merk


wat is volgens jullie eht slechtse merk

fox
25
19%
spro
12
9%
x2
92
71%
 
Totaal aantal stemmen: 129
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

16-05-2006 19:49

willen jullie je minst favoriete merk aangeven.
en ook waarom.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

16-05-2006 19:57

Wel een beetje een open deur vraag dit. De kwaliteit van deze drie merken vergelijken is als het vergelijk tussen appels en peren. Van X2 is het bekend dat het geen topkwaliteit is, er zit merendeels alleen rommel in hun assortiment. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk.

Fox is absolute topkwaliteit, maar hier hangt dan ook een prijskaartje aan.

Spro is een product met een goede prijs/kwaliteit verhouding, je krijgt waar je voor betaald.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

16-05-2006 20:43

Sorry,

maar deze poll valt wel onder nutteloos... ten eerste heb je 3 totaal verschillende merken gekozen. Ten tweede in het assortiment van elk merk zitten wel goede en slechte producten...

Hopelijk word dit niet weer een "kraak een merk af" topic.... :-?

Groet,

Patrick
Laatst gewijzigd door Patrick Kip op 16-05-2006 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

16-05-2006 20:44

nou aan jou de eer om hem te verbeteren
lars van der sluijs
Berichten: 207
Lid geworden op: 26-04-2006 22:44

16-05-2006 20:47

fox : hoge kwaliteit maar duur

spro : goede kwaliteit(meestal) met redelijke prezen

x2 : mindere kwaliteit maar dat is ook te merken voor de prijs

dus denk niet dat het een kwestie van goed of slcht is
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-05-2006 21:12

Fox is een slecht merk want het is zo duur. :wink:

Tja, wat is slecht en wat is goed. Fox heeft kwalitatief gezien veel goede producten. Zullen ook best wel wat slecht dingen bij zitten. X2 heeft over het algemeen niet al te duurzaam spul, maar met een aantal van hun producten kun je je ook prima redden. Voor sommige dingen is het het allermooiste en meest luxe nodig en kun je best uit de voeten met goedkopere spulletjes van X2. Spro is denk ik een goede middenweg qua prijskwaliteitsverhouding.
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

16-05-2006 21:25

voor mij geen fox meer, snap niet hoe jullie 't kwalitatief hoogwaardig spul kunnen noemen. Plastic rommel voor veel geld, tentstokken van fox? hahahaha... één woord: G-weldig
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

16-05-2006 21:47

Heb je alleen ervaring met tentstokken van Fox of ook nog met meer dingen? Optonics bijvoorbeeld, of hengels, stretchers, tassen, foudralen, system box, swingers of rigspul?

... in mijn ogen toch wel kwaliteit te vinden.
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

16-05-2006 21:56

katapult van fox is ook niet best...

vriend van mij had zo'n ding en hij schiet er een paar keer mee, scheurt het zakje meteen uit! hij heeft hem nog geen een keer maximaal uitgerekt. dat ding kostte iets van 22 eurie :-?

voor de rest zeker geen slechte ervaringen met fox en ik heb op x2 gestemd.
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

16-05-2006 21:58

ik heb ervaring met
1 tent
1 shelter
1 quattro pod
1 frontier pod
en wat random rigspul

voor mij persoonlijk heeft fox gewoon afgedaan, enige waar ik tevreden over ben zijn de mk2 swingers (maarja.. voor hoe lang nog ^^)

misschien dat die andere spullen wel goed zijn, maar ik vind over 't algemeen fox veel te duur voor te weinig, en met mij vele andere denk ik zo. Ik ben niet gauw tevreden, vind dat alles tegen een stootje moet kunnen, maar het is gewoon een feit dat mn 6 jaar oude paraplu van 100 gulden nog steeds beter werkt dan de tent die ik heb..

ik denk dat merken als JRC & Ultimate momenteel goede zaken doen door -voor zover ik heb gezien in de hengelsportwinkel- aardig kwaliteit spul aan te bieden tegen een redelijke prijs -geen ervaring mee nog, dus kan voorbarig zijn :)-
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

16-05-2006 22:11

- Fox RVS rodpod, jaren mee gedaan en daarna nog verkocht.
- Fox Microns, al jarenlang diverse modellen en nog nooit problemen mee gehad.
- Fox soundbox, al bijna 10 jaar oud en nog steeds perfect werkend.
- Fox MK2 swingers, ook zeer lang met veel plezier gebruikt, daarna verkocht.
- Fox Eurodome, geen hoogstaande tent maar het voldoet.
- Fox schepnet, al 10 jaar oud en ik gebruik deze nog.
- Fox Foudraal, niets mis mee al heb ik ook jaren met een simpele Ultimate Range gedaan.

Al met al is er in mijn ogen niets mis met het merk Fox. Wat ik van het merk koop is gewoon goed.
Life begins at 11.000 ha
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

16-05-2006 22:33

als je fox slechter vind dan x2,raad ik je een bezoek aan de huisarts aan
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

16-05-2006 22:44

barry stevens schreef:als je fox slechter vind dan x2,raad ik je een bezoek aan de huisarts aan


Rijd daarna meteen ff door naar een psycholoog of zieleknijper, want dat slaat inderdaad helemaal nergens op. Ik denk ook niet dat het erg serieus bedoelt is, maar meer een manier om wat onvrede betreffende Fox te uitten.
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

16-05-2006 23:10

barry en niels, als jullie het over mij hebben, dan raad ik jullie aan om eens naar de oogarts te gaan. :roll:
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

17-05-2006 00:33

Hoezo oogarts, ze hebben wel gelijk met wat ze zeggen. Geef mij maar fox. Afgelopen nachtsessie mijn ultimate tentje nog in elkaar gezakt, meuk. Voor mij in ieder geval geen ultimate,x2 of spro (op de onthaakmat na)
Carpe Diem...!
peter andrae

17-05-2006 05:06

fox is geen hoge kwaliteit kan ik je wel vertellen.



groet peet.
pieter sikkema
Berichten: 147
Lid geworden op: 20-06-2004 15:06
Locatie: amsterdam en heerenveen

17-05-2006 07:02

je hebt denk ik gelijk jorrit wat betreft die oogarts. Jongens beter lezen :D

Deze discussie lijkt mij nergen heen te gaan.
Veel gezeik op x2 en fox. Spro wint misschien en dan..
Deze dingen weten we toch allemaal al. Hoe vaak is er al wel niet over fox en x2 in het algemeen gesproken. Je kunt zoals eerder al gezegd niet een merk beoordelen op zijn gehele assortiment. Elk product heeft zijn sterke en minder sterke punten.
Ik gebruik misschien wel 6 verschillende merken, maar ben wel een zeer tereveden man.

Ik ga vissen 8)
Wilco Plug
Berichten: 33
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: DEN HAAG

17-05-2006 07:44

Het heeft mijns inziens allemaal te maken met merkgeilheid.
Fox, Solar, JRC, enz maken allemaal topspullen, maar zeker niet alles is top! En met een beetje combineren ben je helemaal klaar!
THE TRUTH IS OUT THERE, AND SO AM I.
YOU'LL BETTER WATCH OUT!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-05-2006 07:49

Wel gek, dat een Vlem zijn spullen niet aangesleept kreeg op een Visma...
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

17-05-2006 08:30

Ik mis Opel in de poll :lol:

Groeten,

Mark
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

17-05-2006 08:53

x2 beter als fox :lol: :lol:
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
Gebruikersavatar
huub engelen
Berichten: 210
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: venlo
Contacteer:

17-05-2006 09:05

Hallo Karpervissers

Om een vergelijking tussen deze 3 merken maken , kan ik zeggen dat fox (in mijn ogen) toch de beste kwaliteit heeft.
Oke, over de prijs valt wat te zeggen , maar ze hebben ook altijd een leuk nieuwtje of een handigheidje wat een ander merk namaakt en dan ook goedkoper op de markt brengt.
De ontwikkelings kosten moeten ook betaald worden en heb maar eens een goed idee.
Tuurlijk als je soms ziet wat een klein stukje plastic van de fox kost vind ik het ook absurd maarja ze verkopen toch goed .
Al deze bedijven willen geld verdienen en wel zo snel mogelijk , ik denk dat het aan een ieder is om zijn eigen merk te zoeken en dit gaat ook samen met zijn beurs.
Soms is een tweedehans van een bepaald merk nog beter als een nieuw product van een ander merk.
Als je kijkt op marktplaats zie je toch dat producten van een "merk" beter verkopen en voor nog veel geld tweedehands over de toonbank gaan en dan denk ik die mensen die eerst een ander product gekocht hebben en er niet tevreden over zijn kopen dan uiteindelijk toch een merk maar dan tweedehans( niks mis mee overigens).


Met vriendelijke groeten

Huub Engelen
barry stevens
Berichten: 864
Lid geworden op: 17-07-2005 01:37
Locatie: amsterdam

17-05-2006 09:35

mensen die zeggen dat x2 beter is,proberen gewoon de boel te stangen....x2 maakt alleen maar na en stuurt een fox product op naar verweggistan en laat het daar namaken,maar de prijs moet gedrukt worden,dus moet er bezuinigd worden op de kwaliteit.....als je fox kut vind vanwege de prijs,dan zeg ik niks....maar als je vind dat de kwaliteit van x2 hoger is dan fox,lach ik je echt uit
www.castmarine.nl

alles voor de karpervisser op het gebied van elektromotoren/accus/laders/rubberboten/buitenboordmotoren etc
erwin van der meule
Berichten: 161
Lid geworden op: 07-06-2004 17:04
Locatie: leidschendam

17-05-2006 10:11

ik denk dat het bij het eerste antwoord had moeten blijven. dit is helemaal wat je persoonlijk wil. en ik denk dat het goed uitgelegd staat. voor mensen die het niet te duur willen maken maar waar voor hun geld is spro tog wel de beste in mijn ogen. wil je topkwaliteit moet je wat meer betalen voor de naam fox(schrijf fox op je trui en hij is 2 keer zoveel waard). 8)
de morgenstond, haalt karper uit de plomp
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

17-05-2006 10:35

Elk merk op de markt heeft goede en minder goede (tot zelfs rondweg slechte) producten in zijn assortiment. Ik zou een merk dan ook niet de stempel slecht willen geven, een product van een merk wel. Mijn uitrusting bestaat iig uit een bonte collectie van merken, gewoonweg omdat ik het beste zoek op elk vlak.

Het feit is wel dat er sinds dat de productie van hengelsportmateriaal grootschalig is verplaatst naar het verre oosten, de kwaliteit drastisch achteruit is gegaan, levensduren van meer dan tien jaar is eigenlijk niet meer mogelijk (terwijl dit vroeger een minder probleem was). Helaas regeert de euro en moet de klant na een periode ook weer terug komen in de winkel om zijn spullen te vervangen, anders raakt de markt verzadigd. Om Fox even als voorbeeld te nemen, ik lees hierboven dat de mensen met goede ervaringen vaak praten over producten die enkele jaren geleden zijn gekocht, inderdaad toen had het merk topkwaliteit. Helaas is dit mijn inziens de laatste jaren stukken minder geworden, ik heb er iig persoonlijk voor gekozen om het niet meer in de winkel te verkopen, dit omdat er gewoonweg betere alternatieven bestaan voor dezelfde prijs. Spro moet zich nog bewijzen met de nieuwe karperserie, maar op het eerste oog richt het merk zich op het middensegment wat kwaliteit betreft, vergelijkbaar met de producten van een Chub of Ultimate. X2, tja, je weet dat wanneer je het koopt het gemaakt is voor de recreant visser, voor mensen die af en toe eens vissen en dus niet te veel geld voor de uitrusting willen uitgeven. Verwacht dit dan ook niet van de producten. Wanneer je 15 keer vist op een jaar dan gaan de spullen enkele jaren mee, precies wat de opzet is in mijn ogen. Vis je elke week, dan zou ik voor een ander merk kiezen, of niet klagen als een product het maar een seizoen overleeft. Je kan het ook anders bekijken. Je koopt een oval van Fox die het 4 jaar overleeft, voor hetzelfde geld heb je ook 4 X2 ovals die het een jaar overleven. Uiteindelijk maakt het ook weinig uit...

De consument heeft niet in de gaten volgens mij wat er momenteel speelt, de hengelsport is volgens mij de enige branche die goedkoper is geworden wat betreft producten. Dit door de prijzenslag die er enkele jaren geleden speelde tussen een aantal grote winkeliers (die nog steeds ,maar in mindere mate,een grote rol speelt). De consument is een shopper en wil een zo goedkoop mogelijke prijs, op zich logisch. Ook de winkelier wil wat verdienen, het is simpelweg zijn boterham (alhoewel sommige winkeliers dit zich volgens mij nog steeds niet realiseren, de markt kapot makende voor iedereen). Dus een keer houdt het op en moet er aan de kwaliteit gerommeld worden wil de prijs nog lager kunnen. Dit is de laatste jaren gebeurt, niet alleen met de hengelsportartikelen hoor, maar met alle gebruiksgoederen die verkrijgbaar zijn. Levensduur en vervangingsaankopen spelen tegenwoordig een te grote rol.
mvg

Bart van den Hurk