Wie is er een carpture onthaakmat kwijt?? (in willemstad).


Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

22-04-2006 14:07

Sorry, maar welke mongool komt er op het idee een vis in een onthaakmat te ''zakken'''? Het gros van de matten drijft, ik snap niet eens hoe je het bedenkt?

Misschien is die karper aan een natuurlijke dood gestorven en heeft iemand die vis in de mat gelegd. Er zijn zoveel dingen die gebeurd kunnen zijn.
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-04-2006 14:33

Jammer ....

Alleen maar ongefundeerde conclusies!

Gelukkig weten wij nu allemaal, hoe de onthaakmat daar rond heeft kunnen zwerven.

Een visser zou, denk ik, de onthaalmat (mits in goede staat) niet zo maar daar laten liggen. Een karpervisser zou, denk ik weer, toch niet zomaar een karper OP een goede onthaalmat achterlaten?

Er zal in dit verhaal wel een goed rgument zijn m.b.t. het waarom.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

22-04-2006 15:30

Na het doorlezen van dit topic valt mij helaas een aantal dingen op. Éen van die dingen is dat ik ook een tijdje geleden geconfronteerd ben met een vis in een onthaakmat, die als oud vuil op de kant was achter gelaten. Is dit de nieuwe vorm van "zo maken we het karpervissen kapot", gek he die controles! (ps: ik denk niet dat dit door vissers gebeurt, misschien ben ik daar nog iets naief in)

Van de week was ik een dag aan het vissen, liep er achter mijn bivvy een man waarvan ik de herkomst hier buiten beschouwing laat, de bosjes in met een hengel en een groot oranje zeil. Jordy en ik hadden al gelijk zoiets van, volgens mij is dit een broodvisser. Je hebt het zelf wellicht ook wel eens gevoelt, zoiets van dit zit niet lekker.

Ik sprak de man aan wat hij met dit zeil van plan was, gewoon een normale vraag toch? zegt ie in het gebrekkig nederlands, "jij bemoei met eigen zaak". O oke zitten we zo in elkaar dacht ik, dus ik zeg tegen hem, geen karpers mee naar huis nemen he, anders bel ik de GZH. Na hem een tijdje schichtig te hebben geobserveerd werdt het hem denk ik een beetje te warm en verliet hij met wat gemompel het water. Kijk van dit soort praktijken wordt ik nou zo moe he.

Eerst van die idioten die vissen mee naar huis nemen, dan vissen in bewaarzakken op de kant voor dood achter gelaten, en vervolgens die buitenlandse broodvissers. Nog maar te zwijgen over de diefstallen van vissen of de bestolen visser.

Je gaat je afvragen hoelang dit nog door kan gaan zonder dat er een gigantische confrontatie plaatsvind. Hoe zou jij reageren als je ooggetuigen wordt van één van dit soort taferelen, ik hou me hart vast.

Sociale controle medevissers, let op elkaar en let op rare taferelen aan de waterkant. Zorg er gewoon voor dat je een telefoon nummer bij de hand hebt en bel de mensen die hiervoor bevoegd zijn om in te grijpen.

Waarom zo'n tekst Jeroen, het is een optel sommetje. Mijn oren horen de laatste tijd steeds meer van die rare verhalen.

Hier wordt ik echt niet vrolijk van... :cry: :cry: :cry:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
laurens v emmerik

22-04-2006 16:14

mischien lag die karper wel dood in het water en lag die mat een eindje verderop.......mischien is er toen iemand geweest die die vis toen maar op de kant heeft gehaald en in die mat gedaan heeft......mischien was het wel iemand geweest die zijn hond aan het uitlaten was en vervolgens niet wist wat ie met die grote vis moest doen en hem maar heeft laten liggen.......rot hij teminste niet in het water denk ie mischien wel....


t blijft triest natuurlijk........
Steef Dalen
Berichten: 42
Lid geworden op: 27-07-2005 17:24
Locatie: H-waard

22-04-2006 17:08

Jaa met misschien komen we niet echt ver, want degene die het doet komt er toch "waarschijnlijk" nooit mee.
En inderdaad diep triest hoe mensen met dieren/vissen om gaan. :x
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

24-04-2006 23:13

Patrick,

we geven nog niemand de schuld he :wink: maar het blijft vreemd at die vis in een onthaakmat zat.

Ik weet zeker dat mensen die hun hond uit laten het niet hebben gedaan want die gooien de vis liever terug in het water zodat de hond er niet meer door heen kan rollen :wink:

Ik denk dat we het voor nu maar moeten afsluiten en als ik er nog wat over hoor of de hele waarheid kom te weten dan laat ik dat hier nog zeker horen.

groetjes,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

25-04-2006 00:13

Jeroen Hof op't schreef:Na het doorlezen van dit topic valt mij helaas een aantal dingen op. Éen van die dingen is dat ik ook een tijdje geleden geconfronteerd ben met een vis in een onthaakmat, die als oud vuil op de kant was achter gelaten. Is dit de nieuwe vorm van "zo maken we het karpervissen kapot", gek he die controles! (ps: ik denk niet dat dit door vissers gebeurt, misschien ben ik daar nog iets naief in)



Jeroen,

MiSSchien wilen anderen wel eerder wat meer weten over die andere 'voor vuil achtergelaten' vis in die onthaak-bewaarmat, waaraan je refereert,dan over die wat al te enthousiaste, het warm hebbende Oranje supporter.
Weet het niet zeker maar MiSSchien wel hóór!!!!!!
Groet,

John
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-04-2006 14:12

Beste Robert, heb je hier ook opnames van gemaakt ?In die zin dat als je een mooie levende ,,Top,, Karper vangt zal je het vast ook digitaal of op wat voor manier vastleggen toch.Ik heb zelf ook misstanden en ontstellende zaken meegemaakt op de wateren waar ik vis, maar zal deze altijd proberen ,,vast te leggen,,.Zo heb ik vorige week aan de Kellebeek in Roosendaal opnames gemaakt van een wantoestand,waaronder een half verotte karper die gewoon in het veld lag!!!Duidelijk was ook alle teringzooi die er om heen door z.g.n Sportvissers lag! Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jeffrey jochems
Berichten: 280
Lid geworden op: 04-01-2006 09:32
Locatie: in me oval
Contacteer:

29-04-2006 14:24

shit nu ook al op de kellebeek van dit soort taferelen

waneer houd het nou eens op en maar klagen dat je nergens meer rustig kan vissen om dat oom agent of de controleur steeds voor je neus staat RAAR HE?
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-04-2006 14:39

Ja helaas Jeffrey maar dit is niets minder dan het altijd verpest word door andere z.g.n sportvissers.Ik heb al heel vaak vuilnis van dat vuilnis opgeruimd.Ben zelfs al met de dood bedreigd toen ik ze er op aan sprak !
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-04-2006 18:51

robert grootenboer schreef:Jacco zal het even uitleggen.

Afgelopen dinsdag werd ik gebeld door een vriend die een rondje om het water liep. Hij kwam toen een onthaakmat tegen waar een karper in lag (was toen al dood) en hij lag op de kant. Ze hebben hem uit de mat gehaald om hem te bekijken om te zien welke vis het was. Ik ben zelf op zoek gegaan en heb hem gevonden met een onthaakmat ernaast.

Ik had gehoopt dat de persoon die zijn mat achter had gelaten bij deze vis zou reageren op het verhaal dat ik een onthaakmat had gevonden. Als die had gereageerd dan had ik hem er over aangesproken en om verduideleking gevraagt, het is wel een beetje raar he een goede en hele onthaakmat met een dode karper erin!

Maar de eigenaar zal zich nu niet meer melden denk ik en het zal een raadsel blijven hoe het is gekomen... :cry: ging om 1 van de :cry:
toppers :cry: :cry:

robert.
Beste Robert, heb je hier ook opnames van gemaakt ?In die zin dat als je een mooie levende ,,Top,, Karper vangt zal je het vast ook digitaal of op wat voor manier vastleggen toch.Ik heb zelf ook misstanden en ontstellende zaken meegemaakt op de wateren waar ik vis, maar zal deze altijd proberen ,,vast te leggen,,.Zo heb ik vorige week aan de Kellebeek in Roosendaal opnames gemaakt van een wantoestand,waaronder een half verotte karper die gewoon in het veld lag!!!Duidelijk was ook alle teringzooi die er om heen door z.g.n Sportvissers lag!
Gebruikersavatar
Wim hanegraaf
Berichten: 855
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00

29-04-2006 19:43

wat ik nu niet snap? hoe krijg je een karper in een onthaakmat? was het geen weegzak?

gr wim.
To The Boat!
Richard Dekkers
Berichten: 14
Lid geworden op: 29-04-2006 13:52
Locatie: Roosendaal

29-04-2006 21:01

Ik snap het zelf ook niet.Mijn punt is gewoon als ik op mijn thuiswater een ,,Top,, Karper vang zal ik hem zeker vastleggen op wat voor manier dan ook .Zeker als ik dan mee moet maken dat het hier om een vervelende manier van om gang gaat !Zou wel eens willen weten waarom er bij leven wel vastgelegd kan worden ,maar bij misstanden de gevoelige knop niet werkt.?
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

01-05-2006 11:24

Ik heb erook foto's van dat die dood is maar hij lag toen al niet meer in de onthaakmat, dit voor het vaststellen over welke vis het ging.

De onthaakmat is zo'n ding waar je ook mee kan wegen....


robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!