Zinloos geweld aan de waterkant ??


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

04-11-2002 12:56

Zinloos geweld.... dat is een veelgehoorde term de laatste tijd.

Het is logisch dat er ook een tegenhanger is, zinvol geweld....

Toch??

Maar volgens mij bestaat dat niet.

Maar hoe het ook zij, wanneer iedereen eens normaal doet, en van andere mensen (+ spullen) afblijft, is er niks aan de hand.

En als je eens in een penibele situatie komt.... gebruik eerst je verstand.

Gegroet,

Wouter Steggink
HansPeter van Ee

04-11-2002 13:29

Wouter

Als het ~{(&~}n~{(&~} land de ander aanvalt en daarbij als doel stelt de hele bevolking uit te moorden, is het ingrijpen van een derde partij net geweld dan niet zinvol??

met zinloze groet

HPE
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

04-11-2002 14:26

In dat zeer ruime opzicht is het wel nodig..

Gelukkig hebben we nog niet met dat soort praktijken te maken aan de groene waterkantjes.

groet, Wouter
Jeroen Leeflang
Berichten: 29
Lid geworden op: 01-09-2002 02:00
Locatie: edam

04-11-2002 15:27

Ik heb gelukkig nooit echt ruzie gehad aan de waterkant. Wel ben ik enkele keren lastig gevallen toen ik alleen aan het kunstaasvissen was. Ik ben gewoon weggelopen en heb die paar duwen en trekken voor lief genomen. Wat moet ik anders. Ik ben ten eerte alleen, Ten tweede heb ik een hengel, waar ik heel zuinig op ben, en een net bij me en ben dus niet snel en erg beperkt. Ten derde ben je je helemaal niet bewust van de "bedreiging". Je bent zeer geconcentreerd aan het vissen en plotseling staan er een paar klojo's om je heen die iets van je moeten. In mijn geval begon het heel onschuldig met de vraag of ik al iets gevangen had. Ik antwoord altijd, nee. Vervolgens bleven ze hangen en kwam de vraag of ze mijn hengel even mochten "lenen". Antwoord, NEE! Ik liep ondertussen rustig door, maar moest een stukje terug omdat de begroeing ondoorgaanbaar was. Ik moest tussen de 5 of 6 assholes doorlopen en die bleven natuurlijk fijn mijn weg blokkeren met hun fietsen. Ik moest dus nog verder omlopen en zei verder helemaal niets. Maar vervolgend werd weer mijn route geblokeerd en kon ik niet verder. Dan maar weer terug, maar ik stond toen dus midden tussen die assholes. Vervolgens begint er eentje te dreigen dat hij even wilde vissen met mijn hengel. Ik kende deze personen en vertelde hem dat ie zijn eigen hengeltje maar even moest gaan halen en dat ie mij verder even met rust moest laten. Vervolgens stapt ie van z'n fietie af en begint mij te duwen en een beetje te schoppen. Ik heb beide handen vol en het spul op de grond gooien had zeker tot gevolg dat mijn 2 delige 4 grams spinhengeltje met éénpoots geleide oogjes van een dikke 300 guldens tot 9 delige telescoopstok zonder geleideogen werd gereduceerd. Ik blokeer dus alleen de trappen door m'n benen een beetje te draaien en gebruik m'n schouder als boksbal tegen een paar stoten. Ondertussen probeerde ik langs die fietsen van die ander klojo's te komen, maar die bleven mij dus terug duwen. Tot ik op een zeker moment mijn rug naar die lul die mij aan het slaan en schoppen was draaide en een duw kreeg. Ik moest een stap naar voren doen en combineerde die met een loei harde trap tegen iemand achterkant van z'n fiets. Hier rekende die lulhannes totaal niet op en hij flikkerde flink hard onderuit met z'n fiet bovenop zich. Ik sprong over die fiets en kon weglopen en aangezien nu blijkbaar de lol eraf was werd er gelukkig geen achtervolging ingezet. Ik was destijds een jaar of 13 en heb/had een zeer slechte ervaring met iemand aanspreken op asociaal gedrag. Ik was een paar maanden eerder gruwelijk hard in elkaar gebeukt door twee man. Eentje werkte mij zonder aanleiding tegen de grond en ging boven op mij zitten en in mijn gezicht te slaan terwijl die ander in mijn buik en gezicht aan het schoppen was. Na een minuutje of 5 tot 10 bewoog ik blijkbaar niet genoeg meer en was ik gestopt met geluid maken en was de lol eraf en zijn ze hem gesmeerd. Ik ben daarna gaan staan en ben naar huis gelopen waar mijn ouder een hartstilstand kregen, omdat ik was top tot teen vol bloed zat. Achteraf bleek het allemaal mee te vallen. Een kleine scheur in mijn hoofd, een ernstige bloedneus een gescheurde lip en de nodige blauwe plekken. Vanaf die dag heb ik erg veel moeite om iemand iets aan te doen en ben ik eigenlijk een watje. Ik weet namelijk wat er gebeurd en hoe het voelt als je verliest. Ik ga ruzies dus eigenlijk altijd uit de weg, behalve als het iemand of iets betreft wat me zeer na aan het hart staat. Mijn vis uitrusting behoord daar toe, maar ook mijn vriendin. Hierna heb ik eigenlijk nooit meer problemen gehad tijdens het vissen. Wel heb ik eens gezien dat iemand te water werd gelaten terwijl hij aan het vissen was. Ik heb gevraagd of ze hem 20 meter verderop te water wilde laten, omdat ze hem bovenop mijn stek wilde lozen. Dit was overigens geheel terecht, omdat de desbetreffende persoon vanaf de overkant stond te klooien. 100 gram lood op je stek laten kletteren en veel brood enz. op onze stekken gooien. Toen er enkele blijkbaar niet erg goede vrienden van deze persoon aan kwamen hebben zij hem te water gelaten. Dit was overigens midden in een zomer met een water temp. van 22 graden en boven water was het ruim 30graden. Dus persoonlijk letsel kon ie nauwelijks aan overhouden. Ons probleem werd in ieder geval netjes opgelost.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat jezelf bewapenen met traangas, pepperspray, ninja-zwaarden, kruisbogen, pistolen en kanonnen wel erg ver gaat. Zorg gewoon dat je veel licht kunt maken en dat er iets tussen jou en de openbare weg in staat. Bijv. een auto. Het is altijd lastig voor iemand als ie eerst ergens omheen moet lopen voordat ie je kan benaderen. Verders kan een dun nylon lijntje een cm, of 30 boven de grond met daaraan een paar lege blikjes oid. je waarschuwen als er iemand van achteren nadert. Pak in zo'n geval direct een stevige zaklamp en een telefoon en druk 112 alvast in. Wordt je dan echt lastig gevallen dan natuurlijk van je af slaan en als eerste aangifte doen van mishandeling en diefstal. Mocht je iemand tegen de vlakte hebben geslagen dan kan die jou niet meer aanklagen. Dit is een tip welke de politie tegen een van mijn ex collega's heeft verteld. Deze persoon was werkzaam in een automaten hal en werd overvallen. Hij heeft de overvallen tegen de vlakte gemept met een tafelpoot en toen de politie arriveerde werd hem verteld dat hij moest zorgen dat hij als eerste aangifte deed van de overval en van mishandeling ook al was dit niet het geval. De overvaller moet namelijk kunnen bewijzen dat jij begonnen bent en dat kan niet. Zorg dus altijd dat je wel aangifte doet en eerder dan een eventueele pechvogel.
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

04-11-2002 15:37

hoy,

het is dat je toen pas 13 was, maar ik weet zeker dat als me zoiets nu zou gebeuren dat ene van die groep gestorven was! vooral als ie met een poot aan mij hengel of iets anders van mijn materiaal was gekomen!! als je ene van die groep goed pakt houdt de rest zich wel rustig!!!
enne aanvallen is de beste verdedeging!!

groeten rob
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

04-11-2002 15:51

Soms is met geweld iets terugdoen inderdaad de beste optie.

Het kwade zit nu eenmaal in de mens en dit zal altijd zo blijven!

Zijn wij geciviliseerd? Laat me niet lachen!
Geweld heeft altijd al plaatsgevonden. Er was een tijd van eten of gegeten worden. Richting middeleeuwen ging het naar doden of gedood worden.

Tegenwoordig sta je in het nauw en is het slaan of geslagen worden.

Tegenwoordig is iedereen in rouw (ik ook) bij een slachtoffer van zinloos geweld. Als er honderden jaren geleden (of zelfs 80 bij wijze van spreke) elke keer een stille tocht zou zijn geweest bij zinloos gedode mensen, dan zouden mensen geen tijd meer hebben gehad voor iets anders.

Sommige mensen doen net alsof zinloos geweld met de dood als gevolg nooit heeft voorgekomen en denken dat we zogenaamd geciviliseerd zijn. Dit is slechts ten dele waar helaas.

We zullen onze oerdrangen (moorden, roven, slopen) nooit geheel kunnen onderdrukken en met deze keiharde waarheid in ogenschouw kun je je aan de waterkant ook maar beter verdedigen, want als je over je heen laat lopen pakken ze je alsnog wel, je vertoont dat tekens van zwakte nl.

Met verdedigende, maar geen geweld promotende groet, Laurens
When the going gets tough, the tough get going!!
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

04-11-2002 16:16

hoy,

er zijn soms gewoon momenten waarbij je je moet verdedigen, als ze weten dat je niks zal doen zullen ze je spullen vernielen, en in het ergste geval jouw ook, je moet ze wel ten alle tijden eerst waarschuwen!!!
maar als je ze gewaarschuwd en ze gaan door kom deze waarschuwing ook maar na want anders hebben ze je alsnog!!
en neem van mij aan als ze weten dat je erop in gaat dat ze zich wel bedenken!!!

het beste is nog altijd het geweld gewoon uit de weg gaan, gewoon ergens in het bos gaan vissen of op een verlaten stuk waar niemand je ziet zitten!!

als je in de buurt of in de stad zit is het altijd beter om met 2 man te gaan!!

en als je een week gaat vissen zul je tegen het eind van de week toch zo stinken dat ze je wle met rust laten en je niet aan durven te raken!!! haha

groeten rob
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

04-11-2002 16:57

Ik heb het nu allemaal aangelezen, en er zijn vele duidelijke voor en tegenstanders van zinloos geweld.
Ikzelf ben er heel eerlijk in, ben ik met een maat aan het vissen, en er komen 2 of 3 andere jongens aan en ze zoeken problemen dan zal ik heus niet schuiven, maar als er een groep komt kan je je maar beter rustig houden, anders heb je zelf pech ...

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

05-11-2002 00:43

Beste Rob, geloof me of geloof me niet, er zijn wel degelijk gevallen bekend waarbij mensen overleden zijn in verband met overgevoeligheid. Mijn reactie was zeer heftig op het spul, mijn ogen hebben een uur lang dicht gezeten, ik heb last gekregen van hyperventilatie en zware paniek aanvallen en zelfs de dag er na brandde mijn gehele gezicht en armen nog na.
Ik overdrijf echt niet. Mogenlijk heb jij ervaring met een andere vorm van deze spray, namelijk die in een nevel uitgewasemd wordt vanuit de bus, deze is duidelijk minder effectief dan die met de balistische straal.
Als je zelf de ervaring al hebt kan je denk ik wel een beetje redeneren wat er kan gebeuren als je zonder begeleiding de weg over steekt, in het water valt, need i say more?

Met voorlichtende groet, Bob
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

05-11-2002 08:23

hoy bob,

dat is ook een ander soort pepperspray als die je kan krijgen in het buitenland!! daar krijg je aleen die vernevelt.

traangas krijg je hier wel waar zon dikke straal uitkomt.

het is tgewoon beter om het gevara te mijden maar als het toch gebeurd kun je beter niet over je heen laten lopen!! en je verweren!

groeten rob
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-11-2002 15:59

Schitterend, een topic over ZINLOOS Geweld, voor zover er ZINVOL Geweld zou kunnen bestaan, en de reacties hoe dit GEWELD ZINLOOS toe te passen.
Hoe bedoel je OFF TOPIC!!!!!!
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-11-2002 12:01

w8 maar douwe tot je zelf slachtoffer word van een stelletje eikels die je aanvallen wedden dat je dan het geweld dat je gebruikt om uit die situatie te komen als zinvol bestempeld??

mvg martijn
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-11-2002 21:13

just chill,

overal komen wel dingen voor die onder (zinloos)geweld vallen. Ook bij het vissen zal het een enkele keer gebeuren. Toch zit je aan het water beter dan in een uitgaansgebied...
ik heb zelf een keer klappen gehad bij het vissen maar daarna geen problemen meer gehad ofzo... naar mijn weten neemt zinloos geweld niet toe aan de waterkant... echter wel bij de Matrixx :sad:

zelf geen ruzie veroorzaken of moeilijk doen is de beste manier om problemen te ontwijken...

Groeten, Frank
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-11-2002 21:21

volgens Brainpower:

zinvol geweld =

z = voor de zeep die je opraapt in de bajes
i = voor de inbraak aangekondigd op m'n flyer
n = voor de napalm (...)
v = voor verdachte van een liqidatie klus
o = voor onmacht met een loop op je hoofd
l = voor lijk, als ik je leven roof

g = voor genade want echt gunstig ben ik niet
e = voor eenzaam wanneer je je vrouw niet ziet
w = voor weduwe, je vrouw zonder jouw... ik geef haar 50piek en ik **** haar bont en blauw.
e = voor pijnloos als in euthanasie
l = voor louche want ik ben onguur
d = voor de drama ongesneden en puur.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-11-2002 23:05

..........,
Have I told..................
you lately that I love You?

Sportieve groeten Henk
HansPeter van Ee

07-11-2002 09:44

Heren

Of de term zinloos geweld nu zinvol of nutteloos is maakt mij op zich niet zoveel uit.
Het punt is voor mij echter als men midden in het leven staat, men er ook rekening mee dient te houden dat anderen er andere normen en waarden op na houden.

Wat kan een mens meer doen in een situatie dat hij aangevallen wordt dan zich te verdedigen, en bij een overmacht aan tegenstanders lijkt het mij geoorloofd om jezelf te verdedigen met alles wat binnen handbereik ligt.

Op het moment dat jij in de hoek staat waar de klappen vallen kan je je huid maar beter zo duur mogelijk verkopen.

Ik vind het best dat mensen een stille tocht lopen maar liever niet over mijn graf.
Want waar waren deze mensen toen hun hulp hard nodig was??
De grootste fout die elke keer weer wordt gemaakt bij zinloos geweld is dat iedereen een beetje staat toe te kijken hoe een ander het leven uit het lichaam wordt geslagen.

Op naar de volgende stille tocht...

met treurende groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2002-11-07 12:20 ]</font>
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-11-2002 14:21

Maar Martijn je kent mij toch, ik keer mijn andere wang toe dat moet je haast wel weten :smile:
Vissen is een hobby, geen religie!
Gast

08-11-2002 19:44

misschien een goede tip koop een goedkope pieper en zet die met een lynte zo,n 5 meter achter je tent ca 20 cm boven de grond
komt er iemand van achter piepppppppp dan heb je nog 5 meter om te reageren kan net genoeg zyn om houte paultje in de hand te nemen en dan bedoel ik niet voor een partytje honkbal!!!!!
miguel moens
Berichten: 206
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: Zuienkerke (B)

08-11-2002 19:47

he danny ,
dat doe ik ook soms op wateren waar je soms 's nachts lastiggevallen kan worden

ben daardoor 1 maal door gewekt 's nachts had bijna m'n vader een kopje klein gemaakt ( hij bracht nog iets te eten voor mij )
anders wel een zeer goed systeem

MVG miguel
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

09-11-2002 09:11

idd moet je goed opletten wat of wie je raak slaat, heb al tot twee keer toe bijna die fout gemaakt. Een keer bij een vriend die voor de gein mij wou wakker maken, en de andere keer een agent die met zijn maglite in me gezicht scheen...........

Je kan niet zomaar in het wilde weg gaan slaan, je kan dan wel "vijf meter" van te voren gewekt worden, de bedoelingen van degene die nadert weet je niet.......

gr. Kiron
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

09-11-2002 15:52

Michel says:
Kijk eens bij de kijkshop, daar kan je alarm met afstandbediening kopen met bewegingsmelder voor een paar tientjes. beetje verven enzo en klaar.

Wat betreft dat geweld, koop een maglite voor 50 euro, dat ding is bijna een halve meter lang, weegt ongeveer een kilo, is de meest zuinige en meest felle zaklamp, en de klappen die je uitdeelt zullen nog heel lang bij blijven. Zorg er wel voor dat je heel snel hebt ingepakt. pepperspray lijkt mij niet zo handig, eerder dat je dat ding hebt gevonden en gemikt en de juiste wind heb gemeten is het al te laat.
Een maglite is gewoon overal goed voor!!!
( enne nee, ik verkoop die dingen niet.....)
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

09-11-2002 20:19

Mijn hoofdlampje weegt nog geen 50 gram, je sjouwt dus 950 gram voor niets mee naar de waterkant, dat is pas zinloos. En zo'n hoofdlamp met ledjes is nog goedkoper ook.

Maar je veiligheidsgevoel zal wel verhoogd worden door zo'n "wapen" en dat gun ik je hoor. Maar veilig ben je toch niet.
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

10-11-2002 02:20

Ja ik snap best dat jij dalijk een goede kopstoot kan geven, maar mensen hadden het over pepperspray en banksticks. Dat lijkt mij niet handig!!!!
En wat die 950 gram teveel, gemiddeld heb ik geloof ik 200 kilo visspullen bij me voor 1 nachtje, dan ga ik geen 50 gram op mijn hoofd zetten!! Die 950 gram neem ik maar voor lief....
Goeie vangsten verder....
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

11-11-2002 23:06

Shit man! Als je al een alarm moet gebruiken aan de waterkant om je veilig te voelen is het toch allemaal tot een zielige bedoening herleid.

Ik ga toch zeker geen nylon spannen, boobytraps aanleggen en een infraroodcamera installeren.

Er moeten toch maar een aantal jaren van NULTOLLERANTIE komen...
Gebruikersavatar
Michel vd Bovenkamp
Berichten: 122
Lid geworden op: 08-11-2002 01:00
Locatie: spijkenisse

11-11-2002 23:08

tsja het is niet anders....
Tenzij je wilt dat ze je spullen jatten en je kop in elkaar timmeren...