Onverantwoord + slecht beleid van karperwereld.nl


Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

02-07-2006 17:28

Ruud Visser schreef:Kijken hoe mensen reageren als je bijv. De leder van het KK zo op de foto gooid met zijn dikke buik onderste boven.

Zwaartekracht werkt ook binnen in het lichaam..

Zal het goed zijn?? Weet jij dit??? Nee?? Waarom zou je het dan doen/proberen??


Kemaan mensen


Wat een weer he


ciao


Die zwaartekracht werkt ook als je de vis gewoon vast houdt hoor... Al eens over nagedacht hoe jouw prachtige Cassien big zich voelde toen je met hem/haar poseerde? Denk niet dat het een plezierig gevoel was in haar graatje, want die is er domweg niet op gebouwd. In mijn ogen is dit net zo zielig als een vis ondersteboven houden.
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

02-07-2006 18:02

Barry Postma schreef:whahahahahaha hahaha wat zijn er toch vage mensen op de wereld

er zijn mensen die beweren dat ze respect voor de vissen hebben maar ze noemen zichzelf dan wel een karpervisser

dat vind ik nou diep triest !!!!!

waarom vis je op een karper als je hem zo graag wil beschermen tegen het kwaad

tip voor deze mensen ,
ga lekker bij greenpeace werken ofzo en raak geen hengel meer aan dan heb je pas respect voor de vis !!!!

ik snap best dat je het beestje niet onnodig wil beschadigen of verwonden maar kommop zeg ik durf te wedden dat deze vis ook zo weer weg zwom


Ik denk niet zozeer aan letsel enz van de vis. Dat weet ik niet, misschien is het niet goed voor een vis (hang een mens maar ff op z'n kop). Maar ik persoonlijk neem het vissen serieus en dan ga je toch niet zo'n mongolen foto maken? Ik denk dat die kerel een blowtje teveel had gerookt...
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

02-07-2006 18:16

Tim,

Goed doordachte, genuanceerde uitspraak van je, klasse. :-?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
donald camijn
Berichten: 16
Lid geworden op: 12-02-2006 17:15
Locatie: pijnacker

02-07-2006 20:17

en het hypocriete domme gelul gaat maar door!
ze doen alles om een karper te haken
houden de vis ruim 3 minuten boven water om het te wegen, meten en te fotograveren.....het beest is buiten adem en snakt naar zuurstof....maarja...dat is de gewoonste zaak van de wereld!!!!
maar owee als er een foto wordt geplaatst, waar een karper op z'n kop staat!!!

heel het karpervissen is zwaar doorgedraaid!!!!!
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

02-07-2006 20:24

donald camijn schreef:heel het karpervissen is zwaar doorgedraaid!!!!!


Dat klopt.
Regen zijn de tranen van god, omdat hij geen karpervisser is...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

03-07-2006 08:42

Ongelofelijk wat een reacties zoiets weer losmaakt.

Er zijn nog wat inspanningen nodig om nachtvissen en gebruik van tentjes e.d. goed geregeld te krijgen de komende jaren. Iemand daar wat energie voor over? Of is zeiken op een fotootje toch veel interessanter?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

03-07-2006 10:14

Het beste voor met de karper...stop dan gewoon met vissen.



....volgens mij zag ik ergens nog een foto op KW waar het net leek alsof degene die de vis vast heeft niet zijn handen nat had gemaakt......
KILLKILL....

:oops: ik ga wel weer aan het werk..
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-07-2006 10:15

Dat is indedaad leuker kost geen energie kan vanachter je computer, alhoewel vanachter je computer niet juist is zit je erachter zie je weer niets maar ja er is wel meer in de Nederlandse spreektaal wat verwarrend kan werken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

03-07-2006 10:35

Het beste voor met de karper...stop dan gewoon met vissen.


Volgens mij word het rustig aan de waterkant..... :)

Mensen, ga toch wat nuttigs doen... Dit gaat echt nergens over!!

Groet,

Patrick
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

03-07-2006 11:27

waar mensen zich toch druk over maken, ben het niet altijd met mark eens :D maar moet hem nu wel gelijk geven, werk aan de winkel heren ook al laat ik dit werk tegenwoordig graag aan anderen over en blijf ondersteunend lid :wink:

met voor tentamen lerende groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 03-07-2006 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

03-07-2006 11:57

Mark Noorman schreef:Er zijn nog wat inspanningen nodig om nachtvissen en gebruik van tentjes e.d. goed geregeld te krijgen de komende jaren. Iemand daar wat energie voor over? Of is zeiken op een fotootje toch veel interessanter?


die spijker zit
Gerben Groot
Berichten: 36
Lid geworden op: 02-07-2006 17:49
Locatie: Zeist
Contacteer:

10-07-2006 17:34

Ik heb er geen problemen mee...
Ik laat ze 2 sec op hun rug in mijn hand en daarna gelijk weer op de buik zodat ze altijd rustig blijven..
Maar met die foto vind ik het juist niet kunnen ga er gewoon mee op de foto en laat hem dan weer gewoon zwemmen.
Als je me echt kent dan weet je dat ik met de pen weg ben!
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

10-07-2006 17:55

Martijn Julien schreef:
Ruud Visser schreef:Kijken hoe mensen reageren als je bijv. De leder van het KK zo op de foto gooid met zijn dikke buik onderste boven.

Zwaartekracht werkt ook binnen in het lichaam..

Zal het goed zijn?? Weet jij dit??? Nee?? Waarom zou je het dan doen/proberen??


Kemaan mensen


Wat een weer he


ciao


Die zwaartekracht werkt ook als je de vis gewoon vast houdt hoor... Al eens over nagedacht hoe jouw prachtige Cassien big zich voelde toen je met hem/haar poseerde? Denk niet dat het een plezierig gevoel was in haar graatje, want die is er domweg niet op gebouwd. In mijn ogen is dit net zo zielig als een vis ondersteboven houden.


Mag ik er nu vanuit gaan dat jij met geen enkele big op de foto gaat? Of vang jij geen grote vissen misschien en ben je een beetje jaloers. Overigens een mooie foto in je avatar. Maar dat ben jij waarschijnlijk niet want jij zou nooit zo een vis vast houden, toch?

@Mark goeie post..... ben alleen bang dat Klaas het woestijn plaatje weer mag plaatsen.

gr. Rene
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

10-07-2006 20:01

Rene Berger schreef:Mag ik er nu vanuit gaan dat jij met geen enkele big op de foto gaat? Of vang jij geen grote vissen misschien en ben je een beetje jaloers. Overigens een mooie foto in je avatar. Maar dat ben jij waarschijnlijk niet want jij zou nooit zo een vis vast houden, toch?

@Mark goeie post..... ben alleen bang dat Klaas het woestijn plaatje weer mag plaatsen.

gr. Rene


Beste René,

Beetje jammer dat je zo'n nare toon tegen me aanslaat, en vooral voorbarig. :-? Ik claim helemaal niet dat ik niet met grote vissen op de foto ga. Citeer me anders maar.

Ik ben alleen niet zo hypocriet om te denken dat het een pretje is voor de karper om samen met mij op de foto te gaan, ook al is het op een algemeen geaccepteerde manier.
Ik heb het FEIT geaccepteerd dat ik de karper tijdelijk uit zijn element haal, en dat de vis daar per definitie niet beter van wordt. Ik accepteer ook het FEIT dat ondanks alle goede voorzorgen een enkele karper er slechter van is geworden dat ik hem heb gehaakt/gevangen. Een vis verspelen door lijnbreuk, een groot uitgevallen haakwond, een losgeraakte schub, het kan immers iedereen gebeuren. Risico van het vak zal ik maar zeggen. Of ben ik de enige die hier eerlijk voor uit durft te komen?

En wat betreft mijn vermeende jaloezie kan ik alleen maar beamen dat ik jaloers ben op zo'n vis. Maar het is Ruud gegund hoor, van harte knul!

*edit: opmaak citaat
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

10-07-2006 23:08

Beste Martijn,


In mijn ogen is dit net zo zielig als een vis ondersteboven houden.

Jij veroordeeld eerst iemand terwijl jezelf zo de foto's maakt. En als je het idd zo zielig vind als dat je in je post claimt, mag ik er dan op z'n minst vanuit gaan dat jij je dan niet schuldig maakt aan dergelijke praktijken? Want tja... zeggen dat het zielig is enz. en vervolgens gewoon weer lachend op de foto gaan aankomend weekeinde (want ik hoop ook voor je dat je een mooie vis mag vangen :wink: ) vind ik persoonlijk ook een beetje vreemd. En wat betreft de toon... ik denk dat cynisme meer op z'n plaats is vind je niet?

gr. Rene
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

11-07-2006 06:38

kan je ook een dreg aan je rig knopen?

normaal haak je ze toch ook?
net zo zielig.

kan je ze ook binnen takelen aan een biggame setje?

normaal haal je ze toch ook binnen?
net zo zielig.

kan je ze ook op de kop fotograveren en vasthouden?

normaal houd je ze ook vast toch?
net zo zielig.
8)
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

11-07-2006 13:54

Beste René,

Je verdraait mijn woorden nu... :roll:

Ik veroordeelde Ruud niet, ik stelde alleen een wedervraag. Overigens heeft daar nog niemand een antwoord op gegeven, maar dat verwachtte ik al.
Waarom verwachtte ik dat? Heel simpel, als je jezelf visser noemt, accepteer je het feit dat je de karper geen plezier doet door hem te vangen. Hoe praat je het anders voor jezelf goed dat je een vis tegen zijn zin in uit zijn element haalt? Dat kan alleen als je het niet erg vindt dat de karper voor jouw plezier moet afzien! Als je het héél erg chargeert, kan je wel zeggen dat we dierenbeulen zijn…:roll:

Even een zijsprong: ik vraag me af hoeveel mensen op karper zouden vissen, als het lieve, zachte, piepende en knuffelbare dieren zouden zijn? En waarom “vissen” we niet op zoogdieren? Enfin,verder met mijn betoog.

Ik denk dat je het tot nu toe met me eens bent? Zo ja, wat is dan het probleem met het ondersteboven houden van een vis? Dit is in mijn ogen hoogstens een klein beetje extra ongemak voor de vis Zo nee, wat begrijp je dan niet?

Robert,

Je zegt dat het ondersteboven houden van vis een nodeloze handeling is. Eens! Maar wat is dan de zin van het vissen? Of ben jij toevallig beroepsvisser, die vist om geld te verdienen? Vissen als hobby is nodeloos!
Het enige dat je kan doen is accepteren dat vissen best zielig en nodeloos is. En als je dan toch vist, neem je alle voorzorgsmaatregelen om de karper zo min mogelijk hinder van de vangst te laten ondervinden. En dat betekend dat je met de juiste materialen (dus geen dreggen en biggame bezems), technieken en vaardigheden (juiste driltechniek, onthaken) aan de waterkant moet zitten.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

11-07-2006 14:03

Martijn Julien schreef:Robert,

Je zegt dat het ondersteboven houden van vis een nodeloze handeling is. Eens! Maar wat is dan de zin van het vissen? Of ben jij toevallig beroepsvisser, die vist om geld te verdienen? Vissen als hobby is nodeloos!
Het enige dat je kan doen is accepteren dat vissen best zielig en nodeloos is. En als je dan toch vist, neem je alle voorzorgsmaatregelen om de karper zo min mogelijk hinder van de vangst te laten ondervinden. En dat betekend dat je met de juiste materialen (dus geen dreggen en biggame bezems), technieken en vaardigheden (juiste driltechniek, onthaken) aan de waterkant moet zitten.



als je dit nou neemt vanaf waar jij zegt; en als je dan toch vist,(...)ondervinden.

zo min mogelijk hinder.

waarom op ze kop?

waarom?

ik vind het niet zielig om ze te vangen,te haken,te drillen en op de foto te zetten.

ik vind het ONZIN om een vis op zijn kop te houden terwijl je de gevolgen niet weet.

maar ja meningen verschillen,en eindeloos doorgaan over hetzelfde schiet ook niet op. :wink:

groeten robert. 8)
8)
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-07-2006 15:40

Martijn Julien schreef:Robert,

Je zegt dat het ondersteboven houden van vis een nodeloze handeling is. Eens! Maar wat is dan de zin van het vissen?


:-? :-?
hier snap ik toch erg weinig van!

zoals al 1000x staat aangegeven in deze topic, doen we de vissen al genoeg aan met onze hobby, maar om ze dan ook nog EXTRA te gaan mishandelen vind ik erg overdreven! die vissen zijn er simpel weg niet voor gemaakt om voor langere tijd op hun kop te hangen! je ziet ze toch ook niet op hun kop zwemmen??? en ja...ik weet dat dat in de paai weleens gebeurd maar dan gaat het maar om een paar seconden!

en wat "de zin" van het vissen is: genieten van je visserij en de vissen met respect behandelen! en het zijn geen speelgoed vissen om allerlei standjes mee uit te oefenen! dat doe je thuis maar.

er word zoveel geschreven en reclame gemaakt voor de veiligheid van onze vissen, en er is zoveel over bekend hoe je ze het beste kan behandelen en toch zijn er dan vissers die het "leuk" vinden zo'n foto! dan ben je in mijn ogen niet serieus met je hobby bezig!
nog ff en er komen foto's van karpers die verticaal nog aan de onderlijn hangen! is dat ook leuk?? nee??...dan mag je mij het verschil eens vertellen tussen beide foto's! het zijn allebei nare positie's voor die vis!

maarja het blijft soms vechten tegen de bierkaai! sommige mensen snappen het nooit!

grtz joery
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

11-07-2006 18:51

Jullie willen het echt niet begrijpen he? Als ik flink in elkaar geslagen wordt door een paar gasten, dan ga ik toch ook niet lopen janken dat mijn nagel gescheurd is. Alsof de 2 blauwe ogen, tand door mijn lip, kneuzingen, etzovoort, niet erg zijn. En dat is wat jullie wel doen! Jullie lopen te mieren over misschien 1% meer ongemak voor de karper :roll:

Joery,

De zin van het vissen is mijn wel duidelijk hoor, net weer heerlijk gestruind. ik zie alleen niet wat de karper daar aan heeft. Die is slechts een gebruiksvoorwerp.
Maikel Postma
Berichten: 20
Lid geworden op: 05-08-2005 12:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

11-07-2006 19:57

Beste heren,

Zoals iedereen nu zijn mening heeft gegeven komen we er met zijn allen toch niet uit. Of het slecht is ja of nee dat is een discussie die zolang kan duren.
Oke niemand vind het leuk om op zijn kop te worden gehouden maar soms moet je wel. Als hierdoor je supervangst even rustiger wordt en je het vast kunt leggen op foto moet het kunnen.
Toen je geboren werd hield de dokter je ook op je kop en zoals iedereen heb ik ook wel eens een handstand gedaan. Dan sta je ook op je kop en zover ik het weet heb ik er niks aan overgehouden. Jullie wel??????

Dus laat iedereen in zijn waarde en zeur niet over dingen als je niet zeker bent of het slecht is.

Mvg Maikel
Lelijk kan mooi zijn!!!!!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

11-07-2006 21:43

Jaja, is zo slecht om een vis ondersteboven te houden ( heel wat anders als op zijn kop ) want het is slecht ivm zwaartekracht en zijn ingewanden worden extra belast.
Wat een onzin, iedere vis bevind hinder van het uit het water zijn, of dit nu normaal of ondersteboven is.

We leggen hem wel allemaal op zijn ZIJ op de onthaakmat, dat is zeker goed.
Wil je zo min mogelijk risico lopen onthaak dan de vis in het water en geef hem de vrijheid, die foto teken je maar thuis op je pc.
Of nog beter vis helemaal niet.

Ik leg mijn hand wel eens over zijn ogen als ie sparteld op de mat, als ie nu maar niets overhoud en daardoor bang word in het donker. :o

Dat dit geen normale foto is is iets heel anders, je ziet er de humor van in of je ziet het er niet van in.
Ik zou persoonlijk zo'n foto niet maken. staat tegenover dat ik wel meer dingen niet of juist wel doe.

Maar dat hypocriete gedoe over de karper hangt me wel de strot uit, het begint zo langzamer hand lachwekkende vormen aan te nemen.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

11-07-2006 22:07

Martijn Julien schreef:Joery,
De zin van het vissen is mijn wel duidelijk hoor, net weer heerlijk gestruind. ik zie alleen niet wat de karper daar aan heeft. Die is slechts een gebruiksvoorwerp.


dat is mooi dan! ook nog wat gevangen?

voor de rest ben ik helemaal met wil eens, ieder zijn mening, en volgens mij hebben we allemaal ons zegje gedaan!


mvg joery
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

12-07-2006 15:30

j van der beek schreef:dat is mooi dan! ook nog wat gevangen?

voor de rest ben ik helemaal met wil eens, ieder zijn mening, en volgens mij hebben we allemaal ons zegje gedaan!


mvg joery


Yup, was een vruchtbare middag ;)

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... highlight=
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-07-2006 15:57

Deze topic wordt gesloten!

Mijn visie dan nog: Ik vind het gewoon niet mooi staan, om een karper op
onderste boven op de foto te zetten, maar voor de rest ga ik volledig mee
met het gezegde van Wil Jeurninck. 8)

groetjes Benny