Doen karpers aan voorspel?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

13-06-2006 21:09

Vandaar rond het middaguur twee uurtjes zitten vissen. Met vastlood en met pen. En dus op de bodem. En pas toen ik tegen het einde van deze flitssessie mijn lees-zonnebril verwisselde voor een polaroid zag ik wat ik verkeerd deed. ik zag op meerdere plekken groepjes karper vlak onder het oppervlak zwemmen. Soms een enkeling, maar meestel een stuk of drie en een groepje van wel zeven. Ze waren:
* niet stilhangend aan het zonnen
* niet aan het azen
Maar met een flink tempo aan het rondzwemmen. Het is een vaart en zo'n 2 - 3 meter diep.
Vragen spookten door mijn hoofd... is dit voorspel voor de paai? Zijn ze op zoek naar ondiepten? Gaan deze vissen bij het vallen van de avond en de temperaturen wel azen? Zijn deze vissen te vangen?
Ik had alleen boilies bij me en heb daarvan een stuk aan een haak gedaan, met daarbij een stukje kurk. Bleef drijven, maar ze kruisten er vrolijk onderdoor. Soms boog er eentje af, maar ging op metertje afstand weer andere kant op.
Waren mooie vissen bij, dus ik ben bang dat ik vannacht onrustig slaap. Wat te doen? Drijvende madenballetjes? Langzaam zinkende vlokken? Een korst net onder het oppervlak aanbieden?
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-06-2006 22:32

Ik maak het op het ogenblik ook mee, met langzaam zinkende korsten pak ik brasem, net als met vlokjes. De korst word genegeerd, en de boilie en zelfs ander aas op de bodem ook. Helaas, niets aan te doen, een drijvend madeballetje moet ik nog even proberen vandeweek! Geen zorgen, het word lekkerder weer!

Groet Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gebruikersavatar
john bakker
Berichten: 75
Lid geworden op: 18-05-2005 00:04
Locatie: grootebroek

13-06-2006 23:52

die afwijkende karper gaat vast een flesje wijn halen. of de openhaard aansteken!! :D
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

13-06-2006 23:58

En kaarsjes aansteken, rozenblaadjes op het (lelie)bed leggen, lol 8) :lol: Zal me vriendin even vragen hoe ze me aant eten denkt te krijgen voor/tijdens/na de sex...misschien heeft ze wat tips? :lol:
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

14-06-2006 11:11

Dat is nou echt voorspel de mannetjes proberen de vrouwtjes aan te zetten tot paaien
Stop je hand maar eens in het water(niet te diep ongeveer dreikwart van je hand in het water) en ga snel heen en weer met je hand zodat je de staart van een paaiende karper nadoet .Er zullen vast wel wat nieuwschierige mannetjes op af komen.

gr Gerrit
Gebruikersavatar
steven lenos
Berichten: 78
Lid geworden op: 12-02-2004 11:07
Locatie: Amsterdam

14-06-2006 12:10

Heren,
bedankt voor de reacties (ook die over open haarden en wijn enzo, daar zal ik tijdens mijn andere hobby's wat aan hebben)

Dat voorspel is wel het beeld. Ik zie inderdaad af en toe een dik exemplaar (vrouwtje?) vergezeld van een paar torpedo's die er in slaglinie schuin achteraan zwemmen. De groepjes (gewillige mannetjes) maken een patrouillerende, zoekende indruk.
Blijven deze karpers in deze wateren rondhangen na de paai? En gaan ze tussen het paaien door een sigaretje roken - pardon ik bedoel azen? Of overdag paaien en 's nachts azen?
On line ...
Wat klinkt dat toch heerlijk voor een visser.
Plaats reactie