Onverantwoord + slecht beleid van karperwereld.nl


Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

30-06-2006 13:25

Ik zit hier zo wat rond te neuzen bij de foto's van de maand juni en ineens kom ik dit tegen.

http://www.karperwereld.nl/fotos2006/juni1/hans.jpg

Ik vind dit onverantwoord, beeld je eens in dat de vis op zijn rug valt. Oké wel op een onthaakmat, maar toch. Wie weet hoe fel je de vis al geforceerd hebt om hem zo te kunnen vasthouden.
En ik vind dat de site deze foto niet had mogen publiceren, dit is in mijn ogen namelijk even fout als het vissen zonder onthaakmat.

:roll:
joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Jan Wijma-O
Berichten: 200
Lid geworden op: 02-08-2003 02:00
Locatie: Utrecht

30-06-2006 13:35

photoshop? :D
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

30-06-2006 13:52

Geen fotoshop.
Die staart hangt ook naar beneden... zwaartekracht.

Maar waar kunnen we ons druk om maken?
Ik vind het een lollige foto.

Van dat vallen is natuurlijk onzin.
Of je hem nou op zijn buik of rug laat vallen.
Zou hem eerder niet te lang zo houden, ivm z'n ingewanden.
donald camijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 12-02-2006 17:15
Locatie: pijnacker

30-06-2006 14:10

tevens is het een goede manier om de karper rustig te krijgen, als je hem op de plaat wil zetten...dit geld voor meerdere vissoorten cq diersoorten.
heb het al meerdere keren meegemaakt dat een vis totaal uit z'n stekker ging.....even op z'n rug en hij is zo mak als een lammetje
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

30-06-2006 14:11

donald camijn schreef:tevens is het een goede manier om de karper rustig te krijgen, als je hem op de plaat wil zetten...dit geld voor meerdere vissoorten cq diersoorten.
heb het al meerdere keren meegemaakt dat een vis totaal uit z'n stekker ging.....even op z'n rug en hij is zo mak als een lammetje



ja dayt is zo :wink:
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-06-2006 14:41

even op zijn rug en zo mak als een lammetje.

jajajaja.

zal wel erg goed voor die vis zijn dan he??!!

tering kristes,maar wel een mat een lead clip natuurlijk. :o
8)
Thijs Lutters
Berichten: 349
Lid geworden op: 14-03-2006 15:19
Locatie: Noord Brabant/ Liessel

30-06-2006 14:55

Rene Treffers schreef:
donald camijn schreef:tevens is het een goede manier om de karper rustig te krijgen, als je hem op de plaat wil zetten...dit geld voor meerdere vissoorten cq diersoorten.
heb het al meerdere keren meegemaakt dat een vis totaal uit z'n stekker ging.....even op z'n rug en hij is zo mak als een lammetje



ja dayt is zo :wink:


dit wel goed vinden en als iemand een vin verkeerd vast pakt niet nou dan weet ik niet waar jou gedachten zit?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

30-06-2006 15:35

Iemand enig BEWIJS wat voor letsel de karper hiervan op kan lopen?

Als je de arme beestjes helemaal niets aan wilt doen moet je ze ook geen haak door hun bek rammen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

30-06-2006 15:41

Mark Noorman schreef:Iemand enig BEWIJS wat voor letsel de karper hiervan op kan lopen?

Als je de arme beestjes helemaal niets aan wilt doen moet je ze ook geen haak door hun bek rammen.

Groeten,

Mark


Amen! Volgens mij is het net zo slecht voor de karper als dat je hem normaal gesporken vast hebt.[/b]
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

30-06-2006 15:47

wat een bullshit !!!

ik vind die foto wel lachen

gr barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-06-2006 17:19

als een vis eerst wild is,en na bovengenoemde handeling rustig,
zou dat dan zijn omdat die vis het zo lekker vind om op de kop gehouden
te worden en dan misschien nog een keer mag als ie rustig blijft?

of is de vis gewoon totaal de weg kwijt?

wat voor bewijs heb je tegen bewaarzakken?

wat voor bewijs heb je tegen karpers in btw's? misschien vinden ze het wel leuk op reenbooleek.

bewijs? voor wat in de hele karperwereld heb je bewijs dan? alles maar dan ook alles is gebaseerd op meningen en veronderstellingen.
hoeveel wetenschappelijk onderzoek is er dan gedaan naar dingen uit de karpervisserij?
niks tog? op een paar blinde knollen in een aquarium na dan.

als je die karpers een ros met eeen hamer geeft,zijn ze denk ikook wel rustig.neem een rubber hamer,gewoon een goede klap.

of heb je bewijs dat dat niet kan?

groeten , :o
8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-06-2006 18:43

Volgens mij kom je uit nrooH en leef je in de omgekeerde wereld, Robert.

Tijdje op je rug naar de wolken liggen staren? :D

Welke bewijslast is er nodig en wie moet die produceren? :o

En vooral waarom.

Groet, Kees

Uitleg:

Het harnas van een karper is zijn (ruggen)graat. De buik is het weke gedeelte waar de kwetsbare organen zitten. Strikt genomen kon dit wel eens de meest veilige methode zijn om een karper vast te pakken. Emotionele problemen vanwege het tonen van zijn meest zwakke deel in het gezicht van de vanger lijkt mij niet aannemelijk. :P

Een karper ligt bij mij al snel zo in de weegzak. Bij jullie niet?
peter andrae

30-06-2006 20:20

Dan maar weer het vergelijk naar de mens.

Hoe zouden jullie het vinden om een tijdje ondersteboven te moeten hangen..

Volgens mij is die rooie kop niet van gezondheid

:roll:

( ff de discussie maar weer op gang brengen )



Groetjes,

der Roet
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

30-06-2006 20:29

Thijs Lutters schreef:
Rene Treffers schreef:
donald camijn schreef:tevens is het een goede manier om de karper rustig te krijgen, als je hem op de plaat wil zetten...dit geld voor meerdere vissoorten cq diersoorten.
heb het al meerdere keren meegemaakt dat een vis totaal uit z'n stekker ging.....even op z'n rug en hij is zo mak als een lammetje



ja dayt is zo :wink:


dit wel goed vinden en als iemand een vin verkeerd vast pakt niet nou dan weet ik niet waar jou gedachten zit?



hier loopt hij geen schade van op :wink: en van vinnen de karper vatshouden bij de vinnen wel :roll:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

30-06-2006 20:32

ik vind het erg triest dit!

als je de clown wilt uithangen ga dan naar het circus toe, maar gebruik daar geen vissen voor.
als je zulke foto's maakt neem je je visserij echt niet serieus!!
en dat er nog mensen zijn die het "leuk"vinden.......ach laat ook maar.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-06-2006 20:50

Nooit over horen klagen bij iemand die op zijn rug ligt, Peter. Je schijnt zo zelfs je geld te kunnen verdienen. En wat dan over slapende rijk worden.

Tja j van der beek, ik wil er wel zulke hoogstaande principes als jij op nahouden, maar dan wil ik toch enige uitleg ter onderbouwing. Moet het wel kunnen uitleggen aan iemand die daarom vraagt.

Dat de karper er duizelig van wordt lijkt mij lastig. Dat karpervissen niet leuk mag zijn lijkt mij ook niet uit te leggen.

Ik vind er trouwens niks aan en ga het niet nadoen. Dat voor de goede orde. :wink:

Maar onverantwoord beleid? Diep triest. :-? Dan denk ik toch aan andere zaken.

Groet, Kees

Wat levert dat trouwens op, die reclame?
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

30-06-2006 21:03

we proppen wel een dikke haak in de karpermond en trekken hen de kant op met kans op verwondingen en dan mag je hem niet op zijn kop houden, da vind ik onzin :evil: jongens stel je niet zo aan en maak je druk om andere dingen.

gr, dennis van selst
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

30-06-2006 21:21

ik ga met een vriendin naar de stad ik laat haar op dr omste kop lopen. lekker sneu ben je dan. Ik zie het als een stukje fatsoen. ik ga je moeder toch ook niet op dr handen boodschappen doen.. triestig! sta 100% achter j van der beek. ziet er niet respectvol uit. heb ik respect als ik je moeder op dr handen boodschappen laat doen?
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-06-2006 21:32

Kan ik zien Lesley.

Maar dan ga ik het toch wat verder doortrekken. Doe jij je vriendin een halsband om. Om maar niet over een haak in de bek te spreken. Als dat serieus zou zijn, dan zou ik dat wel triest vinden. Een lolletje kan ik hebben. Maar als het serieus zou zijn. Dus als jij vindt dat dit zo hoort?

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 30-06-2006 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

30-06-2006 21:33

Waar we ons allemaal weer niet druk om maken.
Ik heb ergens ook nog zo'n foto, volgens mij heeft Donald die nog gemaakt (toch?).

Hoe denk je dat het voor een vis is die je op de traditionele manier vasthoud en z'n rug hangt helemaal door door z'n enorme pens die wij met z'n allen d.m.v onze balletjes hebben veroorzaakt?

Tonen we dan wel respect?

Kom op gasten, als dit al niet meer kan...
Vroegah lagen de vissen gewoon op het gras of soms zelfs gewoon op de stoeptegels, die vissen hebben het ook overleefd.

Een onthaakmat had je nog nooit van gehoord, nu ben je al een respectloze visser als je een vis onderste boven houdt...

Rare gasten die karpervissers. :-?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

30-06-2006 21:35

Eus Molewijk schreef:Waar we ons allemaal weer niet druk om maken.
Ik heb ergens ook nog zo'n foto, volgens mij heeft Donald die nog gemaakt (toch?).

Hoe denk je dat het voor een vis is die je op de traditionele manier vasthoud en z'n rug hangt helemaal door door z'n enorme pens die wij met z'n allen d.m.v onze balletjes hebben veroorzaakt?

Tonen we dan wel respect?

Kom op gasten, als dit al niet meer kan...
Vroegah lagen de vissen gewoon op het gras of soms zelfs gewoon op de stoeptegels, die vissen hebben het ook overleefd.

Een onthaakmat had je nog nooit van gehoord, nu ben je al een respectloze visser als je een vis onderste boven houdt...

Rare gasten die karpervissers. :-?



dit is nou eindelijk is een goed opmerking :wink:
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

30-06-2006 21:40

de tijd veranderd, ook de auto's. als je in een ouwe bak rijd kijken ze je ook nog even extra aan omdat het nu modern is. Ik vind het echt een bagger instelling had het nooit verwacht van vissers op dit forum. Met een pc van vroeger kon je geen cdtje erin stoppen.. NU moet het wel. dus ik vind het allemaal sneu ook de reacties. en ik ben een normaal mens met gezond verstand. vroeger als een jong broekie keken ze niet raar op tegen je, moet je nu is komen op een water tussen oude mannen godss lijkt wel of je iets ernstigs aan je reet heb hangen. DE JEUGD VAN TEGENWOORDIG... tijden veranderen ook dit.. fatsoen hebbbn jullie blijkbaar niet.








reacties.........maar is te verwachten
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

30-06-2006 21:45

whahahahahaha hahaha wat zijn er toch vage mensen op de wereld

er zijn mensen die beweren dat ze respect voor de vissen hebben maar ze noemen zichzelf dan wel een karpervisser

dat vind ik nou diep triest !!!!!

waarom vis je op een karper als je hem zo graag wil beschermen tegen het kwaad

tip voor deze mensen ,
ga lekker bij greenpeace werken ofzo en raak geen hengel meer aan dan heb je pas respect voor de vis !!!!

ik snap best dat je het beestje niet onnodig wil beschadigen of verwonden maar kommop zeg ik durf te wedden dat deze vis ook zo weer weg zwom
Laatst gewijzigd door Barry Postma op 30-06-2006 21:51, 1 keer totaal gewijzigd.
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

30-06-2006 21:47

Barry Postma schreef:whahahahahaha hahaha wat zijn er toch vage mensen op de wereld

er zijn mensen die beweren dat ze respect voor de vissen hebben maar ze noemen zichzelf dan wel een karpervisser

dat vind ik nou diep triest !!!!!

waarom vis je op een karper als je hem zo graag wil beschermen tegen het kwaad

tip voor deze mensen ,
ga lekker bij greenpace werken ofzo en raak geen hengel meer aan dan heb je pas respect voor de vis !!!!

ik snap best dat je het beestje niet onnodig wil beschadigen of verwonden maar kommop zeg ik durf te wedden dat deze vis ook zo weer weg zwom
VERKLAAR MIJ IS WAAROM DAT NODIG IS????? BEN JE DAN 'DE MAN'? man wil ik het niet eens noemen. Verklaaar waarom je dat zou moeten doen???????? TRIEST TOG ALS JE DAAR OP KOMT. DAT IS PAS VAAG.. VAAG VERSTAND ALS ZO IETS IN JE OPKOMT.. Gelukkig heb ik gezond verstand gezonde mensen op de wereld.. ook ik..
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

30-06-2006 21:53

Lesley Adamzek schreef:
Barry Postma schreef:whahahahahaha hahaha wat zijn er toch vage mensen op de wereld

er zijn mensen die beweren dat ze respect voor de vissen hebben maar ze noemen zichzelf dan wel een karpervisser

dat vind ik nou diep triest !!!!!

waarom vis je op een karper als je hem zo graag wil beschermen tegen het kwaad

tip voor deze mensen ,
ga lekker bij greenpace werken ofzo en raak geen hengel meer aan dan heb je pas respect voor de vis !!!!


jonge dat is alleen maar om hem als een lammetje te maken zeur niet kijk eens naar karper dvd's waar ze dikke biggen van 50 pond enz. vangen daar doen ze het ook et is al moeilijk tillen en al gaat hij spartelen als houd hij hem 30 seconden zo gebeurt er niks en zeur gewoon is niet zo!! :evil:

ik snap best dat je het beestje niet onnodig wil beschadigen of verwonden maar kommop zeg ik durf te wedden dat deze vis ook zo weer weg zwom
VERKLAAR MIJ IS WAAROM DAT NODIG IS????? BEN JE DAN 'DE MAN'? man wil ik het niet eens noemen. Verklaaar waarom je dat zou moeten doen???????? TRIEST TOG ALS JE DAAR OP KOMT. DAT IS PAS VAAG.. VAAG VERSTAND ALS ZO IETS IN JE OPKOMT.. Gelukkig heb ik gezond verstand gezonde mensen op de wereld.. ook ik..



Zeur is niet zo zo maak je hem juis als een lammetje zo blijft hij rustig en kijk eens naar topvissers op een karper dvd bv. dynemite baits in roemenie als ze daar een 50-er angen doen ze het ook om hem rustig te houden dus zeur is niet zo :evil: :evil: