Ik trek mezelf de haren uit de kop! ik vang ze niet meer!


Plaats reactie
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

07-07-2006 14:50

Wie kan mij helpen! ik vis al tien jaar op graskarper in een groot park bij mij in de buurt! elk jaar vingen we hier veel vis. Ook dit jaar begon het weer te kriebelen want het zit daar alleen al heerlijk met deze warme avonden. Maar nu het probleem, ze happen niet meer! zowel aan de oppervlakte niet als op de bodem ik heb nu drie avonden gezeten zonder resultaat. verschillende stekken etc. Ik vis altijd met een schuivend loodsysteen en een onderlijntje. ik vind het niks om daar met een vast loodsysteem te gaan zitten. mijn recept is de laatste twee jaar roggebrood met stroop geweest. dat ging perfect tot dit jaar aan toe. een maatje van me heeft op een nacht nog wel twee gevangen hiermee. maar ik na drie dagen nog niks. wat zou ik nu kunnen proberen om men onthaakmat weer nat te krijgen? Ik ben de enige die daar met dat voer vist, voeren die ik nooit want ze zitten daar echt overal. ik weet dat anderen met mais en kaas etc. ook zeer slecht vangen.

Heeft iemand ervaring met zulk soort praktijken? of heeft iemand tips, ik hoor ze graag!

Of een ander systeem aan de hengel?

Alvast bedankt .
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-07-2006 14:59

Penhengel of drijvend, en blijven lopen/zoeken dat wil op alle vijvers in Leeuwarden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

07-07-2006 15:00

kikker ewrten / zoete fluo pop-up of zo.

met de zoekfunctie kan je genoeg vinden over met wat voor aas op graskarper te vissen.

gr,

michel
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

07-07-2006 16:43

Ik heb een keer boilies gevonden speciaal voor de graskarper.
Ik dacht dat je deze bij nutrabaits of starbaits kon bestellen.

Zou alleen niet weten of het enig effect zal hebben,
waarom een graskarper die boilie liever zou eten.

Ze zijn echter wel groen, maar dat kan ook voor de visser zijn.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-07-2006 17:08

Hondenbrokken die drijven en dan nog eens voeren, voeren, voeren...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

07-07-2006 23:20

Ik viste altijd met particles (mais,tijgernoot,kikkererwt e.d.) gericht op de graskarper en altijd popup maar nadat ik het zat werd van al die brasem die aan mn particles laggen te knabbelen ben ik het is met popup aardbei boillies (15mm) van Kevin Nash gaan proberen en warempel geen brasem meer maar wel meer graskarper dan voorheen.
Dus hier blijkt wel uit dat ie graskarper zeker niet vies is van een boillie maar ben wel van mening dat als je met popup vis op graskarper dat er zeker wel betere resultaten worden behaald dan wanneer je op de bodem vis.Dus ik zou zeggen ga in ieder geval met popup vissen.
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

08-07-2006 09:10

mark van Asperen schreef:Wie kan mij helpen! ik vis al tien jaar op graskarper in een groot park bij mij in de buurt! elk jaar vingen we hier veel vis. Ook dit jaar begon het weer te kriebelen want het zit daar alleen al heerlijk met deze warme avonden. Maar nu het probleem, ze happen niet meer! zowel aan de oppervlakte niet als op de bodem ik heb nu drie avonden gezeten zonder resultaat. verschillende stekken etc. Ik vis altijd met een schuivend loodsysteen en een onderlijntje. ik vind het niks om daar met een vast loodsysteem te gaan zitten. mijn recept is de laatste twee jaar roggebrood met stroop geweest. dat ging perfect tot dit jaar aan toe. een maatje van me heeft op een nacht nog wel twee gevangen hiermee. maar ik na drie dagen nog niks. wat zou ik nu kunnen proberen om men onthaakmat weer nat te krijgen? Ik ben de enige die daar met dat voer vist, voeren die ik nooit want ze zitten daar echt overal. ik weet dat anderen met mais en kaas etc. ook zeer slecht vangen.

Heeft iemand ervaring met zulk soort praktijken? of heeft iemand tips, ik hoor ze graag!

Of een ander systeem aan de hengel?

Alvast bedankt .


Beste mark ga eens met pop-up met mais vissen heb ik zelf ook gedaan toen het me niet meer lukte sucses gegarendeerd kijk maar eens op mijn site http://www.karpervissite.tk

M.V.G

Gerard
KSN
John Suvaal
Berichten: 94
Lid geworden op: 27-04-2003 02:00
Locatie: Spijkenisse

08-07-2006 12:58

De graskarpers komen hier zonder moeite op de kant.

Ga twee avonden voeren 5 tot 10 kilo mais/hennep per stek(afhankelijk van de bezetting en omvang van het water), en ga dag 3 erop vissen met mais. Ik doe altijd 2 echte korrels met 2 nep floaters.
Geloof me, als er grassies zitten dan heb je geen last van brasems, want die domineren de stek.
Graskarpers zijn echte veelvraten, en met deze temperaturen zijn ze compleet in hun element, en op topgewicht.
Het nadeel is wanneer je er één hebt gevangen, kan het heel lang duren tot een volgende aanbeet, maak daarom twee voerstekken ver uit elkaar, en voer NIET te zuinig!

Ik ben net terug van la France, en met de 35 graden daar vingen we grassies rond de klok.

Suc6, John.
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

09-07-2006 12:08

Volgens mij valt dat met het domineren van die grasapen wel mee want mn maat had vorige week 6 brasems en 4 grasapen op 1 hengel op popup mais.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

09-07-2006 12:26

mark van Asperen schreef:wat zou ik nu kunnen proberen om men onthaakmat weer nat te krijgen?


Je onthaakmat het water in gooien. Wedden dat ie nat wordt?

En maak je niet druk, dit is karpervissen. Je kan ze een hele tijd goed vangen, dan weer een hele tijd blanken.

Ik zou in ieder geval anders vissen dan dat je nu doet.

Succes
patrick noorman
Berichten: 216
Lid geworden op: 11-12-2005 15:25
Locatie: benthuizen (is bij zoetermeer)
Contacteer:

09-07-2006 13:44

probeer is lekkere zoete mais werkt meestal wel of ga met de korst of kattebrokken struinend vissen en zoek de karper op in plaats van te wachten tot hij naar jou toe komt

succes patrick
Mitch Vermunt
Berichten: 145
Lid geworden op: 20-02-2006 20:30
Locatie: Den Haag

09-07-2006 15:04

je pakt een emmer water en die gooi je over je mat dan is hij ook nat :D
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

10-07-2006 16:52

Tjah Mitch dat is ook een idee :o
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Barry van Gelder
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-07-2006 17:02
Locatie: Zuid-Holland

11-07-2006 23:44

En Mark? Hebben de tips al wat opgelevert?
mark van Asperen
Berichten: 73
Lid geworden op: 07-07-2006 14:34
Locatie: leeuwarden

12-07-2006 18:47

Barry van Gelder schreef:En Mark? Hebben de tips al wat opgelevert?


Ik weet in iedergeval hoe ik mijn mat nat moet krijgen :D. maar ik heb al wel weer suc6 geboekt daar. ben nu steeds met spekjes in de weer (oppervlakte). en dit vangt nu even heel erg goed. de zoete stof die er afkomt trekt de karper erheen. stond er versteld van hehe!. voor de rest heb ik nog niet met particles etc. gevist. maar zal dat zeker nog gaan proberen.
Thomas Laurens
Berichten: 29
Lid geworden op: 26-04-2006 21:04
Locatie: wageningen

12-07-2006 19:18

okej nu niet gaan lachen.ik ga wel s vissen bij mij in de buurt op die graspiepers, en zo vang k ze:
ik pak dan de dichtsbijzijnde struik en pak t grootse en groentste blaadjewat ik zie en bevestig die aan de haak.gewoon paar korrels lood onderde pen zodat t blaadje niet gaat drijven uiteraard en vangen.werkt bijna altijd!heb t daar ook met brood mais etc.etc.geprobeerd maar dat werkte niet.
mischien heb je hier wat aan.
maar in ieder geval veel succes met je grasjes!
Always try 2 improve your methods
Gebruikersavatar
kees v bruggen
Berichten: 18
Lid geworden op: 12-07-2006 20:12

12-07-2006 20:34

probeer t eens met een pennetje..een handje vol vochtig witzand die je kneed tot een stevige bal gemengd met wat verkruimelde hondebrokken (frolics)..veel karpers (en andere vissen) op een donkere bodem kunnen hun nieuwschierigheid niet bedwingen wanneer er een licht gekleurd stukje zand voor hun neus ligt..
laat vervolgens een aan een hair bevestigde frolic zakken en t kan bijna niet missen...maar goed,het is maar een idee en t bied geen garantie..maar als je toch blankt,is het een misschien toch de moeite waard om t s een keer te proberen...vooral wanneer het een druk bevist water is,is t soms goed om s iets compleet anders te proberen...
ze kenne beter over je fiets lulle dan over je l.. fietse..
Plaats reactie