"!!
zijn ze dan nog niet weg DAN GAAT HIJ LOS!!

groetjes Dennis en Mack
Mac mulder
Berichten: 37
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: hoogezand

02-01-2003 18:13

is die hond ook te huur?
born to fish
Boudewijn Lips
Berichten: 66
Lid geworden op: 15-01-2003 01:00
Locatie: Maastricht

15-01-2003 20:29

Hallo ik meng me er ook even tussen:
als wij gaan vissen voor meerdere dagen gaat altijd de hond mee!! Het is voor dat beest niet alleen een uitje maar hij waakt ook als de ziekte!! Nou moet ik zeggen dat ik nog nooit problemen heb gehad met een of andere onverlaat maar wel eens met de heren van de politie die de boswachter ook maar hadden meegenomen. Het gaat te ver om hier precies uit te leggen wat er toen allemaal gebeurde, het komt er op neer dat wij mochten blijven zitten met een bekeuring en het in beslag nemen van een verboden wapen, een traangasbuisje, pepperspray.
Je weet het van te voren, het mag niet dus dan moet je ook niet zeuren. Maar het blijft vreemd, als je op die plek viste was er geen last van junks en dergelijke en zo gauw als we weg waren lag er weer van allerhande troep aldaar!! Maar daar gaat het niet om hier op deze discussie, de vraag blijft wat kan je doen als je wordt gepakt door zo'n stel idioten? Het antwoord is simpel maar niet leuk vrees ik: niets!!!
Ze zijn niet voor reden vatbaar, ze zitten meestal onder de drugs( soft of hard) en ze hebben vaak ook nog een stuk in hun hakken!! Dus wat moet je dan, als je een jaar of 15 bent??
Sorry ik zou het niet weten!! Ik ben "volwassen" ik zou mij kunnen verdedigen maar zo'n jongen toch niet!! Het is erg om te moeten concluderen: je moet maar niet meer gaan vissen zonder toezicht van een oudere!!
Ik weet het, het klinkt belachelijk maar ziet iemand anders dan een bruikbare oplossing?? En niet met grote verhalen komen van mag-lite's, bankstiks en paraplu's !!
Het is niet leuk wat ik hier geschreven heb maar ik zie het zo! De maatschappij verhard en wij erbij dus, als ik een zoon zou hebben, ging dat jongetje niet alleen aan de waterkant zitten maar met zijn vader!!!!
Daan de korte
Berichten: 59
Lid geworden op: 07-05-2003 02:00
Locatie: hillegom

10-05-2003 17:40

ik zit toevallig op fitness En ik heb mac lite, maar het probleem is de jongen die het eerste komt vaak ook een soort van leider of de stoerste is. ik had laatst dat ik zat te penvissen in parkvijver, komen er een paar van die stoere gassies aan (ik ben 16). liepen me een beetje te dissen. zo van: ''kom vechten dan.'' op een gegeven moment was ik het zat en ik heb die jonmgen een blauw oog gegeven en um op de grond gebeukt, hij ging er jankend vandoor! maar het ergste komt nog, gaat hij ze vader halen! die wou de politie bellen, heeft hij gedaan. politie kwam en ik mocht mooi weg.
jan schuurmans
Berichten: 133
Lid geworden op: 20-03-2003 01:00

10-05-2003 20:03

mij zullen ze niet rap meer aanvallen
ik heb in der tijd zo een schokkertje of een voltzettertje of hoe je het ook noemt
gekocht
ik heb hem sindsdien altijd op zak als nu mij nog iemand lastig valt geef ik hem eerst nog een kans anders schok ! heel simpel
ik ben het meer dan beu dat die jongens onze pret aan de waterkant komen verpesten
zonder enige reden .
greetz jan
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

11-05-2003 14:50

oke daan,
goed gereageerd,
later niet zeuren waarom er bij jullie niet meer in de vijvers gevist mogen worden!
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

11-05-2003 15:22

Ik heb hier weinig over te zeggen omdat ik zelf nog nooit met geweld aan de waterkant in aanraking ben gekomen...

Het enige dat ik wil zeggen is dat triest is dat we dit soort dingen op een forum kunnen lezen :'( ...

Al het geweld dat ik in dit topic las was volkomen zinloos... dan ga ik me toch echt afvragen waar het heen gaat met 'de jeugd van tegenwoordig' waar ik zelf ook nog in thuishoor...
Oplossing:
Zoals een aantal voor mij ook al zeiden is ZEKER NIET de politie. De politie op de hoogte houden okeej, maar ze zullen er geen ruk aan doen. Dan maar zo'n shock-apparaatje op zak hebben...
Als dat de eneige oplossing is :sad: , want wat moet je anders? ....

Triest is het....
Gebruikersavatar
Martin Beek
Berichten: 813
Lid geworden op: 14-03-2003 01:00
Contacteer:

11-05-2003 15:23

Op 2003-05-10 20:03, schreef jan schuurmans:
mij zullen ze niet rap meer aanvallen
ik heb in der tijd zo een schokkertje of een voltzettertje of hoe je het ook noemt
gekocht
ik heb hem sindsdien altijd op zak als nu mij nog iemand lastig valt geef ik hem eerst nog een kans anders schok ! heel simpel
ik ben het meer dan beu dat die jongens onze pret aan de waterkant komen verpesten
zonder enige reden .
greetz jan


Waar kan je die halen?
En wat kost zoiets?

Ik wil er zelf graag ook wel 1. Je weet maar nooit.

_________________
The chase...is better than the catch...
HOW MUCH IS THE FISH¿
'Scooter!'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marvin Honsbeek op 2003-05-11 15:23 ]</font>
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

11-05-2003 20:17

Je kunt ook wurgstokjes(nunchaku) gebruiken.Bekend uit de films van Bruce L.Zie "The way of the dragon"+"Enter the dragon."

_________________
NIHAO CARP DRILL INSTRUCTOR.DIT IS DE CHINATOWNKARPERMAKKER UIT HET SARS-VIRUS-INFERNOGEBIED HK.SAMBAL BIJ?NEE,DANK U.KAN
NIET TEGEN PIKANT VOEDSEL.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Chi Fai Man op 2003-05-11 20:18 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

11-05-2003 20:32

Chi,

Die zullen wel wat meer ervaring eisen dan de "shock-therapie"...
Mike van Antwerpen
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-05-2003 02:00
Locatie: vught

11-05-2003 22:05

Wanneer je in een situatie terrecht komt als hierboven ben je zowieso de lul....zelf heb ik een MACLITE 6D en een gasdruk pistool in mn tas,dit is meer als genoeg.
Maarja je nacht is wel verneukt mocht er iets gebeuren.
Ik heb het een keer meegemaakt dat ze s'nacht mijn spullen wilde stelen. Alleen dankzij mn bewegingsdetector kwam ik er optijd achter...
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

13-05-2003 02:39

Die lefgozertjes met hun Shock-therapie kunnen die apparaatjes halen bij de door hun zo vergruisde oosterburen.

Voordat je de reis onderneemt, denk toch maar even na over wat je nou precies gaat kopen.

In Nederland zijn deze namelijk verboden en krijg je alleen voor het in het bezit hebben van zo'n ding een half jaar gratis kost en inwoning.

Met alle respect, ik heb gevist midden in de meest verpauperde buurten in Den Haag, naast de zgn. "kampers", tussen de hoeren en de stappers, midden op de Mauritskade terwijl de stappers lam kwamen kijken wat die mafkees(ik) daar aan het doen was. Negen van de tien keer ligt het aan je eigen houding hoe men op je reageerd.

Ten alle tijde heb ik de weinige "problemen" opgelost door de conversatie op een vriendelijke manier aan te gaan.

Op het moment dat ik met een tranguiliser(hoe zo'n ding dan ook mag heten) of een pistool in mijn vistas zou (moeten?)gaan vissen dan stop ik accuut!

Met vreedzame groet MB

ps: ook deze bovenstaande postings zijn weer een geweldige promotie voor het karpervissen in Nederland. En jullie je maar afvragen waarom wij toch in zo'n slecht daglicht staan en het ene na het andere nachtvisverbod wordt afgekondigd..... :sad:
Gebruikersavatar
Yuri Sijben
Berichten: 179
Lid geworden op: 17-05-2002 02:00

13-05-2003 10:03

Ik heb al megemaakt dat ik getuige was van een grote drugsdeal 50 meter van mij vandaan gebeurde het was donker en ze zagen mij niet maar ik zag hun wel.Want ze stonden de deal achter mijn auto af tehandelen daarom wou ik er al heen gelukkig hebben ze niks aan de auto gedaan of geprobeerd te pikken anders was ik er wel op af gerend.Ze waren met 2 auto's 4 man.1 kogel door mijn kop en ik lig gestrekt.Dat was om 23:00 ik heb de hele nacht niet geslapen vind je het gek nou ik niet.Ik ben voor niemand bang dat is soms een probleem dat had me mijn kop kunnen kosten. :eek: gelukkig ging het net goed net op tijd terug gelopen.

gr Yuri

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Yuri Sijben op 2003-05-13 10:05 ]</font>
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-05-2003 11:21

hmm mensen die een grote drugs deal afsluiten gaan ecth geen autoradio stelen hoor! :wink:
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

13-05-2003 11:27

trouwens...een nadeel van het waarschuwen van de politie is het volgensde: de politie word erop geatendeerd dat er in een bepaals gebied dingen gebeuren die niet kunnen uit eindelijk draait het eroip uit dat je er niet mag vissen. De politie werkt als volgt als zij gaan uit van het aantal aangiftes is bijv het aantal aangiftes van fietsen diefstal gedaals dan concludeer men dat het aantal diefstallen is gedaald maar das niet waar! Terug aan de waterkant concludeer de politie dat sinds die karpervissers er zitten het aantel aangiftes ook is toegenomen rara???

mvg martijn
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

13-05-2003 20:51

de een heb als hobby scoter rijden en ik karper vissen..

ik strap toch ook geen maloot van ze scooter?
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

13-05-2003 21:36

Michael B.,

Even ter verduidelijking, met m'n posting duidt ik niet op aanmoediging van het gebruik van de "shock-therapie". Het was meer sarcastisch bedoeld, dan inhoudelijk.