De tol van de roem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

08-10-2007 22:12

Kees Ouwehand schreef:
Maarten Eldering schreef:Nog een bekend voorbeeld is Redmire, hier hebben in het verleden de 'bekende' karpervissers ook mooie vangsten geboekt door illegaal te vissen en nu prijzen wij ze voor hun mooie vangsten en avonturen die ze daar hebben beleefd.


Dat is helemaal niet bekend. Vertel eens Maarten.

Die 60 euro heeft jouw HSV bepaald en gaat in hun kas. Wat zij ermee doen moet je toch echt daar gaan vragen. Geen idee verder. Het geld van de vergunningen gaat ook naar de HSV die een deel afdraagt aan Sportvisserij Nederland. Hetzelfde verhaal. Wat ermee gebeurt moet je aan jouw HSV vragen. Wat Sportvisserij Nederland ermee doet kun je weer aan hun vragen. Een vereniging mag wettelijk geen winst maken, dus dat geld komt op de één of ander manier ten goede aan de vereniging. Controleurs van de HSV schrijven geen boetes uit.

Voor iemand die lekker rustig wil vissen maak je je wel erg druk over wat de HSV met het geld doet, maar dan wil je toch weer niks met ze te maken hebben. Beetje krom. Meeste HSV'en geven trouwens een blaadje uit met daarin jaarlijks een financieel overzicht.

Wat de KSN hier nu weer mee van doen heeft is mij helemaal een raadsel.

Groet, Kees


Op Redmire heeft/had toch ook een gesloten seizoensperiode? Terwijl er toch stiekem werd gevist? Zo niet, dat is dan mijn fout. Maar het gebeurde wel op andere Engelse wateren en ook op Belgische.
Maar mijn bedoeling met deze dingen aan te kaarten was meer om te zeggen dat er hier een aantal personen zijn die zich als 'heilige boontjes' gedragen en zeggen dat je je aan alle regeltjes moet houden en een voorbeeldfunctie moet geven.
Terwijl ze ondertussen 'bekende' vangsten prijzen, die op 'illegale' manier (bijv. buiten het nachtvisseizoen etc.) gevangen zijn.

En ik maakte mij niet echt druk om het feit wat de HSV met die 60 euro doet, maar meer om het feit waarom het in principe verboden is maar zodra geld een rol gaat spelen allerlei dingen mogelijk zijn.

En dat rustig vissen en mij druk maken ging niet over het uitgavepatroon van de HSV maar over het feit dat ik zou willen nachtvissen op bepaalde stekken waar het voor mij om onduidelijke argumenten niet mag. (om het wat dramatischer te maken, als het nachtvissen op dat water wel mocht had ik nu lekker in mijn tentje achter mijn hengels gelegen wachtend op dingen die komen gaan ipv zinloze discussies hier te voeren :wink:)

Nogmaals ik vind ook dat er regels moeten zijn, maar de bureaucratie in Nederland komt af en toe mijn strot uit en maakt het vissen (steeds?) een stuk minder aantrekkelijk.

En ik haalde de KSN aan omdat ik dacht dat Douwe hiermee doelde op personen die veel over hebben voor de karpervisserij. Verder uitte ik geen kritiek op de organisatie zelf of de personen die hiervoor werken maar gebruikte het meer als voorbeeld. (pff, tevens weer een groot nadeel van een forum, bepaalde dingen komen anders over dan dat je eigenlijk bedoelt te zeggen)

Met vispasbetalende en SKP-ondersteunende groet....
Enjoy..............just being there
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

08-10-2007 22:19

Shit hey.. .

Het lijkt wel een discussie zoals ik hem voerde met mijn broertje of zusje toen ik 6 was....



Zoals ik het zie:

Achter elk verwijt schuilt een verlangen... stiekem verlangen jullie dus naar een betere omgeving om te vissen met betere omstandigheden... Ofwel onze doelstelling is gelijk maar we discusseren over hoe er te komen. Nou met jullie houding ga je er zeker niet komen, want er veranderd niets door.

Dus lieve vrienden van het non-vergunningshonk, ga eens bij de mensen over wie je de verwijten maakt, informeren hoe het nu echt is. Want uit weinig van jullie argumenten blijkt dat je echt weet waar je over praat. Jullie discussies zijn gebaseerd op aannames en nog wel negatieve aannames ook.

Het is heel makkelijk om je dan te verschuilen achter je mening terwijl je door mensen met meer inhoudelijke kennis op je plaatsje wordt gezet.

Verbeter de wereld, begin bij jezelf.. En als je dat niet doet... hou dan je mond over mensen die wel een poging doen om er wat van te maken...
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-10-2007 22:33

Maarten,

Illegaal vissen op Redmire is mij niks van bekend. Zal ook wel meevallen, want slechts enkelingen werden uitverkoren en de controle was niet mals. Ik krijg de indruk dat dit voorbeeldfunctie gedoe door sommigen op dit board onlangs verzonnen is omdat het hun op dat moment zo uitkwam. Ik ken trouwens niemand in mijn omgeving die zich als serieuze karpervisser echt misdraagt, dan wel zich voordoet als een heilig boontje. Herken dus weinig van wat je beweert.

Nog éénmaal. De visrechthebbende, vaak een HSV, kan uitzondering verlenen op hetgeen in de visserijwet is geregeld. Het is aan ons om dat te vragen en aan de HSV om daar voorwaarden bij te stellen. Sommige HSV'en zien dat als extra bron van inkomsten, anderen doen dit gratis. Weer anderen willen dat gewoon niet. Daar is niks in zijn algemeenheid over te zeggen en moet zeker niet in de schoenen van de staat worden geschoven. Die verlangt dit niet en ontvangt daar ook niks van.

Wij hebben in Nederland een vergunningstels waar je na een financiële bijdrage vrijwel overal in Nederland mag vissen. In vergelijk met sommige andere landen zijn de kosten uitermate schappelijk en de mogelijkheden zeer groot.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-10-2007 23:02

Rudi van Vliet schreef:Shit hey.. .
Zoals ik het zie:

Achter elk verwijt schuilt een verlangen...

Het is heel makkelijk om je dan te verschuilen achter je mening terwijl je door mensen met meer inhoudelijke kennis op je plaatsje wordt gezet.



Rudi,
Je bedoelt; Mensen met meer vermeende inhoudelijke kennis??

Door alle gebral in deze dikke nekken en grootste lullen cultuur word me toch een deel plezier en beleving ontnomen..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

08-10-2007 23:08

Nou Henk..

Misschien heb je daar nog wel een punt... alleen ik zie meer inhoudelijke punten dan van de mannen van het non-vergunningenfront.

Ik bedoel, er wordt een hoop gebrult over kosten en inkomsten zonder dat er ooit een balans is opgevraagd bij een vereniging.

Nou aan de antwoorden te zien van sommige vergunninghouders, niet alle dus, zijn er die dat wel degelijk in de gaten houden.

Ofwel... vandaar mijn uitspraken.

maar zeker waar.. het gaat hier meer om wie de langste heeft dan om echte argumenten.. Al zie ik dit gedrag wel van 1 kant afkomen. De rest probeert er echt een inhoudelijke discussie van te maken.
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-10-2007 23:29

Henk,

Je kunt echt niet voor iedereen je hand in het vuur steken. Er lopen ook knurften rond die je soms een plekje elders zou wensen. Maar dat zal in alle kampen wel zo zijn.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-10-2007 08:21

Je blijft je altijd weer verbazen met een gemak waarmee sommige hier bestaande structuren in organisaties als HSV, federaties en Sportvisserij Nederland aanvallen. Dat men het met doelstellingen niet eens is prima. Geef echter wel een juiste voorstelling van zaken. Is hier regelmatig van, roept u maar. Ben je het niet eens met zaken zal je die van binnen uit moeten veranderen. Vele karpercommissies binnen HSV doen vandaag de dag goed werk. Ondersteuning hier in kan men krijgen van KSN, federaties en Sportvisserij Nederland.

Kan dit zo stellen omdat mijn ervaring positief is, ook al ben ik het niet altijd eens. Blijft een kwestie van geven en nemen waarbij respect voor de vele vrijwilligers en beroepskrachten het uitgangspunt is. Je krijgt dan veel gemakkelijker zaken die je wilt realiseren voor elkaar.
Binnen onze HSV kon er vroeger ook niets voor karpervissers, nu kunnen we het hele jaar door nachtvissen, loopt er een Spiegelkarperproject en kunnen we op open water voor € 10,00 een derde hengelvergunning krijgen. Dit kon alleen maar gerealiseerd wordt door intensief samen te werken met de FZWN. Andere HSV komen nu met vragen of zij dit ook niet voor hun karpervissers kunnen realiseren.


Alleen maar negatief reageren leid alleen maar tot ergernis.

Roept u maar!

Peter
K. van den Herik

09-10-2007 10:32

Klein stukje terug in het verhaal.

Wel en niet nachtvissen buiten toegestaen tijd
onderkomen
3 hengels


Alle 3 zaken waar menig karperaar zich schuldig aan maakt. Dit komt door de nederlandse gedoog filosofie en onze eigen instelling. wtf maakt mij iets?

Heel vaak en heel lang gaat dit best goed. Alleen wordt het net strakker en strakker aangetrokken.

Nu is het godsonmogelijk om pak em beet een kleine 100.000 karpervissers van deze aardbol te trappen, dus moeten we accepteren dat we met een aardig ploegje zijn.

Willen we nu allemaal doen wat we zelf willen, zal de overheid maatregelen instellen. Verbieden is de gemakkelijkste optie en het handigst te controleren.

Wij willen alles en overal, helaas gaat dat niet, dus zullen we zelf moeten aan gaan geven wanneer, wat, waar wel.

Dit betekent, dat we moeten accepteren, dat we sommige dingen op sommige tijden op sommige tijden NIET mogen.

Willen we dan toch doen wat in principe verboden is, schieten we in onze eigen voet.

Waarom alleen in de zomer nachtvissen? Dit is nog steeds het stand.

http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... brief1.jpg
http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... brief2.jpg

Leuk was de vriojbrief van de minister om te vissen met 3 hengels met alleen een grote akte.


MVG

Klaas
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

09-10-2007 10:45

Als we toch gekke plaatjes doen. Gooi ik ff wat olie op het vuur. Niks persoonlijks hoor!

http://www.youtube.com/watch?v=zLr_rsssQ-0
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

09-10-2007 10:49

Leuk als achtergrond muziekje bij het lezen van deze "Topic".
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Jan Peter Teerling

09-10-2007 11:10

Nummer past idd. prima bij iemand die graag een schwanz in zn hol heeft.. :o
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

09-10-2007 11:12

hahahaha
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
K. van den Herik

09-10-2007 11:40

logootje voor je club?


Afbeelding
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

09-10-2007 15:03

Jullie zijn trouwens nog gespot tijdens jullie dagje uit.....



Afbeelding


:P
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-10-2007 16:27

[Roze De Roode filter uit]

Zielige maar niet onverwachte reactie.
Ergens staat geschreven dat mensen met weinig tot geen discussiekwaliteiten op de man gaan spelen.

[Roze De Roode filter aan]
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

09-10-2007 16:29

Douwe:

Na al dat gezijk, kan een lolletje er wel van af toch? :roll:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-10-2007 16:30

Tuurlijk Sander vandaar dat ik mijn filter eventjes uitgezet heb. 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

09-10-2007 16:35

Oke dan Douwe!!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

09-10-2007 16:36

IK maak een grapje en uitgerekend JIJ gaat er weer op in als een serieuze sukkel.

Jij zou mij toch negeren Douwe?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-10-2007 16:54

dit is de tol van de Roem :D

Afbeelding

en dit

Afbeelding

en dit vind ik van deze topic !

Afbeelding

Afbeelding

doei doei!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

09-10-2007 19:55

Joooow Tja, je hebt gelijk man, heeft er eigenlijk nog iemand wat gevangen?.....Ooh Fuck, verkeerde topic. Houdoe he.
Frankie van A kom eens met een sterke one-liner.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

10-10-2007 00:44

sebastiaan de Roode schreef:IK maak een grapje en uitgerekend JIJ gaat er weer op in als een serieuze sukkel.

Jij zou mij toch negeren Douwe?


die sukkel (met respect Douwe)weet wel te reageren,dit kun je van jouw persoon niet zegge.Teveel reply waar jij niks mee kun de roode,je ben gekraakt :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

10-10-2007 08:38

En waar bemoei jij je mee? Moet je hem emotioneel steunen?

Jullie zijn billenmaatje en slapen in dezelfde bivvy begrijp ik?
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

10-10-2007 11:59

remon van dusschoten 2 schreef:die sukkel (met respect Douwe)weet wel te reageren,dit kun je van jouw persoon niet zegge.


Eerst zeggen iemand te negeren en dan vervolgens stiekem toch steeds reageren kan ik niet bepaald ''sterk reageren'' noemen.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-10-2007 12:44

Nu wordt je toch te persoonlijk mijnheer de roode,
Jij maakt niet uit wat mijn voorkeur is jij maakt niet uit met wie ik wel of niet in een bivy kruip, de rest maakt niet uit of ik iemand wil negeren en later besluit om toch wel te reageren.

Dit topic gaat nergens (meer) over ik begrijp dan ook niet dat een moddereter niet ingrijpt en deze flauwekul gaat sluiten.

Of valt ZWARTVISSEN tegenwoordig ook al onder algemeen aanvaardbaar gedrag.
Waarbij nog opgemerkt dat de vissen dan door middel van STROPEN worden verkregen.
Vissen is een hobby, geen religie!