Zinloos geweld aan de waterkant ??


Plaats reactie
rob pels
Berichten: 13
Lid geworden op: 03-01-2005 13:29
Contacteer:

07-01-2005 13:25

mensen jullie kunnen natuurlijk ook een alarmpistool kope???
Carp Fishing,,, A Way Of Life
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-01-2005 13:40

Nogmaals mensen,

Geen rare dingen mee nemen naar de waterkant, alle wapens die jij hebt kunnenn in de handen van je oponentje belanden ... en dan?

Gewoon nuchter boeren verstand, als ze je persoonlijk niets aan doen dan geen overdreven tegen acties, zodra ze je lichamelijk iets aan gaan doen mag je ze van mij ze afmaken.

Visspullen zijn nooit een verblijf in het gevang waard hoor!

1. Strafblad (lekker solliciteren)
2. Baan kwijt
3. SPIJT!

Iedereen denkt er zo makkelijk over ..... maar stel je slaat iemand invalide, of hij overlijd aan de stroomstoot? ....... dat vergeef jij jezelf nooit meer.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-01-2005 14:04

een alarm pistool zegt alleen maar knal , hij doet het niet echt of zo.

het is alleen bedoelt voor de dreiging en het schrik effect voor bijv. inbrekers.

maar ik vind het ook een afrader , want stel de dief heeft een echte, dan zal ie het alleen maar eerder gebruiken om zn eigen hachie te redden,want die denkt zeker weten dat het alarm pistool ook een echte is.

wat ik eerder las over 3 goedkope piepers kopen,lijntje spannen op 20cm rondom je tent , en de inbreker schrikt ook wel.( en waarschijnlijk rent ie weg)

lijkt me een veel beter plan :wink:

groete

michel
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

08-01-2005 10:05

altijd maar wapens en dergelijke,neem gewoon een trouwe viervoeter(zoals de mijne in de avatar)nooooiiiiit geen problemen,ze zijn als de dood voor de hond(best verstandig)weet je wat het is een hond verdedigt zijn baas altijd.laat maar 1 zon held op je afstappen die bezuurd het wel degelijk(hij bijt op commando :wink: )ik heb in ieder geval nog nooit problemen gehad,zelfs niet aan wateren waar dit probleem scheering en inslag is.p.s het is ook nog een fijne vismaat die altijd graag meegaat. :wink:
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

08-01-2005 11:15

Je moet maar gek zijn met honden. Elke morgen het beest uitlaten. Ik heb het zelf niet op honden. Alleen met vissen lijkt het me wel wat. Hoef trouwens ook geen hond in het huis. Haren en stank. En ze eten ook nog voor een vermogen op. Nou, nee geen hond voor mij. Dan maar een wapen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-01-2005 12:00

Rick,

Alleen 's ochtends uitlaten is lang niet genoeg hoor, wat dacht je van 's middags / 's avonds? En dan niet even naar het eerste grasveldje maar echte wandelingen anders is die hond zijn energie niet kwijt.

Daarbij stank, ach dat valt reuze mee hoor, dat heb jezelf ook wel in de hand.

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

08-01-2005 22:46

het hebben van deze hond is ook een hobby,ik train al tijden politiehonden de hond op de avatar heb ik zelf gefokt,hij komt uit een zeer gewaardeerde bloedlijn daarnaast als jij je hond de juiste voeding geeft valt de haren en de stank wel mee,zoals ik al zei deze hond is voor mij ook een beetje hobby(train 10 uur in de week met hem) en zakelijk ook best aantrekkelijk :P volgend voorjaar gaat deze hond voor de keuring politiehond 1 en is na een goed resultaat tussen de 4000 en 6000 euro waard!!!!Deze vriendelijke viervoeter is wel degelijk een wapen maar ook mijn trouwste maatje,dus verkopen volgend jaar dacht het niet!komt gewoon een nieuwe pup en die gaat na een drie jaar waarschijnlijk wel voor een leuk bedrag de deur uit.het mooie is hij gaat graag mee vissen en vind de karper nog leuk ook!
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

09-01-2005 15:47

Volgens mij is dat idd een prima afschrikmiddel, een hond van een beetje formaat. Tegebwoordig staan er bij ons op de stations ook van die beveiligingsgasten met herdershonden. Werkt prima, lijkt me. Het is niet alleen aan de waterkant dat geweld steeds vaker voorkomt, het is een algemene trend om mensen af te ranselen zonder enige reden...gelukkig is het mijzelf steeds bespaard gebleven.

Eén verhaal wil ik jullie niet onthouden. Van een opsporingsambtenaar, belast met de de controle visserijpapieren hoorde ik de volgende anekdote.

's ochtends vroeg aan een plas in Noord Holland. Controleur "klopt aan " bij een bivvy die er staat... vreemd. Er staan geen hengels bij. Controleur doet tent open...probeert twee knapen wakker te maken. Kotsend en proestend worden ze eindelijk wakker..., maar nog in leven. Blijkt dat ze in hun slaap met ether zijn bedwelmd, alle spullen buiten de tent weggeroofd.

Broodje aap verhaal? Ik neem aan van niet, vernomen uit de mond van een BOA dus waarschijnlijk toch gebeurd. Kan het voorval verder niet bevestigen, heb er in de media nooit wat van vernomen.

Als het écht waar is, is het toch triest gesteld hier en oppassen is dan ook het devies. Maar ja, hoe kan je je hier tegen wapenen??? Ik weet het niet....
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

09-01-2005 15:56

pff, hier word je toch niet goed van. Wat zien die gasten die jou iets aandoen voor nut erin :-? misschien de spullen die ze jatten van jou doorverkopen en that's it?

mvg

Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

10-01-2005 00:59

een woord GELD !!

geld is soms zelfs belangrijker voor die eikels(excuses) dan een mensenleven !

wat is geld nou eigenlijk !? een moordwapen ja ! :roll:

ik moet wel zeggen, ik heb nog nooit van mijn leven problemen gehad tijdens het vissen ! dus ik ben er ook niet zo bang voor !
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

10-01-2005 09:50

Bah bah bah,

Echt belachelijk dit gedoe.
Ook ik heb rare dingen meegemaakt. Mensen die achter je tent langslopen en even fijn vertellen hoe ze je gaan overvallen :roll:
Gelukkig liep dat goed af en liepen ze door, maar sindsdien ben ik echt op andere plaatsen gaan vissen. Vooral op wateren waar bijna niemand komt, en dan het liefst nog zo goed mogelijk verstopt. Ik heb trouwens nooit echte angst gehad voor het een of ander (naief ?? :-? :roll: )

Hopelijk gaan er niet nog echt erge dingen gebeuren!!

Bart
Gebruikersavatar
Marcel Kosters
Berichten: 272
Lid geworden op: 21-09-2003 02:00

11-01-2005 00:12

Zinloos geweld aan het water heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt. Wat ik wel heb meegemaakt is dat er snachts om 3 uur een groep van zo'n 15 gasten van 20-22 jaar met scooters voorbij kwamen gereden en recht voor mijn tent gingen staan. Ik vertelde ze dat ik daar lag te vissen waarna ze het sportief opvatten en met de scooter in de hand naar de weg toe liepen. Helaas heb ik die nacht niks meer gevangen... :-?
Gebruikersavatar
kevin hulsteijn
Berichten: 21
Lid geworden op: 05-02-2005 15:56
Locatie: Heerlen

05-02-2005 17:09

ik heb een engelse stefford, en sindsdien wil niemand meer herrie schoppen, of 's nachts je uitrusting stelen. bij mij is het een keer gebeurt dat iemand mijn hengels wilde stelen aan de maas, maar hij kwam van een heel koude kermis thuis hahaha.
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

08-02-2005 11:53

ik neem altijd de hond mee en een stroomstok die 10.000 afgeeft.dat zullen die rekels wel leren.
Gebruikersavatar
martijn v manen
Berichten: 155
Lid geworden op: 06-01-2005 18:37
Locatie: hoogkarspel
Contacteer:

08-02-2005 18:29

Vertel eens, hoe kom ik ook aan zo'n stroomstok?!!

moet effectiever zijn dan mijn hond, want die komt tot scheenhoogte.....

groeten!
er zwemt een karper in mijn hoofd
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

08-02-2005 19:06

die stokken kan je heel goed in duitsland halen ipv belgie.je haalt ze in elke supergroote winkelcentra,s.net als pepperspray en traangas.
je krijgt het allemaal mee,zonder dat er vragen wordt gesteld of om enig ID wordt gevraagt.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-02-2005 05:47

Het valt allemaal onder de noemer "verboden wapenbezit" en ik weet niet precies de strafmaat daarvoor, maar reken er op dat je een flinke douw krijgt.

Aangezien er (nog) geen gevangenissen zij met een karpergracht zul je de komende tijd weinig mogelijkheden hebben om te vissen. Een katapult zullen ze wellicht door de vingers zien, als je aan de waterkant er mee gesnaaid wordt of de straf zal bestaan uit een boete. De zaken die jullie opnoemen zijn geven je echter een kans kaart "Ga naar de gevangenis, ga NIET langs start".

Think about it jongens en meisjes ........

In deze maatschappij, waar geweld een steeds grotere factor aan het worden is. Waar agenten steeds vaker met wapens geconfronteerd worden. Ze gaan er hard in en geef ze potdikkie eens ongelijk.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
killian de bruijne

09-02-2005 15:38

[quote="william van den broek"]die stokken kan je heel goed in duitsland halen ipv belgie.je haalt ze in elke supergroote winkelcentra,s.net als pepperspray en traangas.
je krijgt het allemaal mee,zonder dat er vragen wordt gesteld of om enig ID wordt gevraagt.[/quote]

wat kosten die stroomstokken pepperspray e.d.?
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

09-02-2005 15:40

tss, stroomstokken waar gaat het heen, stel de persoon die jouw spulletjes wil jatten heeft wel een ziekte of iets dergelijks aan bijvoorbeeld zijn hart en hij overlijd na in aanraking te zijn gekomen met jouw toverstokkie dan kun je aardig lang zitten, je kunt het beter bij de mond / hond houden en als dat niet werkt dan kun je je vuisten als laatste redmiddel misschien gaan gebruiken.
killian de bruijne

09-02-2005 17:06

[quote="richard van der vliet"]tss, stroomstokken waar gaat het heen, stel de persoon die jouw spulletjes wil jatten heeft wel een ziekte of iets dergelijks aan bijvoorbeeld zijn hart en hij overlijd na in aanraking te zijn gekomen met jouw toverstokkie dan kun je aardig lang zitten, je kunt het beter bij de mond / hond houden en als dat niet werkt dan kun je je vuisten als laatste redmiddel misschien gaan gebruiken.[/quote]

hoi

ten eerste kunnen strommstokken gewoon iemand niet doden!
ten tweede, t is een laatste redmiddel


de pepperspray zou ik als eerste nemen, omdat je dan al gewoon iemand zo makklijk ken ''uitschakelen'' zouden ze nu met meerdere zijn? pepperspray helpt niet meer dan komt de stroomstok ja

ik heb hard voor mn spullen moeten werken, ik laat ze me echt niet afnemen!!

mja pepperspray en dat andere ding, denk dat t nieteens zo ver zal kome! mja wie verder gaat met stelen nadat de bewegings melder loeit die zal de risico;s van zn vak wel kennen toch?

groete
Laatst gewijzigd door killian de bruijne op 09-02-2005 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

09-02-2005 17:09

kdenk niet dat zo'n stroomstok bevorderlijk is voor bijvoorbeeld mensen met een pacemaker of iets dergelijks, in een normaal geval zul je er iemand niet mee kunnen doden, maar het lijkt me niet goed voor iemand die al hartproblemen of iets dergelijks heeft....
killian de bruijne

09-02-2005 17:12

[quote="richard van der vliet"]kdenk niet dat zo'n stroomstok bevorderlijk is voor bijvoorbeeld mensen met een pacemaker of iets dergelijks, in een normaal geval zul je er iemand niet mee kunnen doden, maar het lijkt me niet goed voor iemand die al hartproblemen of iets dergelijks heeft....[/quote]

denk dat als iemand snachts naar je tentje loopt met een pace maker, bewegingsmelder gaat af dat dat dan ook niet bevorderlijk is voor zn hart he

die zzal zich dan wel de ''piep'' schrikken

ltr
Gebruikersavatar
william van den broek
Berichten: 354
Lid geworden op: 17-12-2004 22:59
Locatie: made noord-brabant
Contacteer:

09-02-2005 19:33

zeg richard ik denk dat jij een softie bent .het lijkt dat jij niet opkomt waar wij voor moeten staan.leer die rovers maar een lesje,en je hebt ze het hardste als je zegt ; ik heb pepperspray of ik heb dit of dat.dan begint die persoon toch te twijfelen.en dan taait hij toch af.

maar ik zal er alles aan doen wat in mijn macht ligt om die lui te stoppen.

want de crimineel in nederland heeft het beter als wij.dus weg met die lui.het wordt eens tijd dat wij opkomen waar wij voor staan en als hobby beoefenen richard.en met een beetje begrip voor de crimineel dat moet ook verdwijnen.die lui stelen van jou.en dan moeten ze ook maar voor de gevolgen opdraaien als ze worden betrapt.dus weg met dat softe gedoe en gedraag je als een man.
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

09-02-2005 19:34

killian de bruijne schreef:
richard van der vliet schreef:kdenk niet dat zo'n stroomstok bevorderlijk is voor bijvoorbeeld mensen met een pacemaker of iets dergelijks, in een normaal geval zul je er iemand niet mee kunnen doden, maar het lijkt me niet goed voor iemand die al hartproblemen of iets dergelijks heeft....


denk dat als iemand snachts naar je tentje loopt met een pace maker, bewegingsmelder gaat af dat dat dan ook niet bevorderlijk is voor zn hart he

die zzal zich dan wel de ''piep'' schrikken

ltr

en dus zal de pacemaker zijn hartslag corrigeren.. lijkt me niks verkeerds aan daar zijn ze destenslotte voor gemaakt.

ik snap best dat jullie je spullen willen verdedigen en ik zou me spullen ook niet zomaar geven, maar ik ga niet zo'n stok gebruiken simpel vanwege die risico's die eraan verbonden zijn, maarja, dat is natuurlijk een afweging die je voor jezelf moet maken, maar ik vind dat je beter op fitness kickboxen, of iets dergelijks kunt gaan om je spullen te verdedigen, het in staat zijn om bijvoorbeeld iemand knock out te slaan is geen misdaad, een stok om hetzelfde effect te bereiken is dat echter wel.
killian de bruijne

09-02-2005 20:15

[quote="william van den broek"]zeg richard ik denk dat jij een softie bent .het lijkt dat jij niet opkomt waar wij voor moeten staan.leer die rovers maar een lesje,en je hebt ze het hardste als je zegt ; ik heb pepperspray of ik heb dit of dat.dan begint die persoon toch te twijfelen.en dan taait hij toch af.

maar ik zal er alles aan doen wat in mijn macht ligt om die lui te stoppen.

want de crimineel in nederland heeft het beter als wij.dus weg met die lui.het wordt eens tijd dat wij opkomen waar wij voor staan en als hobby beoefenen richard.en met een beetje begrip voor de crimineel dat moet ook verdwijnen.die lui stelen van jou.en dan moeten ze ook maar voor de gevolgen opdraaien als ze worden betrapt.dus weg met dat softe gedoe en gedraag je als een man.[/quote]

maar wat koste die dingen nu>