De tol van de roem


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-10-2007 13:19

Geen commercieel verhaal zeker?10 jaar je vergunning betalen voor visuitzetting en eindelijk knikkeren ze eens wat spiegeltjes in het water ten gunste van de karpervissers? Omdat wij zo'n tof volk zijn. Ow wat worden we toch verwend. Open u ogen!


En wie heeft dan al die giganten die jij vangt uitgezet in het betreffende water. Zijn die er allemaal ingewaaid ofzo? Let jij op de waterkwaliteit door monsters te nemen? Hou jij de visstand gezond door het wegvangen of juist bijpoten van (roof)vis? Zorg jij dat de karpers niet gejat worden en dat men verplicht een onthaakmat gebruikt enzovoorts enzoverder.

Open zelf je ogen eens Sebastiaan, want tot nu toe vind ik je erg kortzichtig, iets wat je tussen de regels door anderen verwijt.

Groet,
Kees

@ Frank,

Nee, OK nou snap ik het!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

08-10-2007 14:31

Kees Verheij schreef:
Geen commercieel verhaal zeker?10 jaar je vergunning betalen voor visuitzetting en eindelijk knikkeren ze eens wat spiegeltjes in het water ten gunste van de karpervissers? Omdat wij zo'n tof volk zijn. Ow wat worden we toch verwend. Open u ogen!


En wie heeft dan al die giganten die jij vangt uitgezet in het betreffende water. Zijn die er allemaal ingewaaid ofzo? Let jij op de waterkwaliteit door monsters te nemen? Hou jij de visstand gezond door het wegvangen of juist bijpoten van (roof)vis? Zorg jij dat de karpers niet gejat worden en dat men verplicht een onthaakmat gebruikt enzovoorts enzoverder.

Open zelf je ogen eens Sebastiaan, want tot nu toe vind ik je erg kortzichtig, iets wat je tussen de regels door anderen verwijt.

Groet,
Kees

@ Frank,

Nee, OK nou snap ik het!



Ik ben niet kortzichtig. Ik heb een standpunt dat in onderbouw, en geef antwoord op je vragen of "aantijgingen". Ik kan maybee zelf dingen wat vriendelijker zeggen, daar heb je gelijk in. Mr wordt soms zo moe van om continu lorre, lorre , lorre te zeggen weet je wel :)
Dat ik arrogant overkom kan ik me ook voorstellen. Realiseer je alleen wel dat ik vol zelfvertrouwen sta voor mijn mening
en die niet zal bijdraaien omdat anderen "een andere mening hebben". Zoiets kan idd arrogant overkomen maar is in praktijk dus niet zo.
Mensen die zeuren over mijn "zwart gevangen vissen" staan bol van afgunst. Je zou namelijk liegen als je zegt niet zoveel dikke beren te willen vangen, maar het liever doet volgens de regels. Alsof en vis dan meer of minder waard is..........haha get a life please

To The point:
Dat uitzetten enzo doet de hengelsport allemaal wou je zeggen? Jij denkt dat die gasten van de hengelsport de natuur wel bij houden?

Die giganten komen voort uit generaties karpers. Die dingen paaien weet je wel? Ze worden er niet ingeknikkerd als ze 45 pond zijn, en iedereen weet toch dat de gemiddel Nederlandse OVB schub bij 16-17 kilo klaar is met groeien of niet? (uitzonderingen daar gelaten?)

Die onthaakmat is een ongeschreven regel in de karpervisserij. daar ziet niemand op toe, maar het heeft wel een functie! ZOIETS zou nou wetgeving moeten worden. DAAR mogen ze van mij voor schrijven!

Maar ga nou eens inhoudelijk in op mijn vraag aub? Ik vraag het je toch netjes?

Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag wat er volgens jouw is verbeterd de afgelopen 10 jaar oftwel 36.500 dagen?
Ik zie alleen maar meer regeltjes en scherpere controles? Vang jij al meer spiegels en heb je het idee dat het de goeie kant op gaat hier in Nederland als we praten over onze hobby? Plaats ons eens voor de fun naast frankrijk..........?
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

08-10-2007 14:55

Sebastiaan, Ten eerste hou ik mij lang niet altyd aan de regels..
Het eerste wat de afgelopen 10 jaar al is verbeterd is dus de onthaakmat, dit komt niet door wetgeving, maar is een ongeschreven regel.
De afgelopen jaren is er idd weinig verbeterd, maar dit komt volgens mij ook doordat de karpervissers ver10voudigd zijn, en dat betekent ook 10 x zoveel rotte appels..

Door die 'rotte appels' moeten regels aan gescherpt worden, dat sommige boa's dit verkeerd invullen is idd te betreuren, maarja shit happens..
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

08-10-2007 15:13

Sander Benjamins schreef:Sebastiaan, Ten eerste hou ik mij lang niet altyd aan de regels..
Het eerste wat de afgelopen 10 jaar al is verbeterd is dus de onthaakmat, dit komt niet door wetgeving, maar is een ongeschreven regel.
De afgelopen jaren is er idd weinig verbeterd, maar dit komt volgens mij ook doordat de karpervissers ver10voudigd zijn, en dat betekent ook 10 x zoveel rotte appels..
Door die 'rotte appels' moeten regels aan gescherpt worden, dat sommige boa's dit verkeerd invullen is idd te betreuren, maarja shit happens..


I agree.
Maar die vermenigvuldiging heeft er dus nix mee te maken. Natuurlijk gaan er zat karpervissers de pijp uit, en worden er nieuwe sterren geboren, that's life.

Zegt helaas nog nix over de KWALITEIT VAN DE DIENSTVERLENING VAN VISCLUBS

Ze kosten kennelijk klauwen met geld maar leveren geen ruk op, en werken zoals we dat van "overheidsinstanties" gewend zijn. Traag, log, elke dag 8 uur in vergadering en kunnen niet snel genoeg schakelen en voorzien in de behoeften van de klant. Misschien omdat er zogenaamd geen "winstoogmerk" achter zit?
Het enige voordeel is nieuw gecreeerde werkgelegenheid. Nix meer dan het rondpompen van geld wat hier gebeurt.

Trieste shit, helemaal als je bedenkt hoeveel geld er al betaald is afgelopen 20 jaar aan visvergunningen.
Iemand enig idee waar die stuivers gebleven zijn?

Ben wel blij dat ook jij inziet dat er idd weinig verbetering is gerealiseerd in meer dan 36.500 dagen, en dat mag dacht ik beste eens gezegd worden!

:x
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-10-2007 15:35

lijkt me vreselijk als je zou kennis arm bent,en wie ben jij om een ander te disse beetje wijs doen met je dikke vissen.Om dan mar aantenemen dat een ander daar jaroes op is,roepe en schreeuwen je slaat van de eene weg de andere in dingen waar jij kennelijk geen verstant van hebt moet je niet discuseren.Je heb een stant punt van lik me flesje.het is jammer dat je je laat leiden door je grootmoedswaanzin


niet een vriendelijk bericht mar zo denk ik erover
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

08-10-2007 15:42

Ik denk dat je het niet helemaal zo zwart/wit kunt stellen, maar dat er een stuk waarheid in zit is volgens mij niet te ontkennen.(alleen soms wat raar verwoord :roll: )
Wat echt de kroon spant vind ik de ontwikkelen omtrent derde hengel, als de wet erdoor komt moet er weer extra betaalt worden, maar waarom? De vis die gevangen wordt nemen we niet mee, dus wordt er ook geen vis uit het water ontrokken.. MAAR extra betalen zullen we, let maar op..
Naar mijn mening wordt er voldoende betaald, en om zulke discussies in de toekomst te voorkomen, zal het misschien een idee zijn om visclubs een kloppende begroting te laten maken, en aan de hand daarvan contributie te vragen..
Hier zal idd eerst ellenlang over vergaderd worden :-?

MVG
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-10-2007 16:21

Je haalt van alles door elkaar Sebastiaan, een visclub is bepaald geen overheidsinstelling, maar wordt gerund door vrijwilligers in hun vrije tijd. Hoeveel van jouw vrije tijd steek jij in het belangeloos dienen van hengelsportbelangen? Veel verder dan wat roepen op een forum kom je volgens mij niet. En da's dan toch jammer.

Mijn ervaring met visclubs is heel anders. Er wordt wel degelijk geluisterd naar karpervissers als het gaat over visstandbeheer. Als je het maar wel kan onderbouwen en niet verzand in verhitte discussies.
Al 15 jaar geleden zette een HSV op onze wens spiegeltjes uit en ik ken zelf inmiddels tenminste 3 HSV-en die al jaren spiegels uitzetten of hebben uitgezet. De AUHV is wat dat betreft een voorbeeld, daar zet men al jaren spiegels en ook edelschubs uit in bijvoorbeeld het Amsterdam-Rijnkanaal en Merwedekanaal. De dikke vissen van de toekomst. En ik vang inderdaad al meer spiegels op het openbare water.

En jij maar denken dat die zware vissen die je nu vangt in het wild geboren zijn? Waar stammen ze dan van af, van die OVB schubs? Bedenk wel dat de karper door paai in het wild steeds verder terug gaat naar zijn oervorm, en die is nu niet bepaald dik en rond. Dit geroep van jou geeft wel aan dat je niet gehinderd wordt door kennis van zaken.

De enige reden dat ik op jou blijf reageren is niet dat ik de illusie koester om jou te overtuigen, maar om uitleg te geven aan al die mensen die het kennelijk ook niet belangrijk vinden om een vergunning aan te schaffen. Ik zou zeggen, laat het eens bezinken en schaf toch maar eens wat aan, het is voor je toekomst en daar kun je niet alleen anderen voor op laten draaien.

Misschien een rare vergelijking, maar als iedereen te beroerd was om zijn wegenbelasting te betalen, hobbelde jij over zoveel jaar met je bolide over een karrepad of stond je alleen maar stil in de file.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

08-10-2007 16:32

Kees,

Ook hier ligt de waarheid weer in het midden..
Je haalt het voorbeeld wegenbelasting aan, dit is een slecht voorbeeld om jouw verhaal mee te onderbouwen. Helaas is het geval dat niet alle wegenbelasting ook wordt gebruikt daarvoor, veel van dat geld verdwijnt, wordt verspild of aan de verkeerde dingen uit gegeven.. Ik ben niet genoeg op de hoogte van de uitgaven van visclubs om daar een heel scherp oordeel over te geven, maar hoop niet dat er net zo met geld wordt omgegaan als met wegenbelasting.

MVG Sander
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

08-10-2007 16:35

Kees Verheij schreef:Je haalt van alles door elkaar Sebastiaan, een visclub is bepaald geen overheidsinstelling, maar wordt gerund door vrijwilligers in hun vrije tijd. Hoeveel van jouw vrije tijd steek jij in het belangeloos dienen van hengelsportbelangen? Veel verder dan wat roepen op een forum kom je volgens mij niet. En da's dan toch jammer.

Mijn ervaring met visclubs is heel anders. Er wordt wel degelijk geluisterd naar karpervissers als het gaat over visstandbeheer. Als je het maar wel kan onderbouwen en niet verzand in verhitte discussies.
Al 15 jaar geleden zette een HSV op onze wens spiegeltjes uit en ik ken zelf inmiddels tenminste 3 HSV-en die al jaren spiegels uitzetten of hebben uitgezet. De AUHV is wat dat betreft een voorbeeld, daar zet men al jaren spiegels en ook edelschubs uit in bijvoorbeeld het Amsterdam-Rijnkanaal en Merwedekanaal. De dikke vissen van de toekomst.

En jij maar denken dat die zware vissen die je nu vangt in het wild geboren zijn? Waar stammen ze dan van af, van die OVB schubs? Bedenk wel dat de karper door paai in het wild steeds verder terug gaat naar zijn oervorm, en die is nu niet bepaald dik en rond. Dit geroep van jou geeft wel aan dat je niet gehinderd wordt door kennis van zaken.

De enige reden dat ik op jou blijf reageren is niet dat ik de illusie koester om jou te overtuigen, maar om uitleg te geven aan al die mensen die het kennelijk ook niet belangrijk vinden om een vergunning aan te schaffen. Ik zou zeggen, laat het eens bezinken en schaf toch maar eens wat aan, het is voor je toekomst en daar kun je niet alleen anderen voor op laten draaien.

Misschien een rare vergelijking, maar als iedereen te beroerd was om zijn wegenbelasting te betalen, hobbelde jij over zoveel jaar met je bolide over een karrepad of stond je alleen maar stil in de file.

Groet,
Kees



Ik sta al 4 jaar lang dagelijks 1,5 uur op knooppunt Hoevelaken in een file die jaarlijks trager gaat rijden en betaal wel 250 euro per kwartaal wegenbelasting voor mijn sloep, dus ik signaleer niet een hele rare vergelijking, maar eerder een overduidelijke overeenkomst! ;)


Zoals Sander ook al aangeeft. Waar het vergunningengeld naar toe gaat weet ik al :) Ik zou alleen wel eens benieuwd zijn aar "vergunningengeld" aan wordt uitgegeven. Ik, als burger en visser merk namelijk dat er nix veranderd is afgelopen 10 jaar, evenals de situatie op Hoevelaken steeds nijpender wordt ;)
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-10-2007 16:56

mijn zoon heeft les gehad van de nvvs op zijn school
de visclub geeft visles voor de jeugd
dit heb ik als kind zijnde nooit mee gemaakt dus volgens mij gebeurt er weldegelijk wat

omleidingen voor de vis bij krachtcentrales
en ga zo mar door
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

08-10-2007 16:59

Douwe Bijlsma schreef:Nee Maarten ook jij begrijpt er geen ruk van, dit soort zwartvissers zijn een bedreiging voor JOU hobby.

Er zijn zoveel mensen die veel doen voor de hengelsport en steeds weer zijn er van die "personen", die de mond vol hebben dat een ANDER zich aan de regels moet houden en dat je met een VOORBEELDFUNCTIE ook het voorbeeld moet geven terwijl ze zelf schijt hebben aan de regels.

Iedereen moet zich aan regels houden maar zelf?????
Bedreigingen naar het leven vinden ze ook heel normaal.
Welk draadje rammelt er??

Maar oke het is gewoon een feit dat de grootste bedreiging voor de hengelsport de visser zelf is.

Zinloze discussies met mensen die er op kicken hun afwijkende mening te moeten ventileren.

Gewoon negeren is het beste dan raakt ook voor hen vanzelf de aardigheid van een forum af.


Van bepaalde dingen snap ik inderdaad geen ruk zoals bijv; waarom het pas is toegestaan om met een derde hengel te vissen zodra je E60 betaald voor een extra vergunning........gaan ze van die 60 euro extra meer karpers uitzetten omdat ik op die 3e hengel meer zou vangen?(vis zelf overigens bijna altijd met 2 hengels) Zou je dan bijv. ook met een vierde hengel mogen vissen wanneer je nog meer geld neerteld?

Er zijn idd veel personen die 'goede' dingen doen voor de hengelsport, ik neem aan dat je doelt op leden van de KSN. Maar ik weet ook 100% zeker dat daar 'bekende' karpervissers(ik noem geen namen) tussen zitten die zelf ook 'illegaal' 's nachts hebben gevist op de 'bekende' cultuurwateren en met de 'illegaal' gevangen karpers pronken in de bekende blaadjes waar wij met veel bewondering en respect naar kijken. Beetje hypocriet vind je niet.....

Nog een bekend voorbeeld is Redmire, hier hebben in het verleden de 'bekende' karpervissers ook mooie vangsten geboekt door illegaal te vissen en nu prijzen wij ze voor hun mooie vangsten en avonturen die ze daar hebben beleefd.

Het geld wat wij betalen voor de vergunningen zou dus moeten worden besteed aan het uitzetten van verscheidene vissoorten. Jammer voor onze centen dat het dan zo nu en dan voorkomt dat een bedrijf 'per ongeluk' een aantal kg onkruidverdelger loost en er duizenden kg's vis aan doodgaan. Wordt van deze boete (ik neem aan dat het bedrijf een boete heeft gehad) ook weer nieuwe vis voor ons uitgezet of steekt de overheid deze centen fijn in eigen zak?

En sommige pleiten ervoor dat het goed is dat er meer controleurs bij komen. Mijn enige ervaring is met controleurs(in dit geval de politie) is dat zodra het zonnetje doorkomt de 'fancy' zodiac te water wordt gelaten om vervolgens vissers te gaan controleren. Zodra het regent is er geen kip te bekennen.
En de zogenaamde controleurs kunnen er echt niet voor zorgen dat het 'stelen' van karpers word tegengegaan. En waarom zouden ze, het levert uiteindelijk toch niet zo veel geld op in de vorm van boetes dan wanneer men vissers gaat controleren op 'illegaal' nachtvissen.

Meer controle zou het vissen leuker en beter moeten maken, in mijn (en denk vele) geval dus niet. Deze maand (de beste maand van het jaar, maar dat kun je die pennelikkers toch niet wijsmaken) ben ik vrij van school en zou ik graag op een zandput hier in de buurt willen nachtvissen, maar helaas de regels schrijven voor dat het nachtvisseizoen erop zit en door de controles is de zin er dus ook niet om het evt stiekem te proberen. (nee ik schrijf dit stuk niet uit frustratie, maar vind het gewoon jammer)

Vorig jaar werd ik voortijdig weggestuurd door een boa en vroeg aan hem wat eigenlijk de reden was dat je alleen de maanden juni, juli en augustus mocht nachtvissen. Hij wist het niet echt zei dat het misschien was om de vissen 'rust' te geven. Haha laat me niet lachen man.
Ze kunnen beter de drie maanden in de zomer het nachtvissen verbieden, dan mijd je een hoop BBQ-vissers en kunnen de 'serieuze' vissers hun ding doen in de (top)periodes dat het rustig aan het water is.

Ik geef je gelijk dat 'illegaal' vissen de vrijgeving voor het nachtvissen van bepaalde wateren zou kunnen vertragen/verhinderen, maar dit 'vrijgeven' kan soms(het is eigenlijk 'vaak') heel lang op zich laten wachten of zelfs helemaal niet niet tot stand komen en ik kan dan goed begrijpen dat bepaalde mensen schijt hebben aan de regels en er toch gaan nachtvissen.

Je zou ook kunnen zeggen dat ik naar vergaderingen en bijeenkomsten, waar dit soort gevallen worden besproken, zou moeten gaan om mijn ideeen daar voor te leggen. Maar sorry, het vissen zelf kost al veel tijd en energie. Ik wil gewoon lekker rustig, wanneer ik zelf wil, aan de waterkant mijn ding doen zonder dat ik bang hoeft te zijn voor een eventuele controle op 'illegaal' nachtvissen.

Greetz,
Maarten
Enjoy..............just being there
Gebruikersavatar
Bart Voeten
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-12-2005 22:09
Locatie: rijkevorsel
Contacteer:

08-10-2007 17:09

sebastiaan de Roode schreef:"Pats boem" Ik krijg continuc van die mailtjes via msn dat er gereageerd is in dit topic.............


Maar wie noem jij underdog mr. Kees?

Je hebt mail! :lol:
carpanglers soak their balls in love juice
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-10-2007 17:18

ik neem aan dat je doelt op leden van de KSN.


Met alle respect voor die paar leden van de KSN die ook veel voor de hengelsport doen bedoel die ik die er niet specifiek mee.
Er zijn vele honderden vrijwilligers die helemaal geen lid zijn van de KSN, die waarschijnlijk de KSN ook niet kennen, die veel meer doen voor hengelsport in het ALGEMEEN die mensen samen met die van de belangengroepen bedoel ik.

Heren negeren is toch niet zo een slecht advies hoor.
Zo langzamerhand vind ik de titel niet geheel juist meer volgens mij spreken wij nu over de DROL van de roem. :D :D :D 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

08-10-2007 17:23

Maarten: Je slaat de spijker op zijn kop, Belachelijk is het dat je voor je derde stok moet betalen..
Dat extra geld waar blijft dat, die karpers die wij vangen wordt terug gezet, dus dit betekent geen extra kosten dus waarom zouden wij extra moeten betalen voor een derde stok.. Ik vind de reinste geldklopperij!!
Het een of het ander, maar niet extra betalen..
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-10-2007 18:37

Inderdaad lijkt me deze discussie zinloos geworden, aangezien je voor een goede discussie goede argumenten nodig hebt.
Helaas is gebleken dat Sebastiaan daar niet toe in staat is en dat ie te eigenwijs en zelfingenomen is om zelfs maar ergens zijn ongelijk in toe te geven.

Ohja 10 jaar is 3650 dagen Einstein!
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

08-10-2007 18:49

Bij sebastiaan gaat het allemaal een stuk sneller desmond, die vangt zoveel grote vissen in 10 jaar waar je als gewone man 100 jaar over doet.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Jan Peter Teerling

08-10-2007 19:17

Of Sebastiaan het discusieren nu wel of niet beheerst,één ding is duidelijk er zijn meerdere mensen die zich afvragen wat de overheid nu daadwerkelijk doet met het geld dat door de diverse belastingen in het laadje komt.Wordt dit besteed aan het doel waar voor het opgehaald word of gaat dit in de 'algemene kas'..Lijkt me duidelijk.. :(

De onvrede door selectief controlerende Boa's en Poltie is ook niet nieuw.
Ook de één wel controleren en de ander voorbij gaan is ook zo iets.

Gewoon het hele jaar controleren,niet alleen in de zomermaanden.
Al denk ik dat zo snel de temparatuur zakt,het gehalte aan Peppie´s evenredig snel zal zakken.

Het is idd. een beter plan het nachtvissen in de zomermaanden te verbieden en de rest vh jaar toe te staan.

En Desmond wel eens van schrikkeljaren gehoord "Einstein"?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-10-2007 19:48

Maarten Eldering schreef:Nog een bekend voorbeeld is Redmire, hier hebben in het verleden de 'bekende' karpervissers ook mooie vangsten geboekt door illegaal te vissen en nu prijzen wij ze voor hun mooie vangsten en avonturen die ze daar hebben beleefd.


Dat is helemaal niet bekend. Vertel eens Maarten.

Die 60 euro heeft jouw HSV bepaald en gaat in hun kas. Wat zij ermee doen moet je toch echt daar gaan vragen. Geen idee verder. Het geld van de vergunningen gaat ook naar de HSV die een deel afdraagt aan Sportvisserij Nederland. Hetzelfde verhaal. Wat ermee gebeurt moet je aan jouw HSV vragen. Wat Sportvisserij Nederland ermee doet kun je weer aan hun vragen. Een vereniging mag wettelijk geen winst maken, dus dat geld komt op de één of ander manier ten goede aan de vereniging. Controleurs van de HSV schrijven geen boetes uit.

Voor iemand die lekker rustig wil vissen maak je je wel erg druk over wat de HSV met het geld doet, maar dan wil je toch weer niks met ze te maken hebben. Beetje krom. Meeste HSV'en geven trouwens een blaadje uit met daarin jaarlijks een financieel overzicht.

Wat de KSN hier nu weer mee van doen heeft is mij helemaal een raadsel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van de Sande
Berichten: 227
Lid geworden op: 20-03-2004 15:03
Locatie: Maarheeze

08-10-2007 20:01

Weet eigenlijk niet waar ik moet beginnen, zoveel onzin lees ik hier weer van Sebastiaan en zijn companen. Hoezo onze OVB schubs worden maar 16 - 17 kilo. Dat is een tijd zo geweest toen de OVB de 25% wildbloedhybride kweekte ja. Dat ze sinds eind jaren 90 een ander type zijn gaan kweken is meneer zeker niet opgevallen. Zelfs de heidemij spiegels van weleer zijn weer door de OVB gekweekt.

Het aantal wateren waar de wilde jonge karper (door paai tot stand gekomen) de eerste winter overleeft is in procenten uitgedrukt minder dan er vingers aan één hand zitten.

Zo kan ik nog een uurtje doorgaan, maar ik ga waarschijnlijk het verstandigste doen. Ik ga stoppen met reageren en gun Sebastiaan of een van zijn partijgenoten de eer van de laatste domme/kwetsende/ lullige/niet door enige kennis gespeende/ of een combinatie van alle voorgaande * opmerking.

(*doorhalen wat niet van toepassing is)
Als je thuis bij de kachel zit, vang je ze niet!
http://www.empirebaits.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-10-2007 20:05

Zelfs die wildbroedhybrides van jaren terug blijken ineens wel door te groeïen als ze voldoende voedsel krijgen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

08-10-2007 20:07

desmond Visser schreef:Ohja 10 jaar is 3650 dagen Einstein!


:lol: :lol: Eerst leren tellen vriend voordat je ander onderuit probeert te halen :lol: :lol: Nog nooit van een schrikkeljaar gehoord zeker....
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

08-10-2007 20:18

Over het algemeen zijn karpervissers toch een beetje de loners van de sport, vroeger hoorde je nooit ergens wat over (als karpervisser zijnde dan). We geven jaarlijks een gemiddelde van 1000,00 a 1500,00 aan onze hobby, kan dan dat kleine bedrag er niet bij voor een vergunning. Als je vindt dat het geld niet op de juiste manier wordt uitgegeven, ga dan in het bestuur van de vereniging. Enkele voorbeelden hiervan uit de buurt zijn ray van den bos en michel khune de laatste heeft er voor gezorgd met wat anderen dat er op een water in de buurt een speciale nachtvispas is gekomen. Ray is actief met betrekking tot controle en is bezig om in de omgeving een drie hengel vergunning te verwezelijken. Zo zullen er tientallen anderen zijn die fanatiek mee bezig zijn om hun steentje bij te dragen, alleen zo jammer dat het door anderen zo ondergewaardeerd wordt. Oh ja, mijn oude vismaat pieterbas mailt me de kop gek dat ik ook geld moet doneren voor skprijn project ik zal dit zeker doen.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-10-2007 21:04

Die laatste zin Hans, dat vind ik nou eens een positief einde! 8)

Dat geld wordt 100 % besteed aan karper, spiegelkarper. We rekenen zelfs geen vergaderkosten en kilometers. Dus Sebastiaan, dan maar dat geld naar het SKP, weet je zeker dat het goed terecht komt! :o :lol:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

08-10-2007 21:16

Ach, its not all bad!!!!!!!!!!! :wink: Zo zal er in mijnheer de roode ook wel een klein hartje schuilen die denkt zullen ze dan toch gelijk hebben :lol:
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Maarten Eldering
Berichten: 132
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00

08-10-2007 22:04

Kees Ouwehand schreef:
Maarten Eldering schreef:Nog een bekend voorbeeld is Redmire, hier hebben in het verleden de 'bekende' karpervissers ook mooie vangsten geboekt door illegaal te vissen en nu prijzen wij ze voor hun mooie vangsten en avonturen die ze daar hebben beleefd.


Dat is helemaal niet bekend. Vertel eens Maarten.

Die 60 euro heeft jouw HSV bepaald en gaat in hun kas. Wat zij ermee doen moet je toch echt daar gaan vragen. Geen idee verder. Het geld van de vergunningen gaat ook naar de HSV die een deel afdraagt aan Sportvisserij Nederland. Hetzelfde verhaal. Wat ermee gebeurt moet je aan jouw HSV vragen. Wat Sportvisserij Nederland ermee doet kun je weer aan hun vragen. Een vereniging mag wettelijk geen winst maken, dus dat geld komt op de één of ander manier ten goede aan de vereniging. Controleurs van de HSV schrijven geen boetes uit.

Voor iemand die lekker rustig wil vissen maak je je wel erg druk over wat de HSV met het geld doet, maar dan wil je toch weer niks met ze te maken hebben. Beetje krom. Meeste HSV'en geven trouwens een blaadje uit met daarin jaarlijks een financieel overzicht.

Wat de KSN hier nu weer mee van doen heeft is mij helemaal een raadsel.

Groet, Kees


Op Redmire heeft/had toch ook een gesloten seizoensperiode? Terwijl er toch stiekem werd gevist? Zo niet, dat is dan mijn fout. Maar het gebeurde wel op andere Engelse wateren en ook op Belgische.
Maar mijn bedoeling met deze dingen aan te kaarten was meer om te zeggen dat er hier een aantal personen zijn die zich als 'heilige boontjes' gedragen en zeggen dat je je aan alle regeltjes moet houden en een voorbeeldfunctie moet geven.
Terwijl ze ondertussen 'bekende' vangsten prijzen, die op 'illegale' manier (bijv. buiten het nachtvisseizoen etc.) gevangen zijn.

En ik maakte mij niet echt druk om het feit wat de HSV met die 60 euro doet, maar meer om het feit waarom het in principe verboden is maar zodra geld een rol gaat spelen allerlei dingen mogelijk zijn.

En dat rustig vissen en mij druk maken ging niet over het uitgavepatroon van de HSV maar over het feit dat ik zou willen nachtvissen op bepaalde stekken waar het voor mij om onduidelijke argumenten niet mag. (om het wat dramatischer te maken, als het nachtvissen op dat water wel mocht had ik nu lekker in mijn tentje achter mijn hengels gelegen wachtend op dingen die komen gaan ipv zinloze discussies hier te voeren :wink:)

Nogmaals ik vind ook dat er regels moeten zijn, maar de bureaucratie in Nederland komt af en toe mijn strot uit en maakt het vissen (steeds?) een stuk minder aantrekkelijk.

En ik haalde de KSN aan omdat ik dacht dat Douwe hiermee doelde op personen die veel over hebben voor de karpervisserij. Verder uitte ik geen kritiek op de organisatie zelf of de personen die hiervoor werken maar gebruikte het meer als voorbeeld. (pff, tevens weer een groot nadeel van een forum, bepaalde dingen komen anders over dan dat je eigenlijk bedoelt te zeggen)

Met vispasbetalende en SKP-ondersteunende groet....
Enjoy..............just being there