Betaalwater


Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 20:27

Mannen,

Ik heb jullie mening nodig.
Al een tijdje volg ik de discussies over betaalwateren en volgens mij worden de scherpe kantjes van de meningen wat minder dan zeg een jaar geleden. Zou dat komen door de invloed van 'bekende' karpervissers die steeds meer kiezen voor de zogenaamde makkelijke weg? Zelf vind ik het nog steeds geen optie om op een betaalwater uit te pakken. Ik vind het een te gemakkelijke manier om vissen te vangen en te publieren, voor mij zit er geen greintje avontuur aan. Maar gaan de meeste betaalwatervissers wel naar zo een water om gemakkelijk grote vissen te vangen en daarmee te kunnen pronken of zou het komen door andere zaken zoals: veiligheid en sanitair? Als dat laatste het geval is zou het dan geen optie zijn dat er meer betaalstekken komen op openbare wateren zoals bijvoorbeeld op een rivier? Je zou bijvoorbeeld kunnen denken dat je een huisje zou kunnen huren aan een grote Franse rivier en vanaf dat terrein zou kunnen nachtvissen. Dit zou je kunnen doen met een paar vrienden maar ook met je gezin. Op deze manier hoef je niet altijd vast op één plek te blijven en kun je met een bootje (wat aanwezig is) zelf de rivier afvissen. Ook kun je dan een beroep doen op de eigenaar voor tips en trics. Volgens mij is dit een veel spannendere manier van vissen dan klakkeloos een stek huren op een betaalput.

Ik heb zelf het idee om zoiets in de toekomst te gaan opzetten. Ik zit bijvoorbeeld te denken aan stuk grond aan de rivier de Lot, op een stuk dat heel weinig bevist wordt en geloof me, dat is er nog steeds. Mijn vraag aan jullie is: wat vinden jullie van zo een idee? Vinden jullie de afstand van zo'n 1100 km een bezwaar?
Alvast bedankt voor jullie eerlijke mening en schroom niet de discussie hard maar wel beschaafd te houden.
Piet.
mark res
Berichten: 134
Lid geworden op: 30-05-2004 20:04
Locatie: Castricum

27-07-2006 21:02

Hoi Piet
Ik zal ook niet snel op een betaalwater gaan zitten en wel om de door jou eerder genoemde redenen.
Dat stuk grond ligt nu nog aan een maagdelijk stuk water,maar na een paar jr zal dit natuurlijk ook geen maagdelijk stuk water meer zijn.
Wanneer ik ooit nog eens naar Frankrijk ga om te vissen zal ik één van de rivieren op gaan met mijn boot en spullen om dan de rivier af te varen om het avontuur op te zoeken.
Maar door veel nare rand verschijnenselen die er vaak bij het vissen in Frankrijk komen kijken houd ik het voorlopig nog bij de visserij in Nederland!
Gr Mark
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

27-07-2006 21:14

Zoals je reeds aangeeft Piet denk ik dat het meer met veiligheid en comfort te maken heeft, maar natuurlijk wie gaat er nu ook niet graag pronken met een grote vis. Het wordt er nogal dikwijls niet bijverteld dat hij uit een betaalwater komt.

Als je al die wilde verhalen hoort (soms overdreven of niet) van diefstal, overvallen, vandalisme aan auto's en dergerlijke meer zou je toch ergens het liefst op je gemak gaan zitten waar je zeker bent (in min of meerdere mate dan) dat er niets met je materiaal en je wagen kan gebeuren. Want geef nu zelf toe als je vertrekt voor een sessie van een week of een 14-tal dagen heb je nogal wat materiaal bij hé.

Een optie is natuurlijk die die je daar aangeeft met ergens een huisje met meerdere vissers te gaan huren maar dan heb je wel voordien al héél wat mailtjes, telefoontjes en kilometers achter de boeg om dit allemaal te vinden en daar denk ik dan dat er eerder voor de gemakkelijkste oplossing gekozen word. Dus komen we weer op hetzelfde terecht BETAALWATER.

Piet wat ik mij hier dan bij nog afvraag is hoe je de situatie in Engeland bekijkt met hun "syndicate waters", er zijn enorm lange wachtlijsten om op zo'n waters te vissen en als je er al dan mag vissen is het soms enkel maar gedurende de pare of onpare weken van een jaar.

Het kan in feite allemaal zo eenvoudig zijn maar maken we het onszelf niet moeilijk en ik moet eerlijk toegeven, 's nachts zit ik toch ook niet meer zo graag alleen op een onbekend terrein. Je weet maar nooit.
Zou toch graag nog een beetje van mijn vissen kunnen genieten.

See you
Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
E van Uijtert
Berichten: 89
Lid geworden op: 22-06-2006 15:21
Locatie: Brabant

27-07-2006 21:16

Persoonlijk denk ik dat de markt voor een betaalwater met ongecontroleerde visstand een stuk kleiner is dan een betaalwater met gecontroleerde visstand, dit omdat er gewoon veel geadverteerd word met de gevangen vissen en de visstand. De meeste vissers zullen toch eerst kijken naar de visstand van een betaalwater en dan pas naar de faciliteiten.

Je hebt natuurlijk nog de enkele pioniers die graag wat onbekender water opzoeken. Persoonlijk denk ik dat deze pionier meer kijkt naar de stek dan naar de visstand. Ook voor deze mensen ben ik bang dat ze er niet in geïnteresseerd zijn omdat jou stekkie kunstmatig en veel gebruikt word.

Het probleem is naar mijn inzien dat het niet het 1 is en niet het ander. Ik zou er zelf geen probleem mee hebben om op een veilige/schone/kunstmatige plek te zitten waarvan de visstand niet gecontroleerd is. Maar ik ben dan ook geen pionier of iemand die de grote jonges achterna jaagt ik ben het beiden een beetje; zolang ik vis vang ben ik tevreden. :)

De afstand mja zou voor mij een bezwaar zijn omdat ik geen eigen auto en/of tijd heb ivm mijn studie maar 1100km is nog wel te doen naar mijn mening. Ik ben vroeger vaak zat met mijn ouders naar zuid-frankrijk gegaan. Het is alleen niet iets waar je even voor een weekendje naar toe rijd. Trouwens er gaan steeds meer mensen naar andere landen die nog verder weg liggen dus dan lijkt 1100km mij ook weer geen bezwaar.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

27-07-2006 21:24

beste piet,

zelf ben ik geen voorstander van btw. het vangen van een grote vis is tegenwoordig niet meer moeilijk op zo'n water. als je sommige resultaten leest op internet val je zowat van je stoel wat daar rond zwemt! 30 15kg vissen in een week! waar gaat het nog over.
aan de andere kant is het goed dat het er is, sommige mensen zijn slecht ter been of vinden de veiligheid aantrekkelijk van zo'n water. voor hun is het natuurlijk perfect.
maar ik denk dat je de vissers die er heen gaan in 2 groepen kunt delen:
1. de vissers die er heen gaan omdat het er veiliger is, goed bereikbaar, goed sanitair of omdat ze het fysiek wat makkelijker vinden.
2. de vissers die het puur doen om hun fotoboek te vullen! dat heeft in mijn ogen helemaal niks meer met karpervissen te maken! het maakt niet uit waar je ingooit en met wat, ze pakken het toch wel!

maar dat heeft in mijn ogen alleen maar met de instelling van de visser zelf te maken. je kan mij niet vertellen dat de kick om een dikke vis op zo'n overvolle karperput te vangen net zo groot is als op een rivier of ander openbaar water! de spanning van een eigen stek zoeken, zelf iets opbouwen en dan een mooie vis vangen is totaal niet aanwezig als je op een nr moet gaan zitten!
maar het feit dat er 100 15kg vissen op 3 hectare water zitten trekt nou eenmaal "vissers" dus ik geef die uitbaters groot gelijk! het geld stroomt binnen bij die gasten! zolang het allemaal maar eerlijk gebeurd natuurlijk! alleen het feit dat er "bekende" vissers zijn die eerst fel tegen waren en nu opeens wel met ze allen op btw vissen, rainbow ondere andere, vind ik typisch een voorbeeld van grote vissen drang!ondanks dat het een origineel bestand is van een ander water!
dat is mijn mening over btw en de vissers die er vissen.

jou idee om iets op te starten aan de lot vind ik een heel ander verhaal! het is een openbaar water, waar het originele bestand op zit en waar niks mee gedaan word. ook is er continu aanvoer van "verse"vis. en dat valt niet te vergelijken met andere btw.
ik zie het meer als een camping aan de rivier met de mogelijkheid om er te vissen. de afstand is vrij ver maar dat is voor iedereen persoonlijk en er zal vast animo voor zijn.
ik ben benieuwd of het je gaat lukken! het idee klinkt i.i.g goed!
veel succes ermee!

mvg
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-07-2006 21:29

Beste Piet,

Persoonlijk is de afstand voor mij geen probleem, wellicht voor velen anderen ook niet. Maar laat ik puur vanuit mijn eigen optiek reageren op jouw idee.

Het woord "betaalwater" is een woord dat natuurlijk velen betekenissen heeft, wat voor op staat is de profit instelling die men er mee heeft. Tegenwoordig worden er op betaalwateren een hoop stempels gedrukt, soms terecht soms onterecht. Natuurlijk zit men er veilig, natuurlijk kan het voorkomen dat op jouw betaalwater een vis zwemt die daar niet al zijn hele leven rondjes zwemt.

Het idee dat jij oppert om aan een rivier een stuk land te kopen ter doelstelling er vissers te kunnen huizen die een leuke karper willen vangen vind ik niet zo'n goed idee.

Waarom niet?? wel Piet, het huidige betaalwater circus is helaas al groeiende en reist al met een noodgang door de verschillende benelux landen (voornamelijk Frankrijk). Als wij hieraan mee gaan doen en ons laten meeslepen in dat circus dan denk ik dat het er voor de karpervisserij niet goed uitziet.

Want kun je over 10 jaar dan nog wel zeggen "ik heb een watertje ontdekt in Frankrijk met mooie vissen, het is er rustig, ik ga volgend jaar terug). De passie, de spanning en het onbekende zijn er dan vanaf. De Karperblues verwaterd!

Helaas constateer ik ook dat steeds meer bekende jongens zich een plaats op de hoge piste willen bemachtigen, en zich in volle pracht laten zien in de karperboekjes of de reclame sites. Ik vind dit jammer, je kunt je ook afvragen waarom Leon Hoogendijk nog steeds zijn ding doet op de grote rivieren in Frankrijk. Natuur, stilte, genieten, mooie vissen in topconditie, weinig mensen om je heen, bivvy's in de bossen, oftewel de ultieme vissers droom beleven. Ik zou dat niet hebben met een huis achter me...

Ik ben zelf zo eerlijk om te zeggen dat ook ik ooit ben gezwicht om eens te proeven aan zo'n water (La fermes des tommeles). Het is dat ze niet konden praten die vissen, het leken wel papegaaien... gewoon heel zielig! keer op keer en keer op keer...

Wateren zoals Du der, Orient, Madine etc etc. De wateren die erg groot zijn vind ik perfect functioneren als we dan toch een beetje spreken over de pro functie van betaalwateren, laat de grote jongens daar hun ding gaan doen, dan weten ze weer wat het inhoud om een karpervisser te wezen, want ook daar is een blank geen uitzondering. Ook al gooi je er 3 weken lang talloze kilo's boilies in!

Voor jouw hoop ik dat je een keuze maakt waar je achter staat en dat je nooit je passie in je hobby verliest. Succes, en ben benieuwd naar jullie boek.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 21:48

Frank
Je hoeft niet naar een betaalwater hoor in Frankrijk! er zijn nog steeds vele meren met daaraan een camping waar je ongestoord en veilig je ding kan doen. Ik denk alleen dat je af moet van de gedachte dat je perse nacht moet kunnen vissen. Als je die gedachte loslaat is er nog heel veel te pionieren. De laatste twee jaar vis ik alleen maar op wateren waar je niet mag nachtvissen en ik zie er bijna nooit een visser.
Ik kan mij wel voorstellen dat als je met een groepje wil gaan vissen dat de keuze aan openbare wateren (uitgezonderd rivieren) beperkt is. Dat je dan kiest voor een BTW kan ik mij indenken. Zelf heb ik geen behoefte om met een groep te gaan ik ben een einzelganger.

Wat ik voor ogen heb is een stukje land met daarop twee chalets en 1 huis daarachter voor mijzelf en Esther. Ons plan is om in de toekomst daar permanent te gaan wonen en dan de chalets te verhuren aan vissers. Vissers die dan een huisje huren met stek aan de rivier kunnen dan gebruik maken van de bijbehorende boten en als er behoefte aan is van mijn viskennis en materiaalkennis gebruik maken. Dus je zou kunnen denken aan workshops onderlijnen maken, dieptemetergebruik enz. Het lijkt mij heel leuk om te doen. Wij hebben op dat stuk rivier al een aantal keren gevist en beginnen het goed door te krijgen. het stuk rivier is 11 km lang en 150 meter breed. Volgens mij is dat de grootste stuw van de Lot. Avontuur zul je dus niet te kort komen. Het lijkt ons het ideale alternatief om veilig maar toch avontuurlijk te vissen als tegenhanger op de betaalwateren.

Groetjes,
Piet.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 21:54

Jeroen,

Helaas is het betaalwater fenomeen niet meer te stoppen. Ik denk zelf dat dit juist een mooi alternatief is. Het vissen op meren als Orient is niet voor iedereen weggelegd dus zullen er alternatieven moeten zijn. Zelf zal ik nooit de passie in het karpervissen verliezen. Iedere ochtend als ik terug kom van vissen denk ik meteen aan wanneer ik weer kan gaan. Het stuk water wat ik in gedachten heb is zo waanzinnig groot, zie mijn reactie hierboven, en kan vanaf de oevers maar op 5 % bevist worden. Wij willen dus ook de mogelijkheid bieden aan vissers die geen behoefte hebben om een huisje te huren dat deze een complete visboot met alles erop en eraan huren en hun auto veilig op ons land kunnen zetten. Dit is dan echt voor degene die avontuur wil. Graag je reactie hierop.

Let op mensen, ik ben hier alleen maar aan het brainstormen en niets is nog beslist.

Piet.
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

27-07-2006 22:04

Piet Vogel schreef:Frank
Je hoeft niet naar een betaalwater hoor in Frankrijk! er zijn nog steeds vele meren met daaraan een camping waar je ongestoord en veilig je ding kan doen. Ik denk alleen dat je af moet van de gedachte dat je perse nacht moet kunnen vissen.
Piet.


Piet,

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog niet op een betaalwater gevist heb maar wel op een domein waar verschillende plassen betaalwaters waren, Peeke en ik hadden het geluk te mogen vissen op de plassen buiten het domein waar we in feite het echte pionierswerk weer moesten toepassen.

Wij hebben ons gedurende die periode rotgeamuseerd, we zagen nooit iemand en hadden een groot water +/- 30 ha ter onzer beschikking. Dit waren hun kweekputten waar er veelal héél mooie vissen opzaten maar het was werkelijk opbotsen tegen het natuurlijk voedsel en de natuurelementen, zoals wier,....

Ikzelf ben ook zo geen voorstander van die betaalwateren alleen al de som die je moet neertellen om in bepaalde wateren een weekje te mogen vissen, je houdt het niet voor mogelijk wat ze durven te vragen.

Nu blijft nog enkel mijn vraag wat vind je van de huidige situatie in Engeland met het "syndicate waters" ?

En by the way succes verder met het boek en je mag voor mij in ieder geval al een gesigneerd exemplaar aan de kant houden.

See you
Frank
Laatst gewijzigd door lust frank op 27-07-2006 22:10, 4 keer totaal gewijzigd.
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

27-07-2006 22:05

hallo Piet,


Een "echte riviervisser", die wordt aangetrokken door het mysterie, de rust en het onbekende gaat het liefst zelf op zoek, denk ik. Het feit dat je op een rivier minder kans maakt op een "bak" ruilt hij graag in voor het avontuur en de voldoening van een enkel succes(je).

Toch denk ik wel dat er een markt voor is. Veel betaalwatervissers zouden misschien toch net iets meer avontuur willen en voor zoiets gaan als jij wilt opzetten. Een natuurlijk, onbekend bestand en toch de "veiligheid en sanitaire voorzieningen van een betaalwater" En voor een eerste keer rivieren is het misschien ook wel interessant, omdat je waarschijnlijk goed wordt voorgelicht over materiaal en aanpak.

Wel denk ik dat, hoe onbevist het stuk rivier ook is, er na een tijdje intensief vissen op dezelfde stek, een zekere stekdressuur zal optreden. Dat zie je op meer nachtviszones op bekende rivieren en meren. Een bootje biedt wel een uitkomst, maar dan zit je toch weer met je spullen in de rimboe.

In ieder geval succes ermee.

groeten,

Leon
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

27-07-2006 22:11

Zware sloef die je hier aanspreekt Piet.
BTW, de ene gaat voor de dikke vis, de andere voor de "meer" veiligheid dan op openbare waters.
Ik heb al sterke verhalen gehoord van de waters omgeving Parijs, de Seine, Creteil etc, kijk zo hoeft het voor mij ook niet dan vele liever een BTW, het blijft tenslotte een hobby voor ontspanning en wil niet voor een hengel, de kop ingeslagen zijn, of men wagen gemolestreerd terugvinden.
Anderzijds een mooi vis van een openbaar water zal meer voldoening geven dan van een BTW, maar swoit daar kiest ieder voor zich zelf voor.

Uw voorstel voor de Lot vind ik wel uniek, momenteel nog de enige maar wie weet als je uitpakt hoeveel gaan er U zo volgen ?
Wat ik zou doen is, zoals jij omschrijft een hutje of 2 voor vissers verhuren en er dan zelf achterin een huis voor u en Esther ( geef ze dikke bees van me he :wink: ) Ik zou een soort van "uitvalbasis" voor de buurt openen, een winkeltje met allerhande voedingswaren, hengelsportmateriaal en wat douches etc, eventueel een soort van bistrootje erbij, enkele simpele warme maaltijden etc, je weet wel wara ik naartoe wil. Vissers in de buurt, al dan niet vissend op de Lot kunnen Uw uitvalsbasis goed benutten voor al deze aanbiedingen. Pioniers kijken niet op een kilometertje rijden dus denk ik dat zulke uitvalsbasis zekerst in hun smaak val. Ook een verhuring van dieptemeters, bootjes eventueel, electromotor, de mogelijkheid om batterijen op te laden, ja zelf het verhuur van een onthaakmat, het kan al, maar het ligt aan U om hiervan uit te maken of het allemaal wel baad want er een Hilton oprichten voor karpervissers en er geen zien, denk dat dit niet de bedoeling is, daarmee zul je deze Topic ook wel gestart zijn om te zien f er een intresse is voor zulke activiteit.
Nog een vraagje, die 1100km is dat enkele rit ?

Ge kunt me es verwachten ( allé esther ) als je doorbijt met dit.

groetjes Gino.

ps ge hebt ook nen pb van me :lol:
Greets Gino
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 22:15

Frank
Ik kan enkel maar heel veel respect opbrengen voor die arme modale engelse vissers. Er is daar al weinig water en het water dat er is wordt door een handje vol zogenaamde bekende beheerd. Ik vind het ronduit belachelijk dat systeem, bekende en gesponserde vissers krijgen een voorkeurs behandeling. Ik weet niet als ik daar woonde of ik nog op karper zou blijven vissen.
Ook in Frankrijk zijn dat soort praktijken al aan de gang. Er zijn bekende karpervissers die bijvoorbeeld voor drie jaar stekken hebben ingekocht op betaalwateren (zoals Rainbow enz). Deze stekken verkopen ze vervolgens voor veel geld door. Op die manier wordt het voor de gewone normale en niet gesponserde visser onmogelijk om er uberhaubt een stek te boeken. Een stap verder in de BTW cycles! Dit zijn echt grote namen die dat doen hoor! Als ik zoiets zou doe zou ik afgeslacht worden hier!! en terecht!!
Gr Piet
arnold buurma
Berichten: 208
Lid geworden op: 16-09-2003 02:00
Locatie: Ede

27-07-2006 22:15

geef me ff een mailtje als het zover is.kom ik lekker bij jou vissen 8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 22:18

Gino
1100 is vanaf Amsterdan de enkele rit.
Ik had al een winkeltje en vond toen dat dat mij belemmerde in mijn visserij. Dus a.u.b. geen winkeltje maar gewoon lekker in de natuur met mensen aan de gang en mijn kennis overbrengen.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-07-2006 22:20

Piet,

Ik denk dat het plaatje wat je voorschetst er wel van zal komen en dat het binnen de visserij veel vissers zal trekken. Het is natuurlijk voor iemand zonder pioneers ervaring en zeer aantrekkelijke optie van karpervissen op een rivier.

Natuurlijk bevis je maar 5% van de rivier en dat is zeer weinig daar zijn we het wel over eens, en geen papegaaien vissen. Ik ben alleen bang dat vele anderen zo'n project ook wel zien zitten en dus zo'n rivier een enorme trekpleister gaat worden. De eerder genoemde reclame wereld komt dan om de hoek kijken en het wordt gewoon snel drukker op den duur. De mensen die nu nog opkijken tegen een rivier trip en het laten omdat ze het niet aandurven zouden wellicht dan juist wel gaan, alles is immers geregeld.

Het is ook weer niet dat ik het helemaal afkeur, dat is ook weer niet zo. De criminaliteit en brutaliteit van bijvoorbeeld diefstallen langs de waterkant komen momenteel steeds meer voor. De mensen kiezen voor veiligheid, dat is niet meer als normaal, jij speelt hier goed op in.

Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken en wellicht kun je me ooit een keer kan verleiden om een goede bak koffie te komen drinken op één van de aanleg steigers. Zeg nooit nooit!!

Maar of ik ooit zal terug keren naar een betaalput, daar kan ik je op antwoorden, nee echt nooit (he zeg ik het weer) meer. Dat is vissen voor je fotoboek en staat los van al het mooie van het karpervissen. Maar dat is mijn persoonlijke mening, er zijn er die er anders over denken, ook die mensen zullen hun redenen hebben.

Groetjes...
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

27-07-2006 22:24

Ik vindt een een zeer goede opzet,want je bereikt ook mensen die niet op btw willen vissen en ook twijfelen om dan nog wel naar Frankrijk te gaan.Dit is dan het duwtje in de rug.Ook zal het mensen aantrekken die wat willen leren.Zowiezo de voorlichting vindt ik zeer belankrijk item.Toch denk ik dat de btw terug gaan lopen in de komende jaren omdat het vangen niet zo makkelijk meer is.Je krijgt toch een beetje zoiets als het Zwaantje denk ik.Druk bevist ,hengeldruk,gegeven moment houdt het op.Nu iedereen praat over gestolen vissen en de controle hierop zal het moeilijkr worden voor de btw`s om geloofwaardig te blijven over hun visstandbeheer.Gewoon een kwestie van tijd en iedereen die er behoeffte aan heeft zal misschien bij jouw zitten PIET.Misschien ben ik te positief maar vindt dit een perfect idee.

GR.Dennis
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 22:27

Jeroen
Ik denk niet dat er velen zijn die zoiets zouden gaan opzetten. Het levert gewoon niet genoeg op als je ervan zou moeten bestaan. Zelf heb ik ook nog een deel van PB dus ben ik niet afhankelijk van dat inkomen. Ik wil gewoon wonen aan een rivier en de kosten een beetje drukken met dat idee. Zelf daar vissen met mijn boot is wat ik wil maar ook in een cirkel van zo'n honderd kilometer kan ik genoeg pionieren. Grote meren die ik vroeger beviste wordt voor mij steeds moeilijker door mijn reuma dus kijk ik naar andere opties.
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 27-07-2006 22:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-07-2006 22:30

Piet, neem s.v.p. van mij aan dat daar veel vraag naar is. Ik krijg honderden mailtjes per jaar met vragen naar een huisje aan een rivier of meer wat geen BTW is.
Die vragen komen van karpervissers die met hun gezin op vakantie willen gaan en daarnaast toch ook af en toe willen vissen en ook van (vaak nog jongere) karpervissers die met z'n tweeën inclusief de vriendinnen ook naar zo'n huisje aan openbaar viswater vragen waarbij het daar mogen nachtvissen meestal wel een must is.
Tevens van karpervissers die met een klein groepje samen ergens een week willen gaan vissen en dan ook graag een huisje willen huren en bij voorkeur niet naar een BTW willen gaan

Niet alleen in Frankrijk maar ook in Nederland is er een groot tekort aan dergelijke gelegenheden...
Hou er s.v.p. rekening mee dat de meningen hierover op dit board niet erg representatief zijn simpelweg omdat het overgrote deel van de karpervissers (de zeer jeugdigen uitgezonderd) nooit dit board bezoekt.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

27-07-2006 22:34

Ik wens je bij deze ook veel succes, en nogmaals geniet van het mooie van onze visserij. Tevens het is en blijft allemaal gissen wat er in de toekomst gaat gebeuren, wellicht wordt alles betaalwater en zullen we allen wel moeten, misschien zal ooit alles weer vrij toegangbaar zijn, maar helaas koerst het aantal zonnebrand vissers ook gestaag voorruit en die hebben op velen wateren al hun stempel gedrukt. Wat heeft geleid tot vele controles, rotzooi in de bosjes, herrie en overlast, polen en joegoslaven met grote netten etc etc.

We zullen het allen gaan meemaken, gelukkig heb ik er nog weinig last van mogen ondervinden.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Marcel Postma
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2005 19:45
Locatie: Oldenzaal

27-07-2006 22:40

Ik vind het een goed idee, maar waarom zo ver weg?
Dichter bij de deur zou er denk ik meer animo voor zijn (Nederland of Belgie).
Misschien een nieuwe trend en kan dit voorkomen dat er meer betaalwateren in Nederland komen.
Gebruikersavatar
dennis van den hoven
Berichten: 187
Lid geworden op: 31-10-2005 20:54
Locatie: waddinxveen

27-07-2006 22:43

Kan ik alleen maar bevestigen Jeroen,helaas
karpervissen=wachten op iemand die je nooit eerder gezien heb
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-07-2006 22:45

Piet,
zou er zeker voor gaan, zoals je weet mag ik graag in frankrijk bivakkeren maar vindt ik het ook prettig om met het gezin te gaan.

Wel willen we dan enige vorm van luxe, voor mijn wederhelft en in hoofdzaak voor onze kleine man van amper twee lijkt me dit wel zo prettig. Bij joan heb ik dit kunnen vinden sta zeker open voor meer van dit soort locaties. Maar uuh wat dacht je van de saone is toch iets dichterbij, als je er ook zelf gaat wonen dan zou ik zeker voor de lot gaan :wink: ?

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 22:51

Marcel,

De reden waarom ik gekozen heb voor een rivier net onder het midden van Frankrijk is dat het daar nog heel rustig is met vissers. Tijdens mijn visserij daar heb ik maar 1x een andere karpervisser gezien. De kans dat iemand last van ons zou hebben is daarom nihil. Hoger in Frankrijk wordt dat alleen maar ingewikkelder. In Noord-Frankrijk zijn alle wateren druk bevist.
In Nederland zou ik heel graag iets op dat gebied gaan doen. Een tijdje geleden heb ik dat al geopperd, ook op dit board, dat ik zoiets als een jeugdkarperschool zou willen opzetten, gesponsord door grote bedrijven, zodat het bedrag dat zij moeten betalen voor een weekend zo laag mogelijk is. Ik had daar al toezegging van medewerking voor gehad van een aantal grote bedrijven. Helaas waren de reacties toen negatief. Veel vissers vonden dat ik mijn thuiswater te veel in de belangstelling zou brengen met dat idee. Terwijl ik juist van mening ben dat juist zo'n bekend water geen schade zou ondervinden. Niemand zou er volgens mij last van hebben want alles zou gebeuren met de boot. Overdag wilde ik dan vanuit de boot vissen op plekken die vanaf de kant onbereikbaar zijn en de nacht zou er dan gevist worden voor de deur bij mij in het kanaal waar overigens zelden tot nooit gevist wordt. Ik zie zoveel fouten die er op dit water gemaakt worden door vissers zonder ervaring. De meeste kun je het niet kwalijk nemen, zij weten het niet beter en hebben hun kennis gehaald uit tijdschriften. Ik denk dan dagelijks: wat zou ik deze mensen een hoop kunnen leren om misstanden zoals er nu plaats vinden zoveel mogelijk te voorkomen en hun vangsten (in plaats van runs) te verbeteren. Toch heb ik ook dat idee niet helemaal uit mijn hoofd verbannen. Denk alleen dat het met jeugd moeilijker is dan dat ik in eerste instantie had gedacht. Denk maar eens dat één zo'n jongen bijvoorbeeld oppert dat hij betast is of zo terwijl dat helemaal niet waar is. Er lopen immers gekken genoeg op de wereld. Er zouden dus altijd meerdere jongeren tegelijk mee moeten om dat probleem te voorkomen. Een tweede optie zou zijn het samen met iemand zoals Koen Koops, mijn vismaat, te doen. Misschien is een karperschool zo gek nog niet.

groetjes,
Piet.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

27-07-2006 23:06

Goed idee...

Ik ben voor. op die manier voorkomen we maffe toestanden en zal de visserij in de toekomst enkel verbeteren.

Goed initiatief en ik steun het van ganser harte

mvg Mitsz
Marcel Postma
Berichten: 67
Lid geworden op: 16-01-2005 19:45
Locatie: Oldenzaal

27-07-2006 23:13

Hallo Piet,

Dat is ook 1 van de redenen dat ik in september samen met een paar karpervissers een jeugddag houd voor de lokale jeugd (van 8 tot 14 jaar).
Ik hoop dat ik samen met hun en de nodige sponsoren mijn steentje kan bijdragen en de jeugd beter geinformeerd aan de waterkant zit.
Dit gebeurd naar mijn mening nog te weinig.
Dus een Karperschool is wat mij betreft een goed idee.

Groeten Marcel