De tol van de roem


Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

03-09-2006 14:18

Wat is er nu weer mis met zulke kleine wateren? Was Redmire dan zo groot?

Verder houd ik me er helemaal buiten.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

03-09-2006 18:10

Klaas

Is het glas nog steeds halfvol ??

met schenkende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

04-09-2006 18:05

ik ken wateren van een 0 7 hec waar twee veertigers en een vijftige zwemt (probeer het mar is echt niet zo eenvoudig hoor) niet dat ik zal vertelen waar dat is
Laatst gewijzigd door remon van dusschoten op 04-09-2006 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

04-09-2006 18:22

Dat water ken ik!!

Wil er eerdaags eens gaan zitten
Gebruikersavatar
Harry Otse
Berichten: 948
Lid geworden op: 17-07-2006 15:51
Locatie: Barneveld

04-09-2006 18:48

remon van dusschoten schreef:ik ken wateren van een 0.7 hec waar twee veertigers en een vijftige zwemt (probeer het mar is echt niet zo eenvoudig hoor) niet dat ik zal vertelen waar dat is

je hebt pb
tralalala....
Gebruikersavatar
John van den Berg
Berichten: 32
Lid geworden op: 27-10-2003 01:00
Locatie: Meeuwen

02-09-2007 20:31

Na de dood van een mooie vis.
Is een ander monument van dit putje overgezet.
Helaas, zal de jacht op deze vis spoedig volgen.
Kan hij dat nog aan?
Bij deze put heeft de HSV heeft sinds kort een duidelijk bord opgehangen wie het pachtrecht heeft.

Een treurige groet,

JOHN
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

04-09-2007 10:16

Boarders

Ook op dit putje is het reeds na twaalven...

met klok-kijkende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

03-10-2007 17:03

Ik woon in Zwolle maar ik vis er niet, maar als ik me niet vergis heeft dit water ook uitgebreid in de KW gestaan?

Karpervissers zijn net gieren. Zielige shit om op een knakenput te gaan vissen omdat er toevallig 2 20-kilo's op zitten. Willen vergeten dat je 20 concurrenten hebt, en wel op dit board komen uithuilen, maar er zelf nix aan doen.

@Piet Vogel; goeie post, dat zou wel de essentie van het hele vissen moeten zijn idd.
K. van den Herik

04-10-2007 12:36

nee hoor..
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

04-10-2007 13:05

Niets is wat het lijkt, en als het wat lijkt is het niets..
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

04-10-2007 21:28

Klaas ik weet donders goed waar je het over hebt en ben het met sommige dingen zeker eens, maar met sommige ook zeker niet.
En aangezien het al een tijd geleden is zou ik zeggen, laat het gaan.
Je kunt er toch geen flikker meer aan doen.
En van dat ego oppoetsen weet ik het ook zo nog niet, ik bedoel 49 pond is een vis die iedereen wel wil vangen. Maar goed gedane zaken nemen geen keer en het vissen is er nu geloof ik bijna niet meer te doen.
De controles waren al heftig maar nu is het nog helemaal kaalgemaaid ook. Je moet je daar zo aanpassen, laat aankomen vroeg weg, doordeweeks vissen, dikke vette boetes riskeren. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat dat nog met lekker vissen te maken heeft.
Ik mag niks zeggen want ik heb ook wel eens ergens gevist waar het niet mag. En hoeveel mensen gaan er niet naar frankrijk en vissen buiten de nachtviszone's? Keep it real.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
K. van den Herik

05-10-2007 10:04

Ach Jeroen gaf alleen aan dat het ergens niet was. De rest? Het zal.

Helaas krijg je vanzelf een terugslag. Best mooi gebied om het hele jaar te mogen nachtvissen. 3 Keer raden wie het tegen houdt?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 11:01

Jeroen Neef schreef:Klaas ik weet donders goed waar je het over hebt en ben het met sommige dingen zeker eens, maar met sommige ook zeker niet.
En aangezien het al een tijd geleden is zou ik zeggen, laat het gaan.
Je kunt er toch geen flikker meer aan doen.
En van dat ego oppoetsen weet ik het ook zo nog niet, ik bedoel 49 pond is een vis die iedereen wel wil vangen. Maar goed gedane zaken nemen geen keer en het vissen is er nu geloof ik bijna niet meer te doen.
De controles waren al heftig maar nu is het nog helemaal kaalgemaaid ook. Je moet je daar zo aanpassen, laat aankomen vroeg weg, doordeweeks vissen, dikke vette boetes riskeren. Ik zou eerlijk gezegd niet weten wat dat nog met lekker vissen te maken heeft.
Ik mag niks zeggen want ik heb ook wel eens ergens gevist waar het niet mag. En hoeveel mensen gaan er niet naar frankrijk en vissen buiten de nachtviszone's? Keep it real.


Dat doe ik ook. Vissen waar je niet mag vissen. Dat zijn overigens vaak beter stekken ;)

Je kunt tegenwoordig ook nergens meer vissen. Het wordt namelijk verneukt door wet en regelgeving in Nederland, of zieke BOA's die er een hobby van maken je op te gaan zoeken middden in de nacht. Ik heb wel een seen bekeuring gekregen voor mn vaste grondzeil, en dat terwijl er voor het eerst in mn leven netjes 2 hengels op lagen, papieren in orde waren, en je er ook nog mocht nachtvissen....Jongens verderop hadden geluk. Ze hadden namelijk geen grondzeil :-?

Tegenwoordig kun je beter loverboy worden, coke dealen, of meisjes in de discotheek verkrachten....voor de politie er is ben je al gevlogen, laat staan dat daar wat aan gebeurt, vissers zijn simpelweg makkelijke prooien :evil:

OF:

Je moet als visser tegenwoordig met 2 stokken overdag aan de slag gaan op een water wat met koeienletters in je vergunning staat, en vooral bergen met papier meesjouwen nr de waterkant. Hey da's toevallig.......je buurman zit er ook al! Ik onttrek me aan deze regels, puur omdat ik er NOOIT het nut van zal inzien. Dat heb ik zelfs een rechter verteld in de rechtbank. Als karpervisser doe je ALTIJD iets fout. Ik ben ALTIJD in overtreding en dat boeit me echt geen donder. Sterker nog, het bevalt me. Ik vind dat als je persoonlijk de consequenties aanvaard als je genaaid wordt, dat een ander daar nix over te zeggen heeft. Zowel in het binnenland als het buitenland trouwens...Ieder z'n ding. Vaak kun je ook wel inschatten hoe groot de kans is dat ze je in je kraag grijpen. Gewoon op plekken gaan zitten die sowieso al erg lastig lopend bereikbaar zijn voorkomt voor 90% al gezeik ;)

Een grappig verhaal is trouwens wel dat ik dit al 1,5 jaar doe, en ik daadwerkelijk nog NOOIT gezeur heb gehad of een controleur gezien.
Sindsdien leeft mn visserij weer als nooit tevoren en boek ik supervangsten en maybee nog wel het belangrijkste; heb ik plezier in mn hobby, en dat is tijden niet het geval geweest omdat ik nergens mn ding kon doen vanwege 3 maanden voorwaardelijk.
peter andrae

05-10-2007 11:42

Geschikt.

Ongeschikt x.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 11:47

Hoezo stupid?

Dat zul jij vast niet snappen nee.
Jij bent vast dat type met 20 vergunningen waarvan je er per jaar maar 3 nodig hebt, een visser met 2 hengels op dat parkwater op zaterdagmorgen met de buurman..........een slaaf van zinloze, nergens op gebaseerde wetgeving. Mij hoor je niet zeggen dat dat stupid is. Omdat ik respect heb voor mensen als jij. Brave Hendrik.
Ieder z'n ding, remember?


Afbeelding

Vangse!
:roflol:
K. van den Herik

05-10-2007 11:58

Van fouten kan je ook leren.


Afbeelding

Enne er is helemaaaal niemand die jou tegenhoud om te verhuizen.


Afbeelding
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 12:09

K. van den Herik schreef:Van fouten kan je ook leren.


Afbeelding

Enne er is helemaaaal niemand die jou tegenhoud om te verhuizen.


Afbeelding



Ga je direct weer de mist in. Wie heeft het hier over fouten?
Wat is er mis met genieten van een opkomende zon vanuit je tentje MET grondzeil. Ver verscholen in struikgewas en ver van een woonwijk, met alle respect voor de natuur.....en 4 hengels; waar overigens niemand last van heeft.........

K. van den Herik alias slaaf van zinloze, onbedachte wetgeving........

Afbeelding

Het heeft trouwens ook eeuwen geduurd voor deze mensen uiteindelijk rechten kregen, overigens niet door type's als jouw maar door mensen die in opstand kwamen en bleven ;)
K. van den Herik

05-10-2007 12:30

Inderdaad: ik heb de slavernij niet afgeschaft.

Je zou ook eens iets aan de wetgeving kunnen doen.

wrijven helpt niet.






Afbeelding
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-10-2007 12:42

Volgens mij kan je ook niet verder denken dan de tent waar je in zit Sebastiaan (met of zonder grondzeil).
Het zijn de mensen zoals jij die er uiteindelijk voor gaan zorgen dat de regeltjes nog strakker worden voor iedereen. Rij je ook 180 op de snelweg en altijd door rood??
Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat wij als karpervissers toch al in een kwaad daglicht staan en dat door de hulp van mensen zoals jij dit alleen maar erger word.
Als 3 hengels worden toegestaan dan vissen we weer met 4, 4 dan weer 5, gewoon zinloos, accepteer de wet of probeer um op een goede manier aan te passen zoals Klaas aangeeft.
amen
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 13:23

desmond Visser schreef:Volgens mij kan je ook niet verder denken dan de tent waar je in zit Sebastiaan (met of zonder grondzeil).
Het zijn de mensen zoals jij die er uiteindelijk voor gaan zorgen dat de regeltjes nog strakker worden voor iedereen. Rij je ook 180 op de snelweg en altijd door rood??
Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat wij als karpervissers toch al in een kwaad daglicht staan en dat door de hulp van mensen zoals jij dit alleen maar erger word.
Als 3 hengels worden toegestaan dan vissen we weer met 4, 4 dan weer 5, gewoon zinloos, accepteer de wet of probeer um op een goede manier aan te passen zoals Klaas aangeeft.
amen



Mensen als ik worden inmiddels nooit gepakt omdat ze ver weg zijn uit het gezichtveld van BOA's zijn. Ik was vroeger ook zo dom als jij, geeft nix joh
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 05-10-2007 13:32, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 13:24

desmond Visser schreef:Volgens mij kan je ook niet verder denken dan de tent waar je in zit Sebastiaan (met of zonder grondzeil).
Het zijn de mensen zoals jij die er uiteindelijk voor gaan zorgen dat de regeltjes nog strakker worden voor iedereen. Rij je ook 180 op de snelweg en altijd door rood??
Wanneer gaan mensen nou eens begrijpen dat wij als karpervissers toch al in een kwaad daglicht staan en dat door de hulp van mensen zoals jij dit alleen maar erger word.
Als 3 hengels worden toegestaan dan vissen we weer met 4, 4 dan weer 5, gewoon zinloos, accepteer de wet of probeer um op een goede manier aan te passen zoals Klaas aangeeft.
amen



Mensen als jouw kopen een vispas omdat ze denken dan goed bezig te zijn, maar staan vervolgens wel geregistreerd. Wel eens nagedacht over het concept "vispas"?

Die registratie leidt er toe dat je keihard cijfermateriaal gaat worden van onze "2e kamer", die "democratie" weet je wel?

In een notendop speciaal voor jouw:
Aantal verkochte vispassen neemt toe ---> stijging aantal vissers---->het aantal overtredingen visserijwet op parkwatertertjes aan de weg en volgens omwonenden neemt toe etc----> razzia's-------->maatregelen----->hogere bekeuringen.......totin detail detecteerbaar voor mensen die ons die "sanctie" opleggen...............de 2e kamer.

Hoe harder de verkoop van de vispas zal stijgen, hoe meer controle's, en des te hoger zullen de bekeuringen worden. Waar geld te halen valt, wordt het ook vaak gehaald, daar heeft de politiek slecht cijfertjes voor nodig waar jij hard aan mee werkt, en ik niet!

En dan mij verwijten dat ik niet verder kijk dan m'n tent? haha
Je hebt het zelf niet door dat je dankzij je goeie gedrag uitgezogen wordt.......schitterend

Afbeelding


Afbeelding

Vooral zo doorgaan............
Laatst gewijzigd door sebastiaan de Roode op 05-10-2007 13:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

05-10-2007 13:33

ik vind het wel leuk, al die plaatjes!! :D
Gebruikersavatar
sebastiaan de Roode
Berichten: 317
Lid geworden op: 09-12-2003 01:00
Locatie: Zwolle

05-10-2007 13:36

Je moet wat; sommigen begrijpen de boodschap in de text niet ;)
Gebruikersavatar
desmond Visser
Berichten: 167
Lid geworden op: 28-11-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-10-2007 13:41

Het is jammer dat je met zo'n vispas verhaal reageert en niet ingaat op hetgeen wat ik schreef.Iedereen overtreedt weleens de wet Sebastiaan, maar accepteer de gevolgen of doe er wat aan, zoals ik al zei.